Nieuwsbrief 13 maart 2019




 
 

Verbeterde stabiliteit van het glasvezelnetwerk

Begin vorig jaar heeft ons netwerk last gehad van aanloopproblemen. Maar die zijn inmiddels echt verleden tijd. Het gaat goed met de stabiliteit van ons netwerk. De afgelopen drie maanden zijn er geen grote storingen meer geweest en dat is een positief bericht. De paar storingen die er toch optraden, waren het gevolg van stroomstoringen in het Enexis-netwerk op 23 januari en 4 februari. Daardoor zijn er kleine problemen geweest in Bruntinge en omgeving. Met onze noodstroomvoorzieningen konden we de uitval goed opvangen. 

Het is goed om te weten dat we naast de noodstroomvoorziening in iedere POP ook een aggregaat achter de hand hebben. In het geval van stroomuitval zijn we dan binnen een uur weer in de lucht. We testen deze functionaliteit periodiek en dat is de afgelopen maand ook weer gebeurd. We hebben diverse tests uitgevoerd en een aantal componenten vernieuwd en alles ziet er technisch goed uit. Achter de schermen zijn we voortdurend bezig om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren en de mogelijke impact van een storing voor u als klant zoveel mogelijk te minimaliseren.

 
 

Welkom Multifiber!

Afbeelding
Een nieuwe provider op ons netwerk
Coöperatie Sterk Midden-Drenthe vindt het belangrijk dat u als lid kunt kiezen uit verschillende goede providers. We zijn dan ook blij dat we een overeenkomst hebben gesloten met een nieuwe provider. Vanaf 1 april gaat Multifiber diensten aanbieden over ons glasvezelnetwerk. En voor alle nieuwe klanten heeft Multifiber een leuke actie:
- Standaard Fox Sport Eredivisie 1, 2, en 3 gratis bij een alles-in-een pakket
- Een jaar lang een gratis extra televisiepakket bij het alles-in-een pakket "Gemiddeld 500"  

Verder biedt Multifiber een goed basis zenderpakket inclusief de BBC-zenders en kunt u ook kiezen voor televisie via de Coax kabel (DVB-C). Meer informatie over Multifiber vindt u op www.multifiber.nl

 

Update achterstand coöperatiebijdrage

In de vorige nieuwsbrief heeft u kunnen lezen dat we een achterstand hebben met innen van de maandelijkse coöperatiebijdrage. We hebben de afgelopen periode veel aandacht besteed aan het verbeteren van onder andere administratieve processen in onze organisatie. De facturatieachterstand wordt de komende weken opgelost.

Op dit moment wordt de facturatie over de maand december afgerond. Begin maart gaan we de coöperatiebijdrage over de maand januari factureren en incasseren en in de loop van maart volgt dan de facturatie van februari. Vanaf april zijn we dan weer helemaal bij en kunt u één keer in de maand de factuur voor uw coöperatiebijdrage tegemoetzien.

Hoe kunnen wij ons werk nog beter doen?

                                                                                                        
Hoe kunnen wij ons werk nog beter doen?Zoals u kunt lezen in deze nieuwsbrief zijn we druk bezig met het verder professionaliseren van onze dienstverlening. Het verbeteren van de dienstverlening en meten van de klanttevredenheid horen daar ook bij. We zijn daarom gestart met een klanttevredenheidsonderzoek dat we ieder kwartaal zullen herhalen. Het doel van het onderzoek is meer inzicht krijgen in de ervaringen met het glasvezelnetwerk. Mochten er punten zijn die verbeterd kunnen worden, dan gaan we daarmee aan de slag. En bent u een tevreden gebruiker? Dan horen we dat uiteraard ook graag.

We hebben inmiddels al flink wat reacties ontvangen en zijn druk bezig met het verwerken van de eerste resultaten. De komende weken zoeken we contact met de klanten die daarom hebben verzocht. 

Vul de enquête ook in
Heeft u de enquête nog niet ingevuld? Dat kan via deze link.

 

Wat moet u doen bij graafschade?

We krijgen wel eens meldingen van klanten die te maken hebben met graafschade. Heeft u ook graafschade? Dan is het handig om het volgende te weten:

Meld graafschade altijd als eerste aan uw provider.
Zij kunnen vervolgens zorgen dat de juiste partijen worden ingeschakeld, inclusief de aannemer voor het repareren van de schade.

Wanneer schade door uzelf is veroorzaakt, bent u dan verzekerd?
Graafschade door machines valt niet onder de WA-verzekering. Bij de huur van machines kunnen speciale verzekeringen worden afgesloten. Graafschade door handwerkzaamheden wordt in sommige gevallen wel vergoed. Maar dat hangt af van de voorwaarden van uw verzekering. Kijk deze voor de zekerheid dus even goed na!
 

Verhuizen?

Afbeelding
Maak afspraken met de nieuwe bewoner
Gaat u verhuizen? Maak dan op tijd afspraken met de nieuwe bewoner over het overnemen van uw glasvezelaansluiting. Dat kan u namelijk geld schelen. Als u gaat verhuizen voordat uw contractperiode is afgelopen, dan moet u mogelijk een afkoopsom betalen aan de provider. Verder heeft u borg betaald voor uw modem en ook daarover kunt u afspraken maken met de nieuwe bewoner. Wij vinden het prima als de nieuwe bewoner van uw woning uw modem en coöperatiebijdrage overneemt. U moet het ons uiteraard wel even laten weten. 

Nieuw e-mailadres?

Afbeelding
Laat het ons weten!
Het is belangrijk dat we altijd het juiste e-mailadres van u hebben. Dat hebben we nodig om u onze facturen te kunnen sturen, maar ook voor andere zaken zoals de communicatie rondom de komende ledenraadsverkiezing of het klanttevredenheidsonderzoek. Dus, heeft u een nieuw e-mailadres? Geef via deze link uw nieuwe e-mailadres aan ons door.

Verkiezingen ledenraad in maart

                                                                              
Nu de aanleg van ons moderne glasvezelnetwerk is afgerond, gaan we als coöperatie een nieuwe  fase in. Het accent verschuift daarbij van aanleg naar beheer en onderhoud. Hoe we dat precies gaan doen, wordt voor een belangrijk deel bepaald door onze ledenraad. De ledenraad van onze coöperatie wordt eens in de vier jaar gekozen. 

Vanaf 15 maart vinden de eerste ledenraadsverkiezing van de Coöperatie Sterk Midden-Drenthe plaats. Er zijn dertien kandidaten waar de leden van de coöperatie op kunnen stemmen. 

U ontvangt binnenkort een e-mail met daarin meer informatie over de verkiezingen en de manier waarop u uw stem kunt uitbrengen.   

Vragen

Voor al uw vragen kunt u bellen met het kantoor van de Coöperatie Sterk Midden-Drenthe UA op 0593-760021 of mailen met info@sterkmiddendrenthe.nl. U kunt ook langskomen aan de Weijerdstraat 7 in Beilen.

Afmelden nieuwsbrief

Wilt u onze nieuwsbrieven niet meer ontvangen? Klik dan op de onderstaande link om u uit schrijven. Let op, wilt u zich ook afmelden voor Glaspraat en/of de mail voor de ledenraadsverkiezingen dan kan dit in de afzonderlijke mailingen.