Nieuwsbrief februari 2020




 

Een supersnel 2020!

In onze nieuwsbrieven heeft u het afgelopen jaar regelmatig kunnen lezen over de professionaliseringsstappen die we hebben gemaakt. Het gaat goed met de kwaliteit en stabiliteit van het glasvezelnetwerk. We voeren regelmatig updates uit om het kwaliteitsniveau hoog te houden.  

We hebben het afgelopen jaar kortom veel aandacht gehad voor kwaliteit. We hebben diverse klanttevredenheidsonderzoeken uitgevoerd en zijn met de verbeterpunten die daaruit naar voren kwamen aan de slag gegaan. Ook hebben we regelmatig klanten geholpen met het oplossen van hun wifi problemen. Meestal worden deze problemen helemaal niet veroorzaakt door de glasvezel of de provider. Het heeft bijna altijd te maken met de plek van het modem, storende signalen die de wifi in de weg zitten of het gebruik van verkeerde kabels. Dat hebben we bij veel mensen kunnen oplossen, samen met onze partner JeeWee voor uw PC.

Daarnaast hebben we een informatieavond georganiseerd bij Expert in Beilen die geheel in het teken stond van de FRITZ!Box. Het afgelopen najaar hebben we samen met onze providers Fiber, Stipte en TriNed vijf servicebijeenkomsten georganiseerd op verschillende locaties in Midden-Drenthe. In Witteveen, Beilen, Wijster, Hoogersmilde en Zuidveld konden onze klanten rechtstreeks spreken met medewerkers van de providers. Het doel was om vragen te beantwoorden, informatie te geven en eventuele problemen direct aan te pakken. Daar kijken we positief op terug. We overleggen samen met de providers of we in de toekomst opnieuw een soortgelijke serviceweek gaan organiseren. 

Ook voor 2020 staat de kwaliteit van de dienstverlening vanzelfsprekend hoog op de agenda. Wij wensen u een supersnel 2020!

Update hangende tv-beelden

Afbeelding
Half januari zijn er verbeteringen doorgevoerd in ons glasvezelnetwerk. Ook heeft er bij diverse netwerkcomponenten een software-update plaatsgevonden. Zoals het nu lijkt zijn daarmee de situaties waarbij televisiebeelden af en toe stil kwamen te staan opgelost. Mocht u dat ondanks de updates toch nog ervaren, neem dan contact op met uw provider. Fiber en Stipte hebben inmiddels de migratie naar het Canal Digital-platform zo goed als afgerond en de servicetijden van de helpdesk zijn verbeterd.
Afbeelding
Glasvezel wordt steeds populairder

Volgens Telecompaper kiest 22 procent van de Nederlandse huishoudens voor internet via glasvezel. Dat betekent dat ruim een vijfde van de Nederlanders gaat of wil overstappen naar glasvezeltechnologie voor hun internetverbinding. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van twee jaar geleden. Volgens het onderzoek van Telecompaper zijn het vooral de KPN-abonnees die willen overstappen. Tweemaal zoveel abonnees van KPN als Ziggo zeggen te willen switchen naar glasvezel.

Klik hier om het hele artikel te lezen op Telecompaper.

Klanttevredenheidsonderzoek kwartaal 1

Afbeelding
We willen graag weten wat u vindt van de dienstverlening van de coöperatie en van de providers op ons netwerk. En heel belangrijk: wat kan er nog verbeterd worden? Om daar een goed beeld van te krijgen, zijn we vorig jaar gestart met een klanttevredenheidsonderzoek dat we ieder kwartaal zullen herhalen. Komende maand staat er weer een enquête op het programma.

Uitkomsten enquête
Het doel van ons onderzoek is meer inzicht krijgen in de tevredenheid over het glasvezelnetwerk. Mochten er punten zijn die verbeterd kunnen worden, dan gaan we daarmee aan de slag. En bent u een tevreden gebruiker? Dan horen we dat uiteraard ook graag. We bespreken de uitkomsten van de enquête ook met de providers zodat zij actie kunnen ondernemen om de dienstverlening te verbeteren.

Klik hier om de enquête in te vullen

E-mail verliezen bij overstap wordt verleden tijd

Veel inwoners van Midden-Drenthe hebben de afgelopen tijd de overstap gemaakt naar glasvezel. Dat betekent een nieuw contract met een van onze providers en het opzeggen van het contract bij de oude provider. Geen probleem, zou je zeggen. Maar veel mensen stappen niet over naar een andere aanbieder, omdat ze daarmee ook hun e-mailadres verliezen. Het is een van de belangrijkste redenen waarom mensen niet overstappen van hun trage internetverbinding naar supersnelle glasvezel.

Gelukkig gaat dat veranderen. Om de overstapdrempel weg te nemen, hebben de telecomaanbieders met elkaar afgesproken om vanaf de zomer hun ex-klanten nog zes maanden toegang te geven tot hun e-mail. Dat betekent dat niemand zijn mail meer kwijtraakt. Een overstapper heeft nog een half jaar de tijd om alles goed door te schakelen naar een nieuw e-mailadres.

U kunt er ook voor kiezen om dan een mailadres aan te maken dat niet aan een provider gekoppeld is. Bijvoorbeeld Gmail of Outlook. Dan heeft u uw mail losgekoppeld van een aanbieder. Dat is misschien handig als u in de toekomst nog een keer van provider wilt wisselen.
Afbeelding
Storingen, slechte wifi of andere problemen? 
JeeWee voor uw PC kan u helpen


Om veelvoorkomende problemen met wifi of computers snel te kunnen oplossen, is Sterk Midden-Drenthe een samenwerking aangegaan met JeeWee voor uw PC. Dat is een bedrijf uit Westerbork dat computerhulp aan huis biedt. Heeft u een probleem met uw computer, wifi of televisie en komt u er zelf niet uit, dan kan Jan Willem Bruining van JeeWee het probleem in de meeste gevallen voor u oplossen en de storing verhelpen. U kunt JeeWee bereiken op telefoonnummer (0593) 23 21 16.

Klik hier voor meer informatie over de samenwerking met JeeWee
Nieuw e-mailadres
Nieuw e-mailadres? Laat het ons weten!

Het is belangrijk dat we altijd het juiste e-mailadres van u hebben. Dat hebben we nodig om u onze facturen te kunnen sturen, maar ook voor andere zaken zoals de communicatie rondom de komende ledenraadsverkiezing of het klant-
tevredenheidsonderzoek. Dus, heeft u een nieuw e-mailadres? U kunt dat aan ons doorgeven via secretariaat@sterkmiddendrenthe.nl

Vragen

Voor al uw vragen kunt u bellen met het kantoor van de Coöperatie Sterk Midden-Drenthe UA op 0593-760021 of mailen met info@sterkmiddendrenthe.nl. U kunt ook langskomen aan de Weijerdstraat 7 in Beilen.

Afmelden nieuwsbrief

Wilt u onze nieuwsbrieven niet meer ontvangen? Klik dan op de onderstaande link om u uit schrijven. Let op, wilt u zich ook afmelden voor Glaspraat dan kan dit in de afzonderlijke mailingen.