Afbeelding
Nieuwsbrief | februari 2023
Aan: contactpersoon NBBR
CC:  Secretaris

Update NBB-Rekenprogramma

Sinds 8 februari 2023 is versie 4.10 te downloaden vanaf de standaard updatepagina op https://www.bridge.nl/kennisbank/updates/. Deze versie moet op korte termijn geïnstalleerd worden om de uitslagen naar de website te sturen conform de licentievoorwaarden van het NBB-Rekenprogramma. De licentievoorwaarden kun je altijd lezen bij het installeren en/of updaten van het NBB-Rekenprogramma, maar voor het gemak staan ze ook op onze website: https://www.bridge.nl/kennisbank/licentievoorwaarden-nbb-r/. Het insturen van de uitslagen is een verplichting voor alle gebruikers van het NBB-Rekenprogramma.

De update moet voor 1 mei 2023 uitgevoerd zijn.

Windows 7

Vanaf 1 mei stopt ook de ondersteuning voor Windows 7 gebruikers. Wij zorgen ervoor dat onze websites altijd voldoen aan de veiligheidseisen en in Windows 7 ontbreekt het protocol om aan de huidige veiligheidseisen te voldoen. Microsoft is in januari 2020 al gestopt met de ondersteuning van die Windowsversie en wij zijn genoodzaakt dat voorbeeld te volgen.

Een extra voordeel van Windows 10 en 11 is dat het hulpprogramma Quick Assist standaard geïnstalleerd is. Daarmee kan de helpdesk op jouw computer meekijken ook als het rekenprogramma niet meer start.

Licentiecodes

Begin januari zijn de nieuwe licentiecodes weer gestuurd naar de contactpersonen voor het rekenprogramma. Wij raden districten aan om minimaal één contactpersoon NBBR aan te wijzen. Dat kunnen er dus meerdere zijn. De licentiecodes kunnen dan rechtstreeks naar de juiste personen gestuurd worden en ook kunnen we via dit soort nieuwsbrieven de gebruikers van het programma tijdig informeren over aanstaande wijzigingen en/of bekende problemen.

Het is voor volgende keren handig om te noteren dat we de licentiecodes in principe in de eerste week van januari sturen aan de contactpersonen; als je rond 15 januari nog niets ontvangen hebt, is dat een geschikt moment om daarover met de helpdesk contact op te nemen. Wacht zeker niet totdat het programma niet meer opstart vanwege een verlopen licentie.

Problemen met bridgemates/basisstation

Voor problemen met de hardware (basisstation, bridgemates) en de Bridgemate-app moet direct contact gezocht worden met Bridge Systems. In de regel zal de club daar een onderhoudscontract voor hebben. De helpdesk van de BridgeBond kan meestal weinig betekenen en zal je alsnog doorsturen.
Deze nieuwsbrief ontvang je omdat je contactpersoon bent voor het NBB-Rekenprogramma.
Heb je vragen of opmerkingen? Mail dan naar nbb@bridge.nl.