Hi ,
Hoe zorg je ervoor dat het beeld dat je hebt van de duurzame positieve impact die je maakt, bij iedereen duidelijk wordt? Of, hoe zorg je ervoor dat jullie missie voor zoveel mogelijk mensen werkelijkheid wordt? Lees verder en leer hoe je met je team inzicht krijgt in wat jullie willen nalaten.
Zo bereik je meer mensen met jullie purpose.
|
|
Het automatische besluit
Neem de juiste automatische besluiten met impactgewoontes.
|
Het ontwikkelen van gewoontes waarvan je niet direct een resultaat ziet is het lastigst. De impactbesluiten zijn gekoppeld aan je langetermijnvisie, je langetermijnbesluiten en je gedrag in het moment (gewoontes). Wanneer je de keuze hebt gemaakt om langer te werken zodat je de duurzame positieve impact langer gaat verspreiden, dan helpen deze lessen je om vanaf vandaag te werken aan jouw persoonlijke lange termijn.
|
|
|
Kortetermijnbesluit
Neem goede kortetermijnbesluiten met impactrichtlijnen.
|
“Het maakt mij eigenlijk helemaal niet uit welk product wij maken en aan welke klanten we het verkopen,” zegt Richard tijdens onze wandeling door de oude stadskern aan het water. Ik kijk wat verbaasd op. “Wat ik wil is mensen een werkplek bieden waar ze zich kunnen ontwikkelen, waardoor ze uit de huidige situatie komen.”
Lees verder hoe Richard de menselijke maat als uitgangspunt heeft in het bedrijf
|
|
|
Langetermijnbesluit
Neem goede langetermijnbesluiten met een impactbeslissingsproces.
|
De duurzame ontwikkelingsdoelen (SDG’s) vormen de basis voor een betere toekomst voor alle mensen op de wereld. Zo krijgen we een bundeling van energie waarin we samenwerken aan dezelfde doelen met een concrete einddatum.
Het nadeel is dat de SDG’s abstract zijn, waardoor het lastig is om te bepalen waar je een bijdrage aan levert en wat precies de bijdrage is die je levert. Hoe maak je de SDG’s concreet zodat iedereen in het bedrijf met meer energie aan de duurzame positieve impact werkt?
|
|
|
Beste podcastaflevering van de afgelopen maand
|
Het mooie aan dit gesprek met Jan-Govert zijn de lessen die hij deelt over experimenteren en samenwerken. Een goed voorbeeld van hoe je de innovatieve kracht vergroot door samen met klanten of leveranciers te experimenteren. Daarbij halen ze met olifantsgras CO2 uit de lucht en maken duurzamere producten. Olifantsgras? Interessant, vertel.
|
|
|
Boekentip voor de maand
|
Nooit meer doen alsof – Aukje Nauta
Een interessant en leerzaam boek dat lekker leest, met persoonlijke ervaringen van Aukje en andere voorbeelden over schaamte, persoonlijk en in bedrijven.
Als er te veel schaamte is, dan leert het collectief te weinig van zijn fouten en is er een gebrek aan innovatie. De moeilijke gesprekken worden vermeden en mensen geven elkaar geen feedback. Herkenbaar?
|
|
|
Dank je wel voor het lezen.
Heb je een vraag voor mij? Stel hem gerust. Je reageert eenvoudig op deze e-mail door op beantwoorden te klikken.
Een fijne dag en graag tot snel, Erno
|
PS
Ga je regelmatig teleurgesteld naar bed over wat je vandaag hebt gerealiseerd?
Schakel jouw accountability partner in. Versla de waan van de dag.
|
|
De links in deze e-mail zijn geen affiliate links en er wordt niet bijgehouden op welke links je klikt.
|