Afbeelding
Informatie van Eemshaven.info

Nieuwsbrief 02 - 2020

Geacht Eemshaven.info-lid,

De aanleg van het grootste windmolenpark ter wereld op de Noordzee en de bouw van een megawaterstoffabriek in de Eemshaven. Een consortium van Groningen Seaports, Gasunie en Shell Nederland gaat dit miljardenproject onder de naam NortH2 verder uitwerken. ‘Duizelingwekkend’ noemde de Groninger Internet Courant het plan in een commentaar. ‘Het groene waterstof-plan Eemshaven geeft Groningen nieuwe sleutelpositie in de Nederlandse energievoorziening’ aldus deze digitale krant. Deze plannen bieden een geweldig economisch perspectief voor de Eemsdelta regio. Daarom beginnen we ook met dit geweldige nieuws in de tweede nieuwsbrief van businessplatform Eemshaven.info in 2020. Maar ook de leden van Eemshaven.info timmeren met veel enthousiasme en elan aan de weg met innovatieve producten of aantrekkelijke acties.

Neem bijvoorbeeld de introductie van een innovatieve droogijsstraalmachine of het fotograferen van geluid met een akoestische camera. Ook vindt u in de nieuwsbrief informatie over een vergelijkingsplatform voor leasecontracten, het uitbesteden van klantcontacten en de inzet van elektrische machines om de CO2 uitstoot te beperken.

Eemshaven.info wenst u veel leesplezier.

Noteer alvast in uw agenda. WOENSDAG 15 april Netwerkbijeenkomst Evenementenhal Delfzijl. Inloop 17.00 uur. Aanvang 17.30 uur.

Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met Karla Wielenga.
 

Nieuwe leden

De afgelopen maand mochten wij de volgende nieuwe leden verwelkomen:    
  • Collé Rental & Sales
  • Office Centre
 

In deze nieuwsbrief treft u informatie aan van:

Boven
Werkevent Waark zat
Lees meer...


VrijdagOnline
Verhuizing
Lees meer...


Uitzendbureau Upgrade 
Wij stellen ons graag voor
Lees meer...


Theater de Molenberg
Voorstellingen maart
Lees meer...


Tekenstudio Reinoud Bekkema
Vogelvlucht
Lees meer...


TD Industry
EN1090 executieklasse 2
Lees meer...


Taxi Groningen
Wij stellen ons graag voor
Lees meer...


S&S Systems
Nieuws
Lees meer...


Santanera
Partycentrum Klein Italië in Godlinze
Lees meer...


RIWAL
Uitstootbeperkende oplossingen
Lees meer...


Roelofs
Uniek systeem voor Flua
Lees meer...


Pool Piping
Ons werk
Lees meer...


PCI Drachten
CIE sessies
Lees meer...


Peutz
Geluid fotograferen met een akoestische camera
Lees meer....


Noorderpoort Delfzijl
DoeDigiDag
Lees meer...


Nationaal Incassobureau
Brexit
Lees meer...


Mark Klimaattechniek
Temperatuurbeheersing tot op de graad nauwkeurig
Lees meer...


Kärcher B.V.
Innovatieve droogijsstraalmachine
Lees meer...


Jan Snel
Duurzame en unieke school
Lees meer...


Immens
Immens leuke vacatures
Lees meer...


Hotel Van der Valk Groningen-Zuidbroek A7
Wij gaan verbouwen
Lees meer...


HACONNECT
Bouwgebaren
Lees meer...


FC Groningen en Office Centre
Lancering tankpas
Lees meer...


Friso Bouw Groningen
Abseil-klus
Lees meer...


f.a.x. Translations 
Vertalingen, SEO en copywriting
Lees meer...


De Drait Yachting
Nieuw in de vloot
Lees meer...


debesteleasedeal
De beste deal. Zonder gedoe
Lees meer...


Best Western Plus Hotel Groningen Plaza 
Restaurant Meerwold
Lees meer...


Accountantskantoor Spijk
Ga toch fietsen
Lees meer...


123 telefoondienst
Timmert aan de weg
Lees meer...

Kärcher B.V. introduceert innovatieve droogijsstraalmachine

karcher


De IB 10/8 L2P is 's werelds eerste droogijsstraalmachine met een geïntegreerde droogijspelletproductie. L2P staat voor "Liquid to Pellet". Het innovatieve proces waarbij droogijskorrels "op aanvraag" uit vloeibare CO2 worden geproduceerd. Vloeibare CO2 kan voor onbepaalde tijd worden opgeslagen in gasflessen.




De IB 10/8 L2P is de eerste machine die spontane reiniging mogelijk maakt zonder complexe logistiek voor droogijskorrels. Tegelijkertijd biedt de IB 10/8 L2P de gebruikelijke voordelen van Kärcher Ice Blaster-technologie. De machine is bijzonder geschikt voor kwetsbare reinigingsobjecten en er zijn geen restanten van straalmiddelen zoals water of schuurmiddelen. Complexe contouren zoals groeven of lagers zijn gemakkelijk te bereiken. Bovendien kunnen verschillende onzuiverheden van stofafzettingen tot ingebrande aanzettingen worden verwijderd. Dit maakt de IB 10/8 L2P ideaal voor spontane reinigingswerkzaamheden in machine- of voertuigonderhoud, voor reiniging in diverse productieprocessen zoals de chemische en levensmiddelenindustrie.


De machine zal worden geïntroduceerd op de Technishow Jaarbeurs Utrecht 17 t/m 20 maart. Kärcher stand Hal 9.

Tevens kunt u ons ontmoeten op de beurs Main Industry Martini plaza Groningen 25 t/m 26 maart, waar Kärcher op de stand van Delftechniek vertegenwoordigd zal zijn.

Wij informeren u graag over deze milieuvriendelijke en veilige reinigingsmethodiek.

Naar boven

Werkevent “Waark Zat“

waarkzat
Wat is het werkevent “Waark Zat “
Op 2 april wordt in Appingedam in en rond de Nicolaikerk het werkevent WaarkZat georganiseerd voor bedrijven en werkzoekenden in de regio Eemsdelta. Ondanks het groeiende aantal vacatures vinden bepaalde groepen nog steeds moeilijk of geen baan. WaarkZat wil proberen om daar verandering in te brengen door bedrijven en werkzoekenden op een laagdrempelige manier kennis met elkaar te laten maken.

Waar wordt het gehouden
Er is gekozen voor een tot de verbeelding sprekende locatie midden in het centrum van Appingedam in en om de Nicolaikerk, een plaats die voor iedereen gemakkelijk te vinden en te bereiken is. Een bezoek aan WaarkZat zal behalve voor het gericht zoekende publiek ook aantrekkelijk zijn voor overige bezoekers vanuit de Eemsdelta regio.

Voor wie
WaarkZat biedt op een actieve manier een podium aan de bedrijven in de regio , waarbij zowel MKB, Zorg, Bouw , Recreatie, Schoonmaak en Industrie/Techniek aan bod zullen komen. Deze bedrijven kunnen zich aan een breed publiek presenteren en op deze manier ook mensen interesseren die wellicht van werkkring willen veranderen. Daarnaast wordt een podium geboden aan het onderwijs en dan zal het met name interessant zijn voor de studenten die voor een beroepskeuze staan of op zoek zijn naar een stageplaats of vervolgopleiding.Het spreekt voor zich dat WaarkZat bij uitstek een event is voor werkzoekenden.

Contact met de werkzoekenden
Werkzoekenden die ingeschreven staan bij het UWV of het Werkplein zullen worden benaderd door WerkIn Zicht, het overkoepelende orgaan dat ook een stand heeft op WaarkZat. WerkIn Zicht (WIZ) zal daar de diverse leer/werktrajecten aanbieden die men voorhanden heeft voor de werkzoekenden. Kansrijke Groningers , die zich sterk maakt voor “toekomstproof” onderwijs zal de koppeling maken tussen WaarkZat en het onderwijs. Op de stand is een virtual reality omgeving Werk inde Regio, waar je de mogelijkheid hebt om een bedrijf te leren kennen in een paar minuten.

Samenwerkingspartners
Er is samenwerking gezocht met WIZ , de gemeenten Appingedam,Delfzijl en Loppersum , Bureau Economische Zaken Eemsdelta, en de bedrijvenverenigingen SBE, OKA,Ventuss en Eemshaven Info. De leden van de bedrijvenverenigingen zullen door hun vereniging op de hoogte gebracht worden van de mogelijkheden en ondersteunen WaarkZat van harte.Het beroepsonderwijs, de ROC’s zullen geïnformeerd worden door Kansrijke Groningers en OTP. In eerste instantie wordt gekeken naar bedrijven in de regio Eemsdelta om de werkzoekenden een kans te geven dicht bij hun woonplaats aan het werk te komen.

Hoe wordt het bekend gemaakt
Er is een website geopend voor WaarkZat, waarop alle mogelijke informatie wordt gedeeld met het publiek. Op deze website is ook informatie te vinden over en voor de deelnemende bedrijven. Verder zal er een persbericht uitgaan naar de lokale en regionale pers , waarin WaarkZat uiteen gezet wordt. We zullen de pers ook uitnodigen om verslag te komen doen van WaarkZat. Voor de pers is er een persmap beschikbaar. Op de bekende social media : Facebook , Twitter en LinkedIn wordt een reclamecampagne gevoerd waarbij o.a.gebruik wordt gemaakt van een promotiefilm.

De organisatie
De initiatiefnemers van WaarkZat zijn Wietze de Vries (uitzendbureau Upgrade) en Wildrik Bulthuis (RB Werkt). Samen met Idott Evenementen organiseren zij op 2 april WaarkZat. Idott Evenementen verzorgt de omlijsting van WaarkZat en heeft daarvoor o.a.een paar foodtrucks en koffiestands benaderd. Zij zullen de standhouders de mogelijkheid geven om een bedrijfspitch te houden en zullen voor de bezoekers een paar workshops organiseren , welke de komende tijd vastgelegd gaan worden.Is het éénmalig ?De organisatie gaat ervan uit dat het mogelijk moet zijn om WaarkZatin de komende jaren uit te bouwen naar een solide evenementwat een welkome aanvulling zal blijken te zijn voor zowel werkzoekenden als het bedrijfsleven. Het zal mee werken aan de leefbaarheid in de nieuwe gemeente Eemsdelta en bijdragen aan een gezond woon- en werkklimaat.


Naar boven

VrijdagOnline verhuist naar Lübeckweg 2 in Groningen

vrijdag


Na 5 jaar te zijn gevestigd aan de Leonard Springerlaan in Groningen is VrijdagOnline vanaf 1 februari kantoorhoudend in het Kwadraat aan de Lübeckweg 2 in Groningen.

In dit bedrijfsverzamelgebouw waar ook NDC Mediagroep, Voys en de Jong & Laan zijn gevestigd heeft het bureau ruimte voor 20 medewerkers en kan het de komende jaren verder groeien.

Lijkt het je leuk om eens kennis te maken met VrijdagOnline? Dan ben je van harte welkom voor een kop koffie of thee.


Naar boven

Roelofs: Uniek systeem voor Flua - Putinspectie met Cleverscan

roelofs

Flua Leidingrenovatie, dochteronderneming van Roelofs, heeft nu de beschikking over de CleverScan waarmee putinspecties uitgevoerd kunnen worden. Met één druk op de knop voert CleverScan een snelle, volautomatische putinspectie met hoge resolutie uit.

Het resultaat is een vlakke scan die beelddetails van elke centimeter van de putwand vastlegt, plus een dichte puntenwolk die eenvoudig kan worden samengevoegd in elke CAD- of 3D-toepassing. CleverScan’s compacte, lichtgewicht ontwerp reist overal naartoe en is binnen enkele minuten inzetbaar. Het inspecteren van een put kost nog geen 30 seconden. Deze hoge productiviteit maakt de CleverScan de meest betaalbare, geautomatiseerde put-inspectie scanner in de branche.

Put-buis video-inspectietechniek
Flua voert tevens put-buis video-inspecties uit. Met de put-buis techniek krijg je een snel zoomaanzicht vanuit het mangat in de riolen en leidingen, zonder toegang en voorafgaande reiniging. De put-buis video is een uitstekende techniek voor onderzoek naar de toestand van de vrijverval riolen en inzetbaar voor container- en tankinspecties. Moderne web toepassingen zoals Mapkit maken het mogelijk om volledig digitaal te werken, met een maximale transparantie naar de opdrachtgever. De put-buis video’s worden door de inspecteur beoordeeld conform de NEN 13508-2. Ook de Leidraad classificatie van RIONED is geïmplementeerd. Hierdoor kunnen de put-buis video’s automatisch verwerkt worden en zijn deze exporteerbaar via rib-x.

Uniek systeem voor Flua

Naar boven

DoeDigiDag bij Noorderpoort Delfzijl

noorderpoort

Vijf bijzondere gebouwen in Noord-Nederland zetten op vrijdag 13 (Emmen) en zaterdag 14 maart 2020 hun deuren wijd open om je kennis te laten maken met de nieuwste trends op het gebied van digitalisering. We doen in Nederland steeds meer digitaal, en hoewel dat grote invloed heeft op jouw leven en dat van anderen, biedt het ook vele kansen en mogelijkheden. Technologie kan ons land klaarmaken voor de toekomst.

De ontwikkelingen op het gebied van digitalisering gaan erg snel. Hoe snel dat gaat, ervaar je op de DoeDigiDagen: een dag voor het hele gezin (van 6 tot 99 jaar) waarin doen, ervaren en beleven centraal staan. Ga zelf aan de slag met AI en 3D printers, laat je informeren over serious gaming en (digitale) geletterdheid en verwonder je over de nieuwste ontwikkelingen: van een autonome boot tot slimme lantaarnpalen.

Kan een boot onbemand varen? Hoe ziet een virtuele machinekamer eruit? Virtueel lassen, hoe werkt dat? Kan een bus rijden zonder chauffeur? En bestaat er echt een robothond? Je ontdekt het tijdens de DoeDigiDag bij Noorderpoort in Delfzijl. Bekijk bijvoorbeeld de versterkte dijk bij Eemshaven alvast door een VR-bril of speel een 3D-spel alsof je op een schip staat. Noorderpoort vormt de centrale locatie maar ook er zijn ook activiteiten buiten de deur. Het overkoepelende thema in Delfzijl: vervoer en energie.

Bezoek Emmen op vrijdag 13 maart en/of de andere locaties (Delfzijl, Groningen, Leeuwarden en Roden) op zaterdag 14 maart en ervaar digitalisering in actie!

Tot slot nog wat handige links:

Naar boven

S&S Systems - Nieuws

systems


Main Industry


Op 25 en 26 maart 2020 staat S&S Systems weer op de Main Industry in MartiniPlaza, Groningen; dé vakbeurs voor industrial maintenance & smart industry. We vertellen je graag wat we zoal doen aan software-ontwikkeling, technische toepassingen en over de voordelen die onze verbetertoolProMISe te bieden heeft voor uw bedrijf met betrekking tot procesoptimalisatie en continu verbeteren. Kom gerust langs. De verse koffie staat klaar!

Digitale tickets zijn hier beschikbaar. Gebruik kortingscode main-rc-sens-20 en ontvang de tickets gratis.

Bedrijfscoaches
Procesoptimalisatie en het maken van continu verbeteren tot een tweede natuur van uw organistie is niet altijd eenvoudig en vergt tijd. Ter ondersteuning hebben wij een aantal zeer ervaren bedrijfscoaches die graag hun kennis en kunde inzetten bij bedrijven die willen verbeteren. Zij hebben het motiveren en stimuleren van personeel om te groeien en te verbeteren hoog in het vaandel staan. Daarnaast hebben zij ook veel kennis van en ervaring met technologie, operations, lean werken en leidinggeven. Lees meer over onze coaches:





S&S Systems gaat internationaal met ProMISe

ProMISe wordt uitgerold bij alle sheet converters van de Finse Pyroll Converting Group.

Continu Verbeteren als werkmethode
2,5 jaar geleden is S&S Systems bij Pyroll Winschoten BV, een grote paperboardverwerker in Winschoten, geleidelijk begonnen met procesoptimalisatie door middel van Continu Verbeteren met onze tool ProMISe. Eerst met één machine en bijna een jaar later met alle machines. Gecombineerd met systeemintegratie worden alle verstoringen in het productieproces handmatig alsook automatisch geregistreerd. Door het verzamelen van deze data werd op den duur duidelijk waar de meeste downtime zat en wat daarvan de oorzaak was, om deze vervolgens blijvend weg te nemen. Tevens is het bewustzijn van de deels verborgen verliezen enorm toegenomen. Door het personeel te stimuleren dagelijks alle verstoringen zo goed mogelijk te registreren en met verbetervoorstellen te komen werd er een verbetercultuur gecreëerd met uiteindelijk een enorme efficiëntieslag en kostenbesparing als gevolg.

Internationale uitrol
Het sturen op data en Continu Verbeteren als werkmethode zijn in Winschoten zo succesvol gebleken, dat men op het hoofdkantoor van Pyroll Converting in Finland heeft besloten ProMISe in alle fabrieken in te gaan zetten; in Finland, Duitsland en Polen. Systeemintegratie met alle machines zal plaatsvinden voor automatische registraties van verstoringen. De planning is om deze zomer operationeel te gaan.

Uniek systeem voor Flua:

Naar boven

Best Western Plus Hotel Groningen Plaza - Restaurant Meerwold

bestwestern


Welkom!
Ons prachtige restaurant, met panorama uitzicht naar het Hoornsemeer, is voor iedere gelegenheid de perfecte locatie. Eten en drinken kan geheel naar wens geregeld worden. Een besloten bijeenkomst organiseren kan in de naastgelegen Private Dining, met toegang tot het privé terras en de tuin.

Voor elke gelegenheid dé juiste locatie
Ben je op zoek naar een locatie voor het organiseren van een bijzondere gelegenheid? Denk hierbij aan een gezellige borrel, verjaardag, diner, walking dinner, (huwelijks)receptie maar ook condoleances. Je bent van harte welkom! We bespreken graag alle mogelijkheden.

Unieke locatie aan het water
Naast de faciliteiten in het restaurant is er buiten ook genoeg te beleven. Het terras en de steiger aan het Hoornsemeer geven de unieke mogelijkheid om heerlijk met je gasten aan het water en in een groene omgeving te genieten. Graag tot ziens!

Naar boven

FC Groningen en Office Centre lanceren tankpas

groningen

FC Groningen en Office Centre lanceren een alles-in-één tankpas. Bij elke transactie met de tankpas wordt een tegoed gespaard, dat kan worden besteed in één van de 39 vestigingen van de hoofdsponsor van de Trots van het Noorden.

De tankpas van Office Centre in FC Groningen-uitvoering werkt bij alle tankstations in Nederland en kan ook worden gebruikt voor parkeren bij Q-park en met Yellowbrick. Alle bonnetjes die je als autorijder normaal ontvangt bij een tankstation, voor bijvoorbeeld de tankbeurt, de wasstraat of autovloeistoffen komen door het gebruik van de Office Centre tankpas op een maandelijkse verzamelfactuur te staan. Voor elke euro die wordt uitgegeven met de tankpas krijgt de houder een kortingstegoed van €0,05. Het saldo dat hiermee wordt opgebouwd, kan worden besteed in één van de vestigingen van Office Centre.
 
De voordelen van de tankpas zijn:
  • Tankpas en klantenkaart van Office Centre in één
  • Snel en direct af te sluiten; loop meteen naar buiten met een werkende tankpas
  • Spaar bij elke transactie voor shoptegoed op aankopen bij Office Centre
  • Parkeren bij Q-park en met Yellowbrick
 Geïnteresseerden in een FC Groningen tankpas kunnen langs komen in de vestiging van Office Centre in Groningen aan de Kielerbocht 11 en voor een algemene tankpas in één van de 39 vestigingen van Office Centre. Klik voor meer informatie over de Office Centre tankpas hier. Direct een pas aanvragen? Stuur een mail.

Naar boven

PCI Drachten - CIE sessies

pci

Ervaar jouw moderne werkplek met Office 365 als basis
12 maart 2020

Een praktische sessie over Office 365 in een kleine groep, waarbij je zelf ervaart hoe het Office 365 platform werkt. In een dagdeel krijg je gratis inzicht in ‘de toekomst van jouw bedrijf.’ De Microsoft oplossing is gericht op ondernemers die willen werken op afstand (verschillende medewerkers op verschillende locaties), altijd eenvoudig belangrijke inzichten willen verkrijgen en productief willen samenwerken met collega’s en klanten. Maximaal 10 deelnemers.

 Tijdstip: 10.00 – 14.00 uur locatie Drachten, Lavendelheide 7.

M-Files, documentmanagement systeem
3 april 2020

M-Files is een zeer krachtig documentmanagement systeem voor zowel kleine als grote organisaties. Het is dé oplossing die het beheren, vinden en volgen van documenten eenvoudiger, sneller en nauwkeuriger maakt. Het is volledig geïntegreerd in Microsoft® Windows en is daarom zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk te implementeren.

Tijdstip: 13.30 – 16.30 uur locatie Drachten, Lavendelheide 7.

Visuele communicatie oplossingen
14 mei 2020
Wat je ook wilt vertellen, jij hebt met jouw verhaal een doel dat je wilt bereiken. Met de juiste audiovisuele oplossingen bereik jij je doelgroep treffend én met beleving. Verzeker jezelf van een optimale overdracht van jouw boodschap en realiseer je doel! Denk aan online vergaderen, video conferencing, presenteren met interactieve presentatieschermen, digitale billboards, videowall en monitoring, narrowcasting en reserveringssystemen voor vergaderruimtes.

Tijdstip: 13.30 – 16.30 uur locatie Drachten, Lavendelheide 7.

Voor het inschrijven van 1 van deze sessie of meerdere kunt u een mail sturen.

Naar boven

Uitzendbureau Upgrade - Wij stellen ons graag voor

upgrade

Uitzendbureau Upgrade is, sinds 2010, het adres in Appingedam voor al uw uitzendwerk. Vanaf 2020 ligt onze focus op administratieve krachten. Door onze kleinschalige opzet, zijn wij benaderbaar en hebben wij direct contact met onze uitzendkrachten en opdrachtgevers.

U kunt bij ons terecht als u:
  •  wel wat extra krachten kunt gebruiken
  •  advies wilt inwinnen over de WAB
  •  extra begeleiding op de (financiële) werkvloer nodig heeft voor uw werknemers

10 Jaar geleden zijn wij begonnen als Upgrade Technical Welding Support (TWS) in Delfzijl. Wij boden jongeren een geheel nieuwe kans om als lasser aan de slag te gaan in samenwerking met Van Eeks Lasopleidingen.

Na een succesvol decennium hebben wij besloten om onze horizon te verbreden.

Bent u op zoek naar administratieve krachten? Wij stellen onze inschrijvingen open voor iedere werkzoekende en iedere werkgever in de regio.

Wij kijken uit naar uw aanmelding!
 

Naar boven

Pool Piping - Ons werk

pool


Pool Piping is dé plek waar je moet zijn voor werktuigbouwkundig advies, prefabricage van leidingwerk en leidingbouwconstructie op maat.

Om een indruk te geven van wat wij zoal doen: Wij bouwden in december 2019 negen kantelframes voor een combinatiewerk van Denys en Van Oord. Deze frames zijn bedoeld voor de aanleg van drie parallel liggende 84 inch waterleidingen voor Evides door de Biesbosch. Ieder frame heeft een dragend vermogen van 50.000 kilo. In totaal hebben we ruim 35.000 kilo constructie-ijzer verwerkt. Binnen vier weken hebben we met een team van hardwerkende mensen deze mega-klus geklaard.

De stappen in beeld:

Het ontwerp


De bouw van de frames in onze werkplaats in Bedum



Het transport


Montage op locatie


Het eindresultaat

Benieuwd wat ik voor u kan betekenen? Neem dan contact op met eigenaar Matthijs Pool.

HACONNECT - Bouwgebaren

haconnect

Binnen de bouw ontstaat door, onvolledige communicatie, een ongewenste trend op ongevallen. Om de toenemende ongevallen terug te dringen is een universele communicatie in gebaren nodig. Een communicatie middel wat door iedereen gebruikt kan worden, ongeacht welke taal een medewerker spreekt. Een communicatie middel wat in (nood) situaties op afstand en door harde geluiden nog te begrijpen is. Het communiceren met de reguliere bouwgebaren wordt onderdeel van het veilig werken in de offshore, bouw & infra.

 Bouwgebaren biedt vanaf 2020 een professionele training, waarin wij bouwplaats medewerkers de veiligheidsgebaren eigen maken. Zo worden deze gebaren een communicatiemiddel van de dagelijkse praktijk. Bouwgebaren geeft de bouwplaats een veilige omgeving, met minder ongelukken.
 
Bouwgebaren Meer veiligheid, minder ongelukken.

Naar boven

Santanera - Partycentrum Klein Italië in Godlinze

123telefoondienst timmert aan de weg!

telefoondienst

In de eerste 2 maanden van 2020 hebben wij alweer 6 nieuwe klanten mogen begroeten die ons het vertrouwen hebben gegeven om het volledige klantcontact te mogen overnemen.

De reden?
Klantcontact en service zijn onderscheidende factoren in bijna elke branche en dit beseffen zich steeds meer bedrijven.

Waarom nog dure uurlonen en weinig flexibiliteit in uw bezetting betreffende uw klantcontact als u het kan uitbesteden?

Door uw klantcontact geheel of gedeeltelijk onder te brengen bij 123telefoondienst weet u zeker dat u zich ten opzichte van uw concurrenten kan onderscheiden en ook nog kosten bespaart op uw huidige bezetting.

Dagelijks bereikbaar tussen 8.00 - 22.00 uur en in het weekend van 10.00 - 16.00 uur en de zekerheid dat uw klanten altijd te woord worden gestaan op de wijze zoals u dat graag ziet.

Ziekte, verlof, calamiteiten of gewoon een gezellig personeelsfeestje? Het zal nooit meer ten koste gaan van uw bereikbaarheid!

Neem contact op met 123telefoondienst en maak gebruik van een gratis proefperiode en overtuig uzelf!

Naar boven

RIWAL ontwikkelt uitstootbeperkende oplossingen

riwal

Door de strenge stikstofregels en grondnormen (PFAS) is het crisis in de bouw. De markt is onrustig en de toekomst onzeker, maar wij gaan altijd van onszelf en van onze vloot uit. Dát is onze kracht. De sleutel is om langzaam maar zeker over te gaan op meer elektrische machines om zo steeds duurzamer te gaan werken.

Onze ontwikkelingen Binnen Riwal zijn we al veel langer bezig met het beperken van uitstoot van CO2 en bieden voor een groot deel al elektrisch materieel aan, maar we kunnen niet in één keer het roer omgooien. De rest van de markt moet er ook klaar voor zijn. Uiteindelijk moeten we het samen doen. Een mooi voorbeeld is onze samenwerking met KLM en het verzoek dat ze destijds bij ons neer hebben gelegd om over te gaan van diesel naar elektrisch.

Dat is in goed overleg gegaan en de overgang van diesel naar elektrisch is wederzijds goed bevallen. Het resultaat is dat de medewerkers van KLM elektrisch en duurzaam kunnen werken in een veilige en stille omgeving.

BIM
Natuurlijk beseffen wij dat we maar een klein puzzelstukje zijn in het totale bouwproces. Daarom creëren we graag oplossingen die het interessant maken voor onze klanten om Riwal in het voortraject te betrekken. Hierdoor zijn we in staat om onze kennis te delen. Dit heeft ervoor gezorgd dat we momenteel op projecten een nog betere samenwerking zijn aangegaan en onze rol als specialist konden waarmaken, hierdoor zijn bijvoorbeeld minder machines nodig geweest bij vergelijkbare werkzaamheden.

BIM is een belangrijke tool en digitaliseringstrend in de bouw. Het gaat hier vooral om hoe we iets bouwen en onderhouden. Tegenwoordig zijn veel bouwbedrijven voor een langere periode verantwoordelijk voor het onderhoud aan een pand. Met BIM is het mogelijk om een gebouw eerst digitaal te ontwerpen voordat we echt aan de slag gaan. Iedereen kijkt vanuit zijn of haar vakgebied naar het 3D project en geeft tips en tricks om zo slim mogelijk te bouwen.

"We gaan altijd van onszelf en onze vloot uit. Dàt is onze kracht!"

Oplaadstation
Daarnaast hebben we ook te maken met bouwprojecten die al gestart zijn. Bij een bouwplaats van één van onze klanten signaleerden wij een probleem. Daar stonden wel 50 elektrische hoogwerkers die aan het einde van de dag allemaal opgeladen moesten worden. Dus werden alle hoogwerkers tegelijkertijd ingeplugd en dit zorgde in korte tijd voor een piekspanning, waar de normale bouwstroomaansluiting niet aan kon voldoen.

Vandaar dat we samen met onze partner ABB een oplaadstation hebben ontwikkeld, voorzien van een interne load balancer. De hoogwerkers hebben dynamische laders die in het begin veel vermogen vragen en naarmate de tijd vordert neemt dat af. De interne load balancer zorgt ervoor dat het opladen meer gedoseerd verloopt, doordat het gevraagde vermogen beter over de verschillende laders is verdeeld. Als de belasting door één of meerdere laders te hoog wordt, schakelt de load balancer deze tijdelijk uit. Zo ontstaat een intelligent systeem dat de energievoorziening intact houdt en ervoor zorgt dat alle aangesloten hoogwerkers de volgende dag weer opgeladen zijn.

Brandstofaftankservice
In oktober 2018 heeft Riwal Hoogwerkers de stap genomen om al haar diesel aangedreven materieel te voorzien van Shell GTL Fuel (GTL) in plaats van conventionele diesel. GTL (gas-to-liquids) wordt gemaakt van aardgas en verbrandt daardoor schoner dan conventionele diesel uit aardolie. Dat levert een reductie op van de uitstoot van fijnstof, zwavel en stikstofoxiden. De brandstof is bovendien geurloos, stiller en biologisch afbreekbaar.

Naast de samenwerking met ABB en Shell werken we ook samen met een brandstofaftankservice. Zij zijn gespecialiseerd in het aftanken van machines en brengen GTL naar alle locaties waar onze machines staan. Op deze manier werken we schoner en waarborgen we ook de veiligheid van mensen die daar werken, omdat het aftanken professioneel wordt verzorgd.

We proberen zoveel mogelijk bewuste keuzes te maken om veilig en duurzaam te werken. En dat betekent sowieso; zo min mogelijk uitstoot van onze machines.

Gelukkig zien veel klanten ook het nut en de noodzaak in van duurzamer werken. Samen met hen bekijken we wat de impact op een project is en wat mogelijk is. Onze afdeling Innovatie denkt graag mee over diverse oplossingen en vertaalt beleid naar oplossingen in de praktijk.

Bij Riwal willen we het maximale eruit halen, ook al is de toekomst onzeker. Veilig, efficiënt en duurzaam. Het bouwen van morgen!

Naar boven

Immens leuke vacatures!

immens


We hebben momenteel twee hele leuke vacatures die we extra bij je onder de aandacht willen brengen. Het gaat voor beide vacatures om de functie van Business Controller bij een maatschappelijke organisatie. Eén vacature in de zorg bij Zienn & Het Kopland (in Leeuwarden) en de andere vacature bij Openbaar Onderwijs Groningen. Naast deze twee functies in Groningen en Friesland, willen we je ook alvast een sneak peak geven van een vacature voor Controller in Drenthe die we binnenkort met je kunnen delen.

Ben je zelf niet op zoek, maar ken je iemand die deze vacatures echt moet zien? Stuur ze dan door!

Business Controller | Onderwijs | Groningen
Als Business Controller bij Openbaar Onderwijs Groningen draag je bij aan het creëren van meerwaarde voor elke leerling en uiteindelijk voor de maatschappij. Jij vindt het belangrijk om in een betekenisvolle organisatie te werken en bent op zoek naar een functie met veel uitdaging en diverse werkzaamheden. Klinkt dit interessant? Lees dan snel verder op onze website en solliciteer!

Business Controller | Zorg | Leeuwarden
Jij zoekt een nieuwe uitdaging als Controller. Je wilt trots zijn op waar je werkt en met jouw financiële kennis waarde toevoegen en een belangrijke bijdrage leveren aan een maatschappelijke organisatie met een gedreven team. Dat kan bij onze opdrachtgever Zienn en Het Kopland! Jouw nieuwe baan? Lees verder en laat je gegevens achter!

Sneak peak
Controller | Drenthe
Naast deze twee functies in Groningen en Friesland, willen we je ook alvast een sneak peak geven van een vacature voor Controller in Drenthe die we binnenkort met je kunnen delen. Het gaat om een, in meerdere opzichten, 'unieke' vacature voor een Controller op een van de mooiste plekjes van Drenthe!

Een unieke organisatie, omdat deze zich op een zeer speciale en maatschappelijke wijze bezig houdt met het beheren en waarborgen van unieke en vaak eeuwenoude natuurgebieden. Een organisatie die zich klaar maakt voor een verdere groei van haar activiteiten en het verder ontwikkelen van finance, control en bedrijfsvoering. En een unieke controlling functie door brede financiële verantwoordelijkheid – van administratie tot controlling – en met verantwoordelijkheid voor een aantal aspecten van de bedrijfsvoering van deze organisatie. In deze functie ga je een mooie balans vinden tussen de uitvoering van je vakgebied en het leveren van een maatschappelijke bijdrage aan mens en natuur. Deze vacature komt binnenkort online, dus houd onze vacaturepagina goed in de gaten!

Heb je een vraag over een van onze vacatures? Neem dan contact met ons op via 050 529 1738 of info@immens.nu

Naar boven

Friso Bouwgroep - Spektaculaire abseilklus Jurriëns Noord bij Martinitoren

Friso


In de afgelopen vijfhonderd jaar brandde de Martinitoren af, sloeg de bliksem in en stortte het bouwwerk bijna in. Gelukkig staat d’Olle Grieze inmiddels alweer jaren fier overeind. Alleen de klokken geven al ruim een jaar de verkeerde tijd aan. Op 18 februari heeft Jurriëns Noord in samenwerking met ATI Abseiltechniek uit Sint Nicolaasga en Royal Eijsbouts uit Asten (Brabant) de uurwerken gedemonteerd en naar beneden getransporteerd.

Menig voorbijganger bleef even stilstaan om het bijzondere schouwspel te bewonderen. Een passerend klasje kinderen is vooral onder de indruk van de abseilers die zorgvuldig de verschillende onderdelen van het eerste uurwerk verwijderen. Eerst de grote en kleine wijzer, daarna de wijzerplaat. De onderdelen gaan vervolgens via een katrol met afstandsbediening naar beneden.

Dringend aan reparatie toe
Het is een tijdrovende klus en bovendien hoognodig. De wijzerplaten van de Martinitoren weigeren al sinds februari 2019 dienst. Dinsdag is het herstel van de vier uurwerken van start gegaan. ‘De asjes en de tandwielen zijn na bijna veertig jaar versleten en dringend aan reparatie toe’, legt Jan Pestoor van de gemeente Groningen uit.

Grondig onderhoud
Jurriëns Noord is verantwoordelijk voor de coördinatie van alle werkzaamheden, het aanbrengen van tijdelijke voorzieningen, de vervanging van de vlonders op de eerste trans en het uitvoeren van kleine onderhoudswerkzaamheden. Eijsbouts neemt de torenklok onder handen. Het uurwerk zal worden hersteld, ontroest en de wijzers worden verguld. Deze actie vindt gelijktijdig plaats met onderhoudswerkzaamheden die Jurriëns Noord aan de Martinitoren uitvoert. ‘Als de wind het toelaat, hopen wij vandaag (woensdag 19 februari) alle onderdelen naar beneden te transporteren’, licht collega en uitvoerder Albert Jan Louwes toe. Albert verwacht dat het onderhoud zo’n drie maanden gaat duren. Naar verwachting zal de Martinitoren in mei de juiste tijd weer aangeven. Tot die tijd moet het markante bouwwerk het zonder zijn vier uurwerken stellen. De klokken van de toren blijven in afwezigheid van de uurwerken wél luiden.

Naar boven

Taxi Groningen - Wij stellen ons graag voor

taxi

Als “nieuw” lid van Eemshaven.info stellen wij ons graag in deze nieuwsbrief aan u voor.

Met ruim 20 jaar ervaring in het personenvervoer zijn wij ook graag uw partner als het gaat om taxivervoer.

Een opsomming van onze diensten:
  •  Offshore crewvervoer
  •  Schipholtaxi
  •  Directievervoer
  •  VIP vervoer
  •  Regulier taxivervoer

Ons wagenpark is zeer divers en bestaat uit meerdere 8 persoons busjes, ruime stationwagons, luxe directieauto`s en VIP bussen. Laatstgenoemde is uitermate geschikt voor het vervoer van uw relaties of bijvoorbeeld rondritten door uw werkgebied.

Al onze taxi`s zijn reclamevrij en van recente bouwjaren.

Bent u ook benieuwd wat we voor u kunnen betekenen dan kijken we graag samen naar de mogelijkheden.

 

Naar boven

De Drait Yachting - Nieuw in de vloot

drait


Nieuw in onze vloot: Campi 300In het vaargebied Drachten-Friesland Nwordt de vloot uitgebreid met een nieuwe Houseboat. De Campi 300 is geschikt voor 2+3 personen en is te huur vanaf maandag 20 april 2020.

Je kunt de Campi 300 bezichtigen op onze Vaardag in Drachten op zaterdag 18 april. Om 16.00 uur gaan wij de Campi dopen ? en wordt de naam onthuld. Wil jij ons helpen in de zoektocht naar een geschikte naam? Stuur dan jouw idee in (klik hier) en maak kans op een waardebon t.w.v. € 150, welke is in te leveren bij De Drait Yachting.



Dit en meer nieuws leest u in onze nieuwsbrief.

Naar boven

Theater & Congrescentrum De Molenberg - Voorstellingen maart

molenberg


THE WIENERS PLAY EVERYLY BROTHERS

(foto: Gijsbert van der Wal)

De Nederlandse band The Wieners brengt een prachtig eerbetoon aan The Everly Brothers. Hits als Wake Up Little Susie, Bird Dog, Bye Bye Love, Til I Kissed You en All I Have To Do Is Dream klinken alsof Don en Phil op het podium staan. Maar je hoort ook de minder bekende b-kantjes van de Koningen van de Samenzang.

Tijdens een uitzending van Veronica Inside waar de heren aanwezig waren zei Johan Derksen dat hij nog nooit een duo had gehoord die de sound van The Everly Brothers zo goed benadert als The Wieners.

Vrijdag 13 maart
Aanvang: 20.15 uur
Entree: € 19,00


BEST OF BRITAIN - JUBILEUMTOURNEE
(EXTRA VOORSTELLING)

(Foto: Harrie Muis)

Met een spectaculair jubileumprogramma met de allergrootste hits van Engelse bodem, zet The Best of Britain weer een avondvullend muziekspektakel op de planken. Muziek van The Beatles tot Coldplay, en zo’n beetje alles daar tussenin, passeert de revue. en biedt u deze avond een feest van herkenning. Syb van der Ploeg, Edward Reekers, Maarten Peters en Brenda Bee zijn de vocalisten. Samen met vijf topmuzikanten, waaronder multi-instrumentalist Hubert Heeringa, brengen zij een avondvullende show vol nostalgie en ook komen er een aantal wat meer recentere wereldhits voorbij. Voor iedereen valt er, van jong tot oud, veel te genieten. En de mensen op het podium genieten zelf ook met volle teugen; dat levert een geweldige theateravond op. De combinatie van topartiesten, die vele wereldhits én supermuzikanten maakt het tot een ongekende sfeer een echte The Best of Britain!

Woensdag 18 maart
Aanvang: 20.15 uur
Entree: €24,00


PIETER VAN DER ZWEEP - ONDERWEG


In de provincie Groningen is Pieter van der Zweep geen onbekende meer. De geboren Delfzijlster nam een succesvol duet op met zangeres DO en zijn singles Je Neemt Me Mee, Dansen en Zal De Liefde Winnen zijn vaak te horen op landelijke radiozenders. In 2018 deed Pieter mee aan het achtste seizoen van The Voice Of Holland. Coach Ali B was zeer gecharmeerd van Pieter zijn vertolking van De Waarheid en voegde hem toe aan zijn team. Uiteindelijk wist hij The Knockouts te bereiken.

In Onderweg zingt Pieter, begeleid door zijn live band, de mooiste nummers uit de Nederlandstalige muziekgeschiedenis. Marco Borsato en BLØF komen voorbij, maar ook Robert Long, Ramses Shaffy en André Hazes zullen niet ontbreken. Natuurlijk zal Pieter ook nummers van zijn nieuwe album Dichterbij ten gehore brengen. Kom je ook? Pieter kan in ieder geval niet wachten!

Vrijdag 20 maart
Aanvang: 20.15 uur
Entree: € 18,50

Extra bij deze voorstelling:

Theater Daghap voor €16,00 p.p.

Amuse van het huis

***
Varkenshaaspuntjes in champignon roomsaus geserveerd met seizoen gerechten

***
Koffie met Bonbon

Geïnteresseerd? Klik hier voor meer informatie!

Extra bij deze voorstellingen:

VIP-arrangement voor €11,00 p.p.

Alles rond uw theaterbezoek volledig verzorgd.

Bij (bijna) alle voorstellingen kunt u genieten van het VIP-arrangement. Dit arrangement bestaat al vele jaren en is zeer populair.

Wat mag u verwachten als VIP–bezoeker bij een voorstelling? Bij binnenkomst wordt u verwelkomd door een van onze medewerkers, die uw jas in ontvangst neemt en u naar uw gereserveerde tafel begeleidt. Na een kop koffie, aan de speciaal voor u gereserveerde tafel, kunt u uw plaats in de zaal innemen. In de pauze verwachten wij u opnieuw aan uw tafel voor koffie en een lekkere traktatie. Na afloop van de voorstelling is de tafel gereserveerd voor één consumptie naar keuze (exclusief buitenlands gedestilleerd) en koude hapjes.

Mocht er eventueel geen pauze zijn, dan krijgt u na afloop twee consumpties naar keuze (exclusief buitenlands gedestilleerd). U betaalt voor deze service slechts € 11,- p.p. (uiteraard is dit exclusief uw toegangskaart).

Op bovenstaand arrangement zijn geen uitzonderingen. Uiteraard wordt er met allergieën en/of diëten wel rekening gehouden, mits vooraf kenbaar gemaakt. Mocht u na het arrangement nog graag een 2e drankje of bitterballen willen dan kunt u deze bij de bar bestellen.

Voor meer informatie, trailers, video’s bezoek onze website www.demolenberg.nl of kijk op onze facebookpagina.


Voor meer informatie bezoek onze website www.demolenberg.nl of kijk op onze facebookpagina.


Naar boven

f.a.x. Translations - Vertalingen, SEO en copywriting

fax


We netwerken graag bij Eemshaven.info en dat doen we al sinds de start van dit mooie platform. Zo horen we wat er speelt, waar bedrijven mee bezig zijn en – ook niet onbelangrijk – het is natuurlijk ook gezellig om elkaar persoonlijk te ontmoeten, dat maakt het samenwerken extra leuk. We ondersteunen vele bedrijven in de Eemshaven met onze vertalingen in allerlei taalcombinaties. Ken je ons nog niet? Neem gerust contact met ons op om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

f.a.x. Translations biedt jou snelle, accurate en doeltreffende hulp bij (beëdigde) vertalingen en internationale communicatie. Tevens SEO en copywriting.

Naar boven

Tekenstudio Reinoud Bekkema - Vogelvlucht

bekkema

Van de projecten die ik de afgelopen maanden heb getekend, treft u hieronder enkele voorbeelden aan. Heeft u ook een gebouw, een situatie of een gebied dat u (in vogelvlucht) in een illustratie weergegeven wilt zien? Neemt u dan contact met me op.

(Klik op de afbeelding voor een grotere versie van de afbeelding)







Naar boven

debesteleasedeal - de beste deal. Zonder gedoe

besteleasedeal


Twee Drentse ondernemers hebben het vergelijkingsplatform debesteleasedeal.nl gelanceerd. Hét startpunt voor zakelijke leaserijders in Nederland die willen rijden tegen de beste prijs en met de beste voorwaarden. In 2 minuten geef je jouw autowensen online door en je ontvangt gratis de leasevergelijker. Vergelijk en kies de beste deal! Zo is het duidelijk onder welk leasecontract en voorwaarden de klant een handtekening zet.

Er zijn diverse online rekentools waar ondernemers hun leaseauto of bedrijfswagen kunnen uitzoeken. Een vergelijkingsplatform met persoonlijk advies die de verschillende offertes en voorwaarden in een begrijpelijke taal uitlegt bestond nog niet. Hoogste tijd, vonden Floris Mulder en René Meijer, oprichters van debesteleasedeal.nl.

Iedereen. De beste deal. Zonder gedoe
Dat is ons doel en voor iedereen makkelijk en toegankelijk. Het werkt als volgt:
  1. Geef je autowensen in 2 minuten door via de website debesteleasedeal.nl.
  2. We nemen kort contact met je op om de aanvraag compleet te maken en eventuele vragen direct te beantwoorden.
  3. Wij vergelijken offertes van de beste leasemaatschappijen in Nederland.
  4. Je ontvangt onze leasevergelijker met daarin de beste lease deal.

Zo rijd je altijd een leaseauto tegen de beste prijs en met de beste voorwaarden. Een leasecontract zit je toch vaak enkele jaren aan vast en zo weet je zeker dat je een handtekening zet onder een leasecontract dat klopt.

De tijd van ondernemers is schaars
Zowel Floris als René weten als geen ander dat tijd schaars is voor ondernemers. Als je dit afzet tegen het oerwoud van pagina’s tellende voorwaarden, mantelovereenkomsten en opdrachtbevestigingen die leasemaatschappijen hun klanten toesturen, dan weet je ook dat de vraag naar persoonlijk en onafhankelijk advies groot is.

“Vaak willen klanten ons verdienmodel weten. Daarover kunnen we transparant zijn: De klant betaalt niks voor onze vergelijkingsservice. Wij ontvangen een eenmalige vaste vergoeding van de leverende leasemaatschappij.”

Je kent het vast wel: accountmanagers van verschillende leasemaatschappijen die je bellen en graag een kop koffie met je willen drinken. Vervolgens kun je zelf de voorwaarden uitpluizen en vergelijken met de andere aanbieders. Tijd die voor ondernemers kostbaar is.

“Dagelijks spreken wij ondernemers die door de bomen het bos niet meer zien. Welke auto past het beste bij mijn mobiliteitsbehoefte? Welke leasevorm? “Omdat wij geen onderdeel zijn van een leasemaatschappij of dealer, kunnen wij echt onafhankelijk advies geven”, dit wordt erg gewaardeerd en zie je terug in onze klantervaringen, aldus Floris Mulder.

Auto leasen? Eerst even vergelijken, verstandig
Sta je op het punt om een nieuwe leaseauto of bedrijfswagen uit te zoeken? Heb je vragen en wil je graag de leaseopties en mogelijkheden voor jouw bedrijf bespreken met een

ervaren mobiliteitsadviseur? Neem gerust contact met ons op via het contactformulier of bel ons voor direct persoonlijk advies via 050-205 78 99.

Naar boven

Jan Snel - Duurzame en unieke school

jansnel


Hanzehogeschool


Met meer dan 30.000 studenten barst de campus van de Hanzehogeschool langzaam uit zijn voegen. Daarom ontstond de behoefte om de campus uit te breiden en te vernieuwen. Nu gaat een grootschalige renovatie je niet in de koude kleren zitten, dus een tijdelijke oplossing was gewenst. Dankzij het snelle optreden van modulair bouwbedrijf Jan Snel kan de hogeschool de komende jaren in ieder geval rekenen op een modern, tijdelijk schoolgebouw. In april werd gestart met de plannen, al in augustus konden de studenten hun intrede in het nieuwe IPO-gebouw doen. Het project laat op treffende wijze zien welke mogelijkheden Jan Snel voor scholen biedt en bewijst dat modulaire bouw geen standaard oplossing is. Naast een hoge realisatietijd biedt de modulaire bouwmethode namelijk ook een hoop flexibiliteit. Doordat er eindeloze variatie mogelijk is aan de binnen- en buitenzijde van de units is er namelijk een antwoord voor elke huisvestingsvraag.

Lees meer...


Naar boven

Peutz - Geluid fotograferen met een akoestische camera

Peutz

We kunnen geluidbronnen vinden en inzichtelijk maken met geluid- en eventueel trillingmetingen. Aanvullend daarop of als eerste scan gebruiken we steeds vaker een akoestische camera. Deze camera visualiseert geluid, waardoor de bron direct zichtbaar is.

Vanwege dit snelle resultaat is deze camera een ideaal instrument bij diverse onderzoeken. Op de foto hiernaast is direct zichtbaar dat bij het rijden met een beladen palletwagen, de hoogste geluidniveaus bij de voorste as optreden.
 

In de onderstaande 'laad-/lossituatie' is een lek in de gevel bij de schoorsteendoorgang bepalend voor de hoogste geluidniveaus.



Naast deze eenvoudige voorbeelden is de akoestische camera ook geschikt voor het beoordelen van complexere situaties. Neem voor meer informatie contact op met Theo van Diepen.

Naar boven

Mark - Temperatuurbeheersing tot op de graad nauwkeurig

Mark

 Precisie en nauwkeurigheid, daar draait het om bij het productiebedrijf PM Aerotec B.V.

Dit houdt in dat er zeer hoge eisen worden gesteld ten aanzien van het klimaat in de productiehallen. Om dit te realiseren heeft men gekozen voor een Mark luchtbehandelingskast in combinatie met een Mark lucht-water warmtepomp. De aluminium luchtbehandelingskast is tevens voorzien van zuinige EC fans en een gasgestookte HR naverwarmer. Met dit systeem is tevens vrije koeling en mechanische koeling mogelijk, de lucht wordt door airsocks efficient en tochtvrij ingeblazen.

Voor meer informatie: www.mark.nl

Naar boven

Nationaal Incasso Bureau - Brexit

nib


Op vrijdag 31-1-2020 om 23.00 uur Engelse tijd (middernacht in Nederland) heeft het Verenigd Koninkrijk (VK) de Europese Unie verlaten. Vanaf 1-2-2020 behoort het VK officieel niet meer tot de EU.

Wat verandert er nu?
Het enige wat momenteel veranderd, is dat alle Britse Europarlementariërs naar huis zijn gestuurd en het VK dus geen inspraak en stemrecht heeft over het EU-beleid.

Het VK zit nu in een transitiefase tot eind van het jaar.
Feitelijk verandert er momenteel verder nog niets. Tussen het VK en Europa is er afgesproken dat de komende 11 maanden zullen worden gezien als een overgangsperiode. In deze periode blijven alle EU-regels en wetten voor het VK van kracht. Voor burgers en bedrijven verandert er vrijwel niets.

De overgangsperiode
Tijdens de overgangsperiode wordt er onderhandeld tussen de EU en het VK over hoe de toekomst eruit zal zien. Hoe die toekomst er precies uit gaat zien, dat is een vraag waar men zich dagelijks mee bezig houdt. Dit hangt volledig af van de afspraken die de EU en het VK zullen maken.

Er is nu een overgangsperiode tot eind 2020, terwijl het VK en de EU aanvullende regelingen treffen. De huidige regels voor handel, reizen en zaken voor het VK en de EU blijven tijdens de overgangsperiode van toepassing. Uw Europese ziekteverzekeringskaart (EHIC) is geldig tot 31 december 2020.

Omdat het VK in ieder geval heeft aangegeven de EU interne markt en de douane-unie te willen verlaten, staat vast dat er op dat gebied een hoop gaat veranderen. Het VK zal worden gezien als een derde land vergelijkbaar met landen als Canada, China en Australië en u zult dan sowieso te maken krijgen met grensformaliteiten na de overgangsperiode

Vanaf 1-1-2021 zullen er weldegelijk nog meer veranderingen plaatsvinden, maar het is nu te vroeg om daar al inhoudelijk iets over te zeggen. Ook is het niet uit te sluiten dat er helemaal geen afspraken worden gemaakt en er toch nog een zogeheten no deal-Brexit plaatsvindt met het aflopen van de overgangsperiode. Kortom, de komende maanden tot aan het eind van dit jaar zal nog de nodige onzekerheden met zich meebrengen.

Zijn er al veranderingen voor geldvorderingen bij TCM UK?
Wat vast staat is dat TCM UK u van dienst zal blijven en daar waar nodig kan bijstaan in het innen van uw vorderingen in buitengerechtelijke- en gerechtelijke procedures.

Hierbij zullen zij zich, net als al onze overige 152 kantoren wereldwijd, houden aan de GDPR zoals overeengekomen binnen Europa. Alle kantoren die aangesloten zijn bij de TCM Group hebben de GDPR ondertekend en worden gehouden aan naleving van deze regelgeving.

Ook ná 1-1-2021 zal dit voor TCM UK het geval zijn. Hiermee bent u verzekerd dat uw vorderingen geheel volgens de richtlijnen van de GDPR behandeld zullen worden.

Door plaatselijke wetgeving kunnen er wel regels gaan veranderen na 1-1-2021 zoals bijvoorbeeld het executeren van een Europees vonnis. Het is echter ook hiervoor nog te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen.

In tegenstelling tot het lidmaatschap van het VK bij de Europese Unie, zullen onze collega’s in het VK wel hun lidmaatschap behouden van ’s werelds grootste incasso-organisatie TCM Group. Ongeacht de gevolgen die de Brexit met zich mee zal brengen, zal TCM UK voor u klaar staan om onduidelijkheden duidelijk te krijgen.

Mocht er meer duidelijkheid zijn met betrekking tot buitengerechtelijke of gerechtelijke veranderingen op gebied van incasso, dan zullen wij u hier over informeren.


Meer informatie nodig:
Rob Schulte
T.: 06 380 715 65
E.: r.schulte@nibgroup.nl



Naar boven

TD Industry - EN1090 executieklasse 2

td


Sinds Januari 2020 is TD Industry door de TUV Nederland gecertificeerd conform de EN1090 executieklasse 2. Hierdoor mag TD Industry dragende staalconstructies, bordessen, trappen maken die voorzien worden van een CE- markering

Las- en constructiewerk voeren we uit in onze eigen werkplaats en/of op locatie. Daarnaast zijn we onze klanten graag van dienst in onderhoud of stops. We willen graag uw partner zijn in de bouw, industrie en maritieme sector voor kleine reparaties tot constructies en van ontwerp tot eindproduct.

TD Industry heeft veiligheid hoog in het vaandel staan. Veiligheid voor eigen medewerkers en derden op en in de nabije omgeving van de werkplek. We voeren last minute risico’s uit. Hierbij kijkt de monteur of hij en iedere andere betrokkene bij de werkzaamheden nog steeds veilig kan werken. Bij twijfel of er zich een onveilige situatie voordoet staakt hij direct de werkzaamheden en zorgt ervoor dat er een veilige werkplek ontstaat.

Naar boven

Accountantskantoor Spijk - Ga toch fietsen!

spijk

Per 1 januari 2020 isde fiscale regeling voor de ‘fiets van de zaak’ veranderd. Het wordt voor werkgevers makkelijker om hun werknemers te laten profiteren van een fiets van de zaak. Ondernemers (bijvoorbeeld kleine ondernemers en zzp’ers) kunnen ook zelf gebruik maken van de regeling.Fiets van de zaak: hoe werkt het?Een fiets van de zaak maakt het mogelijk om een (elektrische) fiets of een speed-pedelec te gebruiken voor woon-werkverkeer. De werknemer hoeft dan niet zelf een fiets te kopen. Hij of zij mag de fiets van de zaak fiscaal gezien onbeperkt privé gebruiken. Dus ook voor een fietstochtje, de boodschappen of het wegbrengen van de kinderen.Wat kost een fiets van de zaak?De werkgever betaalt de fiets en meestal ook de kosten voor onderhoud en reparatie. Wel krijgt de werknemer te maken met een bijtelling bij het salaris. Uiteindelijk betaalt de werknemer daardoor enkele euro’s per maand extra belasting. Hoe werkt de bijtelling?Wie een fiets van de zaak privé gebruikt, heeft daar voordeel van. Over de waarde van dit voordeel (de bijtelling) betaalt hij of zij loonbelasting. De bijtelling is 7% over de consumentenadviesprijs van de fietsen accessoires (inclusief btw) per jaar. De werkgever telt dit bedrag op bij het salaris. Hierover betaalt de werknemer dan maandelijks belasting.

Stel een werknemer koopt een fiets met een waarde van € 2000. De werknemer moet dan 7% van dit bedrag bij het salaris optellen. Dit is een bedrag van € 140,-. Een werknemer met een inkomen van € 35.000 per jaar, betaalt hierdoor € 58,-per jaar meer belasting.

Eigen bijdrage
De werkgever kan de werknemer om een maandelijkse eigen bijdrage vragen. Dit bedrag gaat dan van de bijtelling af. De werknemer ziet dit terug op zijn of haar loonstrookje.Werkgever vergoedt soms bijtelling. De werkgever mag er ook voor kiezen de bijtelling voor zijn rekening te nemen. Dat kan door gebruik te maken van de vrije ruimte in de werkkostenregeling. In dat geval hoeft de werknemer helemaal geen belasting te betalen.

Geen of minder reiskostenvergoeding
Maakt de werknemer gebruik van een fiets van de zaak? Dan kan het zijn dat hij of zij bepaalde reiskostenvergoedingen niet meer krijgt van de werkgever. Bijvoorbeeld een kilometervergoeding. Daar staat tegenover dat de werknemer ook minder of geen reiskosten meer maakt. De werkgever bepaalt welke reiskosten al dan niet vergoed worden.

Wilt u meer weten?
Neem dan contact met ons op voor de verdere voorwaarden en mogelijkheden.

Natuurlijk zijn we u ook graag van dienst indien u andere vragen heeft op het gebied van uw onderneming.
M.J. Bultenastraat 6 A
9981 JB Uithuizen
T.: 0595-431277
E.: info@spijk.eu

Mediacentrale
Helperpark 274 -D
9723 ZA Groningen
T.: 050-2112430
E.: info@spijk.eu

Naar boven

Hotel Van der Valk Groningen Zuidbroek A7 - Wij gaan verbouwen

vandervalk


Van der Valk Hotel Groningen - Zuidbroek is in beweging: In april 2020 word er gestart met een grondige renovatie.

De renovatie zorgt ervoor dat het hele complex, zowel binnen als buiten, gemoderniseerd wordt. Foyer, hotelbar, restaurant, live cooking buffet, congresruimte, tuin en hotelkamers worden stap voor stap gerenoveerd. Volgens de planning wordt de laatste fase in het najaar van 2021 opgeleverd. Het hotel en restaurant blijven.
uiteraard gewoon geopend



Naar boven
 

Volgende nieuwsbrief
Eemshaven.info biedt de leden de mogelijkheid nieuws en wetenswaardigheden over hun onderneming te publiceren in onze maandelijks verschijnende nieuwsbrief.
 
Zijn er nieuwe ontwikkelingen of activiteiten binnen uw onderneming, nieuwe producten of diensten ontwikkeld of is er een andere reden uw bedrijf even in de schijnwerpers te plaatsen? Meldt het ons. De volgende nieuwsbrief verschijnt eind maart 2020. Informatie kunt u voor 17 maart sturen aan Karla Wielenga.
 
Eemshaven.info BV staat altijd open voor vragen, suggestie en opmerkingen. Schroomt u vooral niet contact met ons op te nemen. Dat kan telefonisch (06 – 43694579) of via mail: karlawielenga@eemshaven.info.



Met vriendelijke groet,

Karla Wielenga
Directeur Eemshaven.info
 
                                            Eemshaven.info       
                                                           T.:  00 31 5 96 56 76 99   
                                                           M.: 00 31 6 43 69 45 79      
                                                           W.: www.eemshaven.info    
                                                           E.: info@eemshaven.info