Nieuwsbrief 1 februari 2019




 
 

Van goed naar beter

De meeste gebruikers zijn tevreden over hun glasvezelaansluiting, maar we horen ook dat er mensen zijn die af en toe problemen ondervinden. We willen graag dat iedereen in Midden-Drenthe zorgeloos kan genieten van snel internet en hoge kwaliteit televisie. Daarom ligt onze focus op dit moment op het verbeteren van de kwaliteit waar dat mogelijk is. De mening van u als klant is belangrijk. We willen graag weten wat u vindt van de dienstverlening van de coöperatie en van de providers op ons netwerk. En heel belangrijk: wat kan er verbeterd worden bij ons en bij de providers. 

Om daar een goed beeld van te krijgen, zijn we gestart met een klanttevredenheidsonderzoek dat we ieder kwartaal zullen herhalen. Het doel van het onderzoek is meer inzicht krijgen in de tevredenheid over het glasvezelnetwerk. Mochten er punten zijn die verbeterd kunnen worden, dan gaan we daarmee aan de slag. En bent u een tevreden gebruiker? Dan horen we dat uiteraard ook graag.

We hebben inmiddels al 360 reacties ontvangen en zijn druk bezig met het verwerken van de eerste resultaten. De komende weken zoeken we contact met de klanten die dat hebben aangegeven.

Vul de enquête ook in
Heeft u de enquête nog niet ingevuld? Dat kan nog tot 17 februari via de onderstaande link:
 

Problemen of storingen? Maak er werk van


Als u last heeft van storingen, neem dan altijd direct contact op met uw provider. Het probleem kan alleen opgelost worden als de provider weet wat er speelt. Komt u er niet uit met uw provider, neem dan contact op met ons, we helpen u graag. 



Slechte wifi?
We horen dat sommige mensen problemen hebben met wifi. In de meeste gevallen is er dan niets mis met de internetaansluiting, maar hebben de problemen een andere oorzaak. Bijvoorbeeld de plaats van het modem, het gebruik van verkeerde wifi-extenders of storende signalen. André Guichelaar is onze toezichthouder, probleemoplosser en vliegende keep. Hij heeft de afgelopen maanden veel mensen geholpen die problemen hadden met hun wifiverbinding. Krijgt u de boel niet goed aan de praat of heeft u trage wifi? Neem daar dan geen genoegen mee, maar bel ons! De kans is groot dat André uw probleem eenvoudig kan oplossen.

Achterstand innen coöperatiebijdrage

Zoals u weet, betaalt u als gebruiker van ons glasvezelnetwerk niet alleen een bedrag aan de provider van uw keuze, maar ook € 11,00 rechtstreeks aan Coöperatie Sterk Midden-Drenthe. Deze coöperatiebijdrage is in de afgelopen periode onregelmatig door ons gefactureerd. We hebben daarom nu nog een achterstand. Op dit moment worden de facturen aangemaakt voor de periode november 2018. De week daarna starten we met de facturatie over december 2018. Halverwege februari zullen we dan de facturen over januari aanmaken en dan zijn we weer helemaal bij. Vanaf dat moment zullen we altijd in de eerste week van de nieuwe maand de facturen verzenden van de voorgaande maand. U ontvangt begin maart dus de factuur over februari.

Waarom betaalt u eigenlijk een coöperatiebijdrage?
Wat doen we met de coöperatiebijdrage die onze leden betalen? We hebben een bedrag van 13 miljoen euro geleend van de provincie en de gemeente. Dat bedrag moeten we terugbetalen inclusief rente. Daarnaast gebruiken we onze inkomsten voor het onderhoud aan het netwerk. Misschien heeft u gehoord dat er in andere gebieden een hogere of lagere coöperatiebijdrage wordt betaald door de leden. Dat kan kloppen omdat er per glasvezelinitiatief verschillen zijn in financiering, bebouwing, oppervlakte en het aantal woningen dat aangesloten is. De gemiddelde aanlegkosten per woning bepalen voor een belangrijk deel de hoogte van de bijdrage.

Klanten kopen met korting in onze webshop


Sinds kort hebben we een webshop speciaal voor onze leden. Als klant van Sterk Midden-Drenthe kunt u daar tegen een gereduceerd tarief kwaliteitsproducten bestellen voor uw glasvezelaansluiting. Daarbij kunt u denken aan telefoons, routers, powerplugs, repeaters en glasvezelaccessoires van het merk Fritz! U kunt op de shop inloggen met uw e-mailadres en uw klantnummer.
U vindt uw klantnummer op de maandelijkse factuur voor de coöperatiebijdrage.

 

Komt u onze ledenraad versterken?


Wilt u ook graag meedenken en meebeslissen over de toekomst van ons glasvezelnetwerk? Dan is een rol als ledenraadslid misschien iets voor u. In maart 2019 wordt er door onze leden een nieuwe ledenraad gekozen. Ook u kunt zich kandidaat stellen.

Als lid van de ledenraad kunt u meebeslissen over de koers die we varen. Onze ledenraad is het hoogste bestuursorgaan van Sterk Midden-Drenthe en bestaat uit maximaal 20 personen. De ledenraad beoordeelt het beleid van de directie en de wijze waarop de RvC toezicht houdt op de directie. Minimaal twee keer per jaar komen de leden bij elkaar voor een ledenraadsvergadering. 

 

Met onze app bent u altijd op de hoogte

SMD Glasvezel app
Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws over onze glasvezel? Wilt u een push bericht ontvangen op uw telefoon bij storingen of werkzaamheden? Check dan onze app! Als u de app op uw mobiele telefoon installeert, mist u geen enkel glasvezelnieuwtje meer. U kunt de app downloaden via de App Store (Apple) of via de Play Store (Android)

Nieuw e-mailadres? Laat het ons weten!

Afbeelding
Het is belangrijk dat we altijd het juiste e-mailadres van u hebben. Dat hebben we nodig om u onze facturen te kunnen sturen, maar ook voor andere zaken zoals de communicatie rondom de komende ledenraadsverkiezing of het klanttevredenheidsonderzoek. Dus, heeft u een nieuw e-mailadres? U kunt dat aan ons doorgeven via secretariaat@sterkmiddendrenthe.nl

Vragen

Voor al uw vragen kunt u bellen met het kantoor van de Coöperatie Sterk Midden-Drenthe UA op 0593-760021 of mailen met info@sterkmiddendrenthe.nl. U kunt ook langskomen aan de Weijerdstraat 7 in Beilen.

Afmelden nieuwsbrief

Wilt u onze nieuwsbrieven niet meer ontvangen? Klik dan op de onderstaande link om u uit schrijven. Let op, wilt u zich ook afmelden voor Glaspraat en/of de mail voor de ledenraadsverkiezingen dan kan dit in de afzonderlijke mailingen.