Mijn huis is allang aangesloten, waarom heb ik nog steeds geen snel internet?
Vraagt u zich ook af wanneer u gebruik kunt maken van supersnel internet? Immers, de graafwerkzaamheden zijn grotendeels afgerond, veel woningen zijn al verbonden en de eerste werkende aansluitingen zijn een feit. Waarom moet u eigenlijk nog wachten?
We begrijpen heel goed dat u misschien wat ongeduldig wordt, dat zouden we zelf ook zijn. Op 12 oktober, de dag van de officiële opening van ons netwerk, hebben we een begin gemaakt met het activatieproces. De komende 8 tot 14 weken gaan we maar liefst 6000 aansluitingen realiseren waarvan we verwachten 65% met abonnement te kunnen activeren. Dat betekent dat het grootste deel van het buitengebied in Midden-Drenthe voor het einde van het jaar gebruik kan maken van onze glasvezel. We verwachten dat het hele aanlegproject met de BAM in januari 2018 is afgerond.
Wanneer bent u aan de beurt? Op onze website leggen we u precies uit hoe de activatie van ons netwerk in zijn werk gaat en welke volgorde we daarbij hanteren. En ook waarom we die volgorde aanhouden. U kunt op onze site zien wanneer uw huisaansluiting geschikt is om door de providers (Stipte, Trined, Fiber of WeServe) te worden geactiveerd. De werkzaamheden die uw provider daarna nog moet verrichten, vragen ook wat tijd en daarna heeft u zelf nog te maken met de opzegtermijn van uw huidige provider. We hopen dat u dan ook begrijpt waarom deze laatste stap relatief veel tijd kost.
|