Nieuwsbrief april 2020




 



De coronacrisis raakt ons allemaal. Ook op de werkzaamheden bij Sterk Midden-Drenthe heeft het impact. De kantoormedewerkers werken meer vanuit huis, de mensen van de BAM kunnen niet alle na-aansluitingen afronden en de providers kunnen geen huisbezoeken doen op dit moment. 

Het leven wordt voor een groot deel bepaald door het internet. Scholen verzorgen onderwijs op afstand en veel mensen werken vanuit huis. De grafiek die u hieronder ziet, kregen we van Weserve. Het is een weergave van de internetbelasting op ons netwerk bij Zuidveld. De piek op 5 maart laat precies zien wanneer mensen als gevolg van corona meer gebruik gingen maken van hun internetverbinding.

Thuiswerken, facetimen, films streamen en online onderwijs kunnen alleen met een goede en snelle internetverbinding. We zijn op dit soort momenten erg blij dat ons netwerk er is en dat onze leden kunnen profiteren van supersnel glasvezelinternet.  

Veel mensen zitten de hele dag thuis en om de verveling een beetje tegen te gaan, kunnen klanten van Trined en Fiber gratis naar een aantal filmkanalen van Film1 kijken. Een mooi gebaar van deze providers! Zo wordt het thuiszitten wat minder vervelend.

We wensen iedereen veel sterkte en vooral gezondheid in deze lastige periode.


(klik op de afbeelding voor een vergroting)

 

Update netwerkwerkzaamheden

In maart zijn er weer diverse acties uitgevoerd op ons glasvezelnetwerk. Daardoor is alle apparatuur weer up-to-date. In april zal er nog meer finetuning plaatsvinden. Provider Fiber heeft een aanpassing doorgevoerd waardoor IP-adressen beter vastgezet worden. Zo houdt u hetzelfde IP-adres als er bijvoorbeeld een stroomstoring heeft plaatsgevonden. 

Uw wifi werkt niet goed?

Wi-Fi
De laatste weken horen we van sommige leden dat het wifinetwerk thuis niet altijd optimaal is. Misschien valt het juist nu wat meer op omdat er door het thuiswerken meer gebruikgemaakt wordt van wifi.

Wist u dat er bij trage wifi in de meeste gevallen niets mis is met de internetaansluiting? Vaak hebben de problemen een andere oorzaak. Het signaal komt goed binnen, maar daarna gaat het ergens mis. Bijvoorbeeld door de plaats van uw modem, het gebruik van verkeerde kabels of storende signalen die de wifi in de weg zitten.

JeeWee voor uw PC kan u helpen - ook op afstand
Om veelvoorkomende problemen met wifi of computers snel te kunnen oplossen, is Sterk Midden-Drenthe een samenwerking aangegaan met JeeWee voor uw PC. Dat is een bedrijf uit Westerbork dat computerhulp aan huis biedt. Heeft u een probleem met uw computer, wifi of televisie en komt u er zelf niet uit, dan kan Jan Willem Bruining van JeeWee het probleem in de meeste gevallen voor u oplossen en de storing verhelpen. Dat kan in veel gevallen op afstand. U kunt JeeWee bereiken op telefoonnummer (0593) 23 21 16.

Wifi in de tuin!
Het mooie weer komt er weer aan en natuurlijk wilt u ook in uw tuin een snelle wifiverbinding hebben. Ook daarmee kan JeeWee u helpen. Met de juiste repeaters en powerplugs kunt u ook in uw tuin profiteren van uw supersnelle internetverbinding.

Klussen? Voorzichtig met uw glasvezel!

FTU
Veel mensen zitten deze periode thuis en gaan klussen om de tijd door te komen. Goed idee natuurlijk, maar kijk goed uit met uw glasvezelaansluiting. Als u bijvoorbeeld de kabels in uw meterkast wilt wegwerken, laat de FTU dan intact. Van onze providers horen we dat sommige mensen storingen in hun huisaansluiting hebben veroorzaakt. En als u in de tuin aan de slag gaat, denk dan aan de glasvezelkabel die bij u in de grond ligt. Het zou zonde zijn als u zo enthousiast gaat spitten dat u daardoor een internetstoring krijgt.  

Gigasnel internet?

Glasvezel

Heeft u de reclames van Ziggo en KPM ook voorbij zien komen waarin het gaat over gigasnel internet? Dat is een internetverbinding met een downloadsnelheid van 1 gigabit. Door alle media-aandacht lijkt het nu ineens alsof dat heel bijzonder is. Wist u dat Sterk Midden-Drenthe al vanaf de start dit soort snelheden kan leveren? In Midden-Drenthe hebben we een van de snelste netwerken van het land. Wilt u meer weten over gigasnel internet, neem dan contact met ons op.  
Nieuw e-mailadres
Nieuw e-mailadres? Laat het ons weten!

Het is belangrijk dat we altijd het juiste e-mailadres van u hebben. Dat hebben we nodig om u onze facturen te kunnen sturen, maar ook voor andere zaken zoals de communicatie rondom de komende ledenraadsverkiezing of het klant-
tevredenheidsonderzoek. Dus, heeft u een nieuw e-mailadres? U kunt dat aan ons doorgeven via secretariaat@sterkmiddendrenthe.nl

Storingen? Bel altijd eerst uw provider

Heeft u last van een verstoring van uw tv-signaal of internetverbinding? Elke storing is vervelend en moet natuurlijk zo snel mogelijk worden opgelost.

Wat kunt u doen bij een storing?

- Storingen altijd melden bij uw provider.
- De coöperatie inschakelen als actie niet afdoende is. De coöperatie probeert altijd u zo goed mogelijk te helpen, heeft directe lijntjes met de providers en is oplossingsgericht.
- De coöperatie kan u helpen als de storingen veroorzaakt worden in uw thuisinstallatie.

De coöperatie is niet altijd telefonisch bereikbaar. Stuur daarom bij geen gehoor een mail naar info@sterkmiddendrenthe.nl, dan krijgt u altijd antwoord.

Vragen

Voor al uw vragen kunt u bellen met het kantoor van de Coöperatie Sterk Midden-Drenthe UA op 0593-760021 of mailen met info@sterkmiddendrenthe.nl. U kunt normaal gesproken ook langskomen aan de Weijerdstraat 7 in Beilen, maar dat is momenteel niet mogelijk in verband met de maatregelen rondom het coronavirus.

Afmelden nieuwsbrief

Wilt u onze nieuwsbrieven niet meer ontvangen? Klik dan op de onderstaande link om u uit schrijven. Let op, wilt u zich ook afmelden voor Glaspraat dan kan dit in de afzonderlijke mailingen.