Wat kunnen het wiskunde-onderwijs en het onderwijsonderzoek voor elkaar betekenen?
Deze vraag komt aan de orde tijdens de conferentie
Onderwijs meets Onderzoek
Op donderdag 11 oktober 2018 organiseren de NVvW, het Freudenthal Instituut, SLO en de Hogeschool Utrecht de derde editie van deze conferentie.
Wiskundeleraren en onderzoekers van wiskundeonderwijs gaan met elkaar in gesprek over de vraag wat de onderzoek en praktijk voor elkaar kunnen betekenen.
De openingslezing wordt dit jaar verzorgd door Paul Drijvers, die zijn openbare les uitspreekt onder de titel "Hoofd in de wolken, voeten op de grond; Praktijkgericht onderzoek naar wiskundig denken in ict-rijk reken-wiskundeonderwijs". Na afloop van deze openbare les is er gelegenheid om onder het genot van een drankje met onderzoekers in gesprek te gaan. Dat gebeurt aan de hand van posters waarop onderzoekers hun belangrijkste resultaten delen. De postersessie is ieder jaar weer het bruisende hart van deze conferentie.
Werkgroepen
Na de postersessie zijn er drie parallelle werkgroepen. Met de plenaire lezing van Wouter van Joolingen over Lesson Study wordt de conferentie daarna afgesloten.
U merkt het: deze middag moet u niet missen.
Datum: donderdag 11 oktober 2018
Tijd: 15:00 – 20:00, inloop 14:30
Locatie: Hogeschool Utrecht, Padualaan 101
Kosten: € 65,- (voor niet NVvW-leden € 75,-)
Opgeven kan nog via de
website.