Afbeelding
Informatie van Eemshaven.info

Nieuwsbrief 06 - 2021

Geacht Eemshaven.info-lid,

Na een lange periode zonder de mogelijkheid tot fysiek netwerken hebben we de afgelopen weken eindelijk de eerste twee fysieke bijeenkomsten in 2021 kunnen houden. Deze bijeenkomsten zijn goed bezocht en de positieve reacties laten zien dat we er enorm aan toe waren weer echt te kunnen netwerken.

Na het zomerreces zullen de bijeenkomsten van Eemshaven.info weer in volle vaart doorgaan. Via de mail worden de leden op de hoogte gehouden van de data.
 
In de zesde Nieuwsbrief van 2021 leest u onder andere over de uitbreiding in de Eemshaven, nieuwbouw in Groningen en verhuizing in Drenthe. In het kader van “vergroening” leest u over de vermindering van CO2 uitstoot in het machinepark en het duurzaam printen. Ook is er weer positief nieuws te melden vanuit de evenementenbranche.
 
Vanuit Eemshaven.info wens ik iedereen alvast een fijne vakantie en ik kijk er naar uit elkaar eind augustus te zien tijdens de zomer BBQ.


Ik wens u veel leesplezier!

Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met Gino Hubers.

p.s.: volgt u ons al op LinkedIN? Klik hier voor onze Bedrijfspagina.

Nieuwe leden

Afgelopen maand mochten wij onderstaande nieuwe leden verwelkomen:
  • Gronberg
  • MontiPower
  • IK!
  • De Boegschroef
  • Quite Right
  • Vint BV

In deze nieuwsbrief treft u informatie aan van:

Boven

Windmolens op maat
Open dag 'Kiekn en Luustern'
Lees meer...


Wagenborg Nedlift
Wagenborg en Liebherr vergroenen krankenpark
Lees meer...


Vrijdag online
Digitaliseringssubsidie SNN
Lees meer...


UBN
Intercedent gezocht
Lees meer...


Telecom Service Groep
Hybride vergaderen
Lees meer...


Roelofs Groep
Eerste testweg met lignine aangelegd
Lees meer...


Peutz
Nieuwe datum start omgevingsweg | Relatiedag
Lees meer...


Njordic
Ondersteuning Van Oord met explosievenadviesdiensten
Lees meer...


NIB Group
Al 36 jaar So-normaal
Lees meer...


Theater de Molenberg
Programma najaar
Lees meer...


Mark Climate Technology
De Specialist zoekt Specialisten
Lees meer...


Kenneth Smit
Gaan we terug naar kantoor? | Teamontwikkeling volgens Tucman
Lees meer...


De Jonge Onderzoekers
Meer aanmeldingen dan plek
Lees meer...


INQAR Dallinga Automobielbedrijven
Uitbreiding huurvloot met uniek voortuig
Lees meer...


Intertek
Wij stellen ons aan u voor
Lees meer...


Interoffice
Duurzaam printen
Lees meer...


Hotel Groningen Plaza
Terras aan het water
Lees meer...


Geertsema Staal
Sneller afhaalproces door twee nieuwe kranen
Lees meer...


Friso Bouwgroep
Bouw 270 studentenwoningen bijna van start
Lees meer...


Fortune Coffee
Koffiedik inzamelen: van prut naar product
Lees meer...


f.a.x. Translations
Vertalingen en internationale communicatie
Lees meer...


Economic Board Groningen
Nieuws
Lees meer...


ECNN
Altijd in beweging
Lees meer...


Daniels Smart Energy
Nieuws
Lees meer...


Collé Rental & Sales
Uitbreiding in Eemshaven
Lees meer...


van Braak Accountants
Tijd voor NOW en TVL afrekening en nieuwe BTW-regels
Lees meer...

Windmolens op maat - Open dag 'Kiekn en Luustern'

windmolens


Het kan weer! We mogen weer als vanouds een open dag organiseren! Daar maken we natuurlijk heel graag gebruik van.U kunt komen 'Kiekn en Luustern' of te wel' Kijken en Luisteren'!



Wanneer:
Woensdag 14 en donderdag 15 juli
Tijd:
10:00u tot 16:00u
Waar:
Lauwersweg 2, Uithuizen

In december 2019 hebben we op deze locatie een kantelbare 25 kW Solid Wind Power molen met een ashoogte van 15 meter mogen plaatsen. De molen staat op een mooie plek naast een modern akkerbouwbedrijf.

Op 14 en 15 juli zullen wij bij deze molen aanwezig zijn om een antwoord te geven op al uw vragen en laten u graag alles zien zoals:-
  • De Solid Wind Power 25kW windmole
  • De cilinders waarmee de molen hydraulisch gekanteld kan worden
  • Het SCADA volgsysteem waarmee de productie en technische status van de molen van minuut-tot-minuut gevolgd kan worden
  • En nog veel meer.

Uiteraard wordt ook voor de inwendige mens gezorgd met koffie/thee/ranja en een smakelijke koek.

Graag tot ziens in Uithuizen op 14 of 15 juli!



 

Naar boven

Kenneth Smit Training - Gaan we terug naar kantoor? | Teamontwikkeling volgens Tuckman

Kenneth

Gaan we wel of niet terug naar kantoor? Zakenbanken op Wall Street willen hun personeel zo snel als kan weer terug op kantoor hebben, grote Amerikaanse techbedrijven verkondigen juist dat op afstand werken de toekomst is. Hoe gaan Nederlandse bedrijven het doen, en waarom? NRC zocht het uit. 



Thuiswerken is ‘afwijking’
Jamie Dimon, topman van JPMorgan, een van de grootste zakenbanken ter wereld, wil al zijn werknemers zodra het kan terug op kantoor zien. Mensen moeten bij elkaar zijn om nieuwe ideeën op te doen, de bedrijfscultuur in stand te houden en klanten binnen te halen, gelooft Dimon. Ook Goldman Sachs, dat net als JPMorgan bekendstaat om z’n competitieve cultuur, zet in op een spoedige terugkeer. Bankbaas David Solomon noemde thuiswerken een ‘afwijking’ die zo snel mogelijk gecorrigeerd moest worden.

Grote verschillen financiële en techwereld
In de Verenigde Staten zijn ze verder met vaccineren dan in Nederland, en nadert het moment dat werknemers weer terug kunnen naar kantoor. Maar willen werknemers en hun bazen dat wel, en hoe vaak dan? De verschillen zijn enorm. Aan de ene kant heb je de financiële wereld, waar volgens onderzoek van consultancybedrijf Accenture bijna 80 procent van de leidinggevenden zijn mensen terug op kantoor wil zien. Aan de andere kant de techwereld. Verschillende grote bedrijven kondigden al aan werknemers geheel vrij te laten. Willen ze niet meer terug naar kantoor? Dan blijven ze lekker thuis.

Remote first of een hybride aanpak?
Al een jaar geleden liet Twitter-topman Jack Dorsey zijn werknemers in een mail weten dat ze ‘voor altijd’ thuis mogen blijven werken – mits dat mogelijk is in hun functie. Volgens Facebook is op afstand werken de toekomst en bij Spotify mogen werknemers - in overleg met hun manager - straks zelf kiezen waar ze werken. Fulltime thuis is een van de opties. Cryptobeurs Coinbase kondigde onlangs aan te gaan werken volgens het principe remote first. Nu is de scheidslijn zeker niet zwart-wit. Zo kiest techgigant Amazon wel voor een ‘kantoorgerichte cultuur’ en wordt ook bij Netflix iedereen in principe terug verwacht achter zijn bureau. Google kiest voor een ‘hybride aanpak’. Van veel Amerikaanse banken is nog niet bekend wat ze precies van plan zijn. Ook moet nog blijken of de techbedrijven hun personeel echt zoveel vrijheid zullen geven als ze suggereren. Maar de intentie in Silicon Valley is duidelijk anders dan op Wall Street.

Lees meer...


Teamontwikkeling volgens Tuckman

Hoe meer teams bereid zijn om te reflecteren op hun manier van (samen)werken, hoe effectiever ze zijn. Succesvolle teams evalueren niet alleen continu hun prestaties, ze begrijpen ook hoe ze zich ontwikkelen als team. Het model van Bruce Tuckman onderscheidt 5 fasen.

Handige kapstok voor teamgesprek
Bruce Tuckman onderscheidde in eerste instantie 4 ontwikkelingsfasen: Forming, Storming, Norming en Performing. Later voegde hij hier nog een fase aan toe: Adjourning of Afscheid. Ze helpen je om te begrijpen waarom het binnen het team loopt zoals het loopt en zijn een handige kapstok voor een goed teamgesprek. Bij elke fase horen herkenbare gevoelens en gedrag, maar ook dingen die je als team te doen hebt. In de eerste fasen heeft het team vooral sociaal-emotionele ‘taken’, in de laatste fasen vooral taakgerichte. Een crisis zorgt ervoor dat een team terugvalt in een vorige fase of juist een stap vooruit zet.

Om echt succesvol te kunnen zijn, moet een team volgens Tuckman alle fasen hebben doorlopen. Het opstellen van heldere teamdoelen, het toekennen van rollen, maar bijvoorbeeld ook het hebben van constructieve conflicten: het hoort immers allemaal bij een bepaalde fase. Teams doorlopen deze niet altijd in een vaste volgorde en blijven soms zelfs in een bepaalde fase steken. Het model van Tuckman helpt om de vinger te leggen op wat er in dat geval misgaat.

Fase 1: Forming
Gevoelens en gedrag
In deze fase kun je nog niet van een echt team spreken. De teamleden zijn aan de ene kant enthousiast over hun deelname aan het nieuwe team en staan te popelen om aan de slag te gaan. Aan de andere kant zijn ze onzeker: hoe pas ik in dit team? Ben ik wel ‘goed genoeg’? Dat dubbele gevoel zie je terug in hun gedrag. Er worden veel vragen gesteld waarin zowel hun enthousiasme als de onzekerheid over hun plek binnen het team doorklinken.

Wat heeft het team te doen?
De voornaamste taak van de teamleider en teamleden betreft de vorming van een team met duidelijke teamdoelen en een heldere koers, structuur en rolverdeling. Een goede kick-off helpt om de missie en teamdoelen tussen ieders oren te krijgen en duidelijkheid te scheppen over wat er van de teamleden wordt verwacht. Om in deze fase als team te kunnen groeien, moeten de teamleden ook zwaardere onderwerpen durven te bespreken en niet op voorhand conflictsituaties uit de weg gaan.

Fase 2: Storming
Gevoelens en gedrag
In de Storming-fase ontdekt het team dat niet alles gaat zoals gehoopt of verwacht. Zowel het proces en de voortgang als de onderlinge samenwerking zijn bron van boosheid en frustraties. Teamleden komen erachter dat ze een verschillende aanpak en manier van communiceren hebben. Het leidt tot conflicten tussen teamleden, ontevredenheid over het leiderschap en/of het in twijfel trekken van de teamdoelen.

Wat heeft het team te doen?
Om in deze fase als team voortgang te boeken moeten de teamleden hun kritische houding laten varen en zich meer oplossingsgericht opstellen. Dit is dan ook hét moment om samen nog eens goed naar de vastgestelde doelen, taken en rollen te kijken. En te bekijken wat er eventueel extra nodig is aan kennis en vaardigheden. Omdat de teamleden elkaar inmiddels goed hebben leren kennen, kan dit ook een mooi moment zijn om aan de slag te gaan met teamdynamiek en effectieve communicatie.


Lees verder...


Naar boven

VrijdagOnline - Digitaliseringssubsidie SNN

vrijdag


Groningse ondernemers opgelet!

Via een lucratieve subsidieregeling bespaar jij als Groningse ondernemer tot 70% van de kosten voor een nieuwe website, webshop of online marketing diensten.

Deze subsidieregeling voor 2021 is speciaal voor ondernemers die gevestigd zijn in Groningen. Op deze manier stelt het SNN jou in staat om je digitale aanwezigheid te verbeteren en/of te vergroten. En VrijdagOnline helpt hier natuurlijk graag aan mee!

Dus past jouw website niet meer bij jouw offline uitstraling? Of wil je via online marketing (SEO en SEA) nóg meer potentiële klanten bereiken? Dan staat de deur van VrijdagOnline wagenwijd voor je open. Samen bereiken we jouw online doelen, tegen een fractie van de prijs.

Wil je meer informatie? Bel dan gerust met Jeroen op 06-39183070


Naar boven

Collé Rental & Sales Eemshaven breidt uit met nieuwbouw loods!

Colle

Begin januari zijn de werkzaamheden gestart van een nieuwbouw loods. Deze uitbreiding wordt gerealiseerd in verband met de continue groei van Collé Rental & Sales, een forse uitbreiding verhuurvloot in de afgelopen jaren, de opslag van extra materieel en een toenemende vraag en behoefte naar tijdelijke accommodaties. De loods heeft een afmeting van 60 meter x 30 meter. Naar verwachting zal de bouw van de nieuwbouw loods na de bouwvakantie afgerond zijn waarna de loods in gebruik zal worden genomen.

 

Door de sterke groei van Collé Rental & Sales zijn wij dringend op zoek naar extra collega’s voor de vestiging in Eemshaven. Lijkt het jou leuk om het Collé team te komen versterken en spreekt één van onderstaande vacatures je aan? Reageer dan nu en word onze nieuwe collega!
  • Medewerker Retourcontrole
  • Terreinmedewerker



Naar boven

ECNN - Altijd in beweging

ECNN


Bij ECNN B.V. zijn wij altijd in beweging. Het afgelopen halve jaar hebben wij naast alle dagelijkse werkzaamheden onszelf op verschillende vlakken verbreed en verdiept, terwijl wij onze klanten optimaal hebben ondersteund bij hun vraagstukken. Enkele voorbeelden:
  • Uitwerken en verdiepen van onderhoudsconcepten voor ALDEL - Damco Aluminium
  • Explosieveiligheid voor, tijdens en na de grootste stop in de historie van Teijin Aramid BV
  • Engineering nieuwe gasleiding voor A.Hak t.b.v. ALDEL - Damco Aluminium
  • Stikstofdepositie berekeningen voor V.O.F. Bio-Energie Veendam
  • IPMA Certificering behaalt door één van onze projectmanagers
  • Afronding van het ISO-90001 certificering traject staat gepland in september 2021
  • Start opleiding ATEX Expert Masterclass start in September 2021

Voor meer informatie over bovenstaande of wilt u weten wat ECNN voor u kan betekenen check onze website.


Naar boven

Economic Board Groningen - Nieuws

economicboard


Adviesregeling Groningen: voor bedrijven en maatschappelijke organisaties in de provincie Groningen Bedrijven en maatschappelijke organisaties die ondersteuning willen bij het schrijven van business- en financieringsplannen kunnen een beroep doen op de Adviesregeling Groningen. Met de Adviesregeling Groningen kun je 50% subsidie ontvangen voor het inhuren van een deskundige, met een maximum subsidie van €2.500,-. De regeling is bedoeld voor bedrijven en maatschappelijke organisaties in de provincie Groningen. De Adviesregeling Groningen wordt mogelijk gemaakt door een bijdrage van Economic Board Groningen en een investering vanuit het Coronafonds door de Provincie. Het SNN voert de Adviesregeling uit. Meer info op onze site.




GroBusiness: het contactpunt voor alle vragen van Groningse ondernemers
Ondernemers in de provincie Groningen kunnen met al hun ondernemersvragen terecht bij één centraal en onafhankelijk contactpunt: GroBusiness. Onze specialisten weten de weg naar financieringsmogelijkheden, advies en ondersteuning. We verbinden de initiatieven die er zijn en wijzen jou als ondernemer graag de weg. Heb je een ondernemersvraag of wil je eens sparren met een van onze specialisten? GroBusiness helpt jou als ondernemer verder, zonder kosten en altijd vrijblijvend. Kijk op onze site of neem contact op via mail of 085-4010231. GroBusiness is een initiatief van Economic Board Groningen, gefinancierd door provincie Groningen en het Nationaal Programma Groningen.

Wotan groeit als specialist in metaalbewerking dankzij machines van Amca
Wotan uit Hoogezand heeft dankzij financiering vanuit het GROEIfonds van Economic Board Groningen en vanuit de Rabobank meerdere machines overgenomen van Amca uit Ten Post, dat in 2020 de deuren moest sluiten. Wotan is een metaalbewerkingsbedrijf, gespecialiseerd in CNC verspaningswerkzaamheden (draai- en freeswerk). Het bedrijf levert onderdelen aan diverse bedrijven in de regio en enkele bedrijven in Duitsland. Ken Dijk, eigenaar van Wotan, heeft door de overname vier medewerkers aangenomen. Twee van hen werkten eerst bij Amca. Meer info op de site.




Sensorsysteem op tractor zorgt voor automatische mest- en kalkafgifte op maat
AG Systems uit Noordbroek heeft een sensorsysteem ontwikkeld dat diverse eigenschappen van de bodem in kaart brengt en dit vertaalt in de benodigde afgifte van mest of kalk. Terwijl de boer op de tractor rijdt meet het systeem, dat onderaan de tractor wordt bevestigd, de toestand van de bodem en past automatisch de hoeveelheid afgifte hierop aan. Het sensorsysteem dat bodemmetingen verricht en geïntegreerd is met de elektronica van de tractor is uniek. Mede dankzij financiering vanuit het GROEIfonds van Economic Board Groningen en financiering die werd gevonden via Flinc (onderdeel van NV NOM) kan AG Systems inzetten op verdere technische ontwikkeling van dit product. Meer info op de site.




Naar boven

Friso Bouwgroep - Bouw 270 Studentenwoningen Groningen bijna van start

Friso



Binnenkort start de bouw van 270 nieuwe studentenwoningen aan de Vrydemalaan in Groningen. De woontoren van 19 bouwlagen wordt gebouwd door bouwcombinatie Friso-Koopmans. Deze bestaat uit Aannemingsmaatschappij Friso en TBI-onderneming Koopmans Bouwgroep. De beganegrond van het gebouw krijgt een commercieel plint.
                                               
De nieuwe woontoren    
De nieuwe woontoren met 270 wooneenheden voor studenten is onderdeel van een bredere ontwikkeling.  Het UMCG en de RuG zijn bezig met de ontwikkeling van de noordentree van de Healthy Ageing Campus. Het gaat dan om het gebied rond de vroegere Antonius Deusinglaan. Dit wordt een levendige, duurzame en gastvrije stadsomgeving voor onderwijs, onderzoek, cultuur, sport en ontspanning. De ontwikkeling van de nieuwe woontoren is één van de eerste ontwikkelingen.
De bouwwerkzaamheden
Vanaf week 22 start de bouwcombinatie met het inrichten van de bouwplaats. Dan worden de bouwketen en bouwhekken rondom de bouwplaats geplaatst. We verwachten dat in week 23 de boorstelling aangevoerd wordt, zodat daarna de eerste boorwerkzaamheden gaan starten.  De palen worden  in de grond  geboord en veroorzaken geen overlast of trilling. De boorwerkzaamheden vinden plaats tot de bouwvak (week 30). Daarna starten we met de grondwerkzaamheden voor de fundering van de woontoren.
 
Na de bouwvak beginnen we met de opbouw van het casco. Het casco bestaat uit 18 woonlagen en wordt met een tunnelbekisting aangebracht vanaf de eerste verdiepingsvloer. De wanden en de daarop liggende vloeren worden met deze techniek in één keer in het werk gestort. De dag na storten wordt de bouwlaag ontkist. Deze cyclus herhaalt zich tot het eerste kwartaal van 2022, als het hoogste punt bereikt wordt. De afbouw start eind 2021 als het casco bij de zevende bouwlaag is. We verwachten de nieuwbouw in het vierde kwartaal van 2022 op te leveren. Bij oplevering wordt het gebouw afgenomen door Nijestee en verhuurd door SSH. Tijdens de bouw worden omwonenden, via nieuwsbrieven, op de hoogte gehouden van de bouwactiviteiten.
 
 
 

Naar boven

Telecom Serivce Group - Hybride vergaderen

tsn


Hoe vergaderen als men deels thuiswerkt en (weer) deels op kantoor?

Een deel van uw werknemers zal weer naar kantoor komen, maar ook thuiswerken blijft bestaan. Er zullen straks dus overleggen plaatsvinden waarbij een aantal mensen op kantoor zitten en andere thuis. Hoe kun je dan het best overleggen met meerdere collega’s in de spreekkamer, op de werkplek en thuis?

De Yealink Meetingbar verenigt de vergaderruimte met Microsoft Teams. Het apparaat beschikt over een 133° camera die automatisch inzoomt op de spreker. Met meerdere draadloze microfoons is de hele vergadertafel bovendien thuis goed te verstaan. Hiermee maakt Telecom Service Groep uw organisatie klaar voor hybride vergaderen! Benieuwd geworden? Kom gerust een keertje bij ons langs om het zelf te ervaren, of klik op de link.



 

Naar boven

INQAR Dallinga Autoverhuur & Shortlease breidt de huurvloot wederom uit met een uniek voertuig

inqar


INQAR Dallinga Autoverhuur & Shortlease is dé autoverhuurder voor de provincie Groningen. Met vestigingen in Veendam, Groningen en Delfzijl behoort Dallinga tot de grootste verhuurders van Noord Nederland. Met een ruime diversiteit aan personenauto’s, bedrijfswagens en zelfs vrachtwagens kan het bedrijf in vrijwel alle behoeften voorzien.

Door de aanhoudende vraag naar specifieke mobiliteitsoplossingen, breidt INQAR Dallinga Autoverhuur & Shortlease regelmatig haar wagenpark uit met voertuigen waar veel vraag naar is. Zo heeft INQAR Dallinga Autoverhuur & Shortlease haar huurvloot onlangs uitgebreid met een BE-combinatie om zo goed aan de wens van de klant(en) te voldoen.

De BE-combinatie is voorzien van de nodige opties voor het comfortabel en veilig transporteren van grote en/of zware goederen. Met de BE-combinatie is het mogelijk grote hoeveelheid zware goederen te vervoeren zonder dat hiervoor een chauffeur met rijbewijs C voor nodig is. Rijbewijs “E achter B” ook wel bekend als BE-rijbewijs, is samen met een chauffeurskaart voldoende om deze bakwagen te besturen.

Voertuigspecificaties:
  •  Hoogte: 3,10m
  •  Laadruimte (LxBxH): 5,20m x 2,20m x 2,25m
  •  Inhoud: 26m³
  •  Laadvermogen: +/- 2.700kg
  •  Euronorm: Euro 6
  •  Zitplaatsen: 3



De BE-combinatie is voorzien van een riante 26m³ gesloten laadbak. De binnenzijde van de laadbak is 5,20m lang, 2,20m breed en 2,25m hoog en is daarmee een meter langer dan een normale bakwagen. Door de verlengde laadbak is er plaats voor maar liefst 10 Europallets. Het maximale laadvermogen is ongeveer 2700kg. Niet alleen is INQAR Dallinga Autoverhuur & Shortlease een van de voordeligste aanbieders in de regio, ook het uitgebreide, jonge wagenpark en de haal & breng service zijn zeer gewaardeerde items in de zakelijke verhuur. Daarbij is het een speerpunt om de klant zoveel mogelijk te ontzorgen. Iets wat met drie vestigingen, gemotiveerde medewerkers en een wagenpark van ruim 250 voertuigen INQAR Dallinga Autoverhuur & Shortlease maakt tot een van de beste aanbieders van tijdelijke mobiliteit!

Graag tot ziens bij INQAR Dallinga Autoverhuur & Shortlease
  • Verhuur
  • Shortlease
  • Full Operational Lease

Naar boven

Fortune Coffee - Koffiedik inzamelen: van prut naar product

Fortune


In 2020 is Fortune Coffee het project gestart om koffiedik in te zamelen bij hun klanten. Zo kunnen we samen een steentje bijdragen aan de circulaire economie. Het kost geen extra tijd, maar het maakt wel verschil. Fortune Coffee regio Blauwestad wil haar klanten ook de mogelijkheid bieden om mee te doen met mooie project!

Het project
Als koffieleverancier weten we; waar koffie gedronken wordt van koffiebonen of freshbrew, is er ook koffiedik. Koffieprut dus. Afval, denk je wellicht. Maar dat hoeft het niet te zijn. Koffiedik is een waardevolle grondstof die je kunt recyclen. Zonde dus om weg te gooien, en dat hoeft nu ook niet meer. We komen het graag bij je ophalen.



1 kg koffiedik bespaart de CO2-uitstoot van 7 km autorijden!
Koffiedik is afval waar je eigenlijk niet over nadenkt. Maar als je dat wel doet heb je minder afval, minder CO2-uitstoot en draag je bij aan de circulaire economie. Want koffiedik die nu niet meer bij het restafval komt, bespaart per kilo koffieprut 775 gram CO2. Dat is net zoveel CO2-uitstoot als een auto die 7 kilometer aflegt!

Bron van voedingsstoffen en grondstoffen
Waar koffiedik goed voor is? Eigenlijk voor heel veel. Het zit vol voedingsstoffen voor planten. Er worden bijvoorbeeld paddenstoelen en oesterzwammen op gekweekt. Het is een praktisch middel tegen ongedierte en helpt het tegen vieze geurtjes. Maar ook is het een grondstof voor heel veel producten. Wist je bijvoorbeeld dat van koffiedik scrub of zeep gemaakt kan worden? Dat het ook gebruikt wordt voor koffiekaarsen? En dat het een grondstof is voor bioplastics, brandbare bio-pellets en briketten die gas kunnen vervangen?

Ook goed voor je ISO-normering of Green Key-certificaat
Koffiedik is dus geen restafval maar een grondstof. En die willen we niet zomaar laten verdwijnen. Daarom gaan we het inzamelen. Dat doen er al meer, maar wij zijn de eerste in Nederland die ook koffiedik ophalen onder de 50 kg per maand. Waarom? Omdat het past bij onze MVO-aanpak. We dragen namelijk zo positief bij aan het milieu, benutten de grondstoffen optimaal, besparen CO2 en helpen onze klanten om hun doelstellingen te bereiken. Want ondernemers die koffiedik laten inzamelen voor recycling, kunnen hiervoor punten krijgen voor een ISO-normering of een Green Key-certificaat.

Enthousiast in Breda
Het inzamelen van koffiedik doen we nu in heel Nederland. In de regio Breda waar we zijn gestart, was het direct een daverend succes. Koffieleverancier Robbie van Meggelen is er heel enthousiast over, net als vrijwel al zijn klanten. “Het is een echt voordeel voor de klant, ze helpen mee aan een beter milieu zonder dat het ze moeite kost. En ze hebben ook nog eens minder afval.” Ook voor zijn regio zelf is hij blij met dit initiatief: “Door dit te regelen doen we zelf heel duidelijk iets voor de maatschappij, het milieu en onze klanten. Het is fijn dat we hier zo concreet aan kunnen bijdragen.”

Koffiedik inzamelen, hoe werkt dat?
Het inzamelen van koffiedik klinkt misschien omslachtig, maar niets is minder waar. Het gaat eigenlijk heel eenvoudig:
  • Meld bij je koffieleverancier dat je ook koffiedik wil inzamelen
  • Fortune Coffee regelt het contract met de afvalverwerker en plaatst het inzamelpunt in je bedrijf (een kliko of een bak)
  • Bij elke nieuwe levering koffie wisselen we de volle kliko of bak, om voor een lege

Het enige wat jij dus hoeft te doen, is het koffiedik in deze bak te gooien in plaats van bij het restafval. That’s it!

Forse besparing op afvalstoffenbelasting
Voor het ophalen en het verwerken van dit afval, rekenen we alleen statiegeld voor de kliko of de bak waarin koffiedik wordt verzameld. Lever je die later weer netjes in, dan krijg je dat terug. Bovendien bespaar je hierdoor op de afvalstoffenbelasting. Wel zo prettig als je weet dat die de laatste jaren fors gestegen is!

Geen deksel, geen schimmel
De keuze tussen een kliko of een bak is afhankelijk van hoeveel koffieafval je hebt. De koffieleverancier kan dit gemakkelijk voor je uitrekenen. Een kliko is altijd met een deksel, een bak is zonder maar kan eventueel met deksel geleverd worden. Toch raden we je aan om geen deksel te gebruiken of die open te laten staan. In koffieprut zit namelijk altijd vocht. Sluit je de bak of kliko af, dan ontstaat er schimmel. In praktijk blijkt dat bij een open bak of kliko dat vocht verdampt en er geen schimmelvorming is en nauwelijks geurtjes.

Gaat jouw bedrijf ook koffiedik recyclen?
Wil je ook minder afval in je bedrijf en meehelpen aan het recyclen van koffiedik? Kies dan voor het inzamelen van koffiedik en vertel dat aan je Fortune contactpersoon! Hij regelt het voor je. En heb je nog vragen hierover, dan kan hij ze ook voor je beantwoorden. Doe jij ook mee?


Naar boven
 

Geertsema Staal - Een sneller afhaalproces dankzij twee extra nieuwe kranen

geertsema



Flexibiliteit en klantgerichtheid staan bij ons hoog in het vaandel. Om deze reden bieden wij al jaren onze klanten de mogelijkheid aan om bestellingen direct af te halen in ons magazijn in Winschoten. Om het afhaalproces nog sneller te laten verlopen, zijn er op zaterdag 5 juni twee extra nieuwe kranen van Mennens geïnstalleerd.

Nu we deze twee kranen tot onze beschikking hebben, ontstaat er een groot efficiencyvoordeel, omdat laden en lossen nu gelijktijdig kunnen plaatsvinden. Met deze kranen rijden er nu twee bovenloopkranen in één kraanbaan. Tevens wordt de levensduur van onze bestaande kranen nu verlengd.

Wist u dat…
Naast onze gebruikelijke assortiment flenzen en fittingen hebben wij een groot assortiment vloerroosters en traptreden standaard op voorraad liggen. Daarnaast kunnen wij u ook kunststof roosters leveren op aanvraag. Bekijk ons gehele assortiment op onze website.

Zoekt u een innovatieve, service- en klantgerichte staalleverancier? Geertsema Staal is uw betrouwbare partner. Neem contact op met ons kantoor via 0597-423 344 of neem een kijkje op onze website


 

Naar boven

Best Western Hotel Groningen Plaza - Terras aan het water

Roelofs legt eerste testweg met Nederlandse lignine aan

roelofs


Roelofs heeft ‘s werelds eerste testweg van bio-asfalt met Nederlandse lignine aangelegd. De plantaardige lignine is geproduceerd door Avantium en wordt gebruikt als vervanger van bitumen in asfalt, dat wordt gewonnen uit ruwe olie. In samenwerking met de provincie Groningen is het 250 meter lange proefvak aangelegd in het noorden van Nederland, op de N987 tussen Siddeburen en Wagenborgen. Deze testweg maakt deel uit van het CHAPLIN XL*-project, een samenwerking van industriële en academische partijen die wil aantonen dat lignine als bitumenvervanger effectief werkt op schaal en leidt tot een aanzienlijke CO2-reductie van de wegenbouw.

Avantium ontwikkelt en commercialiseert innovatieve technologieën voor de productie van plantaardige chemicaliën en materialen. In haar DAWN pilot bioraffinaderij in Delfzijl zet Avantium houtachtige grondstoffen om in industriële suikers en lignine. Lignine kan worden gebruikt voor energieopwekking, maar is ook geschikt voor vele hoogwaardige toepassingen, zoals voor bio-asfalt. In totaal werd ongeveer 1.000 kg Avantium lignine aan het asfalt toegevoegd ter vervanging van een deel van het bitumen voor de productie van de toplaag van het proefvak op de N987.



De asfaltproducerende partners van CHAPLIN XL hebben het proces om bio-asfalt te produceren in conventionele asfaltcentrales verbeterd, waardoor de op lignine gebaseerde asfalttechnologie kan worden opgeschaald. Avantium werkt nauw samen met Roelofs, die de ambitie heeft om over te stappen op bio-asfalt. Roelofs zal ook een tweede proefvak aanleggen op de N987 met conventionele Kraft lignine van een Finse papierfabriek. Gerard Hoiting, algemeen directeur bij Roelofs, is blij met de samenwerking:

“We hebben als bedrijf de ambitie om klimaatneutraal te zijn in 2030. Niet alleen intern, maar ook met opdrachtgevers en partners zoeken we naar innovaties en concrete toepassingen en inspireren we elkaar richting een betere wereld. Deze samenwerking is een mooi voorbeeld daarvan.”

De CHAPLIN XL-partners zullen de testweg op basis van lignine uitgebreid analyseren performance, op techno-economische haalbaarheid en op milieuvoordelen via een levenscyclusanalyse. Voorlopige resultaten wijzen erop dat asfalt op basis van lignine een aanzienlijke vermindering van de koolstofvoetafdruk mogelijk maakt in vergelijking met het huidige asfalt op basis van fossiele brandstoffen

Klik hier voor meer informatie: of bel met commercieel manager Marco Kok via tel: 06-22556923.

Naar boven

Daniels Smart Energy - Nieuws

Daniels


Wij gaan verhuizen!
Met gepaste trots kondigen wij aan dat we gaan verhuizen naar een nieuw pand in Gieten. Ons bedrijf is gegroeid en het huidige pand is te klein geworden. Wie had dat gedacht toen we in 2009 ons bedrijf inschreven bij de KvK en dat in 2012 de eerste werknemer werd aangenomen.

Voordat we gaan verhuizen zal het kantoorgedeelte flink worden verbouwd. We hebben er erg veel zin in en zijn al druk bezig met voorbereidingen en de verbouwing( zie foto's).

In juli 2021 verhuizen we naar ons nieuwe pand aan de Asserstraat 1 in Gieten.

Houd onze website, nieuwsbrief of LinkedIn in de gaten voor meer info over de verbouwing en onze verhuizing. We houden u op de hoogte!

Nieuwe Collega
Onze nieuwe collega projectleider en adviseur duurzame energie.

Ing. Rene Noordhoek is sinds mei 2021 werkzaam bij Daniels Smart Energy.
Rene heeft de opleiding HBO Mechatronica gevolgd aan de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden. Na ruime werkervaring te hebben opgedaan in diverse vakgebieden en na jaren lange periodes werkzaam geweest te zijn als hoofd technische dienst bij een groot productie bedrijf, specialiseert Rene zich nu bewust op het adviseren en begeleiden van projecten in de duurzame energie.

Rene heeft grote affiniteit met duurzame energie en is erg begaan met de planeet.

Rene gaat zich vooral bezig houden als adviseur duurzame energie en als projectleider. Het gaat hierbij in eerste instantie om zonnestroominstallaties. U kunt bij hem terecht voor advies en begeleiding tijdens uw oriëntatie fase en wanneer u beslissingen moet maken voor de investering die u gaat doen.

Een energie neutraal bedrijf en geld besparen. Zijn dit twee van uw doelen?
U heeft een hoog eigen verbruik en u wilt van het gas af. U heeft een groot dakoppervlakte voor zonnepanelen beschikbaar en u wilt een maximale verdiencapaciteit en rendement. U wilt duidelijk weten of de aanschaf rendabel is op de lange termijn. U twijfelt nog tussen verduurzamen met of zonder SDE++ subsidie. U heeft offertes opgevraagd maar ziet door de bomen het bos niet meer. U loopt tegen de netschaarste problematiek aan. U heeft geen tijd voor het papierwerk. Klinkt dit bekend in de oren?

Daniels Smart Energy (DSE) is dé partij om u volledig te ontzorgen en te adviseren.

DSE doet vooronderzoek, maakt berekeningen, begeleidt de realisatie en blijft doorlopend monitoren. Alles overzichtelijk onder één dak.

Daniels Smart Energy werkt met een team van top-adviseurs die er alles aan doen om u volledig te ontzorgen. Zodat u kunt blijven doen waar u goed in bent. Heeft u nog geen subsidie duurzame energie? Wij helpen u deze aan te vragen en te verzilveren. Heeft u wel al een SDE subsidie en wilt u volledig ontzorgd worden bedrijfseconomische analyse, onderbouwde leverancierskeuze en begeleiding van realisatie en monitoring?

Neem dan snel contact met ons op. Via ons algemene nummer: 0592 27 30 59

Of neem contact op met consultant: Frits Vellinga, 06 31 94 33 47


Daniels Smart Energy is een adviesbureau op het gebied van duurzame energie installaties. Wij helpen onze klanten middels advisering en projectmanagement om bedrijfseconomisch de meest optimale duurzame energie installatie te realiseren. Deze succesvolle benadering heeft zich inmiddels bewezen in de markt met een groeiend klantenbestand tot gevolg. Daniels Smart Energy richt zich voornamelijk op het midden en klein bedrijf in Drenthe, Groningen, Friesland, Flevoland, Gelderland en Overijssel. Ons kantoor is gevestigd in Annen. Bekijk onze rubriek “projecten” voor onze ervaring in het begeleiden van duurzame energie projecten.


 

Naar boven

Peutz - Nieuwe datum voor zorgvuldige start Omgevingswet en Relatiedag

Peutz

De beoogde inwerkingtredingsdatum van de Omgevingswet wordt met een half jaar verplaatst naar 1 juli 2022. Dit geeft het Rijk, gemeenten, provincies, waterschappen en uitvoeringsorganisaties meer ruimte om de implementatie van de wet op een zorgvuldige en verantwoorde wijze af te ronden. Dat meldt minister Ollongren van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties in een brief aan beide Kamers.



Voorwaarden voor een verantwoorde inwerkingtreding
Het Rijk en de koepels van gemeenten, provincies en waterschappen staan volledig achter de samenhangende aanpak en het instrumentarium van de Omgevingswet. Alle partijen willen een goede start van de wet. Om de wet verantwoord in werking te kunnen laten treden, moet de continuïteit van primaire processen – de planvorming en de vergunningverlening – en de dienstverlening aan inwoners en ondernemers zijn gegarandeerd. Waardoor belangrijke gebiedsontwikkelingen, waaronder woningbouw, niet worden gehinderd.

Het werkend krijgen van het stelsel van de Omgevingswet is een gezamenlijke verantwoordelijkheid, omdat partijen van elkaar én van derden afhankelijk zijn bij het werken in ketens. Dat betekent in de eerste plaats dat er een stabiele landelijke voorziening van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO-LV) moet zijn, waarop bevoegd gezagen moeten aansluiten.

Voor softwareleveranciers en bevoegd gezagen is het lokaal werkend krijgen van het DSO een complexe operatie. Daarom moeten bevoegd gezagen genoeg tijd hebben om het stelsel in te regelen en ermee te oefenen. En willen de bestuurlijke partners minimaal zes maanden effectieve oefentijd voor bevoegd gezagen. Verschillende partijen – waaronder een groot aantal gemeenten, provincies, softwareleveranciers, stedenbouwkundige bureaus en brancheorganisaties – hebben meegedacht over een verantwoorde start van de Omgevingswet.

Tijdelijke alternatieve maatregelen
Voor bepaalde, van elkaar afhankelijke activiteiten richting de inwerkingtreding van de Omgevingswet zijn tijdelijke alternatieve maatregelen beschikbaar. Deze maatregelen zorgen ervoor dat de wet ook goed van start kan gaan als sommige landelijke of lokale voorzieningen niet volledig werken. ICT-oplossingen, zoals het tijdelijk publiceren van omgevingsplannen via de huidige digitale standaarden, het overgangsrecht en serviceteams die overheden werk uit handen nemen, kunnen dan uitkomst bieden. Het Rijk en de bestuurlijke partners hebben afgesproken dat overheden uiterlijk een half jaar vóór de inwerkingtreding van de wet kunnen oefenen met de tijdelijke alternatieve maatregelen.

Hard doorwerken aan implementatie essentieel
De samenwerkende partijen werken de komende tijd hard door aan een verantwoorde inwerkingtreding op 1 juli 2022. Het programma Aan de slag met de Omgevingswet, de koepels, de technische experts en de regionale implementatiecoaches, de RIO’s, blijven hierbij ondersteunen. Zo helpen ze overheden met de implementatie en – waar nodig – met de inzet van de tijdelijke alternatieve maatregelen.

Financiële evaluatie
Een latere inwerkingtreding van de Omgevingswet brengt extra kosten met zich mee voor bevoegd gezagen en het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Tijdens een financiële evaluatie in 2022 wordt gekeken welke extra kosten de nieuwe inwerkingtredingsdatum met zich heeft meegebracht voor overheden. Het uitgangspunt is dat de Omgevingswet budgetneutraal kan worden ingevoerd in een periode van tien jaar. Het Rijk en de bestuurlijke partners hebben afgesproken dat zij in interbestuurlijk verband zullen zoeken naar oplossingen voor financiële knelpunten.

Wet Kwaliteitsborging voor het bouwen
De Wet kwaliteitsborging voor het bouwen, de Wkb, gaat op hetzelfde moment als de Omgevingswet van start. De beoogde inwerkingtredingsdatum van de Wkb wordt dus ook 1 juli 2022.

 
 
Save the date: donderdag 14 of donderdag 28 oktober 2021



De Omgevingswet treedt in 2022 in werking. Wat moet er en wat mag er? Leiden verschuivende verantwoordelijkheden tot een nieuw economisch elan of lopen we gezamenlijk in een niet te lichten regelfuik?

We nodigen u uit om bij deze en andere vragen stil te komen staan in een fantastische omgeving met uitzicht op de racebaan van Circuit Zandvoort of TT Circuit Assen.

Deze relatiemiddagen konden in 2020 geen doorgang vinden, maar we gaan ervan uit dat het komend najaar wel lukt. Omdat de invoering van de Omgevingswet is uitgesteld, is het onderwerp opnieuw buitengewoon actueel.
 

Kijk voor meer informatie op de site of neem telefonisch contact op met Chenita Jagroep via 085 8228 823 of mail.

 

Naar boven

Meer aanmeldingen dan plek bij De Jonge Onderzoekers Eemsdelta

Jongeonderzoekers


Meteen sinds de start van techniekclub De Jonge Onderzoekers Eemsdelta in mei 2019 wisten kinderen en jongeren de weg ernaar toe te vinden. Inmiddels komen De Jonge Onderzoekers ook op scholen voor het geven van technieklessen. En organiseren ze workshops voor de Naschoolse Opvang in Appingedam. Aan belangstelling van kinderen geen gebrek. Dat klinkt positief. Maar toch is er een probleem.

Want door de groeiende belangstelling voor de activiteiten kunnen niet alle kinderen die zich opgeven ook geplaatst worden. De activiteiten worden begeleid door vrijwilligers die, omwille van het overzicht en de veiligheid, werken met groepjes van maximaal vier kinderen. Als er meer vrijwilligers zijn, dan kunnen er dus ook meer kinderen meedoen.

De Jonge Onderzoekers Eemsdelta is daarom op zoek naar mensen die als vrijwilliger een handje willen helpen bij de uitvoering van activiteiten.

Werk je graag met kinderen, ben je handig of creatief, heb je affiniteit en/of ervaring met techniek en heb je wekelijks wat uren over? Dan word je van harte uitgenodigd om contact op te nemen.

Een uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden is te vinden op de website van De Jonge Onderzoekers.

 


Naar boven

NjordIC ondersteunt Van Oord met explosievenadviesdiensten

njordic


NjordIC ondersteunt Van Oord met explosievenadviesdiensten voor Offshore Windpark Hollandse Kust Noord

NjordIC BV is door Van Oord Offshore Wind gecontracteerd om explosievenadviesdiensten te leveren voor het offshore windproject Hollandse Kust (noord). De operaties zullen lopen van Q2 2021 tot Q2 2022.

NjordIC zal het volledige scala aan explosievenadviesdiensten leveren, variërend van de levering van een projectgebonden risicoanalyse via supervisie op de survey- en identificatiefase tot en met de overhandiging van de vrijgavecertificaten. De operaties zullen worden uitgevoerd onder de relevante Nederlandse CS-OOO-regelgeving en zullen gericht zijn op een pragmatische en efficiënte manier van risicobeperking aangaande explosieven uit de Tweede Wereldoorlog voor Van Oord.

“We zijn verheugd om met het Van Oord-projectteam samen te werken om een pragmatisch UXO-opruimingsproject te realiseren met als doel een veilige werkomgeving te garanderen”, zegt John Bakker, UXO Manager voor NjordIC. “Wij danken Van Oord voor het vertrouwen in onze nieuwe aanpak”
 

Naar boven

Duurzaam printen met Interoffice Document Solution en Leaseprinter.nl

Interoffice


Naast de printermerken Canon en Triumph-Adler zijn we trots te kunnen melden dat wij Epson toegevoegd hebben aan onze portfolio. Wij zijn door Epson volledig geaccrediteerd voor zowel de verkoop, het installeren als onderhouden van deze duurzame printers.

Epson is een Japans technologiebedrijf dat een van de grootste fabrikanten van printers is. Epson maakt onder andere inkjet-, matrix-, laserprinters, scanners en computers. Hierbij zijn ze zeer onderscheidend in de markt door gebruik te maken van een “koude” inkt-technologie i.p.v. toner. Duurzaamheid, Besparingen, Milieuvriendelijk & Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen zijn de toverwoorden voor dit merk!



Heat-Free Technology
We kunnen niet om het feit heen dat we voor een wereldwijde klimaatcrisis staan. Tenzij de situatie verandert, gaan we binnenkort drastische veranderingen aan het ecosysteem van onze aarde zien. Een van de zaken die wij kunnen veranderen, is ons energieverbruik.

Het verbranden van fossiele brandstoffen om elektriciteit op te wekken produceert, enorme hoeveelheden CO2. Als bedrijf en als individu moeten we nu actie ondernemen om energie te besparen én we moeten hernieuwbare energiebronnen gaan gebruiken. Een duurzame keuze is niet langer optioneel, het is essentieel.

TURN DOWN THE HEAT is wat er nodig is. Stap over op Heat-Free Technology van Epson voor een laag energieverbruik. Zelfs een kleine verandering kan echt helpen. Als iedereen op

aarde maar één klein ding verandert, kan dit al een enorme positieve invloed hebben. Start zelf met de eerste pagina, dan veranderen we samen het verhaal.

TURN DOWN THE HEAT
Epson en National Geographic hebben de handen ineengeslagen om het bewustzijn te vergroten van hoe warmtebesparing een uitstekende manier is om onze invloed op het milieu te verminderen. In deze korte video legt National Geographic Explorer Katey Walter Anthony uit hoe “warmte permafrost vernietigt. Warmtebesparing is een van de beste manieren om onze invloed op het milieu te verminderen. De keuze voor warmtevrije technologie om het energieverbruik te verlagen, vermindert de uitstoot van broeikasgassen en helpt ons het smelten van de permafrost in het Noordpoolgebied te vertragen.”

Wilt u meer informatie over de duurzame printers van Epson? Kom eens langs in onze showroom in Winschoten (zie foto) of kijk eens rond in onze webshop.
 

Naar boven

f.a.x. Translations - Vertalingen en internationale communicatie

fax


Langzaam maar zeker keert het “gewone” leven weer terug na toch wel een heel bijzondere tijd.

Maar gewone of bijzondere tijden, f.a.x. Translations biedt jou altijd snelle, accurate en doeltreffende hulp bij (beëdigde) vertalingen en internationale communicatie.

Tevens SEO en copywriting.


Naar boven

Theater de Molenberg - Programma najaar

Molenberg



Vanaf september hopen we weer vol aan de bak te gaan in Theater & Congrescentrum de Molenberg. De website is weer online en voor iedereen is het weer mogelijk om kaarten te bestellen.

Zin om nog even langs te komen voor een leuke film? Begin juli draait de film: De slag om de Schelde bij ons. Kaarten zijn verkrijgbaar via de website.




Hieronder alvast een overzicht van enkele voorstellingen die te zien zijn in De Molenberg!


Woensdag en donderdag 29-30 september 2021
Pé & Rinus Goan weer Lös!
kaarten kunt u hier bestellen.



Zaterdag 2 oktober 2021

Syb van der Ploeg e.a. - Simon & Garfunkel
kaarten kunt u hier bestellen.



Woensdag 27 oktober 2021
Ali B - Koorts
kaarten kunt u hier bestellen.



Donderdag 18 november 2021
Richard Groenendijk - Voor iedereen beter
kaarten kunt u hier bestellen.



Donderdag 16 december 2021

Youp van ’t Hek - De laatste ronde!
kaarten kunt u hier bestellen.



Zondag 19 december 2021
Juf Roos gaat op avontuur (2+)
kaarten kunt u hier bestellen.


Graag het complete programma zien? Klik dan hier.
 

Naar boven

NIB Group al 36 jaar So-normaal!

NIB

Soms lees je een artikel over een incassobureau dat baanbrekend bezig is volgens hun.

Als collega in de branche lees je dan toch met meer interesse zo’n artikel en als je dan klaar bent met lezen vraag je jezelf af wat is er dan baanbrekend? Dit is toch een hele normale manier van werken die wij al ruim 36 jaar toepassen!

Natuurlijk is het belangrijk om de debiteur goed te helpen en er voor te zorgen dat deze niet in nog meer problemen terecht komt! Uiteraard staat ook de crediteur in ons verhaal op een belangrijke plaats, hij is immers degene die zijn openstaande factuur niet betaald heeft gekregen.

Doordat hij zijn factuur niet betaald heeft gekregen, heeft dit ook gevolgen voor zijn bedrijf. De lonen moeten betaald worden, de huur moet betaald worden, investeringen moeten worden gedaan, zijn rekeningen moeten worden voldaan, kortom dit is een vicieuze cirkel waarvan het belangrijk is dat deze in tact blijft.

Maar wat is de reden dat de debiteur de factuur niet kan of wilt betalen?
Is er een probleem met de leverantie geweest? Is het product niet goed? Is niet datgene geleverd dat besteld is? Kortom vragen te over om te achterhalen waarom de factuur nog steeds open staat.

Maar uiteraard is de meest voorkomende reden, het gebrek aan financiële middelen! Waarom koop je het dan? Hoor ik u denken.
Probeert u het eens van de andere kant te bekijken, u heeft een gezin met 2 schoolgaande kinderen in de leeftijd tussen de 6 en 18 jaar. U moet rondkomen van een uitkering of van een laag salaris en daarom heeft u het niet zo breed! Elke maand worden de eindjes aan elkaar geknoopt en bent u blij dat het geld weer wordt gestort! U kunt dan net aan weer alle vaste lasten betalen en houdt nog iets over om de komende maand van te leven. Op dat moment stopt uw wasmachine ermee en bent u blij dat er de mogelijkheid bestaat om deze in termijnen te betalen!*

Deze termijnen komen echter bovenop de vast lasten die u maandelijks heeft en die soms even te veel worden waardoor de betaling uitblijft. Dat is goed om te weten als incassobureau, want nu kunnen we deze debiteur op de juiste wijze helpen en afspraken maken dat het openstaande bedrag in kleine bedragen betaald kan worden! De afspraak wordt keurig via mail bevestigd en 2 dagen voor het verstrijken krijgt de debiteur bericht dat de termijn eraan komt en ontvangt hij/zij een keurige betaallink via de mail.

Je moet er als debiteur toch niet aan denken dat de facturen van jouw baas niet betaald worden!!
En de crediteur dan? hoor ik u denken, ook die is vaak bij deze oplossing gebaat want als het totale bedrag in 1x wordt opgeëist zal dit vaak tot een groot probleem leiden en in het ergste geval zelfs tot een rechtszaak waarbij we eigenlijk alleen maar verliezers kennen! Vaak hogere kosten voor beide partijen en nog steeds geen geld voor de crediteur! Want als dat er zou zijn was de factuur allang betaald! Nu ontvangt hij toch het totale bedrag alleen in kleinere bedragen!

Kortom wij vinden het belangrijk dat we goed kijken en luisteren naar de crediteur maar ook naar de debiteur! Dit doen wij al 36 jaar lang.

Daarnaast heeft de debiteur 24/7 inzage in de dossiers en wordt hij regelmatig op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. Op deze manier hebben wij in de afgelopen jaren al meer dan duizenden debiteuren en crediteuren geholpen om tot een mooie passende oplossing te komen en zorgen wij er samen voor dat de vicieuze cirkel die zo belangrijk is voor onze economie in stand blijft en dat iedereen toch toegang heeft tot de basic-benodigdheden van het leven,

Nou begrijp ik dat u zich afvraagt waarom weet ik niet dat jullie op zo’n sociale manier werken? Dat heb ik nooit ergens gelezen!

Misschien omdat wij dit niet een sociale maar een normale manier van werken vinden!

Meer weten over onze “So-normale” manier van werken?

Bel of mail gerust en wij zorgen dat uw klanten ook op een “So-normale” manier worden benaderd en de cirkel rond blijft! van werken ook binnen uw organisatie

*voorbeeld van een van de vele zaken waar wij als incassobureau mee te maken hebben.
 

Naar boven

Intertek - We stellen ons aan u voor

Intertek




Klik voor een overzicht van onze activiteiten op deze link.
 

Naar boven

Van Braak Accountants -Tijd voor NOW en TVL afrekening en nieuwe BTW-regels

vanbraak


Van Braak Accountants in Zuidbroek is onderscheidend in ongewone advisering. Zo hebben medewerkers meer dan gemiddeld contact met hun klanten en wordt elke administratie up to date bijgehouden. Zo kan snel worden geanticipeerd op onverwachte situaties en kan de klant beter van advies worden voorzien.

Afrekening NOW en TVL
Nu de coronamaatregelen op hun einde lopen, is het belangrijk een juiste eindafrekening op te maken. “Voor 1 oktober moet de eindafrekening voor TVL worden ingediend en voor 31 oktober de eindafrekening voor NOW 1”, zegt Anton Klaassen van Van Braak Accountants. “Dit betekent ook dat, als de eindafrekening moet zijn voorzien van een derdenverklaring, hier tijdig aandacht aan moet worden besteed. Vooral omdat dit meer tijd kan kosten dan op voorhand wordt gedacht.

Nieuwe BTW regels voor internationale verkopen
Vanaf 1 juli 2021 veranderen de regels voor BTW met betrekking tot de verkoop van goederen aan consumenten in EU-landen buiten Nederland. Dit heeft de nodige impact op uw bedrijfsvoering en vaak moet de administratie daar op worden ingericht. Aangezien de wetgeving omtrent deze regeling laat is ingevoerd, zijn veel bedrijven nog niet voorbereid op deze wijziging. Van Braak Accountants adviseert deze bedrijven hun administraties daar zo snel mogelijk op in te richten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met 0598-319519
 

Naar boven

UBN - Intercedent gezocht

Mark Climate Technology - De Specialist zoekt Specialisten

mark


Mark Climate Technology is al 75 jaar de specialist in klimaatbeheersing. Ons hoofdkantoor staat in Veendam en we hebben verkoop- en servicevestigingen in België, Duitsland, Ierland, Polen en Roemenië. Voor onze Nederlandse vestiging zijn we op zoek naar:
  • (Junior) Verkoper Export Binnendienst (m/v)
  • Productspecialist HVAC / Projectcoördinator (m/v)
  • Verkoper Binnendienst (m/v)
  • Medewerker R&D (m/v)
  • Werkvoorbereider / Inventor Tekenaar (m/v)
  • Lasser(s) TIG MIG (m/v)
  • Assemblage- / Productiemedewerkers (m/v)

Klik hier voor meer informatie.





Naar boven

Wagenborg en Liebherr vergroenen kranenpark

wagenborg



Koninklijke Wagenborg en Liebherr Nederland B.V. slaan spreekwoordelijk de handen ineen om het kranenpark van Wagenborg Nedlift de komende jaren aanzienlijk te verjongen en te verduurzamen. Hiermee wordt de bestaande samenwerking tussen beide familiebedrijven flink geïntensiveerd. ‘Deze samenwerking getuigt van onze lange termijn blik om samen met onze leveranciers de uitdaging aan te gaan om onze ‘footprint’ te verkleinen’, aldus Gerard Bastiaansen, algemeen directeur van Wagenborg Nedlift. ‘Hiermee kiezen wij niet alleen voor materieel dat het beste aan onze klantvragen voldoet; ook reduceren we tegelijkertijd aanzienlijke hoeveelheden stikstof en CO2.’

Optie op 25 nieuwe Liebherr machines
Boven op de al afgeleverde LTM1450-8.1 en de al bestelde LTM1650-8.1 van Liebherr, verwacht Wagenborg Nedlift dit jaar eveneens twee splinternieuwe mobiele torenkranen van Liebherr te verwelkomen (MK73-3.1). Daarnaast heeft Wagenborg een optie genomen op 25 nieuwe Liebherr machines in de periode van 2021 tot en met 2025. Deze kranen dienen ter vervanging van diverse oudere mobiele kranen en mobiele torenkranen.

Duurzaamheid: een gezamenlijk doel De nieuwe Liebherr machines zijn voorzien van schone Stage V motoren. Hiermee wordt een significante vermindering van uitstoot gerealiseerd. Deze verjonging van het kranenpark is hiermee een passend onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van Wagenborg: een plan waarin concrete doelstellingen zijn vastgesteld tot en met 2050. Eén van de doelstellingen hieruit is het terugbrengen van CO2 uitstoot: binnen Nederland 95% en binnen de EU 50%. ‘Ook bij Liebherr staat duurzaamheid hoog op de agenda’, aldus Han Rekers, algemeen directeur van Liebherr Nederland B.V. ‘Het vertrouwen dat Wagenborg met de keuze voor Liebherr uitspreekt, motiveert ons nog meer en bevestigt dat we op de juiste weg zijn als het gaat om de ontwikkeling en productie van ‘schone’ kranen.’




Naar boven

Volgende nieuwsbrief
Eemshaven.info biedt de leden de mogelijkheid nieuws en wetenswaardigheden over hun onderneming te publiceren in onze maandelijks verschijnende nieuwsbrief.
 
Zijn er nieuwe ontwikkelingen of activiteiten binnen uw onderneming, nieuwe producten of diensten ontwikkeld of is er een andere reden uw bedrijf even in de schijnwerpers te plaatsen? Meldt het ons. De volgende nieuwsbrief verschijnt eind augustus 2021. Informatie kunt u voor 25 augustus sturen aan Gino Hubers.
 
Eemshaven.info BV staat altijd open voor vragen, suggestie en opmerkingen. Schroomt u vooral niet contact met ons op te nemen. Dat kan telefonisch (06 – 15 69 49 74) of via mail: ginohubers@eemshaven.info



Met vriendelijke groet,

Gino Hubers

Eemshaven.info
 
                                            Eemshaven.info     
                                                           M.: 00 31 6 15 69 49 74    
                                                           W.: www.eemshaven.info    
                                                           E.: info@eemshaven.info
Wilt u geen nieuwsbrieven meer van ons ontvangen? Klik dan hier om u af te melden.