Afbeelding




Nieuwsbrief
Nieuwsbrief december 2017

Het nieuwe hoofdkantoor Zuster in de Buurt

Afbeelding
Vanaf 1 september 2017 is Zuster in de Buurt gehuisvest in het oude stationsgebouw van Ede-Centrum.

Het pand is volledig gerenoveerd. De buitenkant is teruggebracht naar de oorspronkelijke staat van 1902. Ede had op dat moment nog 4.000 inwoners (inmiddels ruim 110.000). Ede ligt zéér centraal, omringt door bossen en voor een landelijke organisatie als Zuster in de Buurt bij uitstek geschikt.

Authenticiteit en verbinding, belangrijke kernwaarden voor Zuster in de Buurt, vind je vanzelfsprekend terug in dit van oorsprong authentieke stationsgebouw. Wij stellen dit pand open voor iedereen die activiteiten wil ontwikkelen op het gebied van ouderenzorg, zingeving en bezieling. De bovenste kamers worden voor dagdelen verhuurd en de grote hal van ca. 125m2 aan de rechterzijde van het pand is geschikt voor bijeenkomsten van ruim 100 personen.

Met het historisch museum van Ede worden op dit moment afspraken gemaakt om oude objecten in het pand te huisvesten om ook iedereen die geïnteresseerd is in de historie van het gebouw welkom te heten.

ZUSTER IN DE BUURT IN HET OUDE STATIONSGEBOUW

Afbeelding
Voor wie “verbinden” als doel heeft, bestaat geen betere locatie dan een monumentaal stationsgebouw. Afgelopen vrijdag legde tijdens een feestelijke bijeenkomst in het voormalige NS-station “Ede Centrum”, sinds oktober het hoofdkantoor van de landelijke thuiszorgorganisatie “Zuster in de Buurt”, oprichter Paul Hager aan een honderdtal betrokkenen uit waar het zijns inziens in de thuiszorg om draait.

“Bij 'Zuster in de Buurt' spelen de begrippen authenticiteit, verbinding, zingeving en bezieling een hoofdrol. Vanuit die concepten regelen wij landelijke thuiszorg door zelfstandige ondernemers die te vergelijken zijn met de ouderwetse wijkzuster van vroeger – doordat in onze structuur de wensen van onze cliënten centraal staan, krijg je via Zuster in de Buurt letterlijk je zèlf gekozen zuster of broeder aan je bed”.

Hager hecht grote waarde aan persoonlijke continuïteit: “Als bedlegerige cliënt wil je niet om de haverklap een andere zorgverlener over de vloer. Het is belangrijk dat er een band, een 'verbinding', groeit. Daarbij staat het leefgenot van de cliënt centraal. Als organisatie regelen wij op de achtergrond de totale logistiek van de zorg, zodat onze franchisenemers zich met hart en ziel kunnen wijden aan de cliënten zèlf voor wie zij door de continuïteit een vertrouwd houvast vormen”.

“Zuster in de Buurt” verbindt het oude met het nieuwe. Hager: “Wij werken met zelfontwikkelde software, waardoor wij verbeteringen en vernieuwingen terstond kunnen invoeren. In de persoonlijke contacten blijven wij opzettelijk een beetje 'ouderwets': onze zuster in de buurt is echt jóuw zuster (of broeder) in jóuw buurt. Daar zit een flink deel van dat 'verbinden' in”. 
 Ook de recente bijeenkomst stond in het teken van “verbinden”: lokale ondernemers waren bij de catering betrokken, veel franchisenemers maakten voor het eerst kennis met elkaar en met het fraai gerestaureerde stationsgebouw en menig passant zag vanaf het Museumplein met tevredenheid hoe het oude gebouw er verjongd bij staat en Edese ruimte biedt aan een landelijke organisatie.

Hager: “Ik ben zelf een geboren en getogen in Ede, en in mijn beleving is dit gebouw er altijd al geweest. Dat is voor veel andere Edenaren ook het geval, en daarom zullen wij in volgend jaar een Open Dag houden. Iedereen die het gebouw heeft gekend als station of als Museum Oud-Ede, kan dan door de vertrouwde vertrekken lopen en zien hoe in ieder geval dìt stuk oud Ede bewaard is gebleven en een ereplaats houdt in ons dorp”.

 

Benodigde documenten om te kunnen declareren voor de cliënt:

Afbeelding
De zorgverzekeraars stellen scherpe voorwaarden aan de declaraties van hun verzekerden. Belangrijk is uiteraard dat wij ons daar aan houden. Je hebt ongetwijgeld al gemerkt dat team Zusterindebuurt daar zeer zorgvuldig in is . Wanneer de documenten niet akkoord zijn, wordt er niet gedeclareerd naar de zorgverzekeraars.

Hieronder de vereiste documenten:
  • De zorgovereenkomst voorzien van datum ondertekening en getekend door de cliënt en de franchisenemer(s) die deze cliënt verzorgen.
  • De ,uiteraard geldige, indicatiestelling getekend en voorzien van datum door de indicatiesteller
  • Het zorgplan voorzien van datum ondertekening en getekend door de indicatiesteller en de cliënt bij voorkeur in 1 document geüpload met de indicatiestelling.
  • Afhankelijk van de verzekeraar van de cliënt is soms ook een akte van cessie nodig, voorzien van datum ondertekening en handtekening van de cliënt. Mocht deze noodzakelijk zijn, dan treft je deze in jouw portaal aan.
Zodra alle benodigde documenten, voorzien van alle benodigde data en handtekeningen, zijn geüpload in het portaal zullen wij gaan declareren aan cliënt.




DATA DECLAREREN EERSTE HALF JAAR 2018

Op de volgende data gaan wij de declaraties indienen bij de verzekeraars en gemeenten:

vrijdag 5 januari 2018
vrijdag 9 februari 2018
vrijdag 9 maart 2018
vrijdag 6 april 2018
vrijdag 11 mei 2018
vrijdag 8 juni 2018

Belangrijk is dat alle declaraties van de voorafgaande maand minimaal een dag eerder door jou gedeclareerd zijn. Zorg dus dat je declaraties ruim vantevoren nagekeken en goedgekeurd zijn.

 
 
 

Presentatie bijeenkomst

Afbeelding
Vrijdagmiddag 1 december ontvingen wij een kleine honderd franchisenemers in de presentatiehal van Zusterindebuurt. Paul Hager, bedenker en oprichter van Zusterindebuurt gaf zijn visie op verbinden in de zorg.

Vanuit deze visie gaf hij de vernieuwde organisatieplannen aan van Zusterindebuurt om ook de toekomst voor de deelnemers veilig te stellen in de grillige wereld van de thuiszorg.

Nadien konden de deelnemers breed netwerken en kennismaken met de mensen van Zusterindebuurt waarmee dagelijks contact is, maar nu ook een gezicht bij kon worden geplaatst.

Er werd gesmuld van Turkse baklava, Hollandse soepen en Indonesische sateh onder het genot van drank.

Wij kijken terug op een uiterst succesvolle en gezellige middag met het voornemen om onze hal vaker voor verbindings bijeenkomsten te houden.

Presentatie is te bekijken in jouw portaal, via Documenten en dan Nieuwsbrieven.
 

Je ontvangt deze nieuwsbrief omdat je bent ingeschreven bij Zusterindebuurt B.V. De nieuwsbrief kent een frequentie van eens per 4 weken.