Nieuwsbrief 7 december 2018




 
 

Onze glasvezelwebshop is online



Goede service is belangrijk. Daarom hebben we sinds kort een webshop speciaal voor onze leden. Als klant van Sterk Midden-Drenthe kunt u daar tegen een gereduceerd tarief kwaliteitsproducten bestellen voor uw glasvezelaansluiting. Ons assortiment bestaat uit telefoons, routers, powerplugs, repeaters en glasvezelaccessoires van Fritz! Inderdaad, dat is het merk dat u kent van uw router. Topkwaliteit dus.

Klanten kopen met korting
Bent u klant bij ons? Dan krijgt u korting op de producten. U kunt op onze shop inloggen met uw e-mailadres en uw klantnummer. U vindt uw klantnummer op de maandelijkse factuur voor de coöperatiebijdrage. Als u een artikel bestelt bij ons, kunt u online betalen en de artikelen na orderbevestiging afhalen op ons kantoor in Beilen aan de Weijerdstraat 7.

Klik hier om naar onze webshop te gaan >>
 

Verhuizen, wat nu?

Het is natuurlijk mooi om glasvezel te hebben in uw woning, maar hoe zit het met uw contract met de provider en verplichting aan de coöperatie als u gaat verhuizen? 

Is de looptijd van uw contract met de provider langer dan 1 jaar, dan kunt u maandelijks opzeggen. Als u een 2-jarig contract heeft afgesloten met een provider, dan kunt u maandelijks opzeggen na een periode van 2 jaar. Als u gaat verhuizen naar een plek waar ook glasvezel wordt aangeboden door uw provider, kunt u uw contract mee laten verhuizen naar uw nieuwe adres. Hoe gaat dat in zijn werk?

TriNed
Geef minimaal 4 weken van tevoren aan dat u gaat verhuizen. Wilt u uw abonnement behouden dan kan dat als glasvezel van TriNed ook beschikbaar is op uw nieuwe adres. U dient wel een nieuwe aanvraag te doen en gaat een nieuw contract aan voor 12 maanden. Wilt u uw abonnement stoppen, dan is er sprake van een opzegtermijn van 1 kalendermaand, mits het contract langer actief is dan 12 maanden. Als uw contract van 12 maanden nog loopt, moet dat altijd betaald worden. Wil de nieuwe bewoner van uw oude adres ook gebruikmaken van glasvezel van TriNed? Dan kan TriNed eventueel helpen om uw jaarcontract eerder stop te laten zetten, namelijk op de datum dat het nieuwe abonnement door de nieuwe bewoner wordt geactiveerd. 

Stipte
Ook bij Stipte dient u de verhuizing 4 weken voor de verhuisdatum door te geven. Als u dat later doet, bestaat de kans dat u een periode geen gebruik kunt maken van de diensten van Stipte op uw nieuw adres. Stipte kan de diensten zelf niet verhuizen, dat betekent dat u altijd een nieuw jaarcontract aangaat. Bel met de klantenservice van Stipte voor de mogelijkheden.

Fiber
Ook bij Fiber kunt u uw glasvezelverbinding meeverhuizen naar uw nieuwe adres, als daar ook glasvezel van Fiber beschikbaar is. De verhuizing van uw internet bij Fiber Nederland kunt u met een verhuisformulier regelen. Houd rekening met een levertijd van minimaal 4 tot 6 weken, dus vul het verhuisformulier op tijd in. Bij verhuizing rekent Fiber eenmalig € 50,- verhuiskosten. U gaat een nieuw contract aan met een minimale contractduur van 12 maanden met daarna een opzegtermijn van een maand. Gaat u verhuizen buiten het glasvezelgebied? Dan heeft Fiber eventueel DSL-pakketten voor u beschikbaar. Dat kan misschien interessant zijn voor u. Neem voor meer informatie hierover contact op met de klantenservice van Fiber. https://www.fiber.nl/klantenservice/verhuizen/

Uw contract niet meenemen
Wilt of kunt u bij een verhuizing uw contract niet meenemen en zit u nog in het eerste jaar? Dan moet u er rekening mee houden dat de provider u de kosten voor het jaar in rekening brengt. Bij verkoop van uw woning kunt u natuurlijk de waarde van het resterende bedrag mee verkopen en het abonnement na 1 jaar opzeggen. 

 

​Versterking team Sterk Midden-Drenthe

In onze vorige nieuwsbrief heeft u kunnen lezen dat technisch directeur Peter de Vries zijn functie heeft neergelegd. De coöperatie heeft geen nieuwe technisch directeur aangesteld, maar wel gezocht naar ondersteuning op technisch gebied. Matthijs Kamp is een glasvezelspecialist die ons tijdelijk helpt. Hij is in november begonnen en werkt tot het einde van het jaar twee dagen in de week voor ons. Remko Pars is ook begin november begonnen voor 1 dag in de week en gaat na de jaarwisseling 24 uur per week werken voor Sterk Midden-Drenthe. Hij gaat zich bezighouden met techniek, klanttevredenheid en ledengroei.

Meer informatie over wie-is-wie >>>

 

Slechte wifi? Bel ons!

We krijgen regelmatig vragen van mensen die klagen over hun glasvezelverbinding of internetsnelheid. In de meeste gevallen is er niets mis met de internetaansluiting, maar hebben de problemen een andere oorzaak. Bijvoorbeeld de plaatsing van het modem, het gebruik van verkeerde wifi-extenders of storende signalen. André Guichelaar is onze toezichthouder, probleemoplosser en vliegende keep. Hij heeft de afgelopen maanden vele mensen geholpen die problemen hadden met hun wifiverbinding. Dus: krijgt u de boel niet goed aan de praat of heeft u trage wifi? Bel ons! De kans is groot dat André uw probleem eenvoudig kan oplossen.

Telefoonnummer 0593 - 760021

 

Facturatie coöperatiebijdrage

afbeelding facturatie
We lopen momenteel wat achter met de facturatie van de maandelijkse coöperatiebijdrage. We doen ons best om aan het einde van het jaar weer helemaal bij te zijn. Heeft u dus nog niet alles betaald of nog niet alle facturen ontvangen? Geen zorgen, de ontbrekende factuur volgt zo snel mogelijk. 

Nieuw e-mailadres? Laat het ons weten!

E-mail
Het is belangrijk dat we altijd het juiste e-mailadres van u hebben. Dat hebben we nodig om u onze facturen te kunnen sturen, maar ook voor andere zaken. Bijvoorbeeld: binnenkort zal er een ledenraadsverkiezing plaatsvinden en ook daarvoor willen we u op het juiste e-mailadres kunnen bereiken. Dus, heeft u een nieuw e-mailadres? U kunt dat aan ons doorgeven via secretariaat@sterkmiddendrenthe.nl. 

Vragen

Voor al uw vragen kunt u bellen met het kantoor van de Coöperatie Sterk Midden-Drenthe UA op 0593-760021 of mailen met info@sterkmiddendrenthe.nl. U kunt ook langskomen aan de Weijerdstraat 7 in Beilen.

Afmelden nieuwsbrief

Wilt u onze nieuwsbrieven niet meer ontvangen? Klik dan op de onderstaande link om u uit schrijven.