NIEUWSBRIEF MEI

Beste leden,


In deze nieuwsbrief vragen wij jullie aandacht voor een aantal werkzaamheden die momenteel open staan binnen onze vereniging.

Het is voor de continuïteit van zowel ons 1e elftal, als voor de toekomst van onze vereniging van groot belang dat een aantal werkzaamheden ingevuld worden. 

 

Wij doen dan ook een dringend verzoek aan jullie allen om deze nieuwsbrief met aandacht door te lezen en middels een antwoord op deze mail of via persoonlijk contact met 1 van de bestuursleden, aan te geven als wij (vrijblijvend) met je in gesprek kunnen gaan om te bekijken of jij een rol kan spelen bij de invulling van bepaalde werkzaamheden. 

Verder geven wij in deze nieuwsbrief een update m.b.t. de ontwikkelingen rondom ons 1e elftal, hebben we een belangrijk bericht vanuit de ledenadministratie, delen we de datum en de aanmeld link voor ons vrijwilligers bedank moment en sluiten we, hoe kan het ook anders, af met een update over ons kunstgrasveld.

 

Heb je naar aanleiding van deze nieuwsbrief nog vragen, ideeën of opmerkingen? Weet mij dan te bereiken via dit mailadres!

Namens het bestuur,
 Danny de Graaf
Voorzitter vv Amsvorde

Update 1e elftal 

 

Het zal jullie dit seizoen niet ontgaan zijn, de resultaten en ontwikkelingen rondom ons 1e elftal zijn helaas niet zoals wij voorafgaand aan het seizoen verwacht hadden. Een reeks aan blessures en tussentijdse opzeggingen in combinatie met een sterke competitie indeling hebben er helaas voor gezorgd dat Amsvorde inmiddels officieel gedegradeerd is naar de 4e klasse.

In nauw overleg tussen het bestuur en de technische staf van zowel het 1e als het 2e, is half april besloten om de zaterdag 2 uit de competitie te halen en beide teams samen te voegen richting het einde van het seizoen. Hierdoor kan het 1e de laatste wedstrijden van dit seizoen in ieder geval met voldoende spelers uitspelen.

Aankomend seizoen zullen een aantal (flinke) veranderingen doorgevoerd worden:
De huidige trainer, Petar Djenic, stopt aan het einde van dit seizoen en zal volgend seizoen opgevolgd worden door Fred Veenstra.

Fred is een zeer ervaren trainer, die de laatste 8 (!) seizoenen als hoofdtrainer actief is geweest bij SVMM uit Maarn. Na een 2-tal gesprekken met zowel het bestuur als een afvaardiging van de spelersgroep is de keuze unaniem op Fred gevallen, wij hebben er veel vertrouwen in dat Fred de juiste man is in de fase waarin Amsvorde 1 zich op dit moment begeeft.

 

Bouwen aan herkenbaar elftal

De belangrijkste opdracht die wij tijdens de gesprekken met de nieuwe trainer hebben meegegeven, is dat er gebouwd moet worden aan een herkenbaar elftal dat (voornamelijk) bestaat uit spelers met een Amsvorde achtergrond. Hierin zijn inmiddels de eerste stappen gezet en na gesprekken met spelers uit verschillende senioren elftallen staat er aankomend seizoen een enthousiaste groep van 23 (!) spelers klaar die graag in Amsvorde 1 willen spelen. Hier zijn wij natuurlijk enorm trots op, maar we zijn er nog lang niet:

Assistent trainer Ron van Burgsteden, verzorger Marcel van de Wijngaard en teammanager Marck van Asselt stoppen aan het einde van het seizoen.
Naast het vertrek van de huidige trainer, nemen we na dit seizoen ook afscheid van Ron, Marcel en Marck. Deze 3 heren die zich de afgelopen jaren met ziel en zaligheid hebben ingezet voor Amsvorde, hebben alle 3 aangegeven dat zij volgend seizoen geen deel meer uit zullen maken van de staf. Hoe enorm jammer wij dit ook vinden, het respect en de dankbaarheid voor wat deze mannen de afgelopen jaren hebben gedaan voor onze selectie is immens groot. Wij zullen hen dan ook zeker passend bedanken.

Het vertrek van de 3 genoemde heren betekent wel dat wij naarstig op zoek zijn naar invulling van de staf rondom het 1e elftal. Hieronder meer daarover.

Openstaande werkzaamheden/vacatures:

Jullie hulp is heel dringend nodig!

 

Zoals bij de intro van deze nieuwsbrief reeds vermeld, komen er op korte termijn een aantal werkzaamheden binnen onze vereniging open te liggen.

Werkzaamheden die noodzakelijk zijn voor de continuïteit van onze vereniging.

 

Wij doen dan ook een zeer dringend verzoek aan een ieder van jullie om onderstaande 'vacatures' aandachtig door te lezen en het ons te laten weten of jij (of iemand die je kent) hier een rol in kan spelen!

 

Secretaris (administratief)


Olaf Velzeboer, onze huidige secretaris, heeft aangegeven aan het einde van zijn periode te stoppen met deze functie. Dit betekent dat wij opzoek zijn naar een opvolger die de taken van Olaf over kan nemen, het liefste per 1 september of anders na de ALV in november.
Als secretaris hou je je bezig met de administratieve taken binnen onze vereniging, waarbij de voornaamste taken zijn

- Binnenkomende e-mail beantwoorden of doorsturen naar de juiste personen binnen de vereniging

- Bijwonen en notuleren van de maandelijkse bestuursvergadering (1e donderdag vd maand 20:00 - 22:00 uur)

- Opstellen uitnodiging, agenda en notulen van de jaarlijkse ALV

- Up to date houden administratie/contracten etc. (i.s.m. penningmeester)

- Bij voorkeur ook de ledenadministratie (zie onder, kan ook door andere persoon gedaan worden)

Naast de maandelijkse bestuursvergadering (2 uur), vraagt deze functie een tijdsinvestering van gemiddeld 2 uur per week. 



Ledenadministratie bijhouden (administratief)

Wim de Beer verzorgt al talloze jaren onze ledenadministratie, maar heeft aangegeven hiermee te gaan stoppen. De ledenadministratie wordt bijgehouden in het programma Sportlink, wat je kunt zien als een uitgebreide variant van Excel.
De voornaamste taken van de ledenadministratie zijn:
- bijhouden en invoeren nieuwe aanmeldingen

- bijhouden van afmeldingen (vooral in de maand juni)

- Up to date houden van teams en bijbehorende begeleiding/medewerkers

 

We zijn opzoek naar iemand die (enigszins) administratief onderlegd is. De uitleg van het programma Sportlink vergt ongeveer 1 uurtje, waarbij Wim de manier van werken in Sportlink graag aan je laat zien. Daarna heb je het programma na 1 of 2 keer zelf uitproberen, zeker snel onder knie.

Wanneer je ingewerkt bent, zul je in de praktijk niet meer dan 2 uur per maand bezig zijn met het bijhouden van de ledenadministratie. Doordat het merendeel van alle leden natuurlijk al geregistreerd staat, vergt het vooral het bijhouden van eventuele veranderingen. Deze vragen logischerwijs aan het begin van het seizoen (aug/sept) en einde seizoen (mei/juni) meer tijd dan gedurende het seizoen zelf.

Het bijhouden van de ledenadministratie kan eventueel gecombineerd worden met de werkzaamheden van de secretaris, zie hierboven.

 

Verzorger Amsvorde 1

Met het eerder genoemde vertrek van een aantal stafleden van ons 1e elftal, zijn wij hard zoekende naar een verzorger. De taken van een verzorger zijn:
- Aanwezig bij trainingsavonden (di en do) en wedstrijddagen.
- Behandelen en verzorgen van blessuregevallen voorafgaand aan trainingen en wedstrijden

- Begeleiding van spelers die terug dienen te keren na een blessure
- Doorverwijzing naar en contact houden met fysio praktijken bij langdurige blessures

Logischerwijs is het bij deze functie van belang dat kandidaten een (sport)medische achtergrond hebben.

Voor deze functie is een financiële vergoeding beschikbaar.

 

 

Assistent-trainer Amsvorde 1

Ter ondersteuning van onze hoofdtrainer Fred Veenstra, zouden wij graag een assistent aan de staf toe voegen die samen met Fred zorgt voor de trainingen en wedstrijdbegeleiding van ons 1e elftal. De taken:

- (mede) verzorgen van trainingen op dinsdag- en donderdagavond

- In samenspraak met hoofdtrainer bepalen van opstelling en speelwijze

- Verbinding tussen spelers, staf en bestuur (net als hoofdtrainer)

Een afgeronde trainersopleiding is gewenst, maar niet noodzakelijk. Deze functie is vanwege de ervaring van onze nieuwe hoofdtrainer ook zeer goed geschikt om de eerste stappen binnen de trainers wereld te zetten, dus ook jonge en/of onervaren kandidaten zijn welkom om te reageren!

 

Voor deze functie is een financiële vergoeding beschikbaar.

 

 

Grensrechter(s) Amsvorde 1

Helaas is het ons zowel dit seizoen als vorig seizoen, niet gelukt om een vaste grensrechter te vinden voor het 1e. Nu er aankomend seizoen een mooie groep staat met enorm veel Amsvordianen in het veld, hopen wij dat men zich binnen de vereniging weer meer verbonden gaat vullen met het 1e en de invulling van deze vacature nu wel gaat slagen.
Als grensrechter ben je als staflid betrokken bij het 1e elftal en vlag je tijdens de oefen-, beker- en competitiewedstrijden die gespeeld worden.
Een mogelijkheid kan ook zijn dat er een poule gemaakt wordt met 2 (of meer) personen die om toerbeurt willen vlaggen, om zo de tijdsinvestering te verdelen over de verschillende personen.

Voor deze functie is een financiële vergoeding beschikbaar.

 

Bedankmoment voor alle vrijwilligers, medewerkers en sponsoren!

 

Het seizoen nadert zijn einde, en wat zijn wij blij met alle steun en inzet die onze vrijwilligers en sponsoren ook dit seizoen weer hebben geboden! Zonder jullie inzet hadden we dit seizoen, inclusief een aantal pittige tegenslagen, niet door kunnen komen.

 

Het bestuur wil jullie dan ook graag bedanken voor jullie inzet, tijdens een gezellige BBQ op zaterdag 01 juni van 16:00 - 20:30 uur.
Naast deze BBQ organiseren wij ook een Pubquiz met een leuke mix aan vragen, die we in teams zullen spelen. 

Ben jij dit seizoen, op wat voor manier dan ook, als vrijwilliger of sponsor betrokken geweest bij Amsvorde? Dan ben je van harte welkom op 1 juni!
Om e.e.a. goed te kunnen organiseren, horen wij wel graag uiterlijk vrijdag 10 mei of je aanwezig bent op zaterdag 1 juni. Dat kan door het invullen van het formulier bij deze link: https://forms.gle/AwC5w4mjzMuh7ofb9 

 

Deze gehele activiteit, dus inclusief de BBQ, Pubquiz en de drankjes wordt jullie namens Amsvorde aangeboden.
Je kunt je portemonnee dus thuis laten, tenzij je met de taxi naar huis gaat ;)


Alvast dank voor jullie reacties, wij hopen velen van jullie te zien 1 juni!

Einde seizoen nadert: Belangrijke info m.b.t. uitschrijven bij Amsvorde

 

Het seizoen is nog niet ten einde, maar toch alvast een belangrijk bericht namens onze ledenadministratie:

 

Mocht je om wat voor reden dan ook stoppen met voetballen bij Amsvorde, dan dien je dit voor 15 juni te melden bij de ledenadministratie.

 

Afmelden kan alleen door te mailen naar: ledenadministratie@amsvorde.nl 

 

Afmelden gaat dus NIET via leiders en/of trainers, maar dient ALTIJD door de leden zelf te gebeuren via een mail aan bovenstaand adres.

 

Heb je je niet voor 15 juni afgemeld, dan word je lidmaatschap automatisch verlengd bij de KNVB en dien je de contributie voor het nieuwe seizoen te betalen.


Alle informatie omtrent aan- en afmeldingen is te vinden op https://amsvorde.nl/informatie/in-en-overschrijven/ 

Contributie seizoen 2024 - 2025

 

Naar aanleiding van het besluit dat is genomen tijdens de ALV in november 2023, zal de contributie voor het nieuwe seizoen verhoogd worden. Ten grondslag aan deze verhoging liggen de (flink) hogere energieprijzen die Amsvorde sinds 2024 betaald, hogere inkoopkosten van onze kantine en een aantal noodzakelijke onderhoudsactiviteiten die uitgevoerd dienen te worden. De nieuwe bedragen zijn gebenchmarkt met andere verenigingen in Amersfoort.
De door de ALV akkoord bevonden contributie '24 - '25 ziet er als volgt uit:

Senioren: € 225 -> € 250

Junioren: € 160 -> € 180

Pupillen: € 150 -> € 165

Kabouters: € 40 -> € 70

Senioren 7x7: € 45/€ 55 -> € 70

Niet spelend lid: € 70 -> € 70

Donateur: € 35 -> € 35

 

Update Kunstgrasveld, 2e veld en Voetbalmuur

 

Inmiddels is bekend dat de (hopelijk juiste) kunstgrasmat geleverd wordt op woensdag 8 mei. Er vanuit gaande dat het weer de komende weken redelijk droog blijft en er zich geen bijzonderheden voordoen, kan het veld een week later in gebruik genomen worden.

Uiteraard zullen er, zodra de mat vrijgegeven wordt, diverse keuringen plaatsvinden door een onafhankelijk bureau waaruit moet blijken of deze mat wel voldoet aan alle normen die gesteld zijn.

 

Daarnaast wordt door zowel de gemeente, Yalp als SRO hard gewerkt om ook de aanleg van de interactieve Voetbalmuur nog voor het einde van het seizoen gereed te hebben. Dit ziet er vooralsnog positief uit. Wij hopen dan ook van harte dat we eind mei alle perikelen achter ons kunnen laten en dat alle leden kunnen genieten van zowel een goed kunstgrasveld als de interactieve voetbalmuur!

Tot slot heeft er afgelopen week een pittig gesprek plaatsgevonden tussen het bestuur en een delegatie vanuit SRO.

Wij hebben hier namens de vereniging aangegeven dat wij, naar aanleiding van de enorm slechte staat van ons 2e veld en de vele afgelastingen dit seizoen, eisen dat wij met de gemeente om tafel kunnen om het te hebben over welk perspectief er voor ons is t.a.v. de aanleg van een 2e kunstgrasveld.  
Wij worden hierover inmiddels (veel) te lang in onduidelijkheid gehouden en de maat is wat ons betreft echt vol. Het signaal is duidelijk overgekomen bij SRO en er is ons beloofd dat het gewenste gesprek met de gemeente ingepland gaat worden.

Zodra hier meer informatie over bekend is, zal dat direct met jullie gedeeld worden.