Afbeelding
Informatie van Eemshaven.info

Nieuwsbrief 05 - 2024

Beste lezer van de Eemshaven.info-nieuwsbrief,

Na onze succesvolle netwerkbijeenkomst van vorige week donderdag, waarbij we gasten op het podium hadden die spraken over 'nieuwe energie', is het nu tijd om onze leden u te laten informeren over hun nieuwe producten, hun nieuwste activiteiten en ontwikkelingen middels hun bijdrage aan deze nieuwsbrief.

Nieuws van Eemshaven.info
Met onze nieuwe website zijn we in een afrondende fase en we hopen u tijdens onze december-bijeenkomst e.e.a. te kunnen laten zien. Daarnaast gaan uiteraard de gesprekken met onze eden door en geven we uitgebreidere invulling aan ons nieuwe CRM-systeem. Ook zijn we al bezig met het invullen van de activiteiten voor 2025, maar tot die tijd kunt u volgende data alvast noteren:


24 oktober: themabijeenkomst
26 november: sportieve bijeenkomst bij Lycurgus
12 december: eindejaarsbijeenkomst.

Onze leden krijgen tijdig een uitnodiging voor deze bijeenkomsten.

Bij deze willen we ook graag de gelegenheid gebruiken om u op het volgende wijzen:
Onze bijeenkomsten zijn altijd goed bezocht, maar we merken de laatste tijd dat we late afmeldingen ontvangen of soms zelfs geen afmeldingen.
In de uitnodiging staat een deadline voor aanmelden. Voor ons is dit ook de datum dat wij de locatie waar de bijeenkomst is, informeren over hoeveel gasten ze mogen ontvangen waarna zij hun inkoop en voorbereidingen starten.  De te late/niet-afmeldingen zorgt voor verspilling en hogere kosten. Wij willen u daarom  vriendelijk vragen om u -indien nodig én mogelijk - tijdig af te melden voor de bijeenkomsten. Uiteraard kunnen er omstandigheden zijn waardoor dit niet mogelijk is.

Wij wensen u veel leesplezier bij deze nieuwsbrief en zien u graag bij onze eerstvolgende bijeenkomst.

U kunt mij bereiken op telefoonnummer 06-12841731 of via jannyklei@eemshaven.info.


Met vriendelijke groet,

Janny Klei

In deze nieuwsbrief treft u informatie aan van:

Boven


Theo Pouw Groep
EZK Energie Award
Lees meer...


Theater de Molenberg
Agenda Oktober
Lees meer...


De subsidiecoach
Samen met Archeas op de promotiedagen
Lees meer...


Scheepswerf Delfzijl
Een reparatiewerf is nooit saai
Lees meer...


Roelofs Groep
Hydronex: dé partner in de ontwikkeling van slimme energiehubs en waterstof
Lees meer...


Poelstra Perslucht
Uitbreiding met Kaeser Compressoren
Lees meer...


MotracLinde
Uitnodiging Jaarbeurs Utrecht 5 - 7 november
Lees meer...


Mark Climate Technology
Wilt u uw gasverbruik verminderen?
Lees meer....


Kärcher
KIRA CV 50: dé autonome robotstofzuiger voor professionals!
Lees meer...


InAxtion
Strengere controle op zzp: kans of risico voor opdrachtgevers?
Lees meer...


Hijsspecialist
Advies, beheer, materiaal
Lees meer...


Geertsema Staal
Service op alle fronten
Lees meer....


Emotion Events
Pickleball
Lees meer...


De Drait
Nieuwsbrief
Lees meer....


DSNRG
De energiemarkt in beweging
Lees meer...


Van Braak Accountants
Nieuwe wet ZZP’ers leidt tot onduidelijkheid
Lees meer...


Alert
Resque Teams Alert: Klaar voor het Nieuwe Seizoen
Lees meer...


ADG Groep 
Robin Oosterwijk
Lees meer....
 

Nieuwe leden

De afgelopen maanden zijn de volgende bedrijven lid geworden van Eemshaven.info
  • Van Ginkel Group 
  • Hotel Hunzego
  • IJssel 
  • Emotion Events
  • Premier Modular   
  • Work@Projects

Theater & Filmhuis de Molenberg - Agenda Oktober

Molenberg


Dinsdag 1 oktober
Dadchelor
film
aanvang: 20:00 uur



Donderdag 3 oktober
A Tribute to George Michael
muziek
aanvang: 20:15 uur


Vrijdag 4 oktober
Tangerine
muziek
aanvang: 20:15 uur





Zaterdag 5 oktober
Javier Guzman
cabaret
aanvang: 20:15 uur




Dinsdag 8 oktober
Un p’tit truc en plus
film
aanvang: 20:00 uur

Donderdag 10 oktober
Jeroen’s Clan
cabaret
aanvang: 20:15 uur




Vrijdag 11 oktober
Toneelgroep Even Pauze!
Toneel
aanvang: 20:15 uur




Zaterdag 12 oktober
Jan Henk de Groot
muziek
aanvang: 20:15 uur

Wij zien u graag in Theater & Filmhuis de Molenberg. Voor een volledig overzicht klik hier.
 Naar boven

Kärcher - KIRA CV 50: dé autonome robotstofzuiger voor professionals!

Karcher



Wij bij Kärcher breiden ons assortiment autonome schoonmaakoplossingen uit met de nieuwe KIRA CV 50, speciaal ontworpen voor professionele gebruikers in hotels, kantooromgevingen en openbare ruimten. Deze innovatieve robotstofzuiger is uitgerust met oplaadbare accu’s en is ideaal voor het reinigen van kleine tot middelgrote tapijten en harde vloeren.

Slimmer schoonmaken met de KIRA CV 50
De KIRA CV 50 is eenvoudig en intuïtief te bedienen, met diverse reinigingsmodi die aangepast kunnen worden aan de specifieke taak en locatie. De basismodus is perfect voor minder complexe omgevingen, terwijl de robot in complexere ruimtes een verkenningstocht kan uitvoeren. Via onze cloud-app kunt u de route instellen, aanpassen en inplannen, evenals statusupdates ontvangen en gedetailleerde reinigingsrapporten bekijken.

Veilige en nauwkeurige 3D LiDAR navigatie
Dankzij de nauwkeurige LiDAR-technologie en ultrasone sensoren navigeert de KIRA CV 50 veilig door openbare ruimtes, vermijdt obstakels, herkent trappen en voorkomt botsingen. De hoge oppervlakteprestatie van meer dan 500 m²/u maakt deze robot perfect voor het efficiënt reinigen van grote gangen en toegangszones. De twee zijborstels zorgen ervoor dat los vuil ook van de randen wordt verwijderd, terwijl het compacte ontwerp gemakkelijk reinigen onder tafels mogelijk maakt.

Kärcher Battery Universe
De KIRA CV 50 is compatibel met de 36V-versies van ons ‘Kärcher Battery Universe’ accuplatform. De verwisselbare accu’s zorgen voor ononderbroken autonomie en optimaal gebruik van korte reinigingsperiodes. Met het LCD-display met ‘Real Time Technology’ wordt de resterende accucapaciteit en werk- en oplaadtijd nauwkeurig weergegeven. De accu’s zijn       schokbestendig en beschermd tegen stof en waterstralen (IPX5).


 Naar boven

Resque Teams Alert: Klaar voor het Nieuwe Seizoen!

Alert


De Resque Teams van Alert zijn klaar voor de nieuwe uitdagingen van het komende seizoen! Steeds vaker worden zij preventief ingezet bij werkzaamheden met een verhoogd risico, zoals door de aanwezigheid van hoogteverschillen.

Om optimaal voorbereid te blijven, hebben alle teamleden onlangs een meerdaagse bijscholing gevolgd, in samenwerking met Rope Access. Tijdens deze intensieve training hebben zij hun vaardigheden verder aangescherpt en de nieuwste technieken geleerd om veilig en effectief te kunnen opereren in risicovolle situaties.

Met deze extra kennis en ervaring staan onze teams weer paraat om bij te dragen aan een veilige werkomgeving!

 
 Naar boven

Theo Pouw Groep - EZK Energie Award

TheoPouw

 
De Theo Pouw Groep is samen met twee andere bedrijven genomineerd geweest voor het EZK Energie Award 2024, in de categorie groot bedrijf. Energiebesparing staat bij de Theo Pouw Groep hoog in het vaandel.

Om genomineerd te worden stonden er drie voorwaarden centraal, namelijk:
1. Opvallende verduurzaming van het energieverbruik;
2. Het creatief gebruiken van technieken hiervoor die al bestaan;
3. Andere bedrijven kunnen het makkelijk overnemen en gebruiken.

Deze nominatie hebben we verdiend omdat we hebben geïnvesteerd in een ORC, die de restwarmte welke vrijkomt bij de thermische reiniger, nuttig en rendabel toegepast, zodat wij onze eigen energie produceren en de gehele vestiging Eemshaven voorzien van duurzame energie.
Wij zijn trots en vereerd met deze nominatie.


   
 Naar boven

ADG Groep - Robin Oosterwijk

ADGgroep


Hallo leden van Eenmshaven.info,

Mijn naam is Robin Oosterwijk en ik wil me graag aan je voorstellen! Ik ben accountmanager bij de ADG Groep, de Auto Drenthe Groningen Groep. Wij zijn de officiële dealer van Toyota, Lexus, Suzuki en BYD voor noord Nederland. Wij hebben een universele leasemaatschappij, ADG-Lease, en twee vestigingen van autoverhuurder Autohopper.

Wat ik doe
Ik ben gespecialiseerd in emissievrij rijden (elektrisch en waterstof) én ik heb een passie voor onze GR (Gazoo Racing) modellen waar de GR- Yaris misschien wel het mooiste voorbeeld van is. Daarnaast zijn wij zeer ervaren met het leasen, leveren en onderhouden van kleine maar ook grote wagenparken.

Waarvoor kun je bij mij terecht
Heb je interesse in één of meerdere nieuwe of gebruikte auto’s van onze merken, heb je vragen over de milieuzones die er gaan komen of het afschaffen van de vrijstelling van BPM voor bedrijfsauto’s of wil je iets weten over onze leaseactiviteiten, neem dan contact met mij op. Je kunt mij bereiken op nummer 06-21267499

Kennismaken
Wellicht ben je nu nog niet bezig met vernieuwing van jouw wagenpark, ook dan maak ik graag een afspraak om kennis te komen maken. Wil je naar ons komen om te kijken hoe het reilt en zeilt in een autobedrijf? Dan kan natuurlijk ook. Ik geef je graag een rondleiding en laat je onze werkplaats en schadeherstelbedrijf zien.
Tot slot

Ben je nieuwsgierig naar wie ik ben wat wij doen? Neem gerust contact op met mij!

 
 Naar boven

Mark Climate Technology - Wilt u uw gasverbruik verminderen?

MARK


Maak dan gebruik van onze hybride regeling, geschikt voor gasgestookte Mark Luchtverwarmers in combinatie met de Mark MISTRAL MDX.

De Mark MISTRAL MDX is een VRF-systeem speciaal ontwikkeld voor het energiezuinig verwarmen en koelen van grote ruimtes. In combinatie met onze hybride regeling kan het toestel probleemloos samenwerken met een bestaande of nieuwe gasgestookte Mark GS+/GSX luchtverwarmer. Op deze manier bespaart men aanzienlijk op de energiekosten. Het te installeren vermogen van de MISTRAL MDX unit kan laag zijn doordat de gasgestookte heater(s) zorgen voor het benodigde vermogen bij strenge koude.

De MISTRAL MDX kent dankzij haar grote vermogens van 33 kW en 56 kW en de lange beschikbare leidinglengtes (90m MDX 33/ 170m MDX 56) veel toepassingsmogelijkheden. De toestellen zijn zeer geschikt voor het verwarmen en koelen van garages, magazijnen, werkplaatsen, ­distributiecentra en showrooms.

Zoekt u een oplossing om het gasverbruik van uw bedrijfshal of gebouw te verminderen?

Neem dan contact met ons op via
📧 info@mark.nl /
📞 +31 (0)598 656 600


   
 Naar boven

DSNRG - De energiemarkt in beweging

DSNRG



De afgelopen tijd is er veel veranderd op de energiemarkt. Misschien heeft u hier al het één en ander over gelezen in het nieuws. Het kan lastig zijn om door de bomen het bos nog te zien, vooral met een grootverbruik aansluiting en zonnepanelen.
We proberen in dit artikel wat meer duidelijkheid te geven over de opties op de huidige energiemarkt.

Kansen op de huidige energiemarkt
De huidige marktomstandigheden bieden veel kansen voor slimme sturing, energieopslag en het optimaliseren van uw eigen verbruik. Traditioneel werd te veel opgewekte zonnestroom door energieleveranciers veel verhandeld op de
EPEX day-ahead markt, waar uurprijzen een dag van tevoren bekend zijn.

De elektriciteitsmarkt: EPEX en Onbalansmarkt
De elektriciteitsmarkt is voortdurend in beweging, wat zowel uitdagingen als kansen met zich meebrengt. Naast de traditionele handel op de EPEX-markt (groothandelsmarkt), zijn er nu ook dynamische energiecontracten waarbij aanvullende handel plaatsvindt op de onbalansmarkt.

EPEX-markt
De EPEX-markt is verdeeld in twee segmenten: EPEX Spot (handel in uurprijzen de dag voor levering) en EPEX Day-Ahead (handel in dagprijzen de dag voor levering). Dit jaar zijn de elektriciteitsprijzen op de EPEX lager dan in voorgaande jaren, wat producten zoals Smart PPA’s (Power Purchase Agreements) aantrekkelijker maakt. Een opvallende trend op de EPEX-markt zijn de negatieve uurprijzen, die vaker en langer voorkomen dan voorheen. Afhankelijk van de situatie van de klant kan dit de inkomsten uit energie teruglevering beïnvloeden.

Onbalansmarkt
De onbalansmarkt, ook wel primair reservevermogen genoemd, heeft als doel de netfrequentie bij verstoringen in vraag en aanbod snel terug te brengen naar 50 Hz. Tennet zorgt voor balans door in te grijpen bij onbalans, met behulp van regel- en reservevermogen. Er zijn meerdere regeltoestanden. Bij regeltoestand 0 is er geen aanpassing nodig. Bij regeltoestand 1 (en/of -1) is de onbalans klein en fluctueren de prijzen. Dit kan interessant zijn als je op het juiste moment handelt met beschikbare elektriciteit, bijvoorbeeld uit een energie opslagsysteem. Bij regeltoestand 2 is de onbalans nog groter.

Energieopwekking en -opslag
Het opwekken van duurzame energie, zoals met zonnepanelen of windmolens, is de basis. Zonder deze opwekking kunt u niet in uw eigen verbruik voorzien. Het is belangrijk om het vraagprofiel van de klant af te stemmen op het opwekprofiel van de installatie. Overcapaciteit kan met een energieopslagsysteem later gebruikt of verhandeld worden. DSNRG beoordeelt continu de terugverdientijd van duurzame installaties en adviseert hoe je de opgewekte energie het beste kunt benutten, zowel voor eigen verbruik als voorverkoop. Het kan ook interessant zijn om elektrische energie om te zetten in warmte.

Energiesturing en Energiemanagementsystemen (EMS)
Een energiemanagementsysteem (EMS) is de basis voor een flexibel energiesysteem. Een EMS monitort, analyseert en optimaliseert de energiestromen binnen een netwerk. Het systeem maakt het mogelijk om elektriciteit te beheren, zoals het in- en uitschakelen van omvormers, het balanceren van vermogen over verschillende assets, en het laden of ontladen van energieopslagsystemen (zowel voor elektrisch als voor warmte). Het EMS bestaat uit hardware en bijbehorende software, met veel mogelijkheden.

De rol van de energieleverancier
Een belangrijke factor in het benutten van opgewekte energie is het energiecontract. De rol van de energieleverancier is steeds groter geworden. Terwijl het energiemanagementsysteem de mogelijkheden biedt om duurzame assets op afstand te beheren, is het de energieleverancier die dit daadwerkelijk doet. De energieleverancier voorspelt en anticipeert op het verwachte verbruik en de opwekking van de klant en kiest een passende inkoop-en verkoopstrategie op basis van uitgebreide marktanalyses. Hoe nauwkeuriger de voorspellingen, hoe beter de energie kan worden benut. De afstemming tussen klant en energieleverancier over het verwachte verbruiksprofiel en het benutten van overcapaciteit wordt steeds belangrijker. Het is essentieel om inzicht te hebben in je verbruik en interne energiestromen. Bij DSNRG beschikken wij over de juiste partners om u hierover te adviseren.

Interesse?
Bent u benieuwd of slimme aansturing ook voor u werkt? Wilt u meer informatie over energieopslag, de actuele subsidiekansen of heeft u advies nodig om vraag en aanbod op uw bedrijf te optimaliseren? Neem dan contact op met DSNRG voor hulp bij opwek, opslag en verkoop van uw duurzaam opgewekte elektriciteit!
 
 Naar boven

Uitbreiding met Kaeser Compressoren door Poelstra Perslucht

Poelstra

Achtergrond:
In de afgelopen maand heeft Poelstra Perslucht de werkzaamheden voltooid aan de uitbreiding van het compressorstation van de Theo Pouw Groep in de Eemshaven. Sinds 2015 ondersteunt Poelstra Perslucht de Theo Pouw Groep met het onderhoud en de modernisering van hun persluchtinstallatie.

Wat hebben wij gedaan:
In 2019 werd, na een uitgebreide analyse, de bestaande installatie vervangen en uitgebreid met vier Kaeser CSD-105 schroefcompressoren, elk met een capaciteit van 10 m³ per minuut. Deze compressoren zijn uitgerust met systemen voor warmteterugwinning, filters en een zomer/winter drooginstallatie.
Vanwege de groeiende vraag naar perslucht werd recentelijk een nieuwe Kaeser DSDX 305 schroefcompressor met een capaciteit van 30 m³ per minuut toegevoegd. Ook deze compressor beschikt over warmteterugwinning. De geavanceerde aansturing van de zomer- en winterdrogers gebeurt automatisch via een buiten thermostaat en het SAM-systeem.
Om het systeem te optimaliseren, is een Kaeser Sigma Air Manager 4 (SAM) geïnstalleerd. Dit beheersysteem zorgt voor een efficiënte werking van de compressoren, minimaliseert nullast-uren, en verhoogt de controle en betrouwbaarheid van het systeem. Daarnaast is het leidingwerk aangepast en uitgebreid, inclusief een 5000-liter persluchtketel.

Deze verbeteringen maakte de Theo Pouw Group door:
  • Efficiënt energiegebruik
  • Hoge productiecapaciteit
  • Betere controle en minder stilstanden
  • Flexibiliteit door gesplitste capaciteit
Benieuwd naar (perslucht-)oplossingen voor jouw luchtprobleem? Neem dan nu contact op!


   
 Naar boven

InAxtion - Strengere controle op zzp: kans of risico voor opdrachtgevers?

InAxtion


Het aflopen van het handhavingsmoratorium rondom zzp’ers per 1 januari 2025 brengt grote veranderingen met zich mee voor zowel zzp’ers als hun opdrachtgevers. De overheid gaat strenger controleren op schijnzelfstandigheid, wat betekent dat bedrijven en freelancers met aanzienlijke gevolgen te maken kunnen krijgen. Maar wat betekent dit concreet voor bedrijven in de technische sector en voor InAxtion in het bijzonder? Marc van Ravenstein, algemeen directeur van InAxtion, geeft zijn visie.

De achtergrond van de nieuwe situatie
De Belastingdienst en de Arbeidsinspectie zullen vanaf 2025 strenger handhaven op schijnzelfstandigheid. Marc van Ravenstein licht toe: “De werkelijke relatie tussen een opdrachtgever en een zzp’er wordt straks beoordeeld: is er echt sprake van zelfstandig ondernemerschap, of functioneert de zzp’er in de praktijk als een werknemer onder leiding en toezicht van de opdrachtgever? In dat laatste geval worden opdrachtgevers alsnog geconfronteerd met werkgeverslasten zoals premies, belasting en mogelijke pensioenverplichtingen, tot vijf jaar terug. Het kan dan om enorme bedragen gaan. Let wel, de daadwerkelijke omstandigheden zijn bepalend. Geef je toch leiding aan een zzp’er, dan word jij als werkgever gezien.”

Wat betekent dit voor opdrachtgevers?
Voor opdrachtgevers, zeker in de technische sector waar InAxtion actief is, kunnen de gevolgen aanzienlijk zijn. “Je ziet dat de afgelopen jaren de inzet van zzp’ers een flinke vlucht heeft genomen,” aldus Van Ravenstein, “vaak ook via tussenpersonen of platformen. Maar met de nieuwe controles zal duidelijk worden dat veel van deze zzp’ers in feite gewoon werknemers van die opdrachtgevers zijn. Dit betekent extra kosten en verplichtingen voor bedrijven, en dat kan hen flink parten spelen.”
Daarnaast is er het risico voor bedrijven die zzp’ers inzetten bij fysiek zwaar werk. Van Ravenstein legt uit: “Een zzp’er die ziek wordt of arbeidsongeschikt raakt, kan alsnog een dienstverband claimen en doorbetaling van loon, transitievergoedingen of een WW-uitkering eisen. Of een pensioen claimen. De wetgeving is vrij duidelijk en er zal meer jurisprudentie komen als de handhaving intensiever wordt. De financiële risico’s voor opdrachtgevers zijn daardoor groter dan ooit.”

Uitdagingen en kansen voor InAxtion
Voor InAxtion biedt de nieuwe wetgeving zowel uitdagingen als kansen. Van Ravenstein: “Wij hebben ook zzp’ers, maar de focus ligt op medewerkers in loondienst. Het voordeel hiervan is dat we onze klanten én medewerkers continuïteit en zekerheid kunnen bieden. Onze medewerkers krijgen pensioen, doorbetaling bij ziekte en andere voordelen die zzp’ers vaak niet hebben. Daardoor is het inkomensverschil tussen loondienst en zzp vaak kleiner dan men denkt.”
Voor opdrachtgevers biedt de inzet van vast personeel via InAxtion een stabiele en betrouwbare oplossing. “Wij investeren in onze mensen, leiden ze op en zorgen dat ze zich ontwikkelen. Dat maakt teams productiever en zorgt voor een betere samenwerking. Klanten willen immers een ploeg die op elkaar is ingespeeld en niet steeds wisselt,” zegt Van Ravenstein. “Het is duidelijk dat de aangekondigde handhaving een wake-up call is. Je moet je positie als opdrachtgever onder ogen zien en actie nemen. Het negeren daarvan of de risico’s afschuiven is niet langer houdbaar.”

Conclusie: blijf kritisch
De nieuwe zzp-wetgeving dwingt bedrijven om kritisch naar hun personeelsbeleid te kijken. Van Ravenstein benadrukt: “Voor opdrachtgevers in de technische sector is het essentieel om samen te werken met partners die de risico’s begrijpen en meedenken over oplossingen. Bij InAxtion zien we hier een kans om met goed opgeleid en vast personeel duurzame relaties op te bouwen met onze klanten. Zo blijven we de focus houden op wat echt belangrijk is: continuïteit, kwaliteit en zekerheid op de werkvloer.”
Deze ontwikkelingen maken duidelijk dat zowel opdrachtgevers als zzp’ers zich goed moeten voorbereiden op de nieuwe regelgeving. Van Ravenstein besluit: “Door samen te werken met een partij als InAxtion, die de regels kent en kan ondersteunen bij het maken van de juiste keuzes, bouwen we samen aan een solide en toekomstbestendige basis.”

Sparren? Neem contact met ons op.
   
 Naar boven

Van Braak Accountants - Nieuwe wet ZZP’ers leidt tot onduidelijkheid

VanBraak


Met de komst van een nieuw Kabinet is er sprake van een nieuwe politieke realiteit. Het Hoofdlijnenakkoord en vervolgens het Regeerakkoord is gepresenteerd. Wat dit betekent voor ondernemend Nederland, is nu nog niet volledig te overzien. Feit is wel dat dit Kabinet het bedrijfsleven, en met name het MKB, serieus neemt en dat is een goede ontwikkeling. Minder te spreken zijn waarschijnlijk de ZZP’ers. De Belastingdienst gaat vanaf 1 januari 2025 volledig handhaven op schijnzelfstandigheid en dat heeft nu al gevolgen.

Ondanks dat we nog niet precies weten wat de nieuwe wet inhoudt, is er wel een hoop twijfel onder ZZP’ers. De nieuwe versie van de wet Verduidelijking Beoordeling Arbeidsrelaties en Rechtsvermoeden, zoals de wet volledig heet, laat aan duidelijkheid nog steeds te wensen over. Dat vinden overigens niet alleen ZZP’ers, maar ook werkgevers en bemiddelaars. De nieuwe wet zorgt vooral voor een onzekere situatie en dat is vervelend.

Veel ZZP’ers vragen zich bijvoorbeeld af of ze straks nog wel met hun werk verder kunnen. Nu al nemen werkgevers afscheid van ZZP’ers, omdat ze geen enkel risico willen nemen. Bedrijven lopen de kans dat ze boetes of naheffingen krijgen wanneer ze mensen inhuren die hun werk niet zelfstandig uitvoeren. Er zijn echter wel mogelijkheden om een einde te maken aan die onzekerheid. Een ZZP’er kan bijvoorbeeld gaan samenwerken met collega ZZP’ers, waardoor ze eerder als ondernemer worden aangemerkt. Zet een VOF op of een maatschap en maak daarover heldere afspraken.

Bij dat laatste moet je vooral denken aan allerlei bepalingen die moeten worden opgesteld. Bijvoorbeeld wie met het bedrijf mag doorgaan bij onenigheid, dat er bij verschil van mening een derde partij benoemd is die snel een beslissing kan nemen, hoe de doorbetaling bij ziekte is geregeld. En leg ook vast hoe de prijs bepaald wordt bij het uit elkaar gaan. Wat er gebeurt bij overlijden van één van de partners, of er een risicoverzekering is afgesloten, enzovoort. Wanneer je al deze zaken goed regelt, is er sprake van een onderneming.

Ben je ZZP’er en wil je meer informatie, heeft u juridische vragen over een zakelijk geschil, relevante wetgeving of wilt u een overeenkomst laten opstellen of beoordelen? De ervaren juristen van Van Braak Accountants zijn u graag van dienst.
De contactgegevens van onze noordelijke kantoren vindt u op onze site.

U kunt ook contact opnemen via 06-53734363

 Naar boven

Emotion Events - Pickleball

De Drait - Nieuwsbrief

DeDrait


De meest recente nieuwsbrief van De Drait Yachting kunt u hier lezen.

U treft onder andere interessante kortingen en informatie over overvaarten aan. 

Veel leesplezier!
   
 Naar boven

Geertsema Staal - Service op alle fronten

Geertsema


In ons ruime magazijn in Winschoten hebben we altijd minstens 2500 ton aan staal, rvs en aluminium op voorraad. Daarnaast beschikken we ook over een breed assortiment aan toebehoren zoals flenzen, fittingen, beugels en koppelstukken. Hierdoor zijn we in de mogelijkheid om direct uit voorraad te leveren.

Voor 15:00u besteld, morgen geleverd in Noordoost-Nederland

Bovendien bieden we maatwerk oplossingen met onze zaagservice. Met drie zaagmachines kunnen we materialen op elke gewenste lengte en zelfs in verstek zagen. Hierdoor kunnen we altijd de juiste afmetingen leveren.

Niet in de gelegenheid om uw materialen bij ons op te halen? Geen probleem! Met onze eigen vrachtauto’s die zijn uitgerust met autolaad- & - loskranen kunnen we snel en flexibel op eke locatie in Noordoost-Nederland leveren.

Dit pakket zorgt ervoor dat u als klant sneller aan de slag kunt gaan met betrouwbare leveringen en maatwerkoplossingen.

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen? Neem contact met ons op.

   
 Naar boven

De subsidiecoach – Samen met Archeas op de promotiedagen

subsidiecoach

 
Op 5 en 6 november worden de Promotiedagen in Martiniplaza gehouden. De subsidiecoach staat samen met Archeas op Het Hogeland Plein.
 
De subsidiecoach is er voor de ambitieuze ondernemer die wil investeren in de toekomst. Zeker voor de ondernemer die werkt aan De Groene Horizon, het thema van de promotiedagen, zijn er  subsidiekansen!
 
Ook Archeas kijkt met ondernemers naar de toekomst. Met geavanceerde financiële modellen en heldere, laagdrempelige communicatie bieden ze ondernemers inzicht in de impact van hun financiële beslissingen. Archeas blijft op de lange termijn betrokken als echte finance partner, zodat bedrijven financieel gezond worden, duurzaam groeien en hun succes op de lange termijn kunnen waarborgen.
 
We gaan graag met u in gesprek tijdens de promotiedagen!  
 Naar boven

Hijsspecialist - Advies, beheer, materiaal

Hijsspecialist


Als gecertificeerd erkend keurbedrijf hijs- en hefmiddelen (EKH) keurt, inspecteert en certificeert Hijsspecialist bedrijfsmiddelen binnen de werkvoorschriften van EKH. Niet alleen de hijs- en hefmiddelen, maar ook draagbaar klimmateriaal, valbeveiliging en NEN-3140 gereedschappen. Met een visuele inspectie onderzoekt onze gecertificeerde keurmeester of de materialen veilig te gebruiken zijn.
We doen jaarlijks 25.000 keuringen. Wij keuren zowel in onze werkplaats als op locatie. Met onze 80 tons verticale trekbank en 120 tons horizontale trekbank kunnen hijs- en hefmiddelen worden beproefd of de materialen daadwerkelijk de sterkte hebben dat is berekend.

Hijsspecialist biedt een compleet assortiment in hijs- en hefmiddelen, gereedschappen, veiligheidsartikelen en aanverwante producten. We leveren jaarlijks 9.000 nieuwe gecertificeerde bedrijfsmiddelen. Daarnaast hebben we ruim 144.000 bedrijfsmiddelen in beheer in het certificatensysteem Dr. Watson.

Met onze ruime ervaring in keuren en certificeren kunnen wij gericht advies geven over de producten die het beste aansluiten bij de situatie. Zijn er specifieke wensen of complexe vraagstukken rondom constructies of hef- en hijsmiddelen? We hebben eigenlijk voor alles wel een goede oplossing. Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden!

 


  Naar boven

Roelofs - Hydronex: dé partner in de ontwikkeling van slimme energiehubs en waterstof

Roelofs


Maak kennis met Hydronex! Deze dochteronderneming van Roelofs Groep pakt energie- en duurzaamheidsopgaven integraal aan. Ons hoofdactiviteiten bestaan uit het initiëren, ontwikkelen, financieren en exploiteren van slimme energiehubs, waarin waterstof vaak een rol speelt.

Momenteel ontwikkelt Hydronex, als initiatienemer, energiehubs op bedrijventerrein Oosterweilanden in de gemeente Twenterand en op Bedrijvenpark Eeserwold in Steenwijk. Daarbij wordt lokaal opgewekte energie op een slimme manier uitgewisseld of opgeslagen in batterijen en groene waterstof.  Daarnaast onderzoeken we op verschillende locaties in Noord- en Oost-Nederland de haalbaarheid voor de ontwikkeling van energiehubs.

Noorden koploper in waterstofeconomie
We geloven dat ondernemers en sectoren een cruciale rol zullen spelen bij de overgang naar een nieuwe economie. Daarom werken we samen met partners om duurzame oplossingen te creëren die de energietransitie vormgeven. Als kompaanlid van ketenregisseur HyNorth zetten we ons in om het Noorden tot een koploper in de waterstofeconomie te maken.

Meer weten over waterstof
Van de initiële vraag of behoefte tot concrete planvorming en realisatie, u kunt bij Hydronex terecht! Wilt u wellicht iets met waterstof doen? Onze specialisten gaan graag in gesprek om de mogelijkheden te bekijken. Kijk op www.hydronex.nl of neem contact op via info@hydronex.nl of telefonisch: 0546 67 89 85.



Naar boven

Scheepswerf Delfzijl - Een reparatiewerf is nooit saai

Scheepswerfdelfzijl

Weer eens wat anders, een reparatiewerf is dan ook nooit saai

In de loop van de jaren heeft scheepswerf Delfzijl, v/h Scheepswerf Hunfeld, alle vele soorten en maten van schepen op de helling drooggezet. Van sleepboot tot binnenvaartschip, van een meer dan honderd jaar oude zeilklipper tot een hoogst moderne aluminium catamaran voor de windparken. Afgelopen week werd op de helling wel een heel speciaal vaartuig drooggezet voor inspectie, namelijk een zogenaamde splijtbak ook wel klapbak genoemd. Een dergelijk type schip is tot op heden nog niet op de helling geweest, dus zo te zeggen een primeur!

Over de hele lengte openvouwen
De zogenaamde splijtbakken zijn vaartuigen welke zich over de hele lengte van het schip kunnen openvouwen. Ook het dokken van dit soort schepen heeft speciale aandacht nodig. Om een dergelijk schip goed te kunnen inspecteren moet het schip deels opengeklapt op de hellingwagens gezet worden. Daar moest wel over nagedacht worden. De omschrijving en de foto’s geven een beeld van een dergelijk schip en een korte video laat zien hoe een en ander in de praktijk werkt.

Klapbak
Een splijtbak, ook bekend onder de naam klapbak, is een specifiek vaartuig voor het verplaatsen van grond, steen, zand en slib op het water. Een splijtbak maakt gebruik van 2 zware hydraulische cilinders om tijdens het varen de lading te kunnen dumpen. De bak splijt c/q klapt als het ware open tijdens het varen of op een stortplaats om de inhoud direct in het water te legen.
Een splijtbak is de ideale manier om zand, slib of grond te vervoeren en te lozen tijdens het varen. De boot splijt zich als her ware open tijdens het varen, waardoor de lading door de bodem heen zakt. De inhoud verdwijnt daardoor zeer snel naar de bodem. De slijtbak is uiterst geschikt voor het dempen van putten en het verplaatsen van ladingen grote stenen voor dammen in het water. Een splijtbak wordt verplaatst door gebruik te maken van een duw- en sleepboot. De bakken zijn eenvoudig te verplaatsen en kunnen daardoor gebruikt worden voor het vervoeren van slib, zand of steen van A naar B. Ze zijn te gebruiken op zee, in rivieren, bij zandgaten en bij baggerwerkzaamheden.

In deze korte video is te zien hoe een splijtbak werkt.




Naar boven

MotracLinde - Uitnodiging Jaarbeurs Utrecht 5 - 7 november

motraclinde

Beste Eemshaven.info relatie,
 
graag nodig ik je/jullie uit op onze twee stands op Logistica Next en ICT & Logistiek, dé driedaagse hotspot met innovaties voor een toekomstbestendige logistiek. Beide beurzen vinden van dinsdag 5 tot en met donderdag 7 november plaats in de Jaarbeurs in Utrecht.
 
Wat kun je van ons verwachten?
 
Logistica Next
  • Laat je imponeren door onze elektrische krachtpatser, de Linde X50, volledig uitgerust met tal van Linde veiligheidsopties en verlichtingsmogelijkheden. 
  • Krijg een live demonstratie hoe het innovatieve veiligheidssysteem Linde Safety Guard werkt.
  • Maak kennis met de nieuwe compacte Linde stapelaar L12 B
  • Ga met ons in gesprek over welk energiesysteem geschikt is voor uw operatie.
  • Bekijk de Linde V modulair V48 orderverzameltruck.
  • Beleef de primeur van onze Motrac grijpmachine voor een leuk aandenken om mee naar huis te nemen.
 
ICT & Logistiek
  • Bewonder onze nieuwste Linde agv, de L-MATIC HD k geautomatiseerde stapelaar
  • Doorloop de online demonstratie van ons fleetmanagementsysteem Linde connect.

 
Goodiebag voor eerste 50 aanmeldingen
Ben je één van de eerste 50 aanmeldingen via onderstaande link? Dan ontvangt u van ons binnenkort een mail waarmee u op onze Logistica Next stand een goodiebag kunt ophalen. Wees er dus snel bij.
 
Registreren
De entree voor de beurs is gratis, wel dien je je vooraf te registreren. Ga hiervoor en voor aanvullende informatie naar onze website:
 
 
Wij vertellen je/jullie graag meer over onze producten en diensten onder het genot van een verse kop koffie of een verkoelend drankje. Hopelijk mag ik of één van mijn collega's je verwelkomen op de beurs.

Johan Weistra
Rayonmanager



  Naar boven

Volgende nieuwsbrief
Eemshaven.info biedt de leden de mogelijkheid nieuws en wetenswaardigheden over hun onderneming te publiceren in onze maandelijks verschijnende nieuwsbrief.
 
Zijn er nieuwe ontwikkelingen of activiteiten binnen uw onderneming, nieuwe producten of diensten ontwikkeld of is er een andere reden uw bedrijf even in de schijnwerpers te plaatsen? Meldt het ons. De volgende nieuwsbrief verschijnt in oktober 2024. Aanleveren kan tot 25 oktober a.s.
 
Eemshaven.info BV staat altijd open voor vragen, suggestie en opmerkingen. Schroomt u vooral niet contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Janny Klei
Eemshaven.info
Wilt u geen nieuwsbrieven meer van ons ontvangen? Klik dan hier om u af te melden.