Nieuwsbrief januari 2018




 
 

Vertraging

De aanleg van ons glasvezelnetwerk heeft vertraging opgelopen. Onlangs heeft u daarover kunnen lezen in het Dagblad van het Noorden. Zoals u op veel plaatsen in onze regio kunt zien, wordt er desondanks hard gewerkt aan het project, maar helaas met minder ploegen dan gepland. Daardoor lopen we achter op onze planning.

De vertraging is natuurlijk een zure appel voor ons. Maar we vinden het vooral vervelend voor iedereen die zich verheugt op snel internet en nu langer moet wachten. Hoe dan ook: we sluiten iedereen in Midden-Drenthe aan op ons snelle netwerk.

De nieuwe planning is beschikbaar
Omdat de uitrol van ons project is vertraagd, hebben we een nieuwe planning voor het project gemaakt. U vindt de nieuwe planning op de planningspagina van onze website. Ook hebben we de definitieve planning verwerkt in onze app.

Wilt u weten wanneer uw woning wordt aangesloten of wanneer de activatie bij u wordt verwacht? Op de planningspagina op onze website of in onze app vindt u een handig zoeksysteem waarmee u snel inzicht krijgt in onze aanpaste planning. U kunt alles over de planning van uw aansluiting daar eenvoudig zelf opzoeken.

Lees verder >>
 

Storing? Bel de helpdesk van uw provider



Vorige week hebben we een eerste grote storing gehad op ons netwerk. Vervelend natuurlijk, maar helaas horen storingen er ook bij. Van donderdagmiddag tot vrijdagnacht konden veel van onze klanten niet of nauwelijks gebruikmaken van internet, telefoon of televisie. Het bleek een complex probleem te zijn. Samen met de providers en de netwerkbeheerder hebben onze technici de storing kunnen oplossen.

Sommige mensen hebben nadat de storing was verholpen toch nog last gehad van apparatuur die niet goed wilde opstarten. De telefoonlijnen bij de providers stonden roodgloeiend. We hebben gehoord van een aantal klanten dat de helpdesk van hun provider vaak moeilijk bereikbaar is. Hier wordt aan gewerkt.

Het komt regelmatig voor dat mensen bij problemen of vragen over hun glasvezelaansluiting rechtstreeks bellen met de coöperatie. Wij willen u adviseren om altijd te bellen met de helpdesk van uw provider. Zij zijn verantwoordelijk voor een correcte werking van uw verbinding en apparatuur en zij kunnen u ook helpen als er een probleem optreedt. 

TriNed
Telefoon: 0880 803030

Fiber
Telefoon: 020 - 760 50 40
WhatsApp : 06- 86 82 15 80

Stipte
Storingsdienst: 0800 - 024 7477 24
Algemene vragen: 0320-29 44 44 

 
 
Afbeelding
Radiomaker Aaldert Oosterhuis over glasvezel. Onlangs waren we op bezoek op Smalbroek bij Aaldert Oosterhuis. De radiomaker maakt in zijn eigen studio een radioprogramma voor RTV Drenthe. Dat programma wordt opgenomen en moet vervolgens digitaal verstuurd worden naar Assen. Vroeger duurde dat een paar uur, maar met de komst van glasvezel is het slechts een kwestie van een paar seconden.  Bekijk de video >>
 

Nog niet ingeschreven? Doe het nu!

Afbeelding
Het uitlopen van het project heeft ook een onverwacht positief gevolg en wel voor de mensen die nog geen lid zijn. We hebben de periode van gratis inschrijven namelijk verlengd. We hebben steeds gezegd dat wij de aansluitkosten betalen zolang de BAM in het gebied aanwezig is. Die periode duurt nu dus wat langer. Heeft u zich nog niet ingeschreven? Doe het dan snel, dan betalen wij uw aansluitkosten.

Direct inschrijven >>

Tablet voor familie Matthijssen uit Mantinge

Afbeelding
In december is het aantal abonnementen de 2750 gepasseerd en hebben we weer een mooie tablet weggegeven. De winnaar is de familie Matthijssen uit Mantinge. We zijn inmiddels alweer een eind op weg richting de 2900.

Bij 3500 abonnementen verloten we onder alle deelnemers een prachtige interactieve televisie.


Direct inschrijven >>