Nieuwsbrief december 2019




 

Servicebijeenkomsten Fiber, Stipte en TriNed succesvol verlopen

Servicebijeenkomst Sterk Midden-Drenthe
In de week van 11 t/m 15 november hebben we samen met onze providers Fiber, Stipte en TriNed vijf servicebijeenkomsten georganiseerd op verschillende locaties in Midden-Drenthe. In Witteveen, Beilen, Wijster, Hoogersmilde en Zuidveld konden onze klanten rechtstreeks spreken met medewerkers van de providers. We hebben bij de keuze voor deze vijf plaatsen gekeken naar de ligging ten opzichte van de gebieden met de meeste actieve aansluitingen. Het doel was om vragen te beantwoorden, informatie te geven en eventuele problemen direct aan te pakken. 

Ruim 70 mensen hebben gebruikgemaakt van deze mogelijkheid. De sfeer tijdens de bijeenkomsten was kritisch, maar positief. Volgens de providers gingen de vragen vooral over abonnementen, wifi, de migratie naar Canal Digitaal en televisiestoringen. Met een aantal leden is ter plekke een afspraak gemaakt met een monteur om de problemen thuis te onderzoeken en op te lossen. Ook waren er mensen aanwezig die nog geen klant waren en nu lid zijn geworden van Sterk Midden-Drenthe.  

We zijn blij met de positieve houding van onze providers, die de genoemde week gratis monteurs beschikbaar hebben gesteld om eventuele storingen te verhelpen. Daarbij is ook regelmatig extra service verleend door problemen aan te pakken die niet veroorzaakt zijn door de glasvezelaansluiting. Maar bijvoorbeeld door verouderde apparatuur of verkeerde kabels. 

We kijken positief terug op deze week en overleggen samen met de providers of we in de toekomst een soortgelijke serviceweek gaan organiseren. 

Netwerkacties en beeldkwaliteit

In de laatste week van november zijn er diverse aanpassingen in ons netwerk doorgevoerd. We verwachten dat daardoor onder andere de beeldstabiliteit verbeterd wordt. Naar aanleiding van de servicebijeenkomsten van de providers de afgelopen maand, is daar extra onderzoek naar gedaan. Mochten er nog problemen zijn met de beeldkwaliteit tijdens het tv-kijken, neem dan contact op met uw provider. Geeft u in dat geval ook het tijdstip en de zender(s) door waar het om gaat? Dat helpt om verder onderzoek te doen.

Begin januari zullen nog een aantal acties worden uitgevoerd om de zogenaamde redundantie in de keten te verbeteren. Daarmee worden bepaalde connecties dubbel uitgevoerd, zodat de verbinding altijd blijft werken. Ook wordt een bijeenkomst georganiseerd met lokale IT-bedrijven en providers om te bekijken hoe we gezamenlijk de dienstverlening naar (zakelijke) klanten kunnen verbeteren.

 

De omzetting naar tv van Canal Digitaal bij Fiber en Stipte loopt voorspoedig

Canal Digitaal - Sterk Midden-Drenthe
In november zijn zowel Fiber Nederland als Stipte begonnen met het omzetten van de tv-dienst naar Canal Digitaal. Dat verloopt voorspoedig en zal naar verwachting in december worden afgerond. Voor het merendeel van de abonnees geldt dat ze overgaan van de Fiber NL of Stipte tv-omgeving naar de Canal Digitaal omgeving. Daarbij krijgen ze meer zenders in HD inclusief Fox Sports Eredivisie 1,2 en 3 en de nieuwe Canal Digitaal app met meer mogelijkheden.  Verder wordt het pakket Ziggo Sport Totaal goedkoper (€ 13,95 p/mnd).

Speciale actie tussen kerst en nieuwjaar
Tussen kerst en oud en nieuw worden bij Canal Digitaal alle Film1 kanalen gratis opengezet. Dus dat wordt een week lang genieten van mooie, spannende of romantische films tijdens de feestdagen.

Het nieuwe Fiber Start tv-pakket
Fiber abonnees met een Light tv-pakket konden kiezen voor een Canal Digitaal pakket of voor het nieuwe Fiber Start tv-pakket. Dit nieuwe pakket bevat de Nederlandse zenders en lijkt in veel opzichten op het oude Light pakket, alleen iets goedkoper. U krijgt daarvoor wel een andere tv-ontvanger. De omzetting zal in de loop van december/januari gebeuren. In de tussentijd blijft alles bij het oude.

 

Slechte wifi door laminaatfolie?

Afbeelding
Sommige mensen hebben een prima wifiverbinding in hun woning, maar hebben boven op de slaapkamers of op zolder slecht bereik. Is dat bij u ook het geval? Heeft u dan toevallig laminaat liggen op uw slaapkamers of overloop? Onder een laminaatvloer wordt door veel mensen vaak een laag met aluminium parketfolie gelegd. Is dat bij u ook zo? Dan kan het zijn dat uw wifisignaal daardoor slechter wordt. Laminaatfolie dempt of blokkeert namelijk de wifisignalen. Gelukkig is er een eenvoudige oplossing. Om het wifisignaal boven te versterken kunt u een extender of repeater gebruiken. Op onze webshop vindt u daar meer informatie over. 

Klik hier om naar de webshop te gaan

 

Sponsoring verenigingen

Afbeelding



De glasvezel die bij ons in Midden-Drenthe in de grond zit, is tot stand gekomen omdat we samen iets wilden doen aan het trage internet in onze regio. We zijn ontstaan vanuit een maatschappelijk belang en dat is nu nog steeds een belangrijke gedachte in onze coöperatie. Daarom ondersteunen we verschillende verenigingen in onze gemeente. Bijvoorbeeld voetbalclubs die ook een verbinding afnemen via Sterk Midden-Drenthe. Is dat ook iets voor uw club? En is er al een glasvezelverbinding via de coöperatie? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Storingen, slechte wifi of andere problemen?

Afbeelding
Trage wifi?
Verouderde apparatuur of verkeerde repeaters

Om problemen met wifi of computers snel te kunnen oplossen, zijn we onlangs een samenwerking aangegaan met JeeWee voor uw PC, een bedrijf uit Westerbork dat computerhulp aan huis biedt.

De afgelopen maanden is JeeWee regelmatig benaderd door klanten van Sterk Midden-Drenthe. Mensen met wifi-problemen of traag internet. Volgens Jan Willem Bruining van JeeWee zijn er in eerste instantie klachten over de glasvezel, maar blijkt na een bezoek meestal dat er niets mis is met de internetaansluiting. “Ik meet de snelheid op de plek waar de glasvezel de woning binnenkomt met mijn eigen laptop en laat dan aan de mensen zien dat ze supersnel internet hebben, ” vertelt Bruining. “De internetproblemen hebben bijna altijd een andere oorzaak.”

“Ik zie bijvoorbeeld vaak dat mensen met verouderde apparatuur internetten. En eerlijk is eerlijk: op een oude, trage laptop, merk je ook nauwelijks dat je supersnel glasvezelinternet hebt. Ik zie ook regelmatig dat mensen zelf al een repeater hebben geplaatst, maar dat dat nieuwe apparaat juist voor de storing zorgt. Bijvoorbeeld omdat het niet goed is ingesteld. Of omdat het van een ander merk is dan hun FRITZ!Box-router. Met een goede repeater of in sommige gevallen de juiste powerplugs kan iedereen een stabiel wifinetwerk hebben. Meestal sta ik na een uur weer buiten”, aldus Jan Willem Bruining.

Klik hier voor meer informatie over de samenwerking met JeeWee
Nieuw e-mailadres
Nieuw e-mailadres? Laat het ons weten!

Het is belangrijk dat we altijd het juiste e-mailadres van u hebben. Dat hebben we nodig om u onze facturen te kunnen sturen, maar ook voor andere zaken zoals de communicatie rondom de komende ledenraadsverkiezing of het klanttevredenheidsonderzoek. Dus, heeft u een nieuw e-mailadres? U kunt dat aan ons doorgeven via secretariaat@sterkmiddendrenthe.nl.

Vragen

Voor al uw vragen kunt u bellen met het kantoor van de Coöperatie Sterk Midden-Drenthe UA op 0593-760021 of mailen met info@sterkmiddendrenthe.nl. U kunt ook langskomen aan de Weijerdstraat 7 in Beilen.

Afmelden nieuwsbrief

Wilt u onze nieuwsbrieven niet meer ontvangen? Klik dan op de onderstaande link om u uit schrijven. Let op, wilt u zich ook afmelden voor Glaspraat dan kan dit in de afzonderlijke mailingen.