Nieuwsbrief 3 mei 2019




 

Tips voor betere wifi

Afbeelding
We horen wel eens dat sommige leden problemen hebben met wifi. In de meeste gevallen is er dan niets mis met de internetaansluiting, maar hebben de problemen een andere oorzaak. Bijvoorbeeld de plaats van het modem, het gebruik van verkeerde wifi-extenders of storende signalen. Wilt u uw wifiverbinding optimaliseren?
 

Sleutelstudent zoekt studenten voor computerhulp aan huis

In onze digitale wereld lopen mensen vaak tegen problemen aan met hun computer, internetverbinding of tablet. En niet iedereen is handig genoeg om het zelf op te lossen. Sleutelstudent kan dan helpen. Sleutelstudent is een jong bedrijf waar studenten werkzaam zijn die computerhulp aan huis aanbieden. De meest voorkomende problemen zijn:
  • Verbeteren van een trage computer of tablet (computer-APK)
  • Internet- of e-mailproblemen
  • Advies op maat bij aanschaf nieuwe computer/laptop en installeren
  • Printer installeren of problemen oplossen
  • Installeren van software
  • Instellen van een back-up, en nog veel meer digitale uitdagingen

Sleutelstudent zoekt ook voor Midden-Drenthe met spoed diverse studenten die aan de slag willen als computerhulp aan huis.

Niet meer spoelen bij replay-tv

Kijkt u vaak programma’s terug via Uitzending Gemist of Begin Gemist? Vanaf 23 april kunt u bij replay en restart niet meer vooruit en achteruit spoelen. Dat geldt voor SBS6, Net5, Veronica/DisneyXD, SBS9. Bij de RTL-zenders was het sowieso niet mogelijk. 

Veel kijkers maken gebruik van de spoelfunctie tijdens de commercials. Terwijl de adverteerders juist veel geld betalen om kijkers te bereiken tijdens de reclameblokken. Zoals u weet worden met de inkomsten van de adverteerders programma’s aangekocht of eigen producties gemaakt. Als de kijkers de commercials doorspoelen, zal er uiteindelijk minder budget zijn voor programma’s.

Jammer voor de snelle televisiekijker maar wel begrijpelijk, vinden wij. Voor de bezitters van een (recente) smart-tv en een DVB-C aansluiting (TriNed en MultiFiber) bestaat vaak de mogelijkheid om een programma op te nemen. Uiteraard kunt u dan de reclames gewoon doorspoelen.

Borg voor uw Fritz!Box

                                                                                                        

Als lid van Sterk Midden-Drenthe heeft u een Fritz!Box 5490 draadloos modem om gebruik te kunnen maken van uw glasvezel. Dit modem is door de coöperatie beschikbaar gesteld en u heeft daarvoor € 50 borg betaald aan ons. 

Bent u klant bij Multifiber, Stipte of Fiber? Vanaf 1 april 2019 zijn de genoemde providers eigenaar geworden van alle modems. Nieuwe klanten betalen de borg voor het modem niet langer meer aan de coöperatie maar aan de provider. Bent u voor 1 april 2019 klant geworden en beëindigt u het contact met uw provider? Dan ontvangt u uw borg terug van uw provider na terugzending van uw Fritz!Box. Voor klanten van TriNed verandert er vooralsnog niets.

Welke provider past het beste bij u?

De diensten op het netwerk van Sterk Midden-Drenthe worden verzorgd door een aantal providers die gespecialiseerd zijn in de levering van diensten op het gebied van internet, televisie en telefonie. Als klant bepaalt u zelf van welke diensten u gebruik wilt maken. Iedere provider biedt daar verschillende mogelijkheden voor aan. 

Wat vindt u belangrijk? Gaat het u vooral om supersnel internet en vindt u televisie minder belangrijk? Of wilt u een zo compleet mogelijk pakket met alles erop en eraan? Er zijn verschillende mogelijkheden. Om de keuze voor u wat makkelijker te maken, hebben we de pakketten die de providers aanbieden naast elkaar gezet. Zo kunt u eenvoudig een vergelijking tussen de providers en de pakketten maken. 

 

XS provider neemt Fiber en Stipte over

Afbeelding
Onze providers Fiber en Stipte zijn per 1 april overgenomen door XS Provider. Als u klant bent bij een van deze providers, dan heeft u daar een brief over ontvangen. XS Provider is voor u waarschijnlijk nog een onbekende naam. Toch is het een zeer ervaren glasvezelspecialist die vooral actief is in de buitengebieden. Dat sluit goed aan bij onze situatie in Midden-Drenthe.
De nieuwe eigenaar hecht veel waarde aan een goede klantenservice. Daar zijn we blij mee! Uit ons klanttevredenheidsonderzoek komt naar voren dat onze leden de klantenservice bij de providers graag verbeterd zien. Daarnaast zal ook het tv-pakket worden uitgebreid voor deze klanten. Verder verandert er niet zoveel. De namen Fiber en Stipte blijven actief. Mensen blijven dus gewoon klant bij Fiber of Stipte. 


 

Nieuw e-mailadres? Laat het ons weten!

Afbeelding
Het is belangrijk dat we altijd het juiste e-mailadres van u hebben. Dat hebben we nodig om u onze facturen te kunnen sturen, maar ook voor andere zaken zoals de communicatie rondom de komende ledenraadsverkiezing of het klanttevredenheidsonderzoek. Dus, heeft u een nieuw e-mailadres? U kunt dat aan ons doorgeven via secretariaat@sterkmiddendrenthe.nl. 

Klanttevredenheidsonderzoek kwartaal 2

Coöperatie Sterk-Midden Drenthe hecht veel belang aan de mening van haar leden. We willen daarom graag weten wat u vindt van de dienstverlening van de coöperatie en van de providers op ons netwerk. Daarom sturen we vanaf januari 2019 ieder kwartaal een klanttevredenheidsonderzoek uit naar onze leden.

Het doel van het onderzoek is inzicht krijgen in de tevredenheid over het glasvezelnetwerk. Mochten er punten zijn die volgens onze klanten verbeterd kunnen worden, dan gaan we daarmee aan de slag. We bespreken de uitkomsten ook met onze providers. 

Het invullen van deze enquête kost u slechts enkele minuten. U kunt het ook gewoon invullen op uw mobiele telefoon of tablet. De ingevulde gegevens worden anoniem verwerkt, tenzij u aangeeft dat de coöperatie naar aanleiding van uw antwoorden contact met u mag opnemen.

Vragen

Voor al uw vragen kunt u bellen met het kantoor van de Coöperatie Sterk Midden-Drenthe UA op 0593-760021 of mailen met info@sterkmiddendrenthe.nl. U kunt ook langskomen aan de Weijerdstraat 7 in Beilen.

Afmelden nieuwsbrief

Wilt u onze nieuwsbrieven niet meer ontvangen? Klik dan op de onderstaande link om u uit schrijven. Let op, wilt u zich ook afmelden voor Glaspraat en/of de mail voor de ledenraadsverkiezingen dan kan dit in de afzonderlijke mailingen.