Nieuwsbrief

02|25

 

Beste lezers van de Eemshaven.info Nieuwsbrief,

 

Voor u op het scherm, de tweede nieuwsbrief van 2025.

Wij wensen u veel leesplezier!

 

Bedrijfzbezoek Mark Climate Technology 13 maart a.s.

 

Op donderdag 13 maart a.s. opent Mark Climate Technology in Veendam haar deuren voor max. 40 leden van Eemshaven.info.

 

Op deze middag worden we geïnformeerd door Jan Koop de Boer of Erik Dijksterhuis van Mark over de activiteiten van het bedrijf waarna we een rondleiding krijgen.

Het programma ziet er als volgt uit:

- 14.00 - 14.30: inloop met koffie/thee

- 14.30 - 16.00: presentatie met aansluitend de rondleiding

- 16.00: afsluiting met borrel

- plm. 17.00 uur: einde

 

Leden van Eemshaven.info hebben inmiddels een uitnodiging ontvangen

 

Mocht u onverhoopt niet kunnen, meldt u zich dan tijdig af?

 

Netwerkbijeenkomst 10 april a.s. 

 

Donderdag 10 april vindt in de Molenberg in Delfzijl de volgende netwerkbijeenkomst plaats. 

 

Over een paar weken sturen we de uitnodiging naar de leden toe. 

Het belooft een interessante, actuele bijeenkomst te worden.

 

 

 

 

Agenda

 

De voor 2025 geplande bijeenkomsten (wijzigingen voorbehouden):

 

  • 13 maart:  Bedrijfsbezoek
  • 10 april: netwerkbijeenkomst
  • 22 mei:  Schiermonnikoog
  • 26 juni: Golfevent
  • 24 juli: zomerborrel
  • 11 september: netwerkbijeenkomst
  • 2 oktober/3 oktober: Oktoberfest
  • 13 november: bijeenkomst
  • 11 december: eindejaarsbijeenkomst

Subsidiekansen voorjaar 2025

 

In de komende maanden zijn er weer volop subsidiekansen voor ambitieuze ondernemers. Denk bijvoorbeeld aan het onderzoeken van technische en economische haalbaarheid met de MKB Haalbaarheidsvoucher of de MIT Haalbaarheid (openstelling begin april).

 

Ondernemers die al een stapje verder in het ontwikkelproces zijn, kunnen voor activiteiten die zich richten op ontwikkelen, onderzoeken of testen van een nieuw product/dienst de vernieuwde VIA subsidie aanvragen (voor Groningen wordt die rond de zomer opengesteld).

 

Ook voor ondernemingen die willen investeren in een duurzaam en innovatief proces of product, welke ook een bijdrage levert aan de economische ontwikkeling in Groningen, is er subsidie. En voor Groninger ondernemingen, actief in de bouw- of maakindustrie, die willen investeren in digitaliseren of robotiseren van het productieproces zijn er ook kansen.

 

 

 

De SLIM subsidie wordt (begin maart) weer opengesteld, waarin het gaat om het ontwikkelen van opleiding en leercultuur binnen het bedrijf. En voor ondernemers die in de keten willen samenwerken om te komen tot een circulair product, proces of dienst is er de regeling Subsidie Circulaire ketenprojecten (11 maart).

 

 

Benieuwd naar uw subsidiekansen?

 

Maak vrijblijvend een afspraak, onder het genot van een kopje koffie/thee maken we kennis en bespreken we de plannen.

Alex van der Laan – 06 51834256 – info@desubsidiecoach.nl 

 

 

Leidend in noordelijke innovatie-uitdagingen. Van challenge naar solution.
Wij begeleiden juist die kwesties waar je wel van wakker ligt, maar nog geen
oplossing voor hebt. Samen met je organisatie ontwerpen we een challenge
die we uitzetten in ons netwerk van startups en gevestigde innovatieve
bedrijven. Daaruit halen wij de beste oplossingen, die we aan je voorleggen.
Maar onze inzet stopt daar niet. Wij blijven naast je staan tot de gewenste
uitkomst bereikt is. ChallengeBase zorgt niet alleen voor een match tussen
uitdaging en oplossing, maar ondersteunt ook bij de implementatie. Met deze
nieuwe manier van werken helpen we gevestigde bedrijven en overheden in
Noord-Nederland om te vernieuwen, zorgen we voor klanten voor innovatieve
startups en MKB-ers en zorgen

 

Onderstaand ziet u een afbeelding van het Challenge handboek wat gemaakt is. Wilt u dit handboek ontvangen, neemt u dan alstublieft contact op met info@challengebase.nl 

of met fleur@founded.in.

Versterking voor Echt Snel !

Per 24 februari komt Indy den Hartog de vestiging van Echt Snel in Uithuizermeeden versterken.

 

Ze gaat als intercedent aan het werk voor de EU-vestiging van Echt Snel. De EU-vestiging van Echt Snel is nu voor het derde jaar actie in de regio en breidt zich gestaag uit.

 

Vestigingsmanager Wildrik Bulthuis is bij met de extra capaciteit, het geeft de nodige ruimte om Echt Snel nog meer zichtbaar te maken op de arbeidsmarkt. Echt Snel EU legt zich vooral toe op het inzetten van werknemers uit de EU in de nog steeds krappe arbeidsmarkt.

 

In de tijd dat Echt Snel EU nu actief is hebben ze werknemers kunnen plaatsen uit Polen, Slowakije, Portugal, Roemenië, Servië en Oekraïne . Deze vakmensen werken in verschillende branches. Ze zijn o.a. actief in de bouw, industrie, agrarische sector en schoonmaak. Door gerichte recruitment in de thuislanden is het mogelijk om voor elke klant maatwerk te leveren.

Geen 1 april grap: Landelijk Register Incassodienstverlening

De Wet kwaliteit incassodienstverlening (Wki) stelt vanaf 1 april eisen aan de kwaliteit en betrouwbaarheid van buitengerechtelijke incassodienstverleners.

Het verlenen van Incassodiensten en het verzorgen van Debiteurenbeheer voor derden, mag alleen nog worden uitgevoerd door dienstverleners die zijn opgenomen in het register incassodienstverlening.

 

De WKI verplicht de dienstverlener om:

· Voor 1 april een inschrijving in het WKI-register aan te vragen

· Normstelling opleidingsniveau en jaarlijks up-to-date houden van het kennisniveau

· Te voldoen aan strikte administratieve eisen

· Strikte vastgelegde werkprocessen m.b.t. privacyregels en borging hiervan

· Strikte vastgelegde werkwijzen

· Een klachtenregeling te hebben ingericht

· Jaarlijks inschrijf- en registratielasten te betalen

Voldoet uw Incassodienstverlener per 1 april aan deze registratie?

 

Debiteurenbeheer

Administratiekantoren, VVE-beheerders, vastgoedbeheerders of verhuurmakelaars versturen regelmatig herinneringen, aanmaningen en bellen de debiteuren namens uw klanten. Wist u dat u daarmee onder de Wet Kwaliteit Incassodiensten (WKI) valt?

 

De WKI verplicht u om:

· Een inschrijving in het WKI-register aan te vragen.

· Jaarlijks inschrijf- en registratielasten te betalen.

· Te voldoen aan strikte administratieve eisen. Lees hier https://www.justis.nl/producten/screening-incassodienstverlening/voor-wie-geldt-de-wki de volledige tekst

 

Wat kost een WKI-registratie wanneer u deze zelf aanvraagt?

✔ Eenmalige inschrijfkosten: € 2.200 plus € 600 per bestuurder.

✔ Jaarlijkse registratiekosten: €7.400 voor alle bedrijven behalve eenmanszaken deze betalen € 1.800.

✔ Tijd en administratie voor naleving

✔ Kosten voor verplichte scholing van u en uw personeel

Deze lasten kunnen flink oplopen, zowel in tijd als geld.

 

Straetus ontzorgt u volledig!

Bij Straetus hebben wij al een WKI-registratie en jarenlange ervaring in het verzorgen van herinneringen, aanmaningen en incassotrajecten voor bedrijven, verenigingen, VVE's, vastgoedbeheerders, etc..

Wat bieden wij?

✔ Kosten besparing doordat u geen eigen WKI-registratie nodig bent.

✔ Volledige naleving van de WKI-vereisten.

✔ Een professionele en klantvriendelijke aanpak.

 

Actie: Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek hoe wij u kunnen helpen.

E.:  j.boxmeer@straetus.nl

T.: +31880440084]+31 88 044 0084

M.:  +31 6 55 80 10 56

W.: www.straetus.com

Wilt u uw gasverbruik verminderen?

Maak dan gebruik van onze hybride regeling, geschikt voor gasgestookte Mark Luchtverwarmers in combinatie met de Mark MISTRAL MDX VRF-systeem.

 

De Mark MISTRAL MDX is een VRF-systeem speciaal ontwikkeld voor het energiezuinig verwarmen en koelen van grote ruimtes. In combinatie met onze hybride regeling kan het toestel probleemloos samenwerken met een bestaande of nieuwe gasgestookte Mark GS+/GSX luchtverwarmer. Op deze manier bespaart men aanzienlijk op de energiekosten. Het te installeren vermogen van de MISTRAL MDX unit kan laag zijn doordat de gasgestookte heater(s) zorgen voor het benodigde vermogen bij strenge koude.

 

De MISTRAL MDX kent dankzij haar grote vermogens van 33 kW en 56 kW en de lange beschikbare leidinglengtes (90m MDX 33/ 170m MDX 56) veel toepassingsmogelijkheden. De toestellen zijn zeer geschikt voor het verwarmen en koelen van garages, magazijnen, werkplaatsen, ­distributiecentra en showrooms.

 

Zoekt u een oplossing om het gasverbruik van uw bedrijfshal of gebouw te verminderen? Neem dan contact met ons op via info@mark.nl / +31 (0)598 656 600 

Cursus (WBDA) Warenwetbesluit drukapparatuur 2016 voor gebruikers 

Het Warenwetbesluit drukapparatuur 2016 en de Warenwetregeling drukapparatuur 2016 stellen eisen aan de ingebruikneming en het gebruik van drukapparatuur. Vanaf het moment dat drukapparatuur in gebruik wordt genomen, valt het onder de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Deze cursus legt uit wat deze verantwoordelijkheid inhoudt. Wat zijn de verplichtingen van de gebruiker? Wat moet hij doen bij ingebruikneming en reparatie? Wie moet hij daarbij inschakelen en wanneer moet dat gebeuren? Ook wordt verband gelegd met de risico-inventarisatie & -evaluatie (RI&E) die elke werkgever dient op te stellen. Daarnaast behandelt de cursus de verplichtingen bij nieuwbouw en bij wijzigingen. Welke gegevens en documentatie moeten beschikbaar zijn voor de start van projecten. Wanneer moet keuring voor ingebruikneming plaatsvinden, welke documentatie moet beschikbaar zijn? Wat is een wijziging, welke soorten wijzigingen zijn er? De rol en verantwoordelijkheid projectleiders wordt toegelicht en daarnaast wordt ingegaan op de overdracht van nieuwbouwprojecten naar de afdeling Onderhoud. De cursus duurt één dag van 09.00 – 15.30 uur (uitloop mogelijk).

De eerstvolgende cursus wordt gegeven op 20 maart en 8 mei 2025

 

Cursus (PED) Richtlijn drukapparatuur voor fabrikanten 

Drukapparatuur die in de handel wordt gebracht moet voldoen aan de Europese richtlijn drukapparatuur (PED). De cursus gaat in op het doel van de richtlijn, de essentiële veiligheidseisen, de verplichtingen van marktdeelnemers en het aantonen van conformiteit. Specifiek voor ontwerpers en engineers gaat de cursus in op het opstellen van classificatielijsten, het gebruik van geharmoniseerde normen, de rol van een EU-CBI of NL-CBI en de documentatie die beoordeeld moet worden. 

De cursus duurt één dag van 09.00 – 15.30 uur.

De eerstvolgende cursus wordt gegeven op 15 april 2025

Cursus (PGS 13) Richtlijn toepassing ammoniak in koelinstallaties 

PGS 13:2021 is op 1 januari 2024 opgenomen in de Omgevingswet en is van toepassing op ammoniakkoelinstallaties met meer dan 5 kg ammoniak. De cursus geeft inzicht in de opbouw van de richtlijn, de plaats in de wet en de nieuwe eisen. In een halve dag geeft de cursus inzicht in alle belangrijke wijzigingen in de maatregelen ten opzichte van PGS 13 versie 2009.

De cursus duurt één dagdeel van 13.00 – 16.30 uur.

De eerstvolgende cursus wordt gegeven op 23 april 2025

 

Inschrijven kan op info@ech-groep.nl. Na inschrijving ontvangt u een bevestiging. 

De cursus/studiedag gaat door bij minimaal 5 deelnemers, het maximale aantal is 8 deelnemers.

De betreffende cursus/studiedag duurt één dagdeel of één dag en kan ook in-company gegeven worden. Voor een in-company cursus/studiedag wordt een voorstel op maat gemaakt.

 

Bekijk bij navolgende link https://www.ech-groep.nl/cursussen ons gehele cursusaanbod.

 

Hoe veilig werken uw werknemers in besloten ruimten?

 

Werken in besloten ruimten is complex en gevaarlijk. Het is belangrijk dat iedereen veilig zijn werkzaamheden kan uitvoeren, maar het inschatten van risico’s en bijbehorende beheersmaatregelen is lastig. Helaas gaat er hierdoor regelmatig iets mis. Hoe weet u bijvoorbeeld of u over de juiste competenties en middelen beschikt om de ruimte te betreden en wanneer u externe hulp dient in te schakelen?

 

Ons nieuwe initiatief CONF!NED heeft het antwoord op deze vraag! Wij hebben een methode ontwikkeld die risico’s in besloten ruimten systematisch evalueert. Hoe gaat dit in zijn werk?

1. Wij komen bij u langs en kijken samen welke uitdagingen er zijn met betrekking tot besloten ruimten

2. Wij beoordelen uw besloten ruimten via onze beproefde methode

3. Wij stellen een reddingsplan per ruimte op en leggen de beheersmaatregelen vast

4. Wij stellen een plan van aanpak op

5. Wij helpen u verder in uw doelstellingen door het bieden van een asset identificatie, toolbox, training, software en/of levering PBM’s

Alle informatie wordt verzameld in uw online omgeving en is direct bereikbaar via een QR-code. Deze QR-code drukken wij af op een label, zodat u deze eenvoudig kunt bevestigen bij de betreffende besloten ruimte.

 

Wilt u meer informatie? Scan dan eenvoudig onderstaande QR-code voor onze website en vraag een gratis voorbeeldrapportage aan. 

 

Vint en Landstra de Groot bouwen samen aan de toekomst

Bij Landstra de Groot Online Media houden we van mooie uitdagingen. Daarom zijn we trots om te melden dat we voor Vint.nl een volledig nieuwe website gaan bouwen! Waar de huidige site zich richt op vacatures, zal de nieuwe web omgeving een dynamisch platform worden waar werknemers en werkgevers elkaar vinden via de diensten van Vint. De slogan "Onze energie, jouw passie" krijgt een digitale vertaling die de kernwaarden en ambities van het bedrijf volledig weerspiegelt.

 

Een ontmoeting die leidt tot vernieuwing

Soms komen de beste samenwerkingen tot stand op onverwachte momenten. Tijdens een netwerkbijeenkomst van Eemshaven.info raakte ik in gesprek met Auke Jan, eigenaar van Vint. Geïnspireerd door de presentatie van de vernieuwde website van Eemshaven.info, besloot hij contact met ons op te nemen. Hij had ambitieuze plannen voor een platform dat bedrijven, studenten en de opkomende energiehub van het Hoge Noorden met elkaar moest verbinden.

Na een eerste overleg op het kantoor van Vint in Groningen werd snel duidelijk dat de prioriteiten anders lagen: de eigen website had dringend een upgrade nodig. De bestaande site voldeed niet meer en om de groeiambities van Vint waar te maken, was een transformatie noodzakelijk.

 

De nieuwe focus van Vint

In samenwerking met Auke Jan en Eline van Vint en Klaas en Gert van Landstra de Groot Online Media hebben we meerdere sessies gehad om de koers van Vint opnieuw te definiëren. Hieruit kwam naar voren dat Techniek en Zorg de speerpunten van het bedrijf zijn en dat deze sectoren een prominente plek moeten krijgen in de nieuwe website.

Hoewel vacatures nog steeds een rol zullen spelen, zal de nieuwe website veel meer draaien om de perfecte match tussen werkgever en werknemer. Het vinden van een baan gaat tegenwoordig niet alleen over salaris en functieomschrijving, maar vooral over ergens echt op je plek zitten. Dat gevoel van verbondenheid en werkplezier wordt het hart van de nieuwe Vint-website.

 

De uitdaging voor Landstra de Groot Online Media

Voor ons is dit een prachtige kans om de vertaalslag te maken van visie naar digitale realiteit. Samen met het team van Vint ontwikkelen we een website die niet alleen informatief en gebruiksvriendelijk is, maar ook de missie van Vint krachtig uitdraagt. Een plek waar werkgevers en werknemers elkaar vinden op basis van gedeelde passie en energie.

 

Wil jij ook je website toekomstbestendig maken en klaarstomen voor de volgende fase? Neem dan contact met me op!

Gert de Groot Landstra de Groot Online Media Email : degroot@landstradegroot.nl Web : www.landstradegroot.nl

Mob : 0615485673

Good Morning HyNorth bijeenkomst bij Hydronex

 

Op donderdag 13 februari 2025 was Hydronex, dochteronderneming van Roelofs, de gastheer van de Good Morning HyNorth bijeenkomst. Het evenement was een geslaagde ochtend vol informatie, goede gesprekken en een heerlijk ontbijtje.

 

De keynote werd verzorgd door Jasper Tonen, projectontwikkelaar energie en waterstof bij Hydronex, die de deelnemers meenam in de aanpak van Hydronex. Het project Energiehub Eeserwold in Steenwijk kreeg daarbij bijzondere aandacht. Hydronex ontwikkelt de hub samen met Fieten Olie, Rendo, de gemeente Steenwijkerland, Steenergie en de 43 Gemechaniseerde Brigade.

 

Wethouder Scheringa van de gemeente Steenwijkerland:

“Ik ben ontzettend trots op het project Energiehub Eeserwold in onze gemeente. Het is prachtig om te zien hoe het bedrijfsleven en de overheid hier samenwerken. Deze partnerschappen zijn cruciaal om tot concrete stappen te komen.

 

Wat dit project extra bijzonder maakt, is dat we een duidelijke planning hebben: in 2028 moet de energiehub operationeel zijn. We werken samen naar een gemeenschappelijk doel toe en dat geeft energie en motivatie.”

 

Lees hier meer over deze bijeenkomst.

 

Koploper waterstofeconomie

HyNorth, de initiatiefnemer van de bijeenkomst, is vastbesloten om het Noorden tot een koploper in de waterstofeconomie te maken. Als ketenregisseur staat HyNorth klaar om bedrijven, kennisinstellingen, overheden en andere belanghebbenden te ondersteunen op het gebied van waterstof.

 

 

Hydronex is een trots kompaanlid van HyNorth. Samen bouwen de partners aan een duurzame toekomst waarin waterstof een cruciale rol speelt.

Heeft u een energievraagstuk of wilt u eens sparren over innovatieve oplossingen? Contact opnemen met Hydronex kan via tel: 0546 67 89 85 of via info@hydronex.nl

Heb je een eigen bedrijf en gaat het financieel niet goed?

Je staat er niet alleen voor. Soms hebben zelfstandigen tijdelijke financiële problemen. Hierdoor kan het voortbestaan van hun bedrijf in gevaar komen. In zo’n situatie kun je misschien gebruikmaken van het Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz). Het Ondernemersloket Eemsdelta werkt samen met het team Inkomen. Zij adviseren je graag over jouw mogelijkheden. Neem contact op met het Ondernemersloket via de contactgegevens aan de rechterzijde. ondernemersloket@eemsdelta.nl.

 

Je kunt ook direct een aanvraag of vraag over de Bbz sturen naar bbz@eemsdelta.nl.

 

Meer info op: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand-voor-zelfstandigen-bbz/vraag-en-antwoord 

 

 

 

 

 

Heb je vragen?

Je kunt Gino en Ria bereiken via: · mailadres: ondernemersloket@eemsdelta.nl · telefoonnummer Gino: 06 1130 8727 · telefoonnummer Ria: 06 2715 0327

 

Update activiteiten Scheepswerf Delfzijl begin 2025

We zijn 2025 met volle kracht ingegaan en informeren u graag met regelmaat over onze bezigheden. Zo ontvingen wij begin dit jaar de opdracht van de Franse rederij NSCM om een refitt te verzorgen van de crewtender ex Njord Kittiwake, welke nu gaat varen onder Franse vlag met de nieuwe naam ZEF NORDET. Deze Njord Kittiwake is een crewtender in de zgn. 21 mtr. klasse en kan 12 service engineers naar de windturbines vervoeren en doet dat op dagelijkse afvaarten. Naast onderhoud en diverse technische aanpassingen wordt het schip ook in de nieuwe rederij kleuren gebracht en voorzien van hun nieuwe logo. Het schilderen in de afgelopen winterperiode was wel een uitdaging, maar we gaan een betere periode tegemoet wat dat betreft.

 

Planning

In de planning hadden enkele rederijen van crewtenders voorlopige hellingtijd gereserveerd, maar door het betrekkelijk rustig winterweer met weinig wind zijn enkele nog steeds in de vaart. De CTV Farra Emer van de rederij Farra Marine Ltd uit Dublin, Ierland en de CTV Pampero van de rederij M.O.S uit Zweden zijn wel voor diverse onderhoudswerkzaamheden aan onder- en bovenwaterschip bij de werf geweest.

 

Nieuwste generatie crewtender

Op dit moment ligt op de werf de nieuwste generatie crewtender, nl de CTV Njord Maggellan met een lengte van 32 mtr van de rederij Njord Offshore uit Engeland. Een noodreparatie aan de onderzijde van het aluminium dek moet nu vervangen worden door een definitieve reparatie waarvoor het schip op de helling is gezet.

Aan het uitvoeren van reparaties aan aluminium schepen worden door de klasse bureaus speciale eisen gesteld, waarbij naast de werf en de lassers gecertificeerd moeten zijn om aluminium te verwerken ook voldaan moet worden aan geconditioneerde lasomstandigheden waarbij een min. temperatuur en een max. luchtvochtigheid gehandhaafd moeten worden. Hieraan is inmiddels voldaan, wordt de reparatie afgerond en kan het schip deze week weer in de vaart.

 

Met dit nieuwe type schip wordt getracht de kosten van het dagelijks op en neer varen te beperken door het schip zo in te richten dat men met een zeskoppige bemanning 2 tot 4 weken op zee kan verblijven om max 24 service engineers naar de diverse windturbines in een bepaald windpark te varen. Het schip is dan ook voorzien van 6 hutten en een aparte dag-accommodatie voor de bemanning. Inmiddels brengt deze rederij het 4e schip van deze serie in de vaart, waarvoor men langdurige chartercontracten heeft kunnen afsluiten met grote energiemaatschappijen als bijv. een Siemens.

 

Buurman Heuvelman Ibis

Zodra de helling vrij komt is de ruimte alweer ingepland voor een beunbak van onze buurman Heuvelman Ibis. Daarnaast zijn er twee zeilschepen voor de chartervaart onderweg naar de werf voor hun jaarlijkse hellingbeurt. Daarover vertellen we u graag de volgende keer.

 

Bekijk hier de prachtige dronebeelden gemaakt door Jeroen Houtman.

Canon Silver Partner

Interoffice Document Solutions BV is dit jaar weer onderscheiden tot Canon Silver Partner voor de verkoop en service van zakelijke printers en printoplossingen.

 

Interoffice Document Solutions BV heeft een eigen verkoop- en serviceafdeling in Winschoten.

Vriendelijk, Kwaliteit & Snelheid zijn de kernwoorden van dit bedrijf.

Kijk voor meer informatie op www.interoffice-ds.nl of www.leaseprinter.nl

 

Graag stel ik mij even voor.

Ik ben Paul Claessens, trainer, coach en partner bij Kenneth Smit, en al ruim 15 jaar lid van Eemshaven.info.

Mijn klanten zeggen regelmatig over mij dat ik hen help hun medewerkers op een effectieve, respectvolle en inspirerende wijze te begeleiden op hun weg naar persoonlijke ontwikkeling. Dit leidt er toe dat zij succesvol zijn in het realiseren van hun persoonlijke en/of zakelijke doelen waardoor de organisaties waar zij werken een hoger rendement behalen. Mij typerende competenties zijn resultaatgericht, empathisch, confronterend en leergierig enthousiast. 

 Ik heb 25 jaar ervaring in diverse sales- en managementrollen en als ondernemer ruim 15 jaar met het begeleiden van mensen en organisaties en het verzorgen van: Trainingen (Sales, Accountmanagement, Communicatie en Management) Coaching (Individuele/Business coaching) Mentoring Consulting Persoonlijkheidstesten Assessments Business Improvement

Motto: 'Je moet schieten, anders kun je niet scoren!' (Johan Cruijff). Graag help ik je hoe te scoren! Mission statement: 'Geïnspireerde mensen zijn gemotiveerd om hun potentieel te benutten. Daarom wil ik inspireren!'

 

Omdat ik door het hele land bijna dagelijks trainingen verzorg ben ik slechts zelden in staat om de netwerkbijeenkomsten van Eemshaven.info te bezoeken.

Toch ontmoet ik graag leden van het netwerk.

Ben jij benieuwd waar ik jou of jouw team/bedrijf mee kan helpen?

 

Bel of mail mij dan en we plannen een keer om samen ‘een kop koffie’ te drinken.

Contactgegevens:

06-50236574

p.claessens@kennethsmit.com

www.kennethsmit.com 

https://www.linkedin.com/in/pclaessens/ 

https://www.linkedin.com/in/pclaessens/

Kenneth Smit zorgt als marktleider al sinds 1986 voor waardevolle medewerkers die bedrijfsdoelen helpen realiseren. Dat doen we o.a. met praktijkgerichte trainingen die binden en boeien en bijdragen aan het bedrijfsresultaat van onze opdrachtgevers en een succesvolle carrière van onze deelnemers. Wij richten ons op het verhogen van efficiency en effectiviteit van organisaties & individuen waardoor het resultaat van deze partijen kan groeien en men de juiste keuzes kan maken op basis van continuïteit en onderlinge verbinding. Om te werken aan deze groei is er verandering nodig. Kenneth Smit begeleidt deze veranderprocessen, zowel op individueel- als op groepsniveau en creëert hiermee succes voor alle partijen. 

Boels Delfzijl Filiaal van het jaar 2024

Op de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie van Boels Rental in Sittard, is Boels Delfzijl uitgeroepen tot Filiaal van het Jaar 2024

Tijdens een feestelijke avond ontving Gerrit Kuper, als depotmanager van Boels Delfzijl, de trofee uithanden van Pierre Boels.

Boels Delfzijl onderscheid zich door het bedienen van zowel de lokale klanten als de grote (internationale) projecten in hun verzorgingsgebied.

De medewerkers van Boels Delfzijl zijn een hecht team en wonen allen in de regio, waardoor er een grote betrokkenheid is.

De combinatie van de hoge standaard van de producten van Boels en de service gerichtheid van het team in Delfzijl heeft geleid tot dit succes.

 

Wilt u ook graag huren bij de Beste van het land?

 

Bel of bekijk:

+31 (0 596 820211

www.boels.nl 

 

 

Omdenken in buitenlands personeel

Medewerkers uit het buitenland. We hebben ze hard nodig om onze business draaiende te houden. Maar 1 vindt ze eerst maar eens en 2 krijg ze maar eens op het gewenste vaardigheids- en veiligheidsniveau. TCC Trainingen heeft nu, in samenwerking met het Roemeense bedrijf Uni-Recycling, een oplossing voor beide uitdagingen gevonden.

 

Het succesverhaal begint bij een ambitieus bedrijf dat al op diverse plaatsen in de wereld actief is, maar ook voet aan de grond wil krijgen in West-Europa. “We ontmoetten de vertegenwoordigers van Uni-Recycling op de IFAT in Duitsland”, begint Peter Goedendorp van TCC Training, een bedrijf gespecialiseerd in trainingen op het gebied van veilig werken in industriële reiniging. “Om hun medewerkers in West-Europa te kunnen inzetten, hadden ze de juiste certificeringen nodig, zoals SIR voor Nederland en België.”

SIR-opleiding in Roemenië

Het idee rees om de medewerkers in Roemenië te gaan opleiden volgens SIR-normen zodat Uni-Recycling ze vervolgens kan detacheren bij Nederlandse en Belgische reinigingsbedrijven. “De trainingen gaan wij verzorgen op de locatie van Uni-Recycling in Roemenië”, legt Goedendorps collega Marlies Tump uit. “Maar om dat volgens de SIR-standaarden te kunnen doen, moet een locatie wel over de juiste faciliteiten beschikken. Zeker wanneer je daarna op diezelfde locatie ook het examen wilt kunnen afleggen. Daarom zijn wij onlangs ter plaatse de situatie gaan beoordelen.”

 

Locatie SIR-gereed maken

“Wat we op de locatie zagen was zeer positief”, gaat Goedendorp verder. “Ze hebben daar een prachtige locatie van tien hectare met een spuitplaats, bundels en goede apparatuur, onder meer van StoneAge en Peinemann.” Wel moet bijvoorbeeld de hogedrukwagen nog SIR-gekeurd worden. Een bedrijf uit België komt dat binnenkort doen.”

 

In 4 dagen 15 medewerkers

Daarna staan alle seinen op groen. “In vier dagen tijd gaan we vijftien Roemeense medewerkers opleiden voor SIR Hogedruk Operator”, aldus Tump. “De medewerkers leren dan niet alleen de basiskennis en -vaardigheden van het werken met hogedrukapparatuur, maar zeker ook de bijbehorende veiligheidsaspecten. En dit alles dus op SIR niveau.”

 

Veiligheid op hoog niveau

Het veiligheidsniveau in Nederland en België ligt op relatief hoog niveau ten opzichte van andere delen van Europa. “SIR geldt alleen in de Benelux”, legt Goedendorp uit. “Andere landen hebben hun eigen wetgeving en certificeringen en soms zelfs helemaal geen wetgeving of certificering. Hierdoor zien we een scheefgroei in veiligheidsregels én veiligheidsbesef. Dat kan problemen opleveren wanneer je buitenlandse medewerkers in Nederland of België wilt kunnen inzetten. Door de enorme arbeidskrapte lijkt toewerken naar een Europese standaard dan ook een absolute must.”

 

Veiligheidslevels

Goedendorp en Tump realiseren zich wel dat de verschillen in Europa niet zomaar op te lossen zijn. “Dat komt ook doordat de wetgeving vaak anders is en die verander je niet zomaar”, zegt Tump. “Daarom zou het goed zijn om met veiligheidslevels te gaan werken. In Nederland en België zitten we bijvoorbeeld op level 7. Wil je daar kunnen werken, dan moet je op level 7 opgeleid zijn. Wil je ergens anders werken, bijvoorbeeld in Zuid-Europa, dan is wellicht level 4 al voldoende.”

 

Tot dan

Het initiatief van Uni-Recycling en TCC Training is voor nu een prima oplossing. Goedendorp: “Wij gaan nu als Nederlands bedrijf naar Roemenië om daar mensen op te leiden. En vliegen er vervolgens ook SIR-examinatoren over naar die locatie. Dat vraagt natuurlijk een grotere investering dan wanneer landen ook zelf trainingen en examens op SIR-niveau kunnen organiseren. Maar tot het zover is, is dit een prima model.”

 

Altijd vanuit partnership

Nu dient de vraag zich aan in Roemenië, maar als het aan Goedendorp en Tump ligt, reizen zij binnenkort ook af naar Bulgarije, Spanje en alle andere landen die wel de mankracht, maar nog niet het juiste SIR-niveau hebben. Tump: “We sluiten zeker niet uit dat we straks vijf of zes locaties in het buitenland hebben waar we opleidingen verzorgen. Overigens wel altijd vanuit het vertrekpunt van een partnership. We hebben niet de ambitie om zelf buitenlandse opleidingslocaties te gaan openen. We zoeken altijd de samenwerking op met een lokaal bedrijf dat zijn mensen wil opleiden naar een hoger niveau om ze vervolgens internationaal te kunnen inzetten.”

 

Cirkel rond

Voor de Roemeense medewerkers van Uni-Recycling, die hun opleiding nog moeten starten, is nu al een afnemer gevonden. Goedendorp: “Een Belgische reinigingsbedrijf, actief in turnarounds, wil de medewerkers graag via Uni-Recycling inhuren zodra ze opgeleid zijn. Dus die cirkel is al rond. En zo hebben we met nog meer bedrijven al gesprekken lopen om buitenlandse medewerkers klaar te stomen voor de Nederlandse of Belgische arbeidsmarkt.”

 

Wat kies jij?

Buitenlandse medewerkers zoeken via recruitmentbureaus en ze hier opleiden tot het gewenste niveau óf een partnerschap met een buitenlands collega-bedrijf aangaan en samen buitenlandse medewerkers opleiden voor inzet in jouw bedrijf. Of misschien wel beide. Wat kies jij? Praat er eens over met TCC Training. 

 

Op de foto: Peter Goedendorp en Marlies Tump

 

Nieuw onderkomen Skid Piping Ten Boer

Eind vorig jaar zijn wij verhuisd naar ons nieuwe onderkomen aan de Nijverheidsweg 6 in Ten Boer. Wij zitten gelegen aan de doorgaande weg N341 Groningen-Delfzijl.

 

Wij zijn blij met onze nieuwe onderkomen, de ruimte is vele malen groter dan onze oude locatie. We hebben de productie efficiënter kunnen inrichten. Hierdoor hebben we meer ruimte om tegelijkertijd verschillende materialen te produceren. We buigen staal, rvs en cunifer, duplex en diverse andere legeringen voor de industrie en scheepsbouw. Voor hydrauliek kunt u ook bij ons terecht. Onze buigcapaciteit is van 8 t/m 168 mm. Daarnaast beschikken we over een ervaren montage team, hierdoor kunnen we de leidingen op locatie monteren en onze klanten volledig ontzorgen. Onze producten kunnen wij leveren onder keur. 

 

Kom gerust langs om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen. Voor meer informatie kunt u bellen: 050-3645395, mailen: info@skidpiping.nl of check onze site: www.skidpiping.nl 

Kärcher introduceert duurzame en geluidsarme stofzuigers

Kärcher lanceert een nieuw assortiment professionele stofzuigers: de T 10/1 en T 15/1 met kabel en de accu-aangedreven T 10/1 Bp en T 15/1 Bp. Deze modellen bestaan voor 45% uit gerecycled materiaal en besparen tot 2 kg nieuw plastic per toestel. Ze combineren duurzaamheid met krachtige prestaties en een compact ontwerp.

 

Met een geluidsniveau van slechts 52 dB(A) zijn deze stofzuigers fluisterstil, ideaal voor gebruik in kantoren en andere geluidsgevoelige omgevingen. De accumodellen beschikken over een eco!efficiëntiemodus die stroomverbruik verlaagt en de accuduur verlengt zonder in te boeten op reinigingskracht. De borstelloze EC-turbine zorgt bovendien voor een lange levensduur.

Dankzij het modulaire platform kunnen accessoires eenvoudig worden uitgewisseld en aangepast aan specifieke toepassingen, zoals een parketmondstuk of een HEPA 14-filter, dat de verspreiding van virussen en bacteriën beperkt. Dit maakt de stofzuigers ideaal voor kantoren en andere veelbezochte ruimtes.

 

De compacte en ergonomische modellen zijn makkelijk te vervoeren en op te bergen. De kabelversies hebben een 12 meter lange, verwisselbare stroomkabel die eenvoudig op te rollen is. Kärcher garandeert hoge kwaliteitsnormen en volgt transparante duurzaamheidsrichtlijnen volgens DIN EN 45557 en DIN SPEC 91446.

 

Met deze innovatieve en milieuvriendelijke stofzuigers zet Kärcher een nieuwe standaard in professioneel schoonmaken. Meer info: www.kaercher.com/nl/professional/stofzuigers/t-range 

 

 

Op 17 februari heb ik voor noordinbeeld.nl nieuwe luchtfoto's gemaakt boven Delfzijl en de Eemshaven. De foto's staan hier:

 

https://noordinbeeld.nl/eemshaven/20250217/
https://noordinbeeld.nl/delfzijl/20250217/

Welke lease- of financieringsmaatschappij past bij jouw onderneming?

Als ondernemer met één of meerdere auto's op de zaak, heb je ongetwijfeld te maken met een lease- of financieringsmaatschappij. Maar hoe maak je de juiste keuze?

  • Ga je voor een grote landelijke aanbieder of juist voor een lokale maatschappij?
  • Is prijs het belangrijkste, of hecht je meer waarde aan uitstekende service?
  • Kies je voor een online aanbieder of wil je liever persoonlijk contact?
  • Heb je voorkeur voor een merkgebonden leasemaatschappij, of ben je op zoek naar een universele partij?

Bij ADG Lease ben je aan het juiste adres!

Wij bieden flexibele mogelijkheden die passen bij jouw wensen. Onze accountmanagers zijn altijd dichtbij en helpen je persoonlijk met het kiezen van het juiste leaseplan.

Bij ons kun je vrijwel alle merken en modellen leasen. Of het nu gaat om aanschaf, onderhoud, reparaties of banden, je gaat altijd naar je vertrouwde dealer.

En met onze scherpe tarieven weet je altijd waar je aan toe bent – geen verborgen kosten of verrassingen.

 

Neem contact op voor meer informatie via: adglease@adggroep.nl of 085-0879375 

Laboratorium voor Brandveiligheid: nieuwe geaccrediteerde testmethoden

 

Het Laboratorium voor Brandveiligheid voegt nieuwe testen onder accreditatie toe aan de scope. Deze testen inclusief bijbehorende extended applications en classificaties worden uitgevoerd in ons Laboratorium voor Brandveiligheid in Molenhoek of Haps. 
Met dit scala aan geaccrediteerde testen zijn we uniek in Nederland! 

 

  • Vliegvuurtest (brandgevaarlijkheid van daken) conform CEN/TS1187(t1) & NEN 6063 
  • Extended application (EXAP) conform EN 15725 & CEN/TS 16459
  • Classificatie conform EN13501-5(t1)
  • EN ISO 1182 (onbrandbaarheid) en EN 13820 (bepaling organisch gehalte) 
  • Extended application (EXAP) EN 15725 & CEN/TS 15117 
  • Classificatie brandklasse A1 conform EN 13501-1 
  • Bestandheid tegen herhaald openen en sluiten brand- en rookwerende deuren conform EN 1191 
  • Extended application (EXAP) EN 15725 & EN 17020-1 t/m EN 17020-5 & CEN/TS 15117 & prEN15269-4 
  • Classificatie ‘’durability’’ C0 t/m C5 conform EN 13501-2 Deze testen kunnen vanaf nu worden uitgevoerd onder onze accreditatie ISO/IEC 17025. 

 


Onze volledige scope L334 is terug te vinden op: https://lnkd.in/e_AapuNR

Volgende nieuwsbrief

 

De volgende nieuwsbrief van Eemshaven.info verschijnt in maart 2025. 

 

Heeft u nieuws wat u graag wilt laten plaatsen (de nieuwsbrief gaat naar zo'n 1500 mailadressen), stuurt u dan voor 23 maart uw informatie aan Janny Klei.

 

LinkedIn Eemshaven.info

| Eemshaven.info | Hoofdstraat 119 | 9982 AC Uithuizermeeden

T: T +31 (0)6 - 12 84 17 31 | E:  info@eemshaven.info 

 W: www.eemshaven.info

 

Unsubscribe from this list