Nieuwsbrief

04|25

 

Beste lezers van de Eemshaven.info Nieuwsbrief,

 

Voor u op het scherm, de vierde nieuwsbrief van 2025. 

Wij wensen u veel leesplezier!

 

Netwerkbijeenkomst 10 april 

 

Donderdag 10 april vond in de Molenberg in Delfzijl de netwerkbijeenkomst plaats. Jakob Klompien, kwartiermaker van Nij Begun leidde met zijn presentatie de podiumdiscussie met  Hans Ronde, Eltjo Dijkhuizen en Erik Jan Bennema in. 

 

Inmiddels is, naar aanleiding van de bijeenkomst, een spontane meeting gepland om ons te laten informeren over AI: een thema wat Klompien nadrukkelijk onder de aandacht bracht tijdens zijn presentatie. 

8 Mei vindt deze bijeenkomst plaats en de uitnodiging is verstuurd. Aanmelden kan tot 2 mei. 

 

Het verslag van de bijeenkomst van 10 april kunt u op onze website lezen. Daar treft u tevens de foto's aan. 

 

Volgende Eemshaven.info bijeenkomst: 22 mei Schiermonnikoog
 

Op 22 mei schepen we in Lauwersoog in om een dag op Schier door te brengen. 

De WadExpeditie neemt ons mee op het eiland en laat ons het leven in, op en rond het wad zien. 

 

Leden van Eemshaven.info ontvangen eind deze week de uitnodiging. 

 

Nieuwe bijeenkomsten

 

De belangstelling voor 'op de koffie bij' is positief te noemen. We zijn druk bezig om de data, de wensen en de mogelijkheden te inventariseren.

 

Wat is de bedoeling:

Elke maand organiseren wij aan de hand van een thema een bezoek aan een lid waar een beperkt aantal leden zich voor aan kunnen melden.  Hiervoor zijn enkele thema's opgezet en zijn bedrijven gevraagd om e.e.a te organiseren.

 

We kunnen u alvast 1 bedrijf informeren dat meedoet, en wel DSNRG. Zij organiseren op 5 juni een presentatie met als titel: Advies en projectleiding bij duurzame energieproductie en opslag voor bedrijven. Hier zullen max 40 deelnemers bij aanwezig kunnen zijn. 

 

Wilt u ook een keer kleinere bijeenkomst organiseren samen met Eemshaven.info? Neemt u dan contact op met Janny klei 

Agenda

 

De voor 2025 geplande bijeenkomsten (wijzigingen voorbehouden):

  • 8 mei: Kennissessie AI in de Molenberg Delfzijl
  • 22 mei:  Schiermonnikoog
  • 5 juni: 'Op de koffie bij' DSNRG
  • 26 juni: Golfevent
  • 24 juli: zomerborrel
  • 11 september: netwerkbijeenkomst
  • 2 oktober/3 oktober: Oktoberfest
  • 13 november: bijeenkomst
  • 11 december: eindejaarsbijeenkomst

De komende tijd in uw Theater & Filmhuis de Molenberg

Vrijdag  2 mei                           Bevrijdingsconcert                              

muziek          

aanvang: 19:30 uur

 

Zaterdag 3 mei      

Eemsdelta Sing – In    

muziek

aanvang: 12:00 uur

 

Dinsdag 6 mei    

Dubbel Zes

film

aanvang: 20:00 uur

 

Dinsdag 13 mei

De Kloof

film

aanvang: 20:00 uur

 

Vrijdag 16 mei                

A Minecraft Movie  (OV)  

film

aanvang: 19:00 uur

 

Dinsdag 20 mei

The Last Journey    

film

aanvang: 20:00 uur

 

Vrijdag 23 mei          

The Amateur        

film

aanvang: 20:00 uur

 

Dinsdag 27 mei          

Ik zal zien

film

aanvang: 20:00 uur

 

Wij zien u graag in Theater & Filmhuis de Molenberg.

 

Voor een volledig overzicht klik hier.

Geertsema Staal BV – gebouwd op staal, verstevigd door tijd – sinds 1873

In deze nieuwsbrief informeren wij u graag over enkele ontwikkelingen binnen Geertsema Staal. Zo hebben wij met succes onze certificeringen verlengd én zetten wij ons ruim gesorteerde kleinmagazijn voor flenzen en fittingen in de spotlight.

 

 

 

Kwaliteit en veiligheid opnieuw bevestigd

De afgelopen maanden stonden voor ons in het teken van voortzetting van twee productcertificeringen en onze ISO 9001-certificering. Met succes! De keuringen zijn positief afgerond, waardoor wij ook de komende periode met trots deze keurmerken EN 10219 en EN 10025 mogen voeren.

 

Voor u betekent dit dat u kunt blijven rekenen op onze hoge standaarden op het gebied van kwaliteit, traceerbaarheid, veiligheid en duurzaamheid.

Wij vinden het belangrijk om up-to-date te blijven met de laatste ontwikkelingen en zetten ons dagelijks in om deze normen niet alleen te behalen, maar ook daadwerkelijk toe te passen in onze werkwijze.

Service op alle fronten

 

Geertsema Staal onderscheidt zich in service op alle fronten. Met onze eigen vrachtauto’s met autolaadkraan leveren wij op elke gewenste locatie. Onze medewerkers en chauffeurs denken met u mee en spreken uw taal. Wij leveren standaard handelsformaten uit grote eigen magazijnvoorraad en kunnen vele producten op de gewenste lengte zagen of verstekzagen. Vandaag voor 15.00 uur besteld is morgen geleverd.

 

Kleinmagazijn uitgelicht

Wist u dat wij een uitgebreid kleinmagazijn hebben met flenzen en fittingen in allerlei soorten en maten? Of u nu op zoek bent naar blindflenzen, draadflenzen, verlopen, voorlasflenzen of overschuifflenzen – wij hebben het op voorraad.

Ons assortiment is breed en is verkrijgbaar in staal, aluminium en RVS. En als u dat wenst, leveren wij uw bestelling met bijbehorend certificaat.

Heeft u vragen over de maatvoering, het materiaal of wilt u advies bij uw keuze? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder en zoeken samen met u naar de beste oplossing.

 

Cursusaanbod

Cursus Drukapparatuur voor veiligheidskundigen

Druk houdende apparatuur, verder te noemen ‘drukapparatuur’, is op ruime schaal te vinden binnen de industrie, bij bedrijfsmatige activiteiten en in kantoren. Het gaat om een grote verscheidenheid aan apparaten en installaties, altijd met een ontwerpdruk van meer dan 0,5 bar overdruk.

Drukapparatuur zijn arbeidsmiddelen met risico’s en daarom zijn regels gesteld aan het op de markt brengen van drukapparatuur en op het gebruik ervan. De veiligheidskundige bij een bedrijf met drukapparatuur moet op de hoogte zijn van de gevaren van drukapparatuur en de wetgeving die op deze apparatuur van toepassing is. Kennis van drukapparatuur is essentieel voor het beheren van procesveiligheid. Deze cursus geeft handreikingen aan de veiligheidskunde om zijn verantwoordelijkheden bij het gebruik van drukapparatuur in te vullen. 

De cursus duurt één dag van 09.00 – 15.30 uur.

De eerstvolgende cursus wordt gegeven op 21 mei 2025

 

Cursus (WBDA) Warenwetbesluit drukapparatuur 2016 voor gebruikers 

Het Warenwetbesluit drukapparatuur 2016 en de Warenwetregeling drukapparatuur 2016 stellen eisen aan de ingebruikneming en het gebruik van drukapparatuur. Vanaf het moment dat drukapparatuur in gebruik wordt genomen, valt het onder de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Deze cursus legt uit wat deze verantwoordelijkheid inhoudt. Wat zijn de verplichtingen van de gebruiker? Wat moet hij doen bij ingebruikneming en reparatie? Wie moet hij daarbij inschakelen en wanneer moet dat gebeuren? Ook wordt verband gelegd met de risico-inventarisatie & -evaluatie (RI&E) die elke werkgever dient op te stellen. Daarnaast behandelt de cursus de verplichtingen bij nieuwbouw en bij wijzigingen. Welke gegevens en documentatie moeten beschikbaar zijn voor de start van projecten. Wanneer moet keuring voor ingebruikneming plaatsvinden, welke documentatie moet beschikbaar zijn? Wat is een wijziging, welke soorten wijzigingen zijn er? De rol en verantwoordelijkheid projectleiders wordt toegelicht en daarnaast wordt ingegaan op de overdracht van nieuwbouwprojecten naar de afdeling Onderhoud. De cursus duurt één dag van 09.00 – 15.30 uur (uitloop mogelijk).

De eerstvolgende cursus wordt gegeven op 12 juni 2025

Cursus (PED) Richtlijn drukapparatuur voor fabrikanten 

Drukapparatuur die in de handel wordt gebracht moet voldoen aan de Europese richtlijn drukapparatuur (PED). De cursus gaat in op het doel van de richtlijn, de essentiële veiligheidseisen, de verplichtingen van marktdeelnemers en het aantonen van conformiteit. Specifiek voor ontwerpers en engineers gaat de cursus in op het opstellen van classificatielijsten, het gebruik van geharmoniseerde normen, de rol van een EU-CBI of NL-CBI en de documentatie die beoordeeld moet worden. 

De cursus duurt één dag van 09.00 – 15.30 uur.

De eerstvolgende cursus wordt gegeven op 10 juni 2025

 

Cursus (PGS 13) Richtlijn toepassing ammoniak in koelinstallaties 

PGS 13:2021 is op 1 januari 2024 opgenomen in de Omgevingswet en is van toepassing op ammoniakkoelinstallaties met meer dan 5 kg ammoniak. De cursus geeft inzicht in de opbouw van de richtlijn, de plaats in de wet en de nieuwe eisen. In een halve dag geeft de cursus inzicht in alle belangrijke wijzigingen in de maatregelen ten opzichte van PGS 13 versie 2009.

De cursus duurt één dagdeel van 13.00 – 16.30 uur.

De eerstvolgende cursus wordt gegeven op 11 juni 2025

 

Inschrijven kan op info@ech-groep.nl. Na inschrijving ontvangt u een bevestiging. 

De cursus/studiedag gaat door bij minimaal 5 deelnemers, het maximale aantal is 8 deelnemers.

 

De betreffende cursus/studiedag duurt één dagdeel of één dag en kan ook in-company gegeven worden. Voor een in-company cursus/studiedag wordt een voorstel op maat gemaakt.

 

Bekijk bij navolgende link https://www.ech-groep.nl/cursussen ons gehele cursusaanbod.

Nieuwe calamiteitenontsluiting van Chemiepark Delfzijl (CPD1) naar bedrijventerrein Heveskes (CPD2)

Nieuwe calamiteitenontsluiting van Chemiepark Delfzijl (CPD1) naar bedrijventerrein Heveskes (CPD2)

De calamiteitenontsluiting tussen het Chemie Park Delfzijl (CPD1) en het nieuwe bedrijventerrein Heveskes (CPD2) is ‘officieel’ in gebruik genomen. Daarmee zijn en worden bedrijven op dit nieuwe terrein bereikbaar voor de hulpverlening en brandweerdiensten van Falck en Securitas. De bedrijven op CPD2 wilden graag gebruik maken van die gemeenschappelijke diensten van het Chemie Park. Zowel het ontwerp als de realisatie van dit project is verzorgd door Roelofs.

Bij de aanleg moest rekening worden gehouden met de ligging van diverse leidingen, waaronder een stoomleiding. Om die in bedrijf te kunnen houden, werd een betonnen overkluizing of calamiteitentoegang over de leidingen gerealiseerd.

Hiermee kunnen de hulpdiensten in geval van een incident snel ter plaatse te zijn.

Het project, een opdracht van Groningen Seaports en ontworpen en uitgevoerd door Roelofs, is in goed overleg tussen Nobian, JPB en Falck Fire Service voltooid. De bedrijfsbrandweer heeft inmiddels eerste oefeningen op het nieuwe terrein gehouden.

Meer weten over deze werkzaamheden?

 

Neem contact op met Jorden Bouwman, projectleider Industrie bij Roelofs. Dit kan via j.bouwman@roelofsgroep.nl of telefonisch via +31 6 10 35 00 53. 

Uw totaalleverancier voor de gehele bouwplaats

Direct te regelen via de locale Boels-vestiging

 

Bouwplaatsinrichting

Advies, verhuur, (de)montage

 

  • Bouwliften • Goederenliften • Personen-/ goederenliften
  • Transportsteigers • Steigers • Aluminium steigers (incl. montage/demontage)
  • Trappentorens (incl. montage/demontage)
  • Fencing • Afrastering/bouwhekken • Dranghekken
  • Bouwplaatsinichting
  • Stroomvoorziening
  • Watervoorziening • Verlichting
  • Randbeveiliging • Dakrandbeveiliging
  • Pompen • Vuilwaterpompen
  • Hydrofoorinstallaties

 

www.boels.nl

 

Bel voor alle bouwplaatsvraagstukken eerst de dichtsbijzinde Boels vestiging in de provincie Groningen

 

DELFZIJL: 0596-820211 DEPOT.403@BOELS.NL

GRONINGEN: 050-3114141 DEPOT.134@BOELS.NL

VEENDAM: 0598-491285

DEPOT.212@BOELS.NL 

Uw veiligheid, onze zorg!

Met een team van circa 40 gedreven professionals leveren wij een compleet pakket aan veiligheidsdiensten. 

 

Onze brandwachten, mangatwachten en veiligheidskundigen zijn goed opgeleid, ervaren en klaar om elke situatie aan te pakken. Voor noodgevallen staat ons gespecialiseerde rescueteam direct paraat, experts in reddingsacties uit besloten ruimten en van grote hoogtes.

Dankzij de strakke coördinatie door ons bedrijfsbureau garanderen wij dat de veiligheid te allen tijde gewaarborgd blijft.

Kies voor zekerheid. Kies voor Alert

Rouw en verlies coaching

Onderdeel van het leven Verlies is een onvermijdelijk onderdeel van het leven. Iedereen krijgt op een bepaald moment te maken met het verlies van iets of iemand dat voor hem of haar van grote betekenis is. Het rouwproces is een natuurlijke reactie op dat verlies en brengt vaak intense pijn, stress en emoties met zich mee.

 

Brede perspectieven op rouw Hoewel veel mensen bij het woord ‘rouw’ eerst denken aan het verlies van een dierbare, geldt dat niet alleen voor dat soort verlies. Rouw kan ook optreden na het verlies van een baan, het beëindigen van een relatie, gezondheidsproblemen of het verlies van een huis of andere belangrijke levenssituaties.

 

Hoe ga jij om met gevoelens van verlies? Rouwverwerking is een persoonlijk proces dat tijd en ruimte nodig heeft. Soms kan het helpen om begeleiding te krijgen in dit proces. Rouw en verlies coaching biedt een veilige omgeving waarin je je gevoelens kunt uiten, inzichten kunt krijgen en manieren kunt vinden om verder te gaan, zodat je de pijn een plek kunt geven en weer stappen kunt zetten in je leven.

 

Rouw en de invloed op de werkomgeving Rouw en verlies kunnen in de praktijk grote invloed hebben op een werkrelatie. Collega’s kunnen zich anders gaan gedragen, bijvoorbeeld door minder energie, concentratieproblemen of emotionele terugtrekking. Dit kan de samenwerking en communicatie beïnvloeden, waardoor de werkdruk of spanningen toenemen.

 

Het is belangrijk om begrip en ruimte te bieden voor de emoties van de medewerker die rouwt, en flexibel te zijn waar mogelijk. Daarnaast kan het helpen om open gesprekken te voeren en ondersteuning te bieden, bijvoorbeeld door het aanbieden van professionele hulp of het aanpassen van werkdruk. Zo creëer je een werkklimaat waarin medewerkers zich gesteund en begrepen voelen tijdens moeilijke periodes.

Mogelijkheden in coaching

 

Benieuwd naar de mogelijkheden in coaching? Neem gerust contact op voor meer informatie en ontdek wat ik voor jou kan betekenen.

 

Sandra Tinge 0612593159 | www.santikicoaching.nl

SanTiKi Coaching gecertificeerd Rouw en Verlies Coach 

Voorjaarsdrukte op de helling en aan de kades

Het is weer voorjaar en het aantal schepen is groter dan ooit, net als de verscheidenheid in type schepen. We hebben een ongekend aantal schepen voor de wal, en dit is dan ook een goed moment om de dagelijkse leiding aan een nieuwe generatie over te dragen. 

 

Dagelijkse leiding door Ronald Rodenboog

Na een inwerkperiode zal de dagelijkse leiding gedaan worden door Ronald Rodenboog. Hierover volgt t.z.t. nog een extra bericht. Ronald is op de hoogte van de (noordelijke) maritieme wereld met zijn onder meer 25-jarig dienstverband bij rederij Wagenborgen als superintendent. Wij wensen hem alle succes in deze enerverende wereld.

 

Van jaarlijkse onderhoud tot ombouwen beunbak

De drukte bestaat op dit moment uit drie grote mosselschepen van de Fa. Leuschel, waarvan één schip op de wal en twee voor de wal voor het jaarlijkse onderhoud. Daarnaast zijn er voor elk schip diverse specifieke werkzaamheden. Ook staat er op de helling een door de rederij Amasus uit Delfzijl aangekochte kustsleper van 25 meter. Deze zal na een grote survey-beurt weer aan de nodige klasse-eisen voldoen, er tiptop uitzien en met vertrouwen kunnen worden ingezet. 

 

 

Ook zijn we bezig met het opleveren van een crewtender die van rederij is veranderd, en waarvoor de nodige aanpassingen dienen te gebeuren. Daarnaast hebben we een kleine catamaran voor onderhoud die door de Fa. van den Herik vanuit de Eemshaven op de Eems als peilschip wordt ingezet. Tevens liggen er van de Fa. Nauplius uit Groningen twee nieuwe pas opgeleverde werkboten van 12 meter voor IHC en twee werkschepen van 18 meter die ingezet zullen worden voor Schotse zalmkwekerijen. Deze schepen zijn gebouwd in Turkije en worden bij ons aan de werf door Nauplius aangepast om aan de diverse specifieke regels te kunnen voldoen.

 

Naast al deze leuke en uitdagende projecten bouwen wij ook nog een beunbak (van onze buurman Heuvelman Ibis) om naar een pomptussenstation, welke zal worden ingezet voor het transport van zand ten behoeve van een groot project in Duitsland welke Heuvelman Ibis daar gaat uitvoeren. Wij zullen u van de nodige ontwikkelingen op de hoogte houden.

NVKL-erkenning voor Mark Climate Technology: zekerheid voor installateurs en eindgebruikers

 

Wij zijn trots op onze NVKL-erkenning

– hét bewijs dat onze productie- en service-afdelingen voldoen aan de eisen van de F-gassenverordening én aan hoge standaarden op het gebied van vakbekwaamheid, veiligheid en duurzaamheid.

  • Installaties die optimaal presteren
  • Volledige naleving van wet- en regelgeving
  • Veiligheid en bedrijfszekerheid als prioriteit
  • Betrouwbare service en onderhoud
  • Zekerheid via de NVKL-geschillenregeling

 

Als fabrikant van HVAC-apparatuur zetten we met deze erkenning opnieuw een stap richting maximale kwaliteit en continuïteit.

 

Wist je dat onze luchtbehandelingskasten ook leverbaar zijn met een Plug & Play warmtepomp? Dankzij de toepassing van warmtepompen kan er niet alleen geventileerd worden, maar ook op een duurzame wijze gekoeld en verwarmd worden.

 

Mark Climate Technology levert de warmtepompen standaard gemonteerd op een aangebouwd bordes, samen met de luchtbehandelingskast. In onze fabriek wordt het complete systeem vooraf opgebouwd, getest én bedrijfsklaar gemaakt. Hierdoor zijn alle koeltechnische werkzaamheden op voorhand al uitgevoerd, wat tijd en installatiekosten op locatie aanzienlijk vermindert. 

 

Onze expertises: Brandbeveiliging op maat

Bij Van Ginkel Groep begrijpen we dat elke sector unieke uitdagingen en vereisten heeft als het gaat om brandbeveiliging. Wij bieden daarom op maat gemaakte oplossingen die perfect aansluiten bij uw behoeften.

  • Brandbeveiligingsstrategiën
  • Brandmeldinstallaties
  • Blusinstallaties
  • Blusgas
  • Blusschuim installaties / leverancier
  • Service en onderhoud
  • Offshore
  • Calamiteiten units

We combineren onze expertises om oplossingen te bieden die uw veiligheid en gemoedsrust waarborgen. Ongeacht uw sector of uitdaging, Van Ginkel Groep is uw partner in totale brandbeveiliging.

Samen maken we uw omgeving brandveilig Heeft u vragen of wilt u meer weten over onze diensten? Neem gerust contact met ons op via info@ginkel-groep.nl of bel ons op +31 181 212 100. Ons team zal klaar staan om uw vragen te beantwoorden en u te helpen bij het realiseren en adviseren van uw brandbeveiligingsdoelen.

 

Contactgegevens

Van Ginkel Groep info@ginkel-groep.nl

+31 181 212 100

Seggelant-West 10 Vierpolders

Opererend door heel Nederland 

Online melden tewerkstelling werknemers van buiten EU

Vanaf 12 maart 2025 kunnen werkgevers de tewerkstelling van bepaalde werknemers van buiten de EU bij het UW alleen nog maar online doen.

 

Melden tewerkstelling
Voor bepaalde werknemers van buiten de EU hoeft een werkgever geen werkvergunning aan te vragen. Voor deze werknemers moet dan wel een melding tewerkstelling worden gedaan. Sinds 12 maart 2025 kan dat voor de volgende werknemers alleen nog online:

  • de werknemer met de verblijfsvergunning ‘overplaatsing’ binnen een onderneming’ (ind.nl) met de vermelding ‘ICT die in een periode van 180 dagen maximaal 90 dagen bij de werkgever werkt;
  • de werknemer uit de Oekraïne die onder de Richtlijn Tijdelijke Bescherming valt;
  • de werknemer is een studenten bouwkunst van buiten de Europese Economische Ruimte (EER) die studeert aan een academie voor bouwkunst en werkervaring moet opdoen voor zijn opleiding.


Let op! Meldingen tewerkstelling voor deze werknemers die per post worden verstuurd, worden vanaf 12 maart 2025 niet meer verwerkt door het UWV.

 

eHerkenning
Om de melding online te kunnen doen, heeft de werkgever eHerkenning met een machtiging voor de dienst ‘Tewerkstelling’ nodig. Heeft u al een (keten)machtiging voor alle diensten van het UWV, dan is een machtiging voor de dienst ‘Tewerkstelling ‘niet nodig.

 

Let op! De melding tewerkstelling arbeidskrachten voor de Regeling internationaal handelsverkeer is nog niet online mogelijk. Dit moet daarom nog via een papieren formulier.

 

 

Op deze website leest u er alles over en vindt u links naar de genoemde documenten.

 

Schijnzelfstandigheid: hoe groot is het risico voor jouw bedrijf?

De handhaving op schijnzelfstandigheid is sinds 1 januari 2025 in volle gang. Werkgevers die zzp’ers inhuren voor werk dat ze niet zelfstandig uitvoeren, lopen het risico op naheffingen en boetes. Dit betekent dat organisaties die afhankelijk zijn van een flexibele schil goed moeten nagaan of hun zzp’ers écht zelfstandig zijn. Er geldt nog een overgangsperiode van een jaar zonder vergrijpboetes, maar daarna is het einde verhaal voor schijnconstructies.

 

Schijnzelfstandig: ingewikkeld en veel smaken

Wat is schijnzelfstandigheid eigenlijk? De definitie lijkt helder, maar de praktijk is weerbarstig. Een loodgieter die jouw badkamer komt renoveren, is een echte zzp’er. Zet je diezelfde loodgieter de volgende dag in bij een project onder leiding van een aannemer? Dan is hij ineens geen zelfstandige meer. Dat grijze gebied heeft geleid tot een enorme wildgroei, waarin bedrijven vaak niet goed weten of ze juridisch wel goed zitten. Bij InAxtion pakken we dit anders aan.

 

Loondienst betaalt zich dubbel en dwars terug

Wij adviseren zzp’ers, die daarvoor open staan, actief om in loondienst te gaan. Waarom? Omdat het netto loonbedrag dat ze als zelfstandige op hun rekening krijgen, een vertekend beeld geeft. Vakantiegeld, pensioen (loon voor later noemen wij dat) en doorbetaling bij ziekte? Dat zijn allemaal verborgen kosten die een zzp’er zelf moet dragen. Zet je alle kosten op een rij, dan blijkt een dienstverband vaak veel gunstiger uit te pakken.

 

Geen gratis lunch

“There is no such thing as a free lunch.” Dat geldt ook voor het zzp-schap. Een hoog uurtarief klinkt aantrekkelijk, maar zonder verzekering, pensioenopbouw en zekerheid sta je er bij ziekte of een ongeluk alleen voor. En toch lopen er nog altijd mensen onverzekerd op steigers en bouwplaatsen. Een grof schandaal. Want wie betaalt de rekening als het misgaat? En als opdrachtgever wil je dit toch ook niet? Werken met onverzekerde krachten brengt niet alleen financiële risico’s met zich mee, maar is ook een kwestie van integriteit.

 

Je staat vooraan als het misgaat

Veel bedrijven realiseren zich niet dat zij vooraan staan als een schijnzelfstandige zich alsnog als werknemer meldt. Denk aan een zzp’er die na een ongeluk geen vangnet blijkt te hebben en een dienstverband gaat claimen. Of iemand die bij het UWV een uitkering aanvraagt en teruggestuurd wordt naar de opdrachtgever. Werkgevers die nu nog hun ogen sluiten, lopen straks serieus risico.

 

In loondienst: rust en zekerheid

Bij InAxtion werken de meeste vakmensen in loondienst. En dat merk je. Geen gedoe met onbetaalde facturen, onverwachte naheffingen of juridische valkuilen. Gewoon een goed salaris, pensioen, vakantiegeld en zekerheid. Werken met zzp’ers doen we alleen als het juridisch waterdicht is. Wij zorgen voor de checks, juridische adviezen en duidelijke afspraken.

Wil je weten of jouw flexibele schil goed geregeld is? Of overwegen om je medewerkers in dienst te nemen? Neem contact met ons op. Want in 2025 is het menens. 

 

Goed voor het milieu en voor onze klanten! 

 Bij Leaseprinter draait het niet alleen om het leveren van snelle en goede service, maar ook om verantwoord ondernemen. Daarom zijn wij trots op onze ISO-14001 en ISO-9001 certificeringen! 

 

Waarom is dat voor ons zo belangrijk? Omdat deze certificeringen precies laten zien waar wij voor staan: 

✔️ Zorg voor het milieu 

✔️ Aandacht voor kwaliteit 

✔️ Continu blijven verbeteren 

 

𝗪𝗮𝘁 𝗯𝗲𝘁𝗲𝗸𝗲𝗻𝘁 𝗱𝗮𝘁 𝗰𝗼𝗻𝗰𝗿𝗲𝗲𝘁? 

♻️ Met ISO-14001 geven we onze printers na hun leaseperiode een tweede leven. We controleren, repareren en recyclen onderdelen en leveren de printers opnieuw uit, met service en garantie. 

🎯 Met ISO 9001 tonen we aan dat we continu werken aan het verbeteren van onze processen en écht luisteren naar de wensen van onze klanten. 

 

Wij zijn trots dat we op deze manier bijdragen aan een duurzamere wereld en aan tevreden klanten! 

 

Meer lezen over onze waarden? 

Neem een kijkje op onze website!

👉 www.leaeprinter.nl 

📞 Advies nodig?

Bel ons op 0597-432574 en ontdek welke printer het beste bij uw bedrijf past! 

Volgende nieuwsbrief

 

De volgende nieuwsbrief van Eemshaven.info verschijnt in mei 2025. 

 

Heeft u nieuws wat u graag wilt laten plaatsen (de nieuwsbrief gaat naar zo'n 1500 mailadressen), stuurt u dan voor 23 mei uw informatie aan Janny Klei.

 

LinkedIn Eemshaven.info

| Eemshaven.info | Hoofdstraat 119 | 9982 AC Uithuizermeeden

T: T +31 (0)6 - 12 84 17 31 | E:  info@eemshaven.info 

 W: www.eemshaven.info

 

Unsubscribe from this list