Update rondom de storingen
Zoals sommigen van u hebben ondervonden, hebben we te maken met aanloopproblemen in het netwerk. U heeft daarover de afgelopen weken niet zoveel gehoord vanuit onze kant, maar dat betekent niet dat we hebben stilgezeten.
Achter de schermen hebben we met man en macht gewerkt aan een oplossing. Dag en nacht. We hebben daarbij intensief samengewerkt met de partij die de signalen doorgeeft en met de providers. Op diverse plekken in het netwerk zijn software-updates uitgevoerd en dagelijks metingen verricht. Een van de leveranciers uit China heeft zelfs in een laboratorium een testopstelling van ons netwerk opgezet om onze aanloopproblemen te kunnen nabootsen en oplossen. Daarnaast hebben we zo goed als mogelijk de individuele klanten geprobeerd te helpen.
Oplossingen De problemen die er waren met telefonie zijn sinds enkele weken opgelost. Ook het vervelende probleem met interactief live IP televisiekijken is verholpen. De situatie rondom tv-kijken via coax is inmiddels wel aanmerkelijk verbeterd, maar de problemen zijn nog niet voor iedereen opgelost. We doen er alles aan ook daar zo snel mogelijk een einde aan te maken. Daarnaast hebben replaytelevisie en uitgesteld kijken onze aandacht.
Wij zijn blij dat de allerhardnekkigste storingen inmiddels zijn verholpen of substantieel minder zijn geworden. We zijn tevreden over de snelheid en stabiliteit van het internet. Sommige mensen meten lagere snelheden, maar het is onze ervaring dat de oorzaak daarvan meestal ligt bij de thuissituatie. Bijvoorbeeld apparatuur met begrenzingen of een verkeerde meting. Neem contact met ons op als dat ook bij u mocht spelen, we helpen u graag.
Kinderziektes en aanloopproblemen Waarom hebben jullie de problemen niet opgelost in de testfase? Dat is een vraag die ons de laatste weken vaak gesteld is. Het gaat echter om problemen die pas aan het licht komen als ze voorkomen bij grote aantallen gebruikers. En omdat we een nieuw netwerk met de allernieuwste technologie in de grond hebben gelegd, is die situatie met zoveel netwerkverkeer nieuw voor ons.
Wij vinden het natuurlijk heel vervelend als u te maken heeft gehad met de genoemde storingen of wanneer u op dit moment nog steeds problemen ervaart. U moet weten dat alle betrokken partijen zich tot het uiterste inspannen om ook de laatste verstoringen op te lossen. Ook in de weekenden en ook ’s nachts. En dat doel gaan we bereiken ook. We vragen dus nog heel even uw geduld.
|