Nieuwsbrief 3 maart 2018




 
 

Update rondom de storingen

Zoals sommigen van u hebben ondervonden, hebben we te maken met aanloopproblemen in het netwerk. U heeft daarover de afgelopen weken niet zoveel gehoord vanuit onze kant, maar dat betekent niet dat we hebben stilgezeten.

Achter de schermen hebben we met man en macht gewerkt aan een oplossing. Dag en nacht. We hebben daarbij intensief samengewerkt met de partij die de signalen doorgeeft en met de providers. Op diverse plekken in het netwerk zijn software-updates uitgevoerd en dagelijks metingen verricht. Een van de leveranciers uit China heeft zelfs in een laboratorium een testopstelling van ons netwerk opgezet om onze aanloopproblemen te kunnen nabootsen en oplossen. Daarnaast hebben we zo goed als mogelijk de individuele klanten geprobeerd te helpen.

Oplossingen
De problemen die er waren met telefonie zijn sinds enkele weken opgelost. Ook het vervelende probleem met interactief live IP televisiekijken is verholpen. De situatie rondom tv-kijken via coax is inmiddels wel aanmerkelijk verbeterd, maar de problemen zijn nog niet voor iedereen opgelost. We doen er alles aan ook daar zo snel mogelijk een einde aan te maken. Daarnaast hebben replaytelevisie en uitgesteld kijken onze aandacht.

Wij zijn blij dat de allerhardnekkigste storingen inmiddels zijn verholpen of substantieel minder zijn geworden. We zijn tevreden over de snelheid en stabiliteit van het internet. Sommige mensen meten lagere snelheden, maar het is onze ervaring dat de oorzaak daarvan meestal ligt bij de thuissituatie. Bijvoorbeeld apparatuur met begrenzingen of een verkeerde meting. Neem contact met ons op als dat ook bij u mocht spelen, we helpen u graag.

Kinderziektes en aanloopproblemen
Waarom hebben jullie de problemen niet opgelost in de testfase? Dat is een vraag die ons de laatste weken vaak gesteld is. Het gaat echter om problemen die pas aan het licht komen als ze voorkomen bij grote aantallen gebruikers.
En omdat we een nieuw netwerk met de allernieuwste technologie in de grond hebben gelegd, is die situatie met zoveel netwerkverkeer nieuw voor ons.   

Wij vinden het natuurlijk heel vervelend als u te maken heeft gehad met de genoemde storingen of wanneer u op dit moment nog steeds problemen ervaart. U moet weten dat alle betrokken partijen zich tot het uiterste inspannen om ook de laatste verstoringen op te lossen. Ook in de weekenden en ook ’s nachts. En dat doel gaan we bereiken ook. We vragen dus nog heel even uw geduld.
 
 

Gebruik liever geen powerplug bij televisiekijken

Voor een goede werking van de HD-Settop-box moet die rechtstreeks op de Fritz!Box worden aangesloten met een UTP-kabel (minimaal CAT-5). Het is gebleken dat nogal wat klanten een zogenoemde powerplug gebruiken om de interactieve tv-ontvanger te verbinden met het Fritz!Box-modem. Deze powerplugs kunnen ook een oorzaak zijn van tv-storingen.

Lees verder >>

 
Wi-Fi
Wifi en uw internetsnelheid

Regelmatig krijgen wij de vraag waarom de beloofde internetsnelheid niet wordt gehaald. De enige manier om de internetsnelheid goed te meten is om uw laptop of computer met een UTP-kabel aan te sluiten op de Fritz!Box, waarbij alle aangesloten apparaten en wifi zijn uitgeschakeld.

Lees verder >>
 

Vragen?

Afbeelding
Heeft u vragen over storingen, neem dan contact op met uw provider. De providers kunnen alleen problemen oplossen als zij weten welke storingen er zijn. Heeft u niettemin dringende vragen aan de coöperatie? Neem gerust contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren: via de telefoon 0593-760021 of info@sterkmiddendrenthe.nl

Vorst

Afbeelding
Zoals iedereen kan zien, hebben we momenteel te maken met winterse omstandigheden. Door de vorst kan er nu niet gegraven worden, waardoor de planning opschuift. Gezien de positieve ontwikkelingen rondom de storingsoplossingen gaan we wel weer verder met het activeren van huisaansluitingen.
 

Nieuw e-mailadres?

Heeft u een nieuw e-mailadres? U kunt dat aan ons doorgeven via  secretariaat@sterkmiddendrenthe.nl. Vermeld daarbij ook even uw naam en adres. Een wijziging van uw bankrekening of telefoonnummer kunt u ook aan ons mailen of doorbellen. Ons telefoonnummer is 0593-76002.