Afbeelding
Informatie van Eemshaven.info

Nieuwsbrief 03 - 2020

Geacht Eemshaven.info-lid,

Het is opeens de nieuwe werkelijkheid geworden. De ‘anderhalvemeter-maatschappij’. Uit de bijdragen voor de derde nieuwsbrief van businessplatform Eemshaven.info blijkt, dat onze leden daar op een uiterst creatieve manier op inspelen.

Bestelde printers worden gratis op afstand geïnstalleerd en geïmplementeerd. Onder het motto als iedereen stilstaat moet je bewegen is er een online training Sales without a Handshake en zijn er diverse Webinars voor ondernemers. In een tijd die voor veel ondernemers veel problemen en of onzekerheden met zich mee brengt zijn er werkgeveradviseurs waarop men een beroep kan doen. Maar andere ontwikkelingen gaan ook gewoon door. Er is informatie over het uitstel van de invoering van de omgevingswet, hypermoderne uitlijnapparatuur en wordt er gewezen op het belang van het digitaliseren van bedrijfsdocumenten.

Kortom opnieuw een gevarieerd aanbod van bedrijfsnieuws van onze leden. Binnenkort ontvangt u van mij weer een persoonlijke videoboodschap. Daarin vertel ik onder meer op welke manier wij van Eemshaven.info u gaan informeren over recente economische ontwikkelingen in de Eemsdelta.

Blijf allen gezond.

Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met Karla Wielenga.
 

Nieuwe leden

De afgelopen maand mochten wij de volgende nieuwe leden verwelkomen:    
  • ECNN Engineering & Consultancy Noord Nederland
  • Ballast Nedam Industriebouw
  • Powerspex Instrumentation BV
  • Grafisch bedrijf de Bruin
 

In deze nieuwsbrief treft u informatie aan van:

Boven
Werkplein Fivelingo
Ondersteunen ondernemers
Lees meer...


Vakgarage Dallinga
Hypermoderne uitlijneapparatuur
Lees meer...


Santanera
Afhaalmenu's
Lees meer...


Peutz
Uitstel invoering Omgevinswet | Machine learning
Lees meer....


Noorderlicht
Reclamemateriaal
Lees meer...


Nationaal Incassobureau
De ketting heel houden
Lees meer...


MarneVeenstra
Wij staan voor u klaar
Lees meer....


Mark Klimaattechniek
Donatie mondkapjes
Lees meer...


Kredietunie
We zetten de klok 3 maanden vooruit
Lees meer...


Kenneth Smit
Sales without a handshake
Lees meer...


Kärcher B.V.
Hygiëne op de eerste plaats
Lees meer...


Jan Snel
Ondernemen met 1,5 meter
Lees meer...


IVM
Belang in LearnHero B.V.
Lees meer....


Interoffice
Gratis installatie op afstand
Lees meer...


Interface
norament nTx kleurengamma
Lees meer...


Hijsspecialist
GE Award Best Supplier Quality
Lees meer...


Hotel Van der Valk Groningen-Zuidbroek A7
Wij komen naar je toe
Lees meer...


HLB Nannen
Tijdelijke noodmaatregel overbrugging werkbehoud
Lees meer...


Groningen Seaports
Havenmeester Pieter van der Wal
Lees meer...


Friso Bouw Groningen
Wij werken door
Lees meer...


Eemshotel
Lekker thuis uit eten
Lees meer...


Eemsdelta College
Nieuwsbrief
Lees meer...


EBG
Kenniscafe 28 april: businessmodel op de schop
Lees meer...


De Drait Yachting
Kosteloos verplaatsen
Lees meer...


Boels Rental
Onze corona-richtlijnen
Lees meer...


Best Western Plus Hotel Groningen Plaza 
Meetings, appartementen, hotelkamers en onze verbouwing
Lees meer...


Apollo hotels
Overnachten tijdens de corona-crisis
Lees meer...


123archief
Digitialisering van documenten
Lees meer...


123 telefoondienst
Supportdiensten outsourcen
Lees meer...

Kärcher B.V. - Wanneer hygiëne op de eerste plaats komt

karcher

Het nieuwe coronavirus, ook wel SARS-CoV-2 genoemd, verspreidt zich over de hele wereld. De belangrijkste overdrachtsroute van mens op mens is via kleine druppeltjes. Met eenvoudige hygiënemaatregelen kan iedereen helpen om zichzelf en anderen te beschermen tegen de levensbedreigende longziekte en de snelle verspreiding van het virus te remmen. Onze themaspecial behandelt de meest effectieve methoden voor bescherming tegen infectie.



Naar boven

Eemshotel - Lekker thuis uit eten? Pak de koffer!

eemshotel


Uw maaltijd op restaurant niveau bij u thuis bezorgd!
Tijdens de Corona-crisis bezorgen wij onze menu's bij u thuis. Hoe doen we dat?

De koude voorgerechten en soepen worden door ons pas en klaar koud geleverd met stokbrood en boter. De maaltijden worden door ons volledig bereid en op smaak gebracht en koud gebracht het enige wat u nog moet doen is de in vacuumzakken verpakte producten in een pan met water 6-7 min op ± 80c te verwamen.

Bel 06-30724107 of mail om uw bestelling en uw gegevens door te geven wij komen de koffer tussen 17.00 uur en 18.00 uur bezorgen.
Het afrekenen kan met pin of met een tikkie

Natuurlijk houden wij ons aan het voorgeschreven corona-protocol.

Klikt u hier voor het menu.

Eet smakelijk!  

Naar boven

EBG Kenniscafé - Vandaag, 28 april: Businessmodel op de schop

 ebg

Economic Board Groningen (EBG) ondersteunt ondernemers, juist nu 28 april: Online EBG Kenniscafé 'Businessmodel op de schop?

Coronacrisis.. moet je businessmodel nu op de schop of kun je zo op dezelfde voet verder? Op 28 april organiseert Economic Board Groningen weer een online EBG. Meld je nu nog snel gratis aan via deze link.


Terugkijken: Webinar Ondernemersregelingen Coronacrisis
Vrijdag 10 april organiseerde Economic Board Groningen een webinar over de regelingen die door de overheid zijn gerealiseerd om ondernemers te ondersteunen tijdens de coronacrisis. EBG organiseerde dit webinar in nauwe samenwerking met Eemsdelta/EZ, Groningen Seaports, Provincie Groningen en de EZ-afdelingen van de gemeenten Het Hogeland, Loppersum, Midden-Groningen, Appingedam, Delfzijl en Oldambt.
Terugkijken kan via deze link.



Inspirerende voorbeelden gezocht!
Op onze site staat een aantal aansprekende voorbeelden van ondernemers uit onze regio die op een creatieve manier omgaan met deze bijzondere situatie. Soms door hun businessmodel aan te passen en soms ook zonder winstoogmerk en met een mooi gebaar richting anderen. Ken je een voorbeeld dat hier goed tussen past? Laat het EBG weten via deze link!

GROEIfonds investeert in Ziel, de eerste kledingfabriek voor on demand kleding in Europa
Door een investering van het GROEIfonds van Economic Board Groningen, Borski Fund en Purpose kan Ziel nu ook Europa gaan bedienen. En ze beginnen in de provincie Groningen. Lees meer op deze pagina.

Neem gerust contact op
Ben je ondernemer of zzp'er in Noord- of Midden-Groningen? Heb je vragen of heb je ondersteuning nodig? Neem dan contact op met Erik Doorenspleet, Maarten Soppe of Roy Boxmeer van Economic Board Groningen. Zij kijken graag met je mee en geven vrijblijvend advies over wat in deze situatie de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf. EBG is bereikbaar per telefoon, e-mail en WhatsApp. En op werkdagen tussen 10.00 en 11.00 uur zijn de accountmanagers van EBG bereikbaar via de chat op de website.

 

Naar boven

Hypermoderne uitlijnapparatuur bij Vakgarage Dallinga Delfzijl

Dallinga


Vakgarage Dallinga heeft een nieuwe moderne uitlijnservice! Door de vele moderne veiligheidssystemen in uw auto is het van levensbelang dat uw auto correct is uitgelijnd.



Wist u dat uitlijnen:
  • inhoudt dat de stand van uw wielen wordt gecontroleerd en afgesteld?
  • zorgt voor een brandstofbesparing tot wel 5%?
  • ervoor zorgt dat uw banden minder hard of scheef afslijten?


Kies voor een veilig contact met de weg en maak snel een afspraak via of bel ons op 0596 – 630 130

Vakgarage Dallinga is vanaf ook te bereiken via Whatsapp! Elke maandag t/m vrijdag van 08:00 - 17:00 uur op: 06-55333330. Zo proberen we in deze bijzondere tijd toch zo transparant mogelijk te blijven.

 

Naar boven

Werkplein Fivelingo - Ondersteunen ondernemers

fivelingo

Ons team van zes werkgeversadviseurs ondersteunt ondernemers in de Eemsdelta regio op het gebied van arbeidsmarkt-/personeelsvraagstukken. Zeker ook in deze tijd, die voor veel ondernemers veel problemen en/of onzekerheden met zich meebrengt.



Daarom hebben wij bijvoorbeeld alle huidige regelingen, lokaal en landelijk, voor ondernemers in één overzicht ondergebracht. Het EHBC (Eerste Hulp Bij Corona). Dit overzicht houden wij actueel. Het gemak voor ondernemers is dat hij/zij op één plaats direct toegang heeft tot alle relevante informatie. Inclusief verwijzingen naar achterliggende bronnen.

Op dit moment benaderen onze werkgeversadviseurs alle ondernemingen met vijf medewerkers of meer. Wij inventariseren vragen van ondernemers, beantwoorden deze waar mogelijk of verwijzen door, proberen met ondernemers een doorkijkje te maken naar de nabije toekomst, zijn benieuwd naar creatieve ideeën en oplossingen die ook voor andere ondernemers interessant zijn en delen deze met collega-ondernemers.

Werkplein Fivelingo voert ook de Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo) uit voor zelfstandig ondernemers. We hebben inmiddels enkele honderden aanvragen ontvangen en verwerkt. Werkplein Fivelingo is daarnaast gestart met de uitvoering van de Tozo bedrijfskredietregeling voor ondernemers in het kader van de Coronacrisis.

Wij hechten aan een duurzame samenwerkingsrelatie met de ondernemers in de Eemsdelta regio. Met een vraaggerichte vorm van dienstverlening willen wij bedrijven en organisaties in het gebied adviseren en ondersteunen bij arbeidsmarkt-/personeelsvragen. Nu en in de toekomst.

Heeft u vragen, neem dan contact op met een van onze werkgeversadviseurs.  

Naar boven

Groningen Seaports - Havenmeester Pieter van der Wal: “We blijven de scheepvaart – een levensader voor de omgeving en bedrijven – 24/7 bedienen”

seaports


Havens hebben door haar maatschappelijke rol een belangrijke  taak. Die blijft Groningen Seaports in dit coronatijdperk zo goed mogelijk vervullen met de bedrijven in de havens, onze partners en natuurlijk met onze eigen mensen. Een van die mensen is havenmeester Pieter van der Wal die deze belangrijke functie sinds september 2018 uitvoert. Hij probeert met zijn nautisch team de havens onder deze lastige omstandigheden optimaal te laten blijven functioneren.

Wat doet het Nautisch Service Centrum (NSC)?
“Het Nautisch Service Centrum bestaat uit vijftien personen, inclusief havenmeester. Wij zijn verantwoordelijk voor het vlot, veilig en beveiligd afhandelen van het scheepvaartverkeer en alles wat er verder in de havens van Delfzijl en Eemshaven speelt. Dan heb ik het dus over de verkeersbegeleiding, 24 uur per dag, 7 dagen in de week, maar ook operations. Dus alle voorkomende vragen en ligplaatsindeling van schepen. De verkeersbegeleiders werken tijdens deze crisis per wacht afwisselend in Delfzijl of in de Eemshaven, waar wij een uitwijk(nood)locatie hebben. Die komt in deze tijd goed van pas. Dit betekent dat er geen fysiek contact of wachtoverdracht is, zodat bij een eventuele besmetting van een van de verkeersbegeleiders niet de hele ploeg aangestoken kan worden. Operations werkt vanaf huis en minimaal twee keer per dag hebben we een teamoverleg. De collega’s die zich bezig houden met de afhandeling van facturaties en onze nautische softwarespecialist werken ook vanuit thuis. Via videobellen zijn zij nu met verkeersbegeleiders, die geen dienst hebben, bezig om ons nieuwe haveninformatieverwerking systeem te testen, zodat we deze in mei kunnen uitrollen. Uiteraard doen we verder nog de fysieke rondes met de auto door het beheersgebied.”



Wat is er veranderd aan de werkwijze sinds de coronacrisis? “Veranderd is vooral het draaien van afwisselde diensten op twee locaties: Delfzijl en Eemshaven. De wachtoverdracht en de interactie met de rest van het kantoor gebeurt nu via mail, apps en videobellen, daar waar men in het verleden elkaar snel kon vinden door even langs te lopen. En waar we gewend waren om van 07.00 uur tot 22.00 uur met twee personen in de werkruimte van het NSC te zitten, werkt de verkeersbegeleider daar nu alleen. Dat betekent automatisch dat hij of zij het drukker heeft, omdat alles alleen moet worden verwerkt. Operations en de nautische staf zijn vanaf het begin nauw betrokken geweest met het feit dat er schepen met bemanningsleden die besmet zouden kunnen zijn met corona, naar de haven konden komen. We hebben protocollen moeten maken en daar waar er al protocollen waren, hebben we deze moeten bijschaven omdat het in dit geval om een specifiek ziektebeeld gaat. Dit betekent dat we veel in overleg zijn met de GGD, de Veiligheidsregio, Douane, Koninklijke Marechaussee, het Loodswezen, agentschappen, bootlieden, sleepdiensten et cetera. Uiteraard informeren we ook de gemeentes Delfzijl en Het Hogeland en onze eigen directie.”

Hoe zien jouw dagelijkse werkzaamheden er uit?
“Ik ben dagelijks optimaal bereik- en beschikbaar voor zowel onze interne als externe klanten. Als een soort kapitein op het schip zeg maar. Ik beschik over twee telefoons, een computer en een laptop en kan zodoende snel schakelen. Om 09.00 uur is de eerste onlinevergadering met operations. Daarna werk ik de mailbox bij – een haven gaat namelijk 24 uur per dag door – en beantwoord ik, samen met operations, vragen aangaande schepen die de haven willen binnenkomen en bijvoorbeeld heel groot zijn of een bijzondere lading hebben. Verder onderhoud ik, net als anders, contact met agentschappen, cargadoors en sleepdiensten. Ook beantwoord ik klantvragen en heb ik regelmatig overleg met andere zeehavens om informatie uit te wisselen om ons te houden aan generieke regels in Nederlands havens. Het is in deze tijden juist belangrijk dat we allemaal dezelfde richting op werken en dat er eenheid in handelen is, vandaar dat ik ook regelmatig overleg heb met andere teamleiders binnen het bedrijf. Vervolgens komen daar de dagelijkse werkzaamheden bij die er altijd al waren. Denk daarbij aan contact met klanten over een upgrade van een steiger. Als een bijzonder groot schip mogelijk naar de Eemshaven wil komen, dan kan dat alleen met afstemming van andere havenpartijen – zoals Loodswezen – besloten worden. Wet- en regelgeving is ook aan verandering onderhevig en daar moeten we ook de nodige aandacht aan geven. De normale vergaderingen lopen natuurlijk ook door, uiteraard gebeurt dat eveneens via videobellen. Dat lijkt makkelijk, omdat je niet met reistijd zit, maar jullie kunnen je allemaal voorstellen dat zoiets toch inspannend kan zijn.”

Hoe gaan jullie om met de coronamaatregelen?
“Ik denk zoals iedereen tegenwoordig. Het is de nieuwe werkelijkheid en we moeten meedoen, of we nou willen of niet. Mijn afdeling heeft zich vanaf het begin heel constructief opgesteld en men begrijpt ook dat we maatregelen moeten nemen om de scheepvaart 24 uur per dag, 7 dagen per week, te blijven bedienen. Het is toch een levensader voor de omgeving en bedrijven. Bijna iedereen die werkzaam is binnen het NSC komt uit de scheepvaart en dus zijn ze al gewend om zelfstandig te werken. Daarbij kunnen ze zich snel aanpassen aan de situatie. Belangrijk is dat we goed in contact blijven met elkaar: als afdeling en ook als afdeling met andere afdelingen binnen Groningen Seaports, maar ook met het bedrijfsleven en andere havens. We werken allemaal in de haven en alles wat we bedenken, moet ook uitvoerbaar zijn en draagkracht hebben, of uit te leggen zijn.”

Hoe houden jullie de havens draaiende?
“Door als team te werken. En dan niet als afdeling alleen, maar vooral ook mét andere afdelingen. Of het nu gaat om technische zaken in de haven (Port Technology) of met klantcontact en vragen via onze afdeling Sales & Support, wij werken als één Groningen Seaports en niet zozeer als afzonderlijke afdelingen. Daar zit ook de kracht van dit bedrijf: we doen het met z’n allen en iedereen is daarin belangrijk. En ‘de havens’ is natuurlijk meer dan alleen Groningen Seaports. Iedere discipline in de haven heeft zijn eigen dynamiek. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de Loodsen: zij zijn degenen die als eerste aan boord gaan van een zeeschip. Zij willen en moeten er op kunnen vertrouwen dat het agentschap van het schip de juiste documenten met betrekking tot de gezondheid van de bemanning met de havenautoriteit heeft gedeeld en dat wij dat weer met hen delen. Het antwoord op de vraag ‘hoe houden jullie de havens draaiende?’, is dus door contact met iedereen te houden en vooral ook informatie te blijven delen met elkaar.”



Wat zijn de grootste uitdagingen?
“Om samen met de omgeving – dus bedrijven en andere overheden – er voor te zorgen dat wij allemaal kunnen blijven functioneren hier in Noord-Nederland. Ook het contact houden met mijn collegae is belangrijk en aandacht blijven houden voor de mensen achter het werk. We willen net zo goed als voor de corona-uitbraak werken, maar eigenlijk toch continu verbeteren en het werkbaar houden.”
 

Naar boven

Eemsdelta College - Nieuwsbrief

eemsdelta


En zo ben je op school, en zo werk je aan huis.
Het Corona virus zet het leven behoorlijk op z'n kop, en daar merken jullie natuurlijk alles van.

We gaan voorzichtig open, vanaf donderdag 4 juni. Fijn.Voordat we met de school weer open gaan, gaan we goed nadenken over hoe we dat gaan doen. Dus niet allemaal tegelijk weer naar school. En dan allemaal gezellig in de kantine... Zoals ik het nu bekijk denk ik dat we misschien gaan werken met halve klassen. En halve dagen naar school.We moeten nadenken over hoe leerlingen de school binnen komen. Waar de fietsen worden neergezet. De hygiëne in de school. Korte lesroosters zonder pauze. Lesgeven met een mix van les op school en les vanuit huis. Het is voor ons allemaal nog even puzzelen dus, lesgeven met die anderhalve meter als regel. Hoe we dat gaan doen, daar komen we ook wel uit. Het goede nieuws is: vanaf 4 juni gaat de school weer open en gaan we elkaar weer zien! Tot die tijd: even doorzetten. En voor de leerlingen: een hele fijne meivakantie!

Lees hier de hele nieuwsbrief.  

Naar boven

Apollo Hotels - Overnachten tijdens de corona-crisis

apollo

Als gevolg van de situatie rondom het coronavirus, heb je waarschijnlijk al vernomen dat wij in een aantal van onze hotels tijdelijk helaas geen gasten ontvangen. Daarnaast zijn tot ten minste 20 mei 2020 onze restaurants, bars, health clubs en event centra gesloten. Dit betekent gelukkig niet dat wij niet meer bereikbaar zijn! Graag wil ik je via deze weg laten weten dat wij uiteraard wel gewoon beschikbaar zijn voor vragen over en/of aanvragen voor toekomstige reserveringen. Wij helpen je graag telefonisch of per mail met het plannen van jullie event, overnachting of restaurant bezoek later dit jaar, gewoon vanuit je woonkamer, tuin of balkon.

 
Good food, good mood
Tijden van crisis, die vragen om nieuwe gewoontes. Nieuwe leuke dingen om de dag mee door te komen. Goed nieuws; wij gaan jou daarmee helpen! Wij bieden jou de mogelijkheid om de aankomende weken regelmatig recepten te ontvangen van onze verschillende restaurants om thuis iets feestelijks te serveren. Uiteraard volledig met bijpassende drankjes, motiverende tips en workshops van onze eigen professionals! Bovendien nodigen wij jou graag uit om het gerecht alsnog bij ons te komen proeven, zodra onze restaurants weer geopend zijn! Hoe? Schrijf je nu in als ‘business guest voor onze nieuwsbrief’. Je ontvangt dan de komende weken 5 recepten van gerechten die geserveerd worden in Floor17, The Harbour Club, Bierfabriek Almere en Chef’s! Food & Drinks.

We blijven de situatie nauwlettend volgen en zullen het beleid van het RIVM hanteren. Uiteraard houden we je op de hoogte en mocht je naar aanleiding van dit bericht vragen hebben, neem dan gerust contact met mij op of bezoek onze website voor de laatste update.

Ik wens jou en iedereen in jouw omgeving het allerbeste in deze uitdagende periode en wij kijken er naar uit om je snel weer te mogen ontvangen in onze hotels en restaurants!  

Naar boven

Interoffice - Gratis installatie op afstand

Interoffice

Onze werkwijze tijdens de coronacrisis 

Ook wij ontkomen er niet aan om meer informatie te verstrekken over onze werkwijze tijdens deze Coronacrisis.

Tot op heden werken wij gewoon door en onze toeleveranciers hebben tot op heden nog geen tekorten.

We volgen alle RIVM-richtlijnen en nemen hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. We zorgen ervoor dat onze medewerkers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo veilig mogelijk te werken. Onze servicemonteurs houden 1,5 meter afstand en vermijden fysiek contact.

Bij installaties verzoeken wij uw medewerking door 1,5 meter afstand te bewaren of de ruimte even te verlaten. Tevens vragen wij u toegang tot water en zeep.

Tijdelijke actie
Tijdens de coronacrisis leveren wij de bestelde printer gratis bij u af en installeren/implementeren wij deze ook gratis op afstand.

Onze transporteur zal de bestelde printer in de doos bij u afleveren en u pakt zelf de printer uit. U sluit de printer aan op 220V en op een vrije netwerkpoort, vervolgens belt u met onze specialisten van de helpdesk. Onze specialisten nemen het installatie- implementatieproces verder van u over via TeamViewer.

Meer informatie leest in op ons blog in onze webshop.

Met vriendelijke groet,

Team Interoffice Document Solutions  

Naar boven

Boels Rental - Onze Corona-richtlijnen

Boels

Boels Rental conformeert zich aan de richtlijnen van het RIVM.

Dit houdt in:
  • Dat wij in onze winkels de baliemedewerkers hebben afgeschermd.
  • 1.5 meter afstand houden
  • Regelmatig handen wassen
  • Laden en lossen met handschoenen aan
  • Er Maximaal 3 klanten tegelijk in de winkel mogen zijn
  • Wij de klanten vragen om zoveel mogelijk met PIN te betalen
  • Onze klanten vragen zoveel mogelijk telefonisch of per mail te bestellen

Onze dienstverlening gaat in deze bijzondere tijden echter gewoon door.

Mocht uw bedrijf weer gaan opstarten dan kunnen wij u ondersteunen in: Voor info en bestellingen: 0596-820211
Rondeboslaan 24, 9936 BK Farmsum

 

Naar boven

123archief - Digitalisering van documenten

123archief


In deze bizarre tijd, waarbij de hele wereld wordt beheerst door de Coronavirus en vele bedrijven gesloten zijn en medewerkers thuis werken, is gebleken hoe belangrijk het is dat uw documentatie digitaal beschikbaar is. Zonder digitaal benaderbare documenten heeft thuiswerken geen zin!

123archief is sinds 2004 specialist in het digitaliseren van documenten, ongeacht het formaat van uw documenten. Snel en vakkundig worden uw belangrijke dossiers digitaal beschikbaar gemaakt.



Onze digitaliseerservice maakt het dat uw medewerkers ook thuis de informatie krijgen die nodig is!

123archief / Hogelandsterweg 16 / 9936BH Delfzijl / 050-5490590 /  

Naar boven

Best Western Plus Hotel Groningen Plaza - Meetings, Apartementen, Hotelkamers en onze verbouwing van het terras

bestwestern


Meetings


Om goed voorbereid te zijn als je straks wél weer een meeting kunt boeken, hebben we onze zaalopstelling aangepast met anderhalve meter tussen de tafels. Voorbeelden hoe we deze opstellingen eruit zien zie je hierboven. Uiteraard hebben we de catering aangepast zodat ook dit corona-proof kan worden aangeboden.


Appartementen

In het centrum van Groningen hebben we zes appartementen.Op dit moment zijn de appartementen alleen rechtstreeks te boeken voor een minimaal verblijf van twee weken. Als je meer wilt weten over de mogelijkheden en tarieven, kun je contact opnemen met Christina Heusinkveld, hotelmanager, via 06 –4885 4850

Hotelkamers

Alle ‘standaard ’hotelkamers bij Hotel Groningen Plaza zijn gerenoveerd! Ze hebben een nieuw interieur gekregen, nieuwe bedden en een prachtige badkamer. We zijn erg trots op het resultaat.

Verbouwing terras
De werkzaamheden om het terras te realiseren in combinatie met de boulevard en de tuin, ligt op schema. De wildtunnel is aangelegd en de beplanting voor de tuin is gerealiseerd. De looppaden in de tuin zijn nu nog uitgezet met paaltjes en touw ertussen, vanaf volgende week worden houtsnippers er op gestort.




Naar boven

Santanera - Afhaalmenu's

santanera


Lieve gasten, facebookvrienden en dorpsgenoten,

Het coronavirus heeft ons in haar macht, maar op verzoek van vele hebben ook wij besloten om aan de “afhaal” te beginnen. ALLEEN OP ZATERDAG & ZONDAG van 16:30 tot 19:30 uur en U kunt de hele week telefonisch bestellen: 0596-581100

We hebben 2 prijskeuzes om met iedereen rekening te houden en één weekend specialiteit!(zie facebook)

Menu keuze uit vier gerechten voor € 10,00 per gerecht
  •  Broodje warmvlees in ratatouille groente.
  •  Pasta alla Roberto (ook vegetarisch).
  • Pizza ham/kaas/salami/paprika/champignons/ui.
  •  3 Garnalenspiesjes met sla en brood.

Menu keuze uit vier gerechten voor € 20,00 per gerecht
  • Kipfilet saté
  • Kipfilet alla Roberto
  • Varkenshaas saté
  • Varkenshaas ham/kaas in roomsaus

Deze gerechten met aardappelen, groente en sla

Tevens kunt u bij ons ook Saus van het huis en Balsamico sladressing bestellen!

Wij hanteren de normen van COVID-19 RIVM

Iedereen heel veel sterkte in deze bizarre tijd,

Roberto Santanera

Naar boven

Interface - norament nTx kleurengamma

interface


Nieuwe kleuren komen in het spel: norament nTx presenteert zichzelf met een uitgebreid kleurengamma.



nora nTx is een unieke technologie voor de professionele en snelle installatie van nora rubber vloerbedekkingen. Het bijzondere: nora nTx rubber vloerbedekkingen zijn vanaf de fabriek al voorzien van een zelfklevende achterkant, waardoor de vloer in slechts enkele stappen schoon en veilig kan worden gelegd en direct klaar is voor gebruik. Door de gestaag toenemende vraag sinds de lancering in 2015 zijn de kleuren van het bestaande norament nTx-portfolio uitgebreid.

Meer hierover leest u in deze link.

 

Naar boven

Hijsspecialist - GE Award 'Best Supplier Quality'

hijsspecialist

Hijsspecialist.nl ontving een jaar geleden de GE Award ‘Best Supplier Quality’

Wauw! Het is een jaar geleden dat Hijsspecialist.nl de award voor “Best Supplier – Quality” van GE Renewable Energy uitgereikt heeft gekregen. Hijsspecialist.nl kreeg de award uitgereikt voor het Merkur Offshore Wind Project tijdens het North Netherlands Offshore Wind Symposium.

Het Merkur Project bestond uit het plaatsen van het windmolenpark 35 km ten noorden van het eiland Borkum. Van de 60+ leveranciers waar GE Renewable mee heeft gewerkt, hebben we ons als Hijsspecialist destijds weten te onderscheiden op het gebied van kwaliteit en leverbetrouwbaarheid.

Naast het leveren en certificeren van o.a. hijs- en hefmiddelen, lifting bags en valbeveiliging hebben we alle aanwezige bedrijfsmiddelen elke 3 maanden gekeurd gedurende de looptijd van het project. Met als resultaat deze eervolle award. Inmiddels hebben we meerdere projecten afgerond en aangenomen in de offshore sector.  

Naar boven

Van der Valk Groningen-Zuidbroek - Wij komen naar je toe!

vandervalk


Heb jij onze foodservice at home al geprobeerd?
Het werkt zo:
1. Ga naar de site
2. Kies online jouw gerechten uit
3. Kies voor thuisbezorgen of ophalen op locatie
4. Reken direct af
5. Smakelijk eten!

 

Naar boven

123telefoondienst - Supportdiensten outsourcen?

telefoondienst

In deze bizarre tijd, waarbij de hele wereld wordt beheerst door de Coronavirus en vele bedrijven gesloten zijn en medewerkers thuis werken, is gebleken hoe belangrijk het is dat er een goede opvang is voor uw klantcontact.

123telefoondienst kan in deze lastige tijd in ieder geval zorgen dat u toch bereikbaar bent voor (potentiële) klanten. Bent u of kent u een organisatie die op dit moment niet in staat is het klantcontact middels telefoon, mail of chat op de juiste wijze uit te voeren? Neem vrijblijvend contact met ons op of kijk via onderstaande link naar onze presentatiefilm.


Supportdiensten outsourcen duur? Laat u positief verrassen! Ontvang binnen twee minuten een offerte in uw mailbox.

Naar boven

MarneVeenstra - Wij staan voor u klaar!

marne


Wij staan voor u klaar! Al onze locaties (Groningen, Delfzijl en Zwolle) zijn normaal geopend en bereikbaar zoals u dat altijd van ons gewend bent. Uiteraard werken wij volgens de richtlijnen van het RIVM en hebben wij alle passende maatregelen genomen.

Mede dankzij de inzet van ons personeel zijn wij in staat om onze gebruikelijke levertijden te hanteren en volgens planning te produceren. Kortom: Bel of mail ons gerust!

 

Naar boven

IVM heeft belang genomen in LearnHero B.V.

IVM

Omdat wij geloven in de kracht van online leren, heeft IVM een belang genomen in LearnHero B.V.

IVM maakt werk veilig en LearnHero maakt leren leuk. Door onze krachten te bundelen kunnen we onze opdrachtgevers ondersteunen met nog meer online leeroplossingen.

Over LearnHero
LearnHero maakt met slimme digitale leeroplossingen “leren” leuker en effectiever. Zo leveren zij een volledig dienstenpakket voor het maken van e-learning en hebben zij het Hero leerconcept bedacht. Met het Hero leerconcept kunnen organisaties eenvoudig en snel een eigen online Academy opzetten met vak- en functiegerichte trainingen.

LearnHero werkt samen met bedrijven als Coca-Cola, Burger King en Landal GreenParks. Ze zijn er niet alleen voor bedrijven, maar ook voor verenigingen, branches of leden-organisaties. Succesvolle eigen creaties zijn de labels HorecaHero, SafetyHero en RecreatieHero. Meer informatie leest u op hun website.

Over IVM
Het Instituut voor Veiligheid & Milieu B.V. (IVM) is specialist op het gebied van arbeidsveiligheid, brandveiligheid, BHV en crisismanagement. Jaarlijks nemen meer dan 30.000 cursisten deel aan één van de veiligheidstrainingen van IVM. Een deskundige en betrouwbare partner, met ruim 100 medewerkers en meer dan 30 jaar ervaring op het gebied van veiligheidstrainingen, detacheren veiligheidspersoneel, risicoadvisering en calamiteitenbeheersing.

De afgelopen jaren ontwikkelde IVM een breed pakket aan online veiligheidstrainingen. Daarbij is fors geïnvesteerd in het digitaliseren van de cursusadministratie en het beschikbaar stellen van online cursist- en klantportalen. Hiermee heeft IVM een vooruitstrevende positie in de trainingsmarkt ingenomen. E-learning wordt ingezet als alternatief voor theoretische klassikale trainingen en als aanvulling op praktijktrainingen (blended learning). Zo kunnen werkgevers verlet beperken, uniformiteit in kennisoverdracht garanderen en eenvoudig blended leertrajecten aanbieden.

Dankzij de samenwerking met LearnHero kunnen we nu nog meer online leeroplossingen verzorgen.

Inhoud van de samenwerking
LearnHero blijft los van IVM opereren. De oprichters en medeaandeelhouders Raoul te Niet en Jochem Verheul nemen de dagelijkse bedrijfsvoering van LearnHero voor hun rekening. IVM blijft haar eigen e-learning gebruiken en onderhouden. Natuurlijk zoeken beide organisaties de samenwerking actief op.

De onderwijskundige ervaring binnen IVM en de brede ervaring in het verzorgen van praktische veiligheidsopleidingen zijn van toegevoegde waarde voor LearnHero. Het Learn Management System (LMS), de succesvolle HERO formule en de online maatwerkervaring van LearnHero, zijn van toegevoegde waarde voor de klanten van IVM.

Op deze pagina leest u alles over de samenwerking.

Naar boven

Kenneth Smit - Sales without a handshake

kenneth



Sommige zaken in het leven heb je niet altijd in de hand. En dan kan het zomaar gebeuren dat er een periode aanbreekt dat je je relaties niet fysiek kunt bezoeken.

Kenneth Smit blijft ook in deze uitdagende tijden denken in kansen en kan je hierbij direct helpen: want ook ONLINE kun je werken aan het verstevigen van een duurzame relatie. Maak daarom nu kennis met de Training ‘Sales without a Handshake’.

In deze virtuele training leer je niet alleen hoe je een online verkoopgesprek voert met bestaande relaties maar ook hoe je online kennismakingsgesprekken met prospects het beste kunt aanpakken. Hoe ga je om met een situatie waarin (nieuwe) trajecten uitgesteld worden? Wat kun je nú doen om commitment voor de toekomst te creëren?

Wat levert deze training jou op?
De uitdagingen waar we vandaag de dag mee te maken hebben, vragen om aanpassingsvermogen en een andere aanpak. Tijdens deze virtuele training leer je stapsgewijs om een succesvol en gestructureerd verkoop- (en relatiebehoud) gesprek online te voeren.

Deze virtuele classroom-training wordt gecombineerd met SalesBoks, een uniek door Kenneth Smit ontwikkeld digitaal leerplatform!

Dit leerplatform is geschikt voor iedere commerciant, waarbij de meest relevante facetten van het verkoopvak de revue passeren. Een prachtige ondersteunende tool om de geleerde vaardigheden uit de klassikale training verder te borgen. Door een combinatie van de hedendaagse technologie en de tientallen jaren salesexpertise van Kenneth Smit, stimuleert SalesBoks een doorlopende groei en een hoger persoonlijk resultaat/rendement.

Wij nemen je mee, in 6 weken tijd (30 werkdagen), in de huidige wereld van het verkoopvak, op gepaste afstand…. Je krijgt toegang tot de SalesBoks-app om voor, tijdens en na de training aan de slag te gaan met bewustwordingssessies, uitleg van de meest relevante sales-theorieën en we zetten diverse opdrachten uit die je vervolgens kunt bespreken met je collega’s of trainer. Elk moment van de dag krijg je gerichte ondersteuning in het sales proces.

Bovendien krijg je ook nog toegang tot “Dialogue Trainer”. In samenwerking met de Universiteit van Utrecht is deze praktijkgerichte tool tot stand gekomen. Met deze tool kun je je vaardigheden online oefenen.

Hoe werkt Virtual Classroom?
Ter ondersteuning aan het digitale leerplatform SalesBoks volg je 6 verschillende online sessies van maximaal 1,5 uur. Via jouw persoonlijke trainer, gaat jouw digitale coach je helpen bij het voeren van online verkoopgesprekken en de do’s en de dont’s met jou bespreken. We oefenen op actuele en gewenste onderwerpen via jouw computer.

Het luisteren naar de klant is juist in onlinegesprekken essentieel. Leer daarom om de behoefte van jouw klant optimaal te doorgronden en echt actief te luisteren. Daarnaast worden handvatten aangereikt om online verkoopgesprekken te structureren, te sturen en uiteindelijk concreet af te sluiten.

De volgende onderwerpen staan centraal tijdens de virtuele sessies:
  • Het leggen van contact in een lastige periode + het online communiceren
  • Het (uit)bouwen aan een relatie en vertrouwen op afstand
  • Kweken/ van goodwill/commitment voor de toekomst
  • Afspraken maken, overtuigingstechnieken
  • Omgaan met weerstand en tegenwerpingen
  • En natuurlijk diverse Afsluitvaardigheden

Je vaardigheden ontwikkelen in de virtual classroom vraagt een investering van slechts € 59,- per deelnemer per sessie en daarbij krijg je volledig gratis het digitale leerplatform SalesBoks voor 30 dagen* aangeboden.

Wil je alleen de Salesboks ontvangen? Ook dat kan! Gratis!

*De SalesBoks stopt na 30 dagen automatisch, dus geen opzeg gedoe.

Raadpleeg mij vandaag nog en start morgen met het verder ontwikkelen van je commerciële vaardigheden!

Paul Claessens
T.: 06-50236574



Naar boven

Friso Bouwgroep - Wij werken door!

Friso


Het coronavirus heeft Friso Bouwgroep niet tot staan weten te brengen. Het bouwbedrijf dat met circa 550 medewerkers en met Sneek als uitvalsbasis vooral in Noord-Nederland actief is, realiseerde zich volgens Johan Keuning meteen dat de ‘intelligente lockdown’ grote logistieke impact had.

“Nog voor het protocol er was, hebben we contact gezocht met één van onze vaste partners voor ons wagenpark, met de vraag tijdelijk extra ’bedrijfswagens voor ons te reserveren. Want vanuit de 1,5 meter-richtlijn was direct duidelijk wat dit concreet zou betekenen: maximaal één persoon per auto of busje, dus individueel vervoer naar alle bouwplaatsen.” Al snel bleek dat niet voor iedereen aanvullend vervoer geregeld moest worden.

Keuning prijst de flexibiliteit en het ‘zelfoplossend vermogen’ van de medewerkers van de Friso Bouwgroep. “Mijn vrouw werkt toch thuis, dus ik neem de komende weken haar auto wel… De bouwplaats is maar een paar kilometer verderop, dus ik ga wel fietsen… Waar mogelijk losten de medewerkers het zelf op, dat was prachtig om te zien.” Friso completeerde de logistieke puzzel door in overleg met de uitvoerders een aantal medewerkers van project te laten wisselen. “Daardoor konden er nog een aantal op de fiets, rijden naaste familieleden met elkaar naar de bouwplaats en hoefden we al met al maar twintig tijdelijke ’bedrijfswagens  in te zetten. Voorzien van een sticker met ‘Tijdelijk vervoer Friso Bouwgroep’ houden we er een paar achter de hand, bijvoorbeeld voor medewerkers die ziek waren en weer aan de slag gaan en niet over eigen vervoersmogelijkheden beschikken.”




Naar boven

De Drait Yachting - Kosteloos verschuiven van je bootvakantie

drait



Boek een vaarvakantie in 2020 en profiteer van onze vaargarantie

Zit je nu thuis en wil je je vaarvakantie voor aanstaande zomer of een andere periode in 2020 boeken, maar twijfel je nog vanwege het coronavirus? Yachtcharter De Drait biedt speciaal voor deze zomer de mogelijkheid om je vaarvakantie na het boeken kosteloos te verschuiven, wanneer deze door het coronavirus niet door kan gaan. Hoe het werkt? Lees hier alles erover.



Actie op antifouling
In onze blog geven wij je graag tips voor onderhoud. Dit voorjaar hebben wij diverse kortingen op onze lakken en antifouling, waaronder International, Epifanes en Hempel. Lees hier meer of kom langs in de watersportwinkel en wij voorzien je graag van persoonlijk advies.

Wij zijn open
Wij zijn geopend tijdens onze reguliere openingstijden. Wel hanteren wij extra maatregelen, zodat wij de gezondheid en het welzijn van onze klanten en medewerkers kunnen waarborgen. Bekijk hier welke maatregelen voor de jachthaven en verhuur gelden.




Naar boven

HLB Nannen - Tijdelijke noodmaatregel overbrugging werkbehoud

HLB

Werktijdverkorting vervangen door Tijdelijke Noodmaatregel ter Overbrugging van Werkbehoud

In verband met de uitbraak van het COVID-19-coronavirus heeft het kabinet in de afgelopen periode ingrijpende maatregelen moeten nemen. In een aantal sectoren zijn de bedrijven gesloten, waardoor niet meer gewerkt kan worden. Niet alleen in Nederland zelf, maar ook in het buitenland zijn maatregelen genomen die hun weerslag hebben op de bedrijvigheid en werkgelegenheid in Nederland. Vanwege de terugval in werk kon u tot dinsdag 17 maart werktijdverkorting aanvragen voor uw medewerkers. Die regeling werktijdverkorting is echter niet berekend op de ongekende werkvermindering waar Nederlandse bedrijven en organisaties als gevolg van de uitbraak van het COVID-19-coronavirus mee worden geconfronteerd. De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft daarom op 17 maart 2020 besloten de regeling werktijdverkorting met onmiddellijke ingang in te trekken en geen ontheffingen meer te verlenen. Op deze pagina leest u hier meer over.

Naar boven

Jan Snel - Ondernemen met 1,5 meter

jansnel


Ondernemen met 1,5 meter: kies voor de flexibele oplossing  De anderhalvemeter-maatschappij is voorlopig het antwoord op de onzekere tijden waarin we nu leven. Met de maatregelen van het RIVM en de Nederlandse overheid in ons achterhoofd proberen we een samenleving in te richten op gepaste afstand van elkaar. Organisaties en bedrijven worden gestimuleerd om de nieuwe werkelijkheid door te voeren om zo het virus te bestrijden. Om dat voor elkaar te krijgen, moeten we met elkaar aan de slag. Een ding is zeker: we zijn hierdoor meer dan ooit verbonden met elkaar.
 
We begrijpen dat het lastig kan zijn om te anticiperen op alle veranderingen. Of het nu om de bouwplaats, een kantoorruimte of een basisschool gaat; we moeten allemaal creatief omgaan met de manier waarop we invulling geven aan de anderhalvemetermaatschappij. Om ervoor te zorgen dat u kunt voldoen aan deze richtlijnen dienen ruimtes in korte tijd radicaal anders ingericht te worden.


 
Snelle & flexibele oplossingen
Ook in deze tijd denkt Jan Snel graag mee in de mogelijkheden om snel en flexibel uit te breiden. Zo kunnen wij binnen 48 uur een passende oplossing bieden. De mogelijkheden zijn eindeloos: van extra kantoorruimtes, klaslokalen of winkelruimte tot sanitaire voorzieningen. Zo anticipeert u samen met ons op de veranderingen die deze nieuwe realiteit met zich meebrengt.
 
Daarbij is verandering overigens de enige constante, zoals we over de afgelopen weken hebben gemerkt. Flexibiliteit is dan ook het logische antwoord. Alle units kunnen wij gemakkelijk, snel en flexibel uitbreiden, van klein tot groot. Zo kunt u waar nodig op korte termijn uitbreiden. Maar mocht de situatie plotseling wijzigen, dan kunnen de units ook weer snel worden weggehaald of omgevormd.
 
Wij staan graag voor u klaar in deze tijden.
 
Zorg goed voor uzelf en blijf gezond!

Lees meer...


Naar boven

Peutz - Uitstel invoering Omgevingswet | Machine learning

Peutz

Op 1 april 2020 heeft minister van Veldhoven voor Milieu en Wonen de Tweede Kamer geïnformeerd over de ontwikkelingen rondom de invoering van de Omgevingswet. De minister gaf aan dat uitstel van de inwerkingtreding noodzakelijk is. Uitstel is noodzakelijk, aldus de minister, vanwege vertraging in de ontwikkeling van de digitale instrumenten en ook door de genomen maatregelen in het kader van de bestrijding van het Coronavirus. Voor een goede en soepele invoering van de Omgevingswet zijn goed werkende digitale instrumenten essentieel. Het is bekend dat voor die instrumenten, het Digitale Stelsel Omgevingswet (DSO) genoemd, nog flink wat stappen gezet moeten worden.



Door het aangekondigde uitstel kan de hierdoor beschikbaar gekomen tijd worden besteed aan het verder ontwikkelen van een goed werkend DSO waardoor een soepele overgang naar de Omgevingswet voor ondernemers, ontwikkelaars, overheden, adviseurs en bewoners mogelijk wordt gemaakt.

De nieuwe beoogde datum voor inwerkingtreding volgt nog.

Advisering door Peutz
Vraagt u zich af wat uw bedrijfsstrategie zou moeten zijn voorafgaande aan invoering van de Omgevingswet? Wanneer vraag je een omgevingsvergunning aan, vlak voor of juist na inwerkingtreding? Peutz kan op dit punt nader adviseren; ditzelfde geldt voor andere technische, inhoudelijke en juridische vraagstukken rondom de Omgevingswet.

Meer informatie uit monitoringdata met machine learning
Peutz voert veelvuldig grote monitoringopdrachten uit, waarbij over een langere periode geluid- en/of trillingen gemeten worden. Dit resulteert in een enorme hoeveelheid data, afkomstig van verschillende bronnen. Het analyseren van deze data is vaak complex en tijdrovend. Maar wij halen met nieuwe machine-learning technieken meer informatie uit deze data dan met gangbare statistische of handmatige analyses mogelijk is. Met een clusteringalgoritme delen we de data in natuurlijke clusters in, waardoor we de statistiek per cluster inzichtelijk kunnen maken.


Groepeer de dominante geluidbronnen
Tijdens geluidmonitoring wordt alle data spectraal weggeschreven naar een database. Een algoritme zoekt in deze spectrale informatie naar geluidkarakteristieken die veel voorkomen. Deze verstoringen worden gegroepeerd in clusters en met behulp van steekproeven wordt eenvoudig bepaald welke geluidbron dominant is binnen het cluster. Dit kunnen bijvoorbeeld vrachtwagens, vliegtuigen, koelmachines, windmolens etc. zijn. Doordat het algoritme alle data die tot een specifieke geluidbron behoort groepeert, kan de relatieve bijdrage van deze geluidbron aan het optredende geluidniveau veel beter in kaart worden gebracht. Zo kan worden bepaald hoeveel procent van de tijd geluid ten gevolge van de specifieke geluidbron in de dag-, avond- en nachtperiode optreedt en wat de relatieve bijdrage per periode is.
 

Algoritme bepaalt geluidniveau vrachtverkeer
In de onderstaande figuur is een visualisatie van de relatieve bijdrage van een specifieke geluidbron gegeven. Dit betreft een casus waarbij met behulp van een algoritme is bepaald wat de bijdrage van vrachtverkeer in het geluidniveau ter plaatse van een geprojecteerd hotel is. Hieruit kan worden geconcludeerd dat in de nachtperiode er vrijwel geen vrachtverkeer plaatsvindt, wat betekent dat er minder zware maatregelen wat betreft geluidwering noodzakelijk zijn.



 

Door het gebruik van machine learning-algoritmes voor de analyse van monitoringdata halen we meer informatie uit data. Dit resulteert tot gedetailleerdere inzichten, waardoor meer gegronde beslissingen genomen kunnen worden met betrekking tot infrastructurele, industriële, bouwtechnische of milieutechnische vraagstukken. Bovendien kan het financiële besparingen opleveren, omdat extra voorzieningen achterwege kunnen blijven.

Heeft u vragen? Neem dan contact op met ons 085 822 8500 of raadpleeg onze website www.peutz.nl

Naar boven

Noorderlicht - Reclamemateriaal

noorderlicht

Ons bedrijf, dat sinds 1980 actief is in de reclamewereld, heeft door de jaren heen bewezen een sterke partner te zijn bij het ontwerpen en realiseren van een duidelijke uitstraling en herkenbaarheid van haar opdrachtgevers. Wat ooit begon als een traditioneel ambachtelijk reclamebedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een zeer representatief full service reclamebedrijf met een duidelijke en unieke uitstraling.


Ons ervaren team van reclame specialisten werkt nauwkeurig, is bijzonder creatief en meedenkend in het ontwerpen van bedrijfslogo’s, voertuigbelettering, bewegwijzering, interieur en inrichting, gevelreclame en blijft up-to-date omtrent de laatste ontwikkelingen in de branche.


Snel voorzien van uw gewenste reclamemateriaal
Het Coronavirus beheerst ons dagelijks leven op dit moment! Wij zijn operationeel en kunnen u snel voorzien van divers reclamemateriaal; bijvoorbeeld borden met de hygiënevoorschriften of een roll-up banner om uw bezoekers extra te attenderen.

Ons team wil dan ook graag uw bedrijf helpen bij het versterken van de herkenbaarheid van uw bedrijf.

Heeft u vragen of wilt u informatie?

Bel 0595 42 3003 of mail ons.



Naar boven

Kredietunie - We zetten de klok 3 maanden vooruit

kredietunie

1 maart wordt 1 juni. Ondernemers die geld hebben geleend van de Kredietunie Eemsregio hoeven geen rente te betalen en niets af te lossen in de maanden maart, april en mei 2020.Rente wordt niet alsnog achteraf in rekening gebracht.

Edske Smit en Gerrit Jan Steenbergen, bestuursleden, lichten toe: Als Kredietunie staan wij midden in de samenleving. Wij hebben gemerkt dat onze leden al genoeg sores aan hun hoofd hebben vanwege de crisis en hebben gemeend ons als Kredietunie Eemsregio actief op te stellen. Bedrijven die bij ons geld hebben geleend hoeven geen aanvraag in te dienen om hiervoor in aanmerking te komen. Feitelijk wordt 1 maart 1 juni2020. De eerstvolgende rente en aflossing moet dus pas weer op 30 juni 2020 worden betaald.

“Natuurlijk zal dit ons rendement drukken over 2020”, zegt Edske Smit, de penningmeester: “Het zou toch vreemd zijn dat een organisatie van en voor MKB-ers niet ook zelf bijspringt”. Gerrit Jan Steenbergen, secretaris,vult aan: “De doelstelling van de Kredietunie is niet alleen het verlenen van krediet, maar ook het behoud en uitbreiding van werkgelegenheid en de bevordering van leefbaarheid in onze regio. Door deze crisis geven wij voorrang aan deze andere doelstellingen van onze Kredietunie”. Naast dit betalingsuitstel denkt de Kredietunie ook na juni 2020mee met ondernemers die zijn getroffen door deze crisis.Enerzijds door haar voorwaarden te versoepelen voor deze getroffen ondernemers, en anderzijds als adviseur/ sparring partner voor de maatregelen die het Rijk heeft aangekondigd.Voor deze landelijke maatregelen werkt de Kredietunie samen met VKN, de Vereniging van Kredietunies in Nederland

De Kredietunie Eemsregio is actief in de gemeenten Appingedam, Delfzijl, Loppersum en en voormalige gemeente Eemsmond. Een kleine 60 ondernemers uit het MKB zijn hiervan lid.

 

Naar boven

Mark - Donatie mondkapjes

Mark


Mark Climate Technology doneert 1200 mondkapjes aan zorgmedewerkers.

Wij hebben de hand weten te leggen op een partij mondkapjes via een zakenpartner uit China. Mark Climate Technology doneert deze mondkapjes aan zorgmedewerkers in het kader van de bestrijding van het Corona virus. Wij hopen dat de zorgmedewerkers met onze bijdrage op een veilige wijze hun werk kunnen blijven doen.


Naar boven

Nationaal Incasso Bureau - Laten we met z’n allen de ketting heel houden!

nib


Vandaag is het 28 april en zijn we al weer meer dan een maand bezig met de maatregelen om het coronavirus onder controle te krijgen! Vanaf 16 maart werden de scholen gesloten, moest de horeca dicht en alle contactberoepen moesten al snel daarna hun deuren sluiten. Dit leidde in het begin nog tot een groot hamstergedrag bij onze bevolking. Gelukkig zijn wij een volk dat zich vrij snel aan weet te passen aan nieuwe omstandigheden en na een druk weekend in de bossen en op het strand, was de noodzaak van de maatregelen echt duidelijk bij de bevolking. Vanaf dat moment kwamen we terecht in de 1,5 metereconomie en zien we overal op straat de mensen tijdens hun dagelijkse wandelingen c.q. fietstochtjes keurig ruim om elkaar heen gaan.

Hoe snel deze nieuwe norm toch de standaard is geworden binnen onze samenleving is echt verbazingwekkend maar ook een groot compliment naar iedereen toe. We laten zien dat we samen sterk staan en er met z’n allen zo snel mogelijk voor willen zorgen dat we het virus onder controle krijgen!



Ook economisch heeft het virus het land in z’n greep en ook daar laat de regering zien dat ze met allerlei maatregelen proberen om de zaak draaiende te houden. Helaas zijn er bedrijven die door het virus de zaak moeten sluiten en worden er meer mensen werkeloos.

De meeste bedrijven in Nederland maken echter dankbaar gebruik van alle maatregelen die het kabinet heeft getroffen om het bedrijfsleven de helpende hand toe te reiken en zullen het hierdoor hopelijk wel gaan redden. (afhankelijk uiteraard hoe lang de crisis voortduurt).

Wat wel zaak is binnen deze maatregelen, is dat we ervoor zorgen dat de openstaande facturen op tijd voldaan worden en dat het betalingsverkeer in Nederland in beweging blijft. Als we een schakel in de ketting weghalen heeft dit een domino-effect die niet meer te stoppen is. De regering zorgt met alle maatregelen dat het salaris betaald kan worden en roepen dan ook op om andere facturen gewoon te blijven voldoen zoals die van sportscholen, opleidingen e.d. Ook als er even geen gebruik van wordt gemaakt. Dit om die ketting heel te houden!

Mocht het nou echt niet lukken om uw facturen betaald te krijgen, kunt u altijd onze hulp in roepen en kunnen wij als mediator en minder in de incassorol voor u kijken of en hoe we toch samen ervoor kunnen zorgen dat u toch uw geld krijgt.

Ik ben gewoon bereikbaar op mijn vertrouwde telefoonnummer 06-380 71 565 en sta open voor al uw vragen!

Blijf gezond en we spreken elkaar gauw weer!

Met vriendelijke groet,

Rob Schulte

NIB Group

Meer informatie nodig:
Rob Schulte
T.: 06 380 715 65
Mail


Naar boven
 

Volgende nieuwsbrief
Eemshaven.info biedt de leden de mogelijkheid nieuws en wetenswaardigheden over hun onderneming te publiceren in onze maandelijks verschijnende nieuwsbrief.
 
Zijn er nieuwe ontwikkelingen of activiteiten binnen uw onderneming, nieuwe producten of diensten ontwikkeld of is er een andere reden uw bedrijf even in de schijnwerpers te plaatsen? Meldt het ons. De volgende nieuwsbrief verschijnt eind mei 2020. Informatie kunt u voor 20 mei sturen aan Karla Wielenga.
 
Eemshaven.info BV staat altijd open voor vragen, suggestie en opmerkingen. Schroomt u vooral niet contact met ons op te nemen. Dat kan telefonisch (06 – 43694579) of via mail: karlawielenga@eemshaven.info.



Met vriendelijke groet,

Karla Wielenga
Directeur Eemshaven.info
 
                                            Eemshaven.info       
                                                           T.:  00 31 5 96 56 76 99   
                                                           M.: 00 31 6 43 69 45 79      
                                                           W.: www.eemshaven.info    
                                                           E.: info@eemshaven.info