Afbeelding
Informatie van Eemshaven.info

Nieuwsbrief 04 - 2020

Geacht Eemshaven.info-lid,

Niet alleen businessplatform Eemshaven.info speelde in op ‘de nieuwe werkelijkheid’ door twee netwerkbijeenkomsten, helaas zonder leden, met vier televisiecamera’s op te nemen in de Evenementenhal in Delfzijl. Via een link konden de leden de opnames bekijken en blijven ze op de hoogte van de laatste economische ontwikkelingen in de Eemsdelta.

Ook veel van onze leden hebben inmiddels ingespeeld op de corona-crisis en hun werkwijze aangepast of zelfs producten ontwikkeld en trainingen en cursussen afgestemd op de 1,5 meter maatschappij.

Sales without a Handshake. Een nieuwe interim opdracht op afstand starten. Contactloze kleedkamers. Ontwerpen voor het ‘nieuwe normaal.’ Bereid je kantoor voor op ‘social distancing’.

Benieuwd naar alle details. U leest er alles over in de vierde Nieuwsbrief dit jaar van Businessplatform Eemshaven. Info.

Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met Karla Wielenga.
 

Nieuwe lid

De afgelopen maand mochten wij als nieuw lid verwelkomen:    
  • Noorderlicht Reclame Team BV
 

In deze nieuwsbrief treft u informatie aan van:

Boven

Wijzijnalert
Aanpassing BHV-opleiding
Lees meer...


Vakgarage Dallinga
Bedrijfsovername
Lees meer...


UBN
Hart onder de riem
Lees meer...


Scan Service
Het digitale vastgoed management systeem
Lees meer...


't Regthuys
Wij gaan weer open
Lees meer...


Prokan
Corona-schermen op maat
Lees meer...


Peutz
NIeuwe datum invoering Omgevinswet
Lees meer....


Olympia Uitzendbureau
Hulp aan 1000 werkzoekenden met gratis training
Lees meer...


Office Centre
Producten voor de nieuwe werkomgeving
Lees meer...


Nationaal Incassobureau
Breaking News
Lees meer...


Mark Climate Technology
Airstream Compact
Lees meer...


Koninklijke Niestern Sander
Kielleging
Lees meer...


Kenneth Smit
Sales without a handshake
Lees meer...


Jan Snel
Oplossingen voor de 1,5 meter economie
Lees meer...


Immens
Interim opdracht op afstand
Lees meer...


Interface
Ontwerpen voor het nieuwe normaal
Lees meer...


Hotel Termunterzijl
Kom lekker genieten
Lees meer...


HOC
Nieuwe hal bijna klaar
Lees meer...


HLB Nannen
Zo volgt u uw ligquiditeitsbegroting op
Lees meer...


Het Lokaal
Pinkstermenu
Lees meer...


Groningen Seaports
S4 GroNext
Lees meer...


FC Groningen
Laat ons weer juichen
Lees meer...


EBG
Kenniscafe 5 juni: online verdienmodellen
Lees meer...


De Drait Yachting
Nieuws
Lees meer...


Colle Rental & Sales
Hoogwerkers met extra groot platform
Lees meer...


Apollo hotels
Good Mood Good Food
Lees meer...


 

EBG Kenniscafé - 5 juni: online verdienmodellen

 ebg


Gratis Online EBG Kenniscafé op 5 juni
Is jouw bedrijf online goed zichtbaar en vindbaar? Tijdens het online EBG Kenniscafé op vrijdagochtend 5 juni laat creatief digitaal bureau Frissekom aan de hand van praktijkvoorbeelden zien hoe je een online verdienmodel kunt opzetten. Dit kan bijvoorbeeld een webshop, app, webinar of online training zijn. Ook is er ruimte om vragen te stellen en dieper in te gaan op de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Meld je gratis aan via ebgn.nl/online-verdienmodellen



Online EBG Pitch ‘Van Crisis naar Kansen’ – bepaal mee hoe het prijzengeld wordt verdeeld
Economic Board Groningen (EBG) organiseert een online EBG Pitch ‘Van crisis naar kansen!’. EBG is op zoek naar ondernemers die omdenken tijdens corona. Denk bijvoorbeeld aan ondernemers die een ander product- of dienstenaanbod bedenken of op een andere manier gaan werken. Tot 26 mei konden ondernemers ideeën insturen. De drie finalisten met de beste ideeën mogen online pitchen aan jury en publiek, die allebei stemmen wie er met het grootste bedrag vandoor gaat om zijn of haar plannen waar te maken. Er is €10.000 aan prijzengeld beschikbaar. Vanaf 10 juni kun je via de website ebgn.nl stemmen op jouw favoriete idee.




RTV Noord: ‘Kop op! Samen de schouders eronder’
De maandelijkse videoserie ‘Met Kop en Schouders’ op RTV Noord van Economic Board Groningen wordt in de maand juni ‘Kop op! Samen de schouders eronder.’ In deze aflevering bezoeken we vijf ondernemers in Noord- en Midden-Groningen die elk op hun eigen manier met de gevolgen van de coronacrisis omgaan. Bekijk de video op www.ebgn.nl/kopop


 

Naar boven

Restaurant 't Regthuys - We gaan weer open!

Regthuys

Wij zijn vanaf 1 juni weer geopend en wij hebben er zin in!

Wij willen u binnenkort graag weer ontvangen voor een heerlijk diner, en hopen dan ook dat u de weg naar ’t Regthuys weer weet te vinden.

De maand juni zijn wij dagelijks geopend vanaf 17:00, zondags vanaf 12:00

 
Exclusieve korting!
Als u reserveert voor de maandag of dinsdag krijgt u 10% korting op uw diner.
 
Menu’s vanaf €29,50 (3 gangen)

Chef’s menu vanaf €45,00 (4 gangen)

Klik hier voor meer info.



Restaurant 't Regthuys
Fromaweg 1
9917 PK Wirdum
+31 596 57 18 90
 

Naar boven

Office Centre - Bereid je voor op de 1,5 meter werkomgeving

Bedrijfsovername Mobility Centre Holland (MHC), vestiging Groningen door INQAR Dallinga

Dallinga

INQAR Dallinga Autoverhuur breidt haar dienstenpakket uit.

Door overname MCH Groningen, nu ook trucks te huur! INQAR Dallinga autoverhuur heeft met ingang van 1 mei 2020 de activiteiten van branchegenoot Mobility Centre Holland, vestiging Groningen, overgenomen. MCH is een zeer snel groeiende speler in de verhuurbranche voor goederentransport. Het bedrijf verhuurt en leaset alles op gebied van bestelwagens en trucks. Met een breed aanbod jonge (reclamevrije), voertuigen hebben ze altijd de juiste auto beschikbaar. Met de overname willen beide bedrijven hun krachten bundelen om de positie in de branche verder uit te bouwen.



Over INQAR Dallinga Autoverhuur
INQAR Autoverhuur is een professionele mobiliteitsleverancier met een groot landelijk dekkend netwerk. INQAR Dallinga levert, met drie vestigingen en een verhuurvloot van bijna 300 voertuigen al meer dan 40 jaar de beste kwaliteit en service op het gebied van autoverhuur in de provincie Groningen. Op gebied van tijdelijke auto’s, bedrijfswagens, personenbussen, pick-ups en verhuiswagens is INQAR Dallinga dé partner voor allen van particulier, bedrijf tot industrie!

“Door de overname van Mobility Centre Holland, in Groningen, wordt het fundament onder het verhuurbedrijf verder verstevigd. Door samen de krachten te bundelen kan INQAR Dallinga nu de gehele lijn aan voertuigen aanbieden; van een compacte stadsauto tot aan een specialistische vrachtwagen.” Aldus algemeen directeur Peter Dallinga.

Ook laadklep-wagens, Pick-up’s, en BE-combinaties behoren tot deze uitbreiding. Met haar drie vestigingen in Groningen, Delfzijl en Veendam vormt INQAR Dallinga een van de grootste autoverhuurders van de provincie Groningen.
 

Naar boven

Prokan levert beschermingsschermen op maat

prokan

n de huidige tijd zie je leveranciers van zogenaamd Corona oplossingen als paddenstoelen uit de grond schieten. Oplossingen bieden voor het eigen gewin en niet voor de medewerkers of bezoekers...

Prokan werkt anders: we inventariseren, adviseren en komen dan samen tot de ideale oplossing!
En of dat nu vloerstickers of acrylaatschermen zijn, we leveren een
totaalpakket. En dat kan soms al binnen een paar dagen, ook als het maatwerk is.



Op de foto zie je een verrijdbaar scherm met plexiglas. Het onderste deel is uitgevoerd met stoffering. Maar dit kan ook open of met plexiglas. Kortom, er is heel veel mogelijk.

Bel of mail ons gerust, we geven graag een vrijblijvend advies.

Prokan - Energieweg 7-1 - 9743 AN Groningen - 050-5259965
 

Naar boven

UBN - Hart onder de riem

UBN


UBN gaat op pad door Noord Nederland om de contacten binnen ons netwerk en al onze harde werkers een hart onder de riem te steken. We brengen Groningse droge worst rond in samenwerking met Uildriks uit Hoogezand en De Marne Mosterd uit Groningen heeft gezorgd voor heerlijke mosterd om zo een écht Gronings lekkernij te presenteren.


Een kort maar krachtige boodschap op de deksel: Hou je taai!

Dat is dan ook de boodschap van dit bericht: Hou je taai! Denk in oplossingen, juist nu moeten we elkaar proberen te ondersteunen waar dit mogelijk is.

Heb je een vraag over uitzendkrachten, veranderingen in de wetgeving, ben je bezig met voorbereidingen voor de toekomst? Wij zijn er om te praten over de huidige stand van zaken, maar ook over hoe we verder moeten.

Wil jij nu ook zo’n lekkere schaal droge worst, en bijbehorende harde werkers, neem dan contact op met onze medewerkers in Groningen.

Telefonisch zijn wij bereikbaar op 050-7510000 of op 06-54324029, en per mail.
 

Naar boven

Het Lokaal - Pinkstermenu

Groningen Seaports - S4 GroNext

seaports


S4 GroNext krijgt 2,8 miljoen subsidie voor de investering in productiefaciliteiten voor een nieuwe fabriek in de Eemshaven. Het nieuwe bedrijf gaat plasticafval dat niet recyclebaar is verwerken tot duurzaam gas. De chemische industrie kan dit hoogwaardige gas vervolgens gebruiken als grondstof. Met de vestiging worden 28 nieuwe, directe arbeidsplaatsen gecreëerd. De subsidie wordt toegekend vanuit de Regionale Investeringssteun Groningen (RIG).


Ondersteund door subsidie bouwt het bedrijf een installatie om het plasticafval te verwerken tot korrels. Een chemische installatie verwerkt de korrels vervolgens tot gas. Een deel van dit gas wordt omgezet in elektriciteit voor eigen gebruik. De chemische installatie wordt gecombineerd met een zogeheten Kinext-unit. Dit innovatieve systeem voor energieopslag wordt onder meer gebruikt voor het stabiliseren van het elektriciteitsnet in de Eemshaven.

Circulaire economie
Volgens Groningen Seaports-CEO Cas König gaat het om “een prachtige innovatieve installatie, die het recyclen van plastic combineert met het ondersteunen van het lokale elektriciteitsnet. De vestiging van S4 GroNext op ons terrein zal een magneetwerking hebben.”

“We zijn trots dat we in de Eemshaven onze plannen kunnen verwezenlijken. De intensieve samenwerking met Groningen Seaports en de provincie heeft geleid tot ons besluit om ons hier te vestigen”, aldus Leo Visser, directeur van S4 GroNext.

IJzebrand Rijzebol, gedeputeerde economie van de provincie Groningen: “De keuze van S4 GroNext voor de Eemshaven onderstreept ons goede vestigingsklimaat voor de industrie. Daarmee vormt S4 GroNext een belangrijke nieuwe schakel in de steeds sterker wordende keten van circulair werkende bedrijven in ons havengebied.”

Het nieuwe bedrijf wordt gebouwd op 5000 vierkante meter aan de Middenweg in de Eemshaven, met uitbreidingsmogelijkheden van nog eens 5000 vierkante meter. Naar verwachting is S4 GroNext vanaf half 2021 operationeel.
 

Naar boven

Apollo Hotels - Good Food Good Mood

apollo

Good food, good mood
Tijden van crisis, die vragen om nieuwe gewoontes. Nieuwe leuke dingen om de dag mee door te komen. Goed nieuws; wij gaan jou daarmee helpen! Wij bieden jou de mogelijkheid om de aankomende weken regelmatig recepten te ontvangen van onze verschillende restaurants om thuis iets feestelijks te serveren. Uiteraard volledig met bijpassende drankjes, motiverende tips en workshops van onze eigen professionals! Bovendien nodigen wij jou graag uit om het gerecht alsnog bij ons te komen proeven, zodra onze restaurants weer geopend zijn! 

Klik hier voor de nieuwsbrief met al onze informatie.



Naar boven

FC Groningen - Laat ons weer eens juichen

FCGroningen

Volop solidariteit en initiatieven RONDOM CAMPAGNE ‘LAAT ONS WEER EENS JUICHEN’

De seizoenkaartcampagne van FC Groningen is in volle gang en de solidariteit die supporters en sponsoren daarbij tonen richting de Trots van het Noorden is hartverwarmend.

De club verkocht tot op heden in totaal al bijna 6.000 seizoenkaarten voor het seizoen 2020/2021. Daarnaast deden 872 FC-liefhebbers een extra donatie en komen er veel initiatieven op gang om de club te helpen. FC Groningen is op zoek naar nieuwe bedrijven die zich aan willen sluiten bij het zakelijke netwerk van FC Groningen. Wilt u De Trots van het Noorden steunen en sponsor worden? Neem dan contact op met Duncan Hoeppertz via 06-23987315

Naar boven

Wijzijnalert - Onze BHV-opleiding aangepast

alert

Het Coronavirus heeft ons allen verrast, onze BHV opleiding is er volledig op aangepast

Alert, focus op veiligheid krijgt regelmatig de vraag, veelal van onze vaste klanten, of het mogelijk is de BHV herhaling nog in 2020 te volgen.

Wij zijn aan de slag gegaan om onze BHV opleidingen aan te passen met het in acht nemen van 1,5 meter afstand tussen de cursisten.

Inmiddels hebben we dit uitgewerkt. We hebben er voor gekozen:
  • Minder deelnemers per groep toe te laten
  • Een aangepaste opstelling in het leslokaal
  • De reanimatie te oefenen met een ‘eigen masker en long’
  • Tijdelijk niet te werken met LOTUS slachtoffers
  • Een aangepast parcours voor Eerste Hulp en voor Brand en Ontruiming te maken

Neem contact op met Linda Veen (0596 - 617761) voor meer informatie of meld je direct aan via de opleidingskalender op onze website.


Naar boven

Immens - Interim opdracht op afstan

immens


Je nieuwe interim opdracht op afstand starten door Corona; ervaring en tips van interim professional Gert van Zanten

Het zijn voor iedereen bijzondere en spannende tijden. Zaken die in ons privéleven of in het werk voorheen heel normaal leken, zijn door de maatregelen om het Corona virus te bestrijden opeens heel anders en onzeker.

Gelukkig hebben we in Nederland ook veel flexibele en ‘stoere’ ondernemingen, die ondanks alles de blik naar voren hebben gericht. De meeste opdrachtgevers van Immens interim | finance | recruitment vallen gelukkig in die groep. En dat betekent dat ook in deze periode wij (interim) professionals op nieuwe opdrachten of een nieuwe vaste baan kunnen laten starten. En zelfs zodanig, dat voorbereiding, kennismaking tot het daadwerkelijk starten volledig ‘online’ is en wordt gedaan.

Dit is onder andere het geval bij Gert van Zanten, interim professional, die wij in april op een mooie opdracht bij een productieorganisatie in de voedingsmiddelensector hebben kunnen plaatsen. Gert en Richard vertellen hoe dit is verlopen en waar je precies tegenaan loopt als interim professional.

Klik hier om verder te lezen.


Ook in ‘Corona tijd’ hebben wij leuke vacatures en interim aanvragen!

Mooi om te zien hoe onze opdrachtgevers, interim professionals en werving & selectiekandidaten omgaan met de Corona maatregelen. Er is snel omgeschakeld naar thuiswerken, kennismakingen en sollicitatiegesprekken via de bekende video call applicaties en gelukkig zijn ook veel organisaties al weer bezig met de periode na Corona.

Ook bij Immens gaat alles met wat aanpassingen ‘gewoon’ door en zijn we onze opdrachtgevers van dienst in deze periode.

Er zijn in deze vreemde periode al weer een aantal kandidaten gestart in hun nieuwe baan en ook worden er nog steeds interim rollen ingevuld. Kijk op onze website voor de nieuwste finance vacatures en interim aanvragen! Heb je een vraag over een van onze vacatures? Neem dan contact met ons op via 050 529 1738.

Naar boven

Interface - Ontwerpen voor het nieuwe normaal

interface


Het zal niet aan u voorbijgegaan zijn. Al enige tijd houden we ons in de designwereld bezig met de vraag: ‘hoe gaat de werkomgeving eruitzien na COVID-19? Wat gaat er veranderen en wat niet?’

Hoewel het lastig in te schatten is wat de volledige impact van het coronavirus zal zijn, zullen we hoogstwaarschijnlijk een nieuwe focus zien op:
  • Welzijn
  • Fysieke én mentale veiligheid
  • Verandermanagement
  • Technologie
Design zal hier een grote rol bij spelen, en ontwerpers zijn natuurlijk de ultieme probleemoplossers. Zij gaan deze uitdaging graag aan!

Door social distancing zijn er aanpassingen van kantoorruimtes nodig. Veel van deze ruimtes zijn namelijk ontworpen met het oog op verbinding en samenwerking tussen mensen. En alhoewel 1,5 meter ver genoeg is om veilig afstand te houden, is het wel lastiger om bij elkaar betrokken te blijven. Mensen zijn immers sociale wezens. Dus hoe kun je als ontwerper voor voldoende interactie zorgen, en veiligheid vooropstellen? En hoe kunnen modulaire vloeren hier een rol bij spelen? 




Meer dan de weg wijzen
De vloer kan een belangrijk hulpmiddel zijn bij het aangeven van routes. Maar het kan ook het gedrag van de medewerkers positief beïnvloeden. De vloer kan helpen bij het navigeren door een ruimte en een rol spelen bij het creëren van fysieke en mentale veiligheid.

De vloer is een belangrijk element dat onze waarneming, ervaring en gedrag kan sturen. Het is het enige oppervlak dat ons door middel van zwaartekracht vasthoudt, wat onze fysieke en psychologische connectie ermee beïnvloedt. We gebruiken vloerontwerp voornamelijk voor esthetische doelen, branding en het wijzen van de weg, maar veiligheid zal nu een prominentere rol gaan innemen. En terwijl we meer en meer nadenken over onze sociale normen, kunnen de aanwijzingen op de vloer ons helpen om – op veilige afstand – met elkaar verbonden te blijven.



De plaatsing van ontwerpelementen die structuren voor veilige afstanden creëren, kan letterlijk zijn (zoals in de afbeelding aan de linkerkant) of een dimensionale kloof voorstellen, door gebruik van details die binnen een bepaalde marge vallen, zoals in de afbeelding aan de rechterkant. Alle beelden zijn hypothetisch, omdat de huidige normen wat betreft afstand houden steeds zullen veranderen.

In gangen kunt u bijvoorbeeld scheidingslijnen aanbrengen, met spatiëringselementen in het midden. In open ruimtes kan de vloer in samenwerking met meubels bepaalde zones creëren. De flexibiliteit van vloeren geeft de mogelijkheid om grenzen aan te duiden door middel van lijnen, strepen, kleuren en patronen- en hiermee zo sturend of subtiel te zijn als gewenst.



Modulaire vloeren hebben het voordeel dat ze zijn voorzien van vaste afmetingen, zodat de tegels fungeren als meetinstrument. Met harde en zachte oppervlaktetegels in vierkanten en planken worden vloerontwerpen niet alleen mooi, maar ook uniek in functie. In feite kunt u modulaire vloeren gebruiken om ingebouwde aanwijzingen te creëren die op subtiele wijze social distancing bevorderen. Ons ‘Designing for Distance’-portfolio geeft inspiratie voor het creëren van begrenzingen, zones en routes in verschillende soorten ruimtes.

Naar boven

Olympia biedt 1000 werkzoekenden hulp met gratis training

olympia

Wij vragen u samen met ons 1.000 mensen die hun werk verliezen door de coronacrisis om te scholen en begeleiden naar beroepen waar juist nu veel vraag naar is. Daarmee leveren we een grote maatschappelijke bijdrage. Werk betekent namelijk veel meer dan inkomen. Het geeft zin, identiteit en verbondenheid. Dat is precies wat werknemers die nu aan de kant staan, zijn verloren. En wat wij hen samen terug kunnen geven.

Wat kunt u doen?
U kunt ons helpen door één of meerdere vacatures voor de functies Logistiek medewerker, Orderpicker, Magazijnmedewerker en Klantenservice medewerker beschikbaar te stellen voor mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt. Zo zorgen wij er samen voor dat zij verbonden blijven met de arbeidsmarkt.

Wat doen wij?
Olympia biedt kandidaten die geïnteresseerd zijn in omscholing kosteloos een online training aan voor de genoemde functies. Voor deze training is geen specifieke opleiding of ervaring vereist. We kijken naar de kracht en potentie van mensen. Na succesvolle afronding van de training ontvangt de kandidaat een certificaat en stellen wij deze kandidaat aan u voor.

Olympia Werkakkoord
De afspraken die wij met elkaar maken, leggen we vast in het Olympia Werkakkoord. En wij noemen uw organisatie op de pagina werkakkoord op onze website.

Interesse?
Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact met ons op door te reageren via e-mail. Wij nemen de volgende stap graag met u door. Zo zorgen we samen dat mensen weer kunnen doen wat er toe doet.


Met vriendelijke groet,

Team Olympia

Naar boven

Kenneth Smit - Sales without a handshake

kenneth



Sommige zaken in het leven heb je niet altijd in de hand. En dan kan het zomaar gebeuren dat er een periode aanbreekt dat je je relaties niet fysiek kunt bezoeken.

Kenneth Smit blijft ook in deze uitdagende tijden denken in kansen en kan je hierbij direct helpen: want ook ONLINE kun je werken aan het verstevigen van een duurzame relatie. Maak daarom nu kennis met de Training ‘Sales without a Handshake’.

In deze virtuele training leer je niet alleen hoe je een online verkoopgesprek voert met bestaande relaties maar ook hoe je online kennismakingsgesprekken met prospects het beste kunt aanpakken. Hoe ga je om met een situatie waarin (nieuwe) trajecten uitgesteld worden? Wat kun je nú doen om commitment voor de toekomst te creëren?

Wat levert deze training jou op?
De uitdagingen waar we vandaag de dag mee te maken hebben, vragen om aanpassingsvermogen en een andere aanpak. Tijdens deze virtuele training leer je stapsgewijs om een succesvol en gestructureerd verkoop- (en relatiebehoud) gesprek online te voeren.

Deze virtuele classroom-training wordt gecombineerd met SalesBoks, een uniek door Kenneth Smit ontwikkeld digitaal leerplatform!

Dit leerplatform is geschikt voor iedere commerciant, waarbij de meest relevante facetten van het verkoopvak de revue passeren. Een prachtige ondersteunende tool om de geleerde vaardigheden uit de klassikale training verder te borgen. Door een combinatie van de hedendaagse technologie en de tientallen jaren salesexpertise van Kenneth Smit, stimuleert SalesBoks een doorlopende groei en een hoger persoonlijk resultaat/rendement.

Wij nemen je mee, in 6 weken tijd (30 werkdagen), in de huidige wereld van het verkoopvak, op gepaste afstand…. Je krijgt toegang tot de SalesBoks-app om voor, tijdens en na de training aan de slag te gaan met bewustwordingssessies, uitleg van de meest relevante sales-theorieën en we zetten diverse opdrachten uit die je vervolgens kunt bespreken met je collega’s of trainer. Elk moment van de dag krijg je gerichte ondersteuning in het sales proces.

Bovendien krijg je ook nog toegang tot “Dialogue Trainer”. In samenwerking met de Universiteit van Utrecht is deze praktijkgerichte tool tot stand gekomen. Met deze tool kun je je vaardigheden online oefenen.

Hoe werkt Virtual Classroom?
Ter ondersteuning aan het digitale leerplatform SalesBoks volg je 6 verschillende online sessies van maximaal 1,5 uur. Via jouw persoonlijke trainer, gaat jouw digitale coach je helpen bij het voeren van online verkoopgesprekken en de do’s en de dont’s met jou bespreken. We oefenen op actuele en gewenste onderwerpen via jouw computer.

Het luisteren naar de klant is juist in onlinegesprekken essentieel. Leer daarom om de behoefte van jouw klant optimaal te doorgronden en echt actief te luisteren. Daarnaast worden handvatten aangereikt om online verkoopgesprekken te structureren, te sturen en uiteindelijk concreet af te sluiten.

De volgende onderwerpen staan centraal tijdens de virtuele sessies:
  • Het leggen van contact in een lastige periode + het online communiceren
  • Het (uit)bouwen aan een relatie en vertrouwen op afstand
  • Kweken/ van goodwill/commitment voor de toekomst
  • Afspraken maken, overtuigingstechnieken
  • Omgaan met weerstand en tegenwerpingen
  • En natuurlijk diverse Afsluitvaardigheden

Je vaardigheden ontwikkelen in de virtual classroom vraagt een investering van slechts € 59,- per deelnemer per sessie en daarbij krijg je volledig gratis het digitale leerplatform SalesBoks voor 30 dagen* aangeboden.

Wil je alleen de Salesboks ontvangen? Ook dat kan! Gratis!

*De SalesBoks stopt na 30 dagen automatisch, dus geen opzeg gedoe.

Raadpleeg mij vandaag nog en start morgen met het verder ontwikkelen van je commerciële vaardigheden!

Paul Claessens
T.: 06-50236574



Naar boven

Scan-Service Centrum Nord-West - Het digitale vastgoed management systeem

scanservice

Scan-Service Centrum Nord-West in de Stad Weener en Ingenieursbureau Elke Heine in de Stad Leer zijn de aanspreekpartners voor het Digitale Vastgoed Management Systeem. Wij ondersteunen en adviseren organisaties die hun vastgoedbestand en alle daarbij behorende documenten en gegevens in het Digitale tijdperk willen brengen om alle informatie met betrekking tot hun onroerende goederen ten allen tijde beschikbaar te hebben.

De opname in het systeem van volgende onderdelen kunnen wij voor onze rekening nemen:

Bestandsopname van gebouwen en installaties
De fysieke opname van de toestand van het interieur van uw vastgoed zoals bv toestand van muren, deuren, ramen, plafonds, vloeren etc. zowel als de toestand van de uitwendige karakteristieken van het gebouw, zoals bijvoorbeeld de voorgevel, het dak en de isolatie. Deze gegevens kunnen in een rapport worden opgenomen waaruit ook een gebruiksverwachting voor gebouwen en installaties wordt opgenomen.

Digitalisering van alle relevante documenten die betrekking hebben op de gebouwen of wooneenheden; zoals bv: tekeningen, bouwvergunningen, overeenkomsten die betrekking hebben op gas-, water-, of elektriciteit leveranties, huurovereenkomsten en bescheiden van werklui, serviceverleners, huurders, etc.

Kortom het centraal beschikbaar maken van alle verplichte bescheiden die benodigd zijn voor de bedrijfsvoering van vastgoed.

Opnieuw registreren van gegevens
Mochten de beschikbare documenten ontoereikend of onvolledig zijn, of zijn de maten van de gebouwen of binnen ruimten onbekend of veranderd, dan kunnen wij met behulp van 3D-scanners de maten snel en precies bepalen en visualiseren.

Zo krijgt u onder andere exacte gegevens over aanstaande renovaties en de staat van onderhoud en kunt u bijvoorbeeld vluchtplannen digitaal ontwerpen.

Het Digitale Vastgoed Management Systeem
Met een vastgoed management systeem kunt u nu structureel en centraal al uw documenten archiveren. U kunt nieuwe documenten toevoegen aan het systeem en alle gegevens zijn altijd beschikbaar zonder te zoeken. Het is mogelijk om informatie met andere CAFM programma’s te koppelen en het systeem kan met in acht neming van BIM richtlijnen uitgebouwd worden.

Efficiënte bedrijfsvoering van gebouwen
U kunt snel alle belangrijke bedrijfsmatige informatie van de afzonderlijke gebouwen en eenheden zoals: energieverbruik, onderhoudskosten en benodigde aanpassingen uit uw vastgoedmanagement systeem halen. De verantwoordelijken voor gebouwen of afzonderlijke eenheden hebben zo alle benodigde informatie voor een goede bedrijfsvoering altijd en overal beschikbaar.

Andere onderwerpen die u aan het systeem kunt koppelen zijn bijvoorbeeld:
  • Energiegebruik
  • Ruimtegebruik
  • Verantwoordelijkheden

Scan-Service Centrum Nord-West 
Westerstraße 20 
D26826 Weener
T. 0049 (0)4951 94 7790
E. info@scanservicecentrum.de
www.scanservicecentrum.de
 

Naar boven

Colle Rental & Sales - Hoogwerkers met extra groot werkplatform

Colle


Ook tijdens de coronacrisus gaan de werkzaamheden op hoogte gewoon door. Veilig en verantwoord werken in het werkplatform waarbij gelet wordt op de 1,5 meter afstand is dan ook erg belangrijk.

Collé Rental & Sales heeft een uitgebreid assortiment hoogwerkers met een extra groot werkplatform.


Klik hier voor al onze hoogwerkers

Naar boven

HOC Training - Nieuwe hal Tynaarlo bijna klaar

hoc

Ondanks de coronacrisis is er volop activiteit bij HOC Opleiding & Training, ze staan niet stil !

Er is een nieuwe hal bijgebouwd op de opleidingslocatie in Tynaarlo, waardoor ook de heftruckcursussen  in Tynaarlo plaats kunnen vinden. De hal is uitgebreid tot ca. 750 vierkante meter. Daarbij is er een nieuwe bovenloopkraan geplaatst.

Op 29 april jl heeft de eerste cursus “Veilig werken met de heftruck” plaatsgevonden in Tynaarlo en HOC hoopt binnenkort haar 60.000ste heftruckchauffeur op te leiden !

Ook de bovenloopkraan is inmiddels ingewijd, op 30 april zijn de eerste mensen opgeleid om veilig te kunnen werken met een bovenloopkraan.

Twee jaar geleden is het pand in Tynaarlo aangekocht, omdat bij de vorige locatie in Zuidlaren geen uitbreidingsmogelijkheden waren. “We zijn er trots op dat we nu alles op eigen terrein uit kunnen voeren ! Van hijskraan tot grondverzetmachine en van BHV tot hoogwerker” zeggen Danny Wever en  Hilda Bolhuis van HOC Opleiding & Training

Enkele weken geleden heeft HOC een protocol gemaakt om verspreiding van het Covid-19 virus te voorkomen, waardoor ze veilig cursisten kunnen ontvangen. Mensen die dit protocol willen ontvangen kunnen een berichtje sturen.

Naar boven

Koninklijke Niestern Sander - Kiellegging voor LNG conversie passagiersschip 'Münsterland'

niestern

AG Ems en Koninklijke Niestern Sander vierden de officiële start van het sectiegebouw voor de LNG-conversie van de passagiersveerboot Münsterland met de kiellegging. Koninklijke Niestern Sander gaat voor het passagiersschip uit 1986 een volledig nieuw achterschip ontwerpen en bouwen, inclusief dual fuel motoren, LNG opslagtank, aandrijving, alle LNG-installaties, -leidingen en overige systemen.

Dit complete nieuwe achterschip zal het bestaande achterschip van de Münsterland vervangen. De werf heeft door haar expertise en faciliteiten een unieke ombouwmethode voor ogen die de mogelijk biedt om de stilligtijd van een bestaande schip – en daarmee de inkomstenderving – tot een minimum te reduceren.

Combinatie scheepsnieuwbouw en scheepsreparatie
De projectaanpak van Niestern Sander leunt op de twee pilaren van het bedrijf, namelijk scheepsnieuwbouw en scheepsreparatie. Door de combinatie van scheepsnieuwbouw én scheepsreparatie, vindt het grootste deel van de ombouwoperatie fysiek op de scheepsnieuwbouwwerf plaats, waarbij het reparatiedok nog niet nodig is. Tijdens deze werkzaamheden kan de Münsterland nog gewoon in de vaart blijven.



Derde LNG-veerboot voor AG “EMS” group
AG EMS is in 2015 gestart met twee LNG-ferry's. MS Ostfriesland, een zusterschip van MV Münsterland, vaart op de dienst van de Duitse haven Emden naar het waddeneiland Borkum en MV Helgoland van Cuxhaven naar het eiland Helgoland. MV Ostfriesland is de eerste veerboot in Europa die is aangepast met de nieuwe LNG-technologie, terwijl MV Helgoland het eerste nieuw gebouwde schip in zijn klasse in Europa is. AG EMS is begonnen als ‘first mover’ met LNG-scheepstechnologie en heeft daardoor veel ervaring opgedaan.

Groene Restultaten
Door de LNG conversie zal de Münsterland worden emissies sterk gereduceerd. Ook zal de nieuwe vorm van het achterschip de rompweerstand verminderen. Hierdoor heeft het schip minder motorvermogen om met dezelfde snelheid te kunnen varen, wat een reductie van het brandstofverbruik en geluid betekent.

Naast emissievoordelen biedt de LNG conversie ook voordelen qua materiaalgebruik. Het bestaande schip dateert uit 1986 en is daarmee ruim dertig jaar oud. In theorie is het schip daarmee aan het

eind van haar levenscyclus gekomen. Door de ombouwoperatie worden veel technische systemen vervangen en geüpgraded naar de huidige stand van de techniek. Het schip wordt feitelijk weer als nieuw en krijgt een tweede leven. Hiermee wordt de levensduur van het grootste deel van het schip in de praktijk verdubbeld en veel materiaal bespaard. Separaat wordt het oude achterschip met oude systemen en installaties door Niestern Sander op duurzame wijze ontmanteld en zoveel mogelijk gerecycled.

Haalbaarheid
Met de Münsterland heeft Koninklijke Niestern Sander door haar unieke ombouwmethodiek de mogelijkheid om de bedrijfseconomische haalbaarheid van een LNG conversie in de praktijk te demonstreren. Ook zal blijken dat de ruimtebeperking bij het ombouwen van een bestaand schip oplosbaar is. De Münsterland wordt in de eerste helft van 2021 in haar nieuwe vorm door AG Ems weer in de vaart genomen.


Europees fonds voor regionale ontwikkeling van de Europese Unie
In juli 2019 hadden scheepswerf Koninklijke Niestern Sander en AG Ems een overeenkomst getekend voor de ombouw van het passagiersschip Münsterland en deze te voorzien van een LNG voortstuwing. Het schip krijgt een bijdrage uit het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling van de Europese Unie voor dit innovatieve project.
 

Naar boven

Hotel Termunterzijl - Weer lekker genieten

De Drait Yachting - Nieuws

drait


Nieuwe openingstijden bruggen & sluizen in Friesland
Goed nieuws! Vanaf 1 mei worden de bruggen en sluizen in Friesland bediend tussen 9.00 en 19.00 uur. 
Meer informatie...
 
Rondleiding BunBo
Ben je op zoek naar quality time met je gezin? Boek dan een ontspannen verblijf op een van onze BunBo's. Nieuwsgierig hoe deze unieke bungalow op het water er van binnen uitziet?
Neem dan hier een kijkje binnen in onze Bungalowboot. 
 
Flexibel varen
Op korte termijn er toch even tussenuit? Wij verhuren onze boten naast een weekend of midweek ook voor één of meerdere dagen. Bekijk onze boekingskalender of neem contact op en vraag naar de mogelijkheden. Wij sturen je dan graag een persoonlijke aanbieding toe. 
 
Vaargarantie in 2020
Wil je dit seizoen graag een vaarvakantie boeken, maar twijfel je nog? Wij bieden de mogelijkheid om je vaarvakantie kosteloos te verschuiven, wanneer deze door het coronavirus niet door kan gaan. Hoe het werkt? Lees het hier.



Naar boven

HLB Nannen - Zo volgt u uw liquiditeitsbegroting op

HLB

Het maken van een liquiditeitsbegroting is van belang als u als ondernemer zelf aan het stuur wilt blijven. Het geeft u als ondernemer inzicht in de verwachte inkomende en uitgaande geldstromen. Op deze manier signaleert u tijdig wanneer een mismatch ontstaat en een gebrek aan liquiditeiten dreigt. Naast het opstellen van een liquiditeitsbegroting, is het belangrijk om deze begroting ook op te volgen.

Op deze pagina leest u hier meer over.

Naar boven

Jan Snel - Toepassingen voor de 1.5 meter maatschappij

jansnel


Een mooi voorbeeld van een toepassing binnen de 1,5-metermaatschappij: contactloze kleedkamers van Jan Snel. De unit bestaat uit acht hokjes, allemaal met eigen toegangsdeur, tussenschotten en locker. Zo blijft er altijd 1,5 meter afstand bewaard.



Naar boven

Peutz - Nieuwe datum Omgevingswet

Peutz

Op 1 april 2020 heeft minister van Veldhoven voor Milieu en Wonen de Tweede Kamer geïnformeerd over de ontwikkelingen rondom de invoering van de Omgevingswet. De minister gaf aan dat uitstel van de inwerkingtreding noodzakelijk is, vanwege vertraging in de ontwikkeling van de digitale instrumenten en ook door de genomen maatregelen in het kader van de bestrijding van het Coronavirus. Voor een goede en soepele invoering van de Omgevingswet zijn goed werkende digitale instrumenten essentieel. Het is bekend dat voor die instrumenten, het Digitale Stelsel Omgevingswet (DSO) genoemd, nog flink wat stappen gezet moeten worden.

Door het aangekondigde uitstel kan de hierdoor beschikbaar gekomen tijd worden besteed aan het verder ontwikkelen van een goed werkend DSO waardoor een soepele overgang naar de Omgevingswet voor ondernemers, ontwikkelaars, overheden, adviseurs en bewoners mogelijk wordt gemaakt.



Door het aangekondigde uitstel kan de hierdoor beschikbaar gekomen tijd worden besteed aan het verder ontwikkelen van een goed werkend DSO waardoor een soepele overgang naar de Omgevingswet voor ondernemers, ontwikkelaars, overheden, adviseurs en bewoners mogelijk wordt gemaakt.

Invoeringsdatum nieuwe Omgevingswet: 1 januari 2022

1 januari 2022 wordt de nieuwe Omgevingswet ingevoerd. Download hier de brief naar de kamer.


Advisering door Peutz
Vraagt u zich af wat uw bedrijfsstrategie zou moeten zijn voorafgaande aan invoering van de Omgevingswet? Veel wordt lokaal bepaald. Wat betekent dat voor uw projecten? Lokale besluitvorming betekent vaak uiteenlopende regels en misschien zelfs nieuwe procedurestappen. Kunt u beter afwachten of juist nu doorpakken? Biedt de nieuwe wet u kansen of beperkingen? Peutz adviseert u over technische, inhoudelijke en juridische vraagstukken rondom de nieuwe Omgevingswet.

De Omgevingswet heeft ook gevolgen voor geluidgezoneerde industrieterreinen. Ook daarin kunnen we u inhoudelijk adviseren en ondersteunen.
Heeft u vragen? Neem dan contact op met ons 085 822 8500 of raadpleeg onze website www.peutz.nl

Naar boven

Mark Airstream Compact

Mark


Kent u de Mark AIRSTREAM Compact al? Deze economische en compacte uitvoering van onze Plug & Play AIRSTREAM warmteterugwin-unit is voorzien van een tegenstroomwisselaar met bypass en een volledig geïntegreerde besturing (GBS/BACnet/Modbus).

Waar onze AIRSTREAM een custom-made en projectmatig gebouwd toestel is die uitblinkt in zijn veelzijdigheid, is de AIRSTREAM Compact alleen voorzien van de hoognodige opties. Hierdoor zal deze unit een nog voordeliger alternatief kunnen zijn voor toepassingen in o.a. kantoren, scholen, werkplaatsen en kleedruimten.

Beschikbaar in luchthoeveelheden van 600 – 3200 m3/h voor zowel binnen- als buitenopstelling. De AIRSTREAM Compact units zijn uit voorraad leverbaar.




Naar boven

Nationaal Incasso Bureau - Breaking News!!!

nib


Op 15 mei jl. bereikte ons het geweldige bericht dat wij met ons TCM Netherlands kantoor zijn verkozen tot 2e kantoor ter wereld van de TCM Group, een wereldwijd creditmanagementnetwerk van meer dan 8500 medewerkers in ruim 150 landen waarin wij actief zijn! Ook zaken doen in het buitenland en vragen over uw incassotraject? Bel gerust.

Factuur staat nog open! Laat het niet te lang oplopen!

Uiteraard is iedereen op dit moment op de hoogte van de grote problemen waar we nu wereldwijd door het Coronavirus tegen aan lopen en die de gemoederen voorlopig nog wel bezig zal houden.

Ook in Nederland zien we door de crisis dat bij veel bedrijven dat de financiële problemen hard oplopen. Na afkondiging van de begrijpelijke en noodzakelijke maatregelen door de regering zijn er een hoop bedrijven in de problemen gekomen doordat hun inkomsten tot bijna € 0,00 zijn gereduceerd maar hun eigen vaste lasten wel doorlopen.

Waar we in het begin van de crisis als ondernemer, vooral uit sociaal oogpunt nog twijfelde om een incassobureau in te schakelen, zien we nu dat dit toch steeds meer gebeurd. Om te voorkomen dat ook uw eigen bedrijf straks in de financiële problemen komt en daardoor ook weer uw leveranciers is het nu toch zaak om dit te regelen.

Om ondernemers in Nederland tegemoet te komen en de kosten zo laag mogelijk te houden en deze vicieuze cirkel te doorbreken, werken wij tot 31 december 2020 op basis van:

No Cure No Pay!
U kunt nu tot het eind van het jaar uw vorderingen geheel kosteloos indienen*.

Dit geldt voor al uw openstaande facturen in Nederland!

Uiteraard volgens het principe van sociaal maatschappelijk incasseren. Wij gaan met uw debiteur in gesprek om samen tot een zo goed mogelijke oplossing te komen. Voor beide partijen! Omdat we natuurlijk heel goed beseffen welke problemen er nu zijn en we deze voor niemand willen verergeren op dit moment!

Tevens bieden wij nu een speciale Re-placement vorderingsactie aan, vraag naar de voorwaarden!

*Meer informatie over onze hulp bij openstaande facturen? Neem vandaag dan nog contact op

Rob Schulte en Lia Fokke

Nationaal Incasso Bureau

Waterlandlaan 80

1441 MR Purmerend

T.: 06-380 71 565
E.: sales@nibgroup.nl
W.: www.nibincasso.nl
W.: www.tcmgroup.com




Naar boven
 

Volgende nieuwsbrief
Eemshaven.info biedt de leden de mogelijkheid nieuws en wetenswaardigheden over hun onderneming te publiceren in onze maandelijks verschijnende nieuwsbrief.
 
Zijn er nieuwe ontwikkelingen of activiteiten binnen uw onderneming, nieuwe producten of diensten ontwikkeld of is er een andere reden uw bedrijf even in de schijnwerpers te plaatsen? Meldt het ons. De volgende nieuwsbrief verschijnt eind juni 2020. Informatie kunt u voor 20 juni sturen aan Karla Wielenga.
 
Eemshaven.info BV staat altijd open voor vragen, suggestie en opmerkingen. Schroomt u vooral niet contact met ons op te nemen. Dat kan telefonisch (06 – 43694579) of via mail: karlawielenga@eemshaven.info.



Met vriendelijke groet,

Karla Wielenga
Directeur Eemshaven.info
 
                                            Eemshaven.info       
                                                           T.:  00 31 5 96 56 76 99   
                                                           M.: 00 31 6 43 69 45 79      
                                                           W.: www.eemshaven.info    
                                                           E.: info@eemshaven.info
Wilt u geen nieuwsbrieven meer van ons ontvangen? Klik dan hier om u af te melden.