Nieuwsbrief september 2019




 

Servicebijeenkomsten Fiber, Stipte en TriNed

Afbeelding
Bezoek een van de informatieavonden in Midden-Drenthe

Heeft u vragen over uw glasvezelverbinding? Of wilt u weten hoe u de wifi in uw woning kunt verbeteren? Of heeft u andere vragen over uw abonnement? Binnenkort krijgt u de kans om uw vragen rechtstreeks aan een vertegenwoordiger van uw provider te stellen. Van 11 t/m 15 november organiseren we een aantal servicebijeenkomsten op verschillende locaties in Midden-Drenthe.

Medewerkers van Fiber, Stipte en TriNed staan dan voor u klaar om uw vragen te beantwoorden en om u te adviseren over de glasvezeldiensten die u afneemt. Ook stellen de providers deze week monteurs beschikbaar om eventuele storingen bij mensen thuis direct te kunnen verhelpen.  

Meer informatie en aanmelden?
Dus heeft u vragen of wilt u een goed advies? Aarzel dan niet en kom naar een van de servicebijeenkomsten. Op onze website leest u waar en wanneer de bijeenkomsten plaatsvinden en kunt u zich direct aanmelden. 

Klik hier voor meer informatie of om u aan te melden

 

Veiligheid op uw thuisnetwerk?

Gebruik een gastnetwerk voor uw gasten

Internet wordt steeds belangrijker. Eigenlijk kunnen we niet meer zonder. Hoe gaat u om met de veiligheid op uw eigen netwerk? Wie maken er allemaal gebruik van uw wificode? Heeft u er wel eens bij stilgestaan dat iedereen die u toegang geeft tot uw thuisnetwerk in veel gevallen ook toegang krijgt tot alle slimme apparaten die gebruikmaken van uw internetverbinding? En hoe erg is dat? Natuurlijk vertrouwt u uw kinderen of kleinkinderen die in uw huis willen internetten. Maar u weet niet of er schadelijke software of virussen actief zijn op hun telefoon of tablet.  

AVM, de leverancier van uw modem, adviseert om gebruik te maken van het gastnetwerk zoals dat ingesteld kan worden op de Fritzbox. Dat kunt u heel makkelijk zelf instellen door onderstaand artikel te volgen:


Lees meer over het instellen van een gastnetwerk
 

Informatieavond FRITZ!Box-router voor herhaling vatbaar

Afbeelding
Een goede service vinden we belangrijk. Als coöperatie willen we onze leden dan ook goed informeren over de mogelijkheden die glasvezel te bieden heeft. Daarom hebben we op 24 oktober een informatieavond georganiseerd bij Expert in Beilen. Deze bijeenkomst stond geheel in het teken van de FRITZ!Box. Dat is de router die alle leden van Sterk Midden-Drenthe gebruiken. Er was een specialist van AVM (de leverancier van de router) aanwezig die diverse mogelijkheden van de router heeft laten zien. Vragen van de aanwezige leden werden beantwoord en er was ook aandacht voor ondersteunende apparatuur, zoals wifiversterkers en powerplugs. Het was een interessante avond, die voor herhaling vatbaar is.

Klik hier voor meer informatie en een foto-impressie​
 

Informatieboekje Glavezel en wat nu?

Afbeelding
Alles wat u moet weten over uw glasvezelaansluiting

Het is alweer bijna twee jaar geleden dat we de aanleg van ons glasvezelnetwerk hebben afgerond. Daardoor kan iedereen in Midden-Drenthe eindelijk profiteren van supersnel internet. Dat was hard nodig. Ruim 5800 huizen en bedrijven zijn aangesloten op het netwerk en ons ledenaantal groeit nog steeds. We krijgen regelmatig vragen over het glasvezelnetwerk. Wie beheert het netwerk? Wat is de rol van onze coöperatie? Welke apparatuur is er allemaal nodig?  Wie moet ik bellen in geval van storing? Om dit soort vragen te beantwoorden hebben we een handig boekje voor u gemaakt waarin u alle informatie vindt die u nodig heeft.


Klik hier om het boekje te downloaden

Storingen, slechte wifi of andere problemen?

Afbeelding
JeeWee voor uw PC kan u helpen
Af en toe worden we gebeld door leden die niet optimaal kunnen genieten van hun supersnelle glasvezelverbinding. Ze klagen over traag internet, de beeldkwaliteit van de televisie of haperende wifi. Wist u dat er in de meeste gevallen niets mis is met de internetaansluiting, maar dat de problemen een andere oorzaak hebben? Het signaal komt goed binnen, maar daarna gaat het ergens mis. Bijvoorbeeld door de plaats van uw modem, het gebruik van verkeerde kabels of storende signalen die de wifi in de weg zitten. 

Om veelvoorkomende problemen met wifi of computers snel te kunnen oplossen, is Sterk Midden-Drenthe een samenwerking aangegaan met JeeWee voor uw PC. Dat is een bedrijf uit Westerbork dat computerhulp aan huis biedt. Heeft u een probleem met uw computer, wifi of televisie en komt u er zelf niet uit, dan kan Jan Willem Bruining van JeeWee het probleem in de meeste gevallen voor u oplossen en de storing verhelpen. U kunt JeeWee bereiken op telefoonnummer (0593) 23 21 16.

Klik hier voor meer informatie over de samenwerking met JeeWee


Klik hier voor meer informatie over de samenwerking met JeeWee
 
vooruitspoelen
Vooruitspoelen niet mogelijk

Kijkt u vaak programma’s terug via Uitzending Gemist of Begin Gemist? Bij een groot aantal zenders is het niet meer toegestaan om vooruit te spoelen. Veel kijkers maken gebruik van de spoelfunctie tijdens de commercials. Terwijl de adverteerders juist veel geld betalen om kijkers te bereiken tijdens de reclameblokken. 

Zoals u weet worden met de inkomsten van de adverteerders programma’s aangekocht of eigen producties gemaakt. Als de kijkers de commercials doorspoelen, zal er uiteindelijk minder budget zijn voor programma’s.

Jammer voor de snelle televisiekijker maar wel begrijpelijk, vinden wij. Voor de bezitters van een (recente) smart-tv en een DVB-C aansluiting (TriNed en MultiFiber) bestaat vaak de mogelijkheid om een programma op te nemen. Uiteraard kunt u dan de reclames gewoon doorspoelen.

Nieuw tv-platform

Vanaf november start de verhuizing van Fiber en Stipte naar het nieuwe tv-platform. Deze verhuizing zal gefaseerd verlopen en een paar weken duren. Bent u klant van Fiber of Stipte? Dan ontvangt u binnenkort meer informatie van uw provider. U wordt dan geïnformeerd over het nieuwe platform en wat er allemaal precies  gaat veranderen.   
Nieuw e-mailadres
Nieuw e-mailadres? Laat het ons weten!

Het is belangrijk dat we altijd het juiste e-mailadres van u hebben. Dat hebben we nodig om u onze facturen te kunnen sturen, maar ook voor andere zaken zoals de communicatie rondom de komende ledenraadsverkiezing of het klanttevredenheidsonderzoek. Dus, heeft u een nieuw e-mailadres? U kunt dat aan ons doorgeven via secretariaat@sterkmiddendrenthe.nl.

Vragen

Voor al uw vragen kunt u bellen met het kantoor van de Coöperatie Sterk Midden-Drenthe UA op 0593-760021 of mailen met info@sterkmiddendrenthe.nl. U kunt ook langskomen aan de Weijerdstraat 7 in Beilen.

Afmelden nieuwsbrief

Wilt u onze nieuwsbrieven niet meer ontvangen? Klik dan op de onderstaande link om u uit schrijven. Let op, wilt u zich ook afmelden voor Glaspraat dan kan dit in de afzonderlijke mailingen.