Afbeelding
Informatie van Eemshaven.info

Nieuwsbrief 06 - 2019

Geacht Eemshaven.info-lid,

Chatmonster en de Vrijmibo. Het zijn twee uitdrukkingen die u vindt in de zesde nieuwsbrief van Businessplatform Eemshaven.info. Het is de eerste nieuwsbrief na het zomerreces. Daarin weer veel informatie over de leden van Eemshaven.info, de netwerkorganisatie voor de regio Eemsdelta met ruim 240 aangesloten bedrijven.

Talent in de Eemsdelta, de allereerste gecertificeerde paneelbouwer in Nederland, meer veiligheid voor zonnesystemen en een aardbevingsbeurs. Zoals u ziet is het aanbod aan nieuws en informatie van de aangesloten leden zeer divers. In deze nieuwsbrief kunt u ook alvast kennis maken met een nieuwe Sales Engineer en Accountmanager die in dienst zijn getreden bij twee van onze leden.

Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met Karla Wielenga.

Eemshaven.info wenst u veel leesplezier.

Nieuwe leden

De afgelopen maand mochten wij de volgende nieuwe leden verwelkomen:
  • Taxi Groningen BV
  • Pool Piping
  • EMDwederODER
  • UNET
  • Apollo Hotel Groningen
  • Kloska Ship Supply BV
                
                             
 

In deze nieuwsbrief treft u informatie aan van:

Boven

Van der Valk Groningen Zuidbroek A7
10 multifunctionele zalen
Lees meer...

UBN
De ultieme matchmaker
Lees meer...

Tekenstudio Reinoud Bekkema
Opdracht
Lees meer...

Stichting Present
Maatschappelijk relevante bedrijfsuitjes
Lees meer...

S&S Systems
TIV Hardenberg, Website ProMISe, nieuwe klant
Lees meer....

Snel Uitzendbureau
Talent uit de Eemsdelta
Lees meer..

Riwal
Insights Magazine
Lees meer...

Peutz
Nieuws
Lees meer...

PCI
De toekomst van documentmanagement
Lees meer...

Noorderpoort
Heropening
Lees meer...

Nora by Interface
Oplossingen voor u gemaakt
Lees meer...

LGH
Nieuwe naam en nieuw materieel
Lees meer...

Jan Snel
Nieuwsbrief
Lees meer...

Inqar Dallinga
Uitbreiding huurvloot
Lees meer...

Immens
Onze dienstverlening
Lees meer...

Hijsspecialist
Even voorstellen
Lees meer...

Grand Café Het Lokaal
Vrijdagmiddagborrel
Lees meer...

Hanzehogeschool
Aardbevingsbeurs
Lees meer...

Grodal
Brexit
Lees meer...

FC Groningen
Nieuwe Sales Manager
Lees meer...

EQIN/Stork
Uitnodiging
Lees meer...

EMD WederOder
Stelt zich voor
Lees meer...

Eemsdelta Housing
Groter verhuuraanbod
Lees meer...

De Drait Yachting
Nieuwsbrief
Lees meer...

Best Western Plus Hotel Groningen Plaza
Restaurant Meerwold
Lees meer...

AP Nederland
Paneelbouw kwaliteitskeurmerk
Lees meer...

Alert
20 jaar focus op veiligheid
Lees meer...

123Telefoondienst
Uitbreiding activiteiten
Lees meer...

Talent uit de Eemsdelta!

snel


Graag stel ik u voor aan Roelof!

Roelof is een zeer ervaren generalistische project-en procesmanager en heeft voor veel grote opdrachtgevers gewerkt. ‘Ik ben geen techneut pur sang maar heb ook oog voor de mens en ben dienstverlenend ingesteld.’Roelof is inzetbaar als projectmanager, assetmanager, planningsdeskundige, cost-engineer, huisvestingsmanager en verandermanager.

Profiel
HBO Werktuigbouwkunde
HBO Technische bedrijfskunde
PostHBO Cost Engineering

Cursussen
Verandermanagement
Opleiding Vak instructeur
Projectmatig Werken T&G

Thema's
Projectmatig en duurzaam werken, plannen, controleren en coördineren.

Eigenschappen
Betrouwbaar, gedreven, doelgericht, teamplayer, oplossingsgericht, gestructureerd en georganiseerd

Roelof heeft ontzettend veel ervaring en wil zijn kennis en capaciteiten graag inzetten bij een (bouw)bedrijf in Noord-Nederland. Meer informatie over zijn achtergrond en werkervaring is te vinden in zijn cv. Geïnteresseerd in Roelof? Neem contact op met Snel Uitzendbureau!

Per direct beschikbaar!
Geinteresseerd in Roelof? Neem contact op met Snel uitzendbureau!

T.: 0595 – 252 117
W.: www.sneluitzendbureau.nl
E.: info@sneluitzendbureau.nl

Naar boven

Immens - Onze dienstverlening

Immens

September is de maand waarin veel mensen hun vakantie al weer achter de rug hebben en weer volop in het werk worden gezogen. De budgettering voor volgend jaar moet worden afgerond en daarnaast liggen er nog diverse projecten die je het liefst ook voor het einde van het jaar van je lijstje zou willen kunnen afvinken.Gelukkig heb je altijd het telefoonnummer van Immens bij de hand om je met tijdelijke expertise te laten ondersteunen of de vraag voor uitbreiding of versterking van je team neer te leggen! Als financials hebben wij niet veel nodig om de vertaling te maken naar de juiste interim professional voor jouw project.

Jubileumjaar
Voor Immens is 2019 een jubileumjaar. Op 1 mei jl. vierden wij al weer onze 15e verjaardag! Een jubileum is ook altijd een moment om terug te kijken. Om te constateren dat er veel dingen zijn veranderdin 15 jaar tijd, maar ook veel dingen niet. De interim en recruitment markt is verder geprofessionaliseerd. Interim professionals moeten tegenwoordig meer een ‘specialisme’ hebben. Dit kan zijn op functioneel gebied of juist gericht op een bepaalde branche of sector. De wet-en regelgeving is toegenomen, je moet je zaken goed op ordehebben, ‘compliant’zijn en voor sommige opdrachtgevers beschikken over de juiste certificeringen om leverancier te kunnen en mogen zijn. En het werken zonder automatisering, data en digitalisering kunnen we ons bij Immens al helemaal niet meer voorstellen.

Onze dienstverlening is in de loop van de jaren breder geworden. Interim is en blijft nog steeds onze belangrijkste tak van sport, maar de werving & selectie voor finance functies hebben we de afgelopen jaren flink doorontwikkeld door o.a. een duidelijke planning en regie toete passen en het gebruik van testen en arbeidsmarkt data. Een mooie bekroning dat we als bureau hier op een onderscheidende wijze mee bezig zijn kregen we met de 2eplaats in de landelijke Recruiter Awards! Naast Interim en Werving & Selectie hebben we dit jaar ook het Contractmanagement aan onze dienstverlening toegevoegd. Een logische stap, waarmee we onze kennis en platformen op het gebied van inhuur van (ZZP) specialisten verder kunnen inzetten voor onze opdrachtgevers.

Maar er zijn ook zaken niet veranderd in de afgelopen 15 jaar. Zo zijn er opdrachtgevers die we al 15 jaar met interim support en/of werving & selectie mogen helpen. En werken we met een grote groep interim professionals al vele jaren zeer prettig en succesvol samen. Onze persoonlijke benadering was een belangrijke insteek toen we met Immens begonnen. Niet voor niets zit de term ‘mens’ in onze naam. Want de mens en de samenwerking tussen mensen blijft de kritische succesfactor in interim opdrachten en werving & selectietrajecten. En deze benadering zullen we ook vasthouden. Alle ontwikkelingen en innovaties, die ook wij hebben doorgevoerd in onze processen, moeten ervoor zorgen dat we tijd houden om aandacht te besteden aan onze opdrachtgevers en interim professionals.

En dat doen we nog steeds met een hecht en slagvaardigteam dat een passie heeft om opdrachtgevers te helpen met de juiste interim-oplossing, om interim professionals te begeleiden naar een uitdagende en succesvolle opdracht en – ook in deze krappe arbeidsmarkt – er steeds in slaagt om interessante finance vacatures in te vullen met goede kandidaten.


Na de zomervakantie zijn er alweer 8 interim professionals gestart met een nieuwe interim opdracht en is 1 kandidaat gestart met zijn nieuwe baan. Mocht je zelfin de vakantie tot de conclusie zijn gekomen dat het tijd is geworden om je te oriënteren op nieuwe uitdagingen?
Kijkdanbij onze vacatures of daar mogelijk interessante mogelijkheden voor jou tussen zitten of schrijf je in. Ben je tot de conclusie gekomen dat jouw team (tijdelijke) ondersteuning kan gebruiken? Neem dan contact met ons op over interim ondersteuning of de invulling van de vacature in jouw organisatie.Wij helpen je graag!

Vacatures
Operations & Supply Chain Controller Jij bent een gedreven Controller met kennis van en ervaring van Supply Chain en Operations Control. Voor de COO kan jij fungeren als Business Partner, omdat jij analytisch bent en verbanden kan leggen. Je bent iemand die de hoofdlijnen bewaakt, maar er niet voor terugdeinst de details in te duiken. Omdat jij zichtbaar en toegankelijk bent, kan jij gemakkelijk contact leggen met zowel de werkvloer als het management. Daarnaast heb jij goede kennis van standaardkostprijzen en ben je bekend met thema’s als voorraadwaardering en productievarianties.

Herken jij jezelf in bovenstaande? Lees dan snel verderop onze website!

Interim SAP Business Consultant Transport Management

Per direct zijn wij voor een van onze opdrachtgevers op zoek naar een SAP business consultant op het gebied van Transport Management. Deze organisatie werkt aan de transitie naar SAP S/4Hana als ERP systeem. Binnen de implementatie wordt gebruik gemaakt van een template gebaseerd op de best practices van de branche (food). De go-live staat gepland voor februari 2020. Voor de work stream Transport Management zijn wij op zoek naar een ervaren SAP business consultant die per direct en fulltime beschikbaar is.Ben jij dit? Reageer dan via onze website!

Dit is niet alles! Meer vacatures en interim opdrachten vind je op onze website.

Naar boven

Eemsdelta-Housing verruimt aanbod huurwoningen en appartementen

eemsdelta

Door de recente aankoop van 5 woningen in de directe omgeving van de Eemshaven heeft Eemsdelta-Housing ervoor gezorgd, dat expats en bedrijven die op zoek zijn naar tijdelijke woonruimte voor hun personeel een keuze kunnen maken uit een nog ruimer aanbod.Eemsdelta-Housing beschikt inmiddels over 44 kwalitatief hoogwaardige woningen in de Eemsdelta regio voor mensen die in deze economisch krachtige regio al dan niet tijdelijk werkzaam zijn. Het gaat daarbij niet alleen om vrijstaande of geschakelde woningen. Eemsdelta-Housing verhuurt tevens appartementen.Voor meer informatie over het aanbod van Eemsdelta-Housing gaat u naar de website.


Naar boven

AP eerste bedrijf met ‘Paneelbouw Kwaliteitskeurmerk’

APNederland

AP is de allereerste gecertificeerde paneelbouwer in Nederland met een kwaliteitskeurmerk van de Federatie Paneelbouw (onderdeel Fedet). De erkenningsregeling toont aan dat wij werken volgens de laatste kwaliteitsrichtlijnen, normen en procesborging binnen deze branche. AP durfde het aan om voor de ‘vuurdoop’ te gaan, vele Nederlandse paneelbouwers zullen ons in de komende maanden volgen in de certificering. 


Op de foto Wethouder Jaap Borg en Ronald Udo (Algemeen Directeur AP)

Felicitaties
Wethouder Jaap Borg kwam bij AP langs om onze mensen te feliciteren en het bordje met het keurmerk aan de muur te onthullen. “Wij zijn er trots op dat een bedrijf uit Kolham zo goed aan de weg timmert in deze sector. Het biedt dit bedrijf weer mooie nieuwe kansen.” Ook Tom Stringer, voorzitter van de Federatie Paneelbouw was erbij om het officiële certificaat taan AP te overhandigen. “Na drie jaar hard werken door onze werkgroep Kwaliteit is de erkenningsregeling er. Hiermee maakt de Federatie Paneelbouw een enorme stap voorwaarts in het bereiken van ons doel: het waarborgen van de kwaliteit van schakel- en besturingspanelen ter stimulatie en behoud van de paneelbouw- én maakindustrie in Nederland.”


AP heeft zich in de laatste 10 jaar ontwikkeld tot een elektrotechnische partner voor klanten met vraagstukken rondom hun kritische infrastructuren binnen datacenters, glastuinbouw, EV solutions, healthcare en OEM/Industrie. De jarenlange inzet en focus wordt nu beloond met een prachtige unieke erkenning!

fotografie: Dany Brix Fotografie.


Naar boven

Hijsspecialist - Even voorstellen

hijsspecialist

Even voorstellen: de nieuwe Sales engineer buitendienst bij Hijsspecialist.nl.

Een nieuw gezicht! Tijd om mezelf even kort voor te stellen aan de lezers van deze nieuwsbrief.Mijn naam is Hero Kram,vanaf 1 september 2019 maak ik deel uit van het salesteam bij Hijsspecialist.nl, als Sales engineer. Hijsspecialist.nl levert verschillende diensten en producten op het gebied van hijsen en heffen, waarbij veiligheid voor alles gaat.Doordat Hijsspecialist groeit is het doel van mijn functie de groeiambitie van Hijsspecialist na te streven. Daarnaast bestaat mijn functie uit het realiseren van naamsbekendheid. Dit zag ik als een mooie kans om de eerste stappen in te zetten!Ik ben een nuchtere Groninger, gevoelsmens, pragmatisch ingesteld, betrouwbaar en krijg ik vaak te horen dat ik een ‘mensenmens’ ben. Mocht je meer willen weten over mijn functie bij Hijsspecialist, of wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen; dan mag je uiteraard altijd contact met mij opnemen via de e-mail: h.kram@hijsspecialist.nlof telefonisch op:06 15 555 714.Voor een kop koffie ben ik altijd in!Tot slot:het Businessplatform Eemshaven.info is voor mij geen onbekend terrein,doordat ik eerder werkzaam ben geweest voor Abiant Uitzendgroep in Spijk. Dus voor de mensen die denken ‘waar ken ik die naam toch van’...



Naar boven

EmdWederOder -

emdwederoder

In Emden, aan de Eemshaven in Duitsland,biedt EmdWederOder verschillende professionele en inspirerende ruimten voor vergaderen, trainingen, workshops, bijeenkomsten, besprekingen en flex werkplekken. Centraal gelegen, in een historisch pand met een persoonlijke touch bied ik, Deborah Bijleveld-Bretzler gelegenheid tot ontmoeting en ontwikkeling.

Persoonlijke coachingen loopbaanbegeleiding, teamcoaching en –ontwikkeling en verschillende teamactiviteiten zoals kookworkshops, kanovaren of waterfietsen over de unieke grachten van Emden zijn een kleine greep uit de mogelijkheden die EmdWederOder te bieden heeft.

Kom langs bij EmdWederOder voor inspiratie en combineer met een bezoek aan deDelft, de Kunsthalle of het Museum Feuerschiff.



Naar boven

FC Groningen - Nieuwe Sales Manager

FCGroningen

Kevin Roossien nieuwe sales manager FC Groningen

FC Groningen versterkt per 1 oktober aanstaande de commerciële afdeling. Kevin Roossien treedt vanaf deze datum als sales manager in dienst bij de Trots van het Noorden. Het is een nieuwe functie en dus uitbreiding van het commerciële team onder leiding van commercieel directeur Robbert Klaver. 

De commerciële afdeling van FC Groningen heeft gezonde groei-ambities met het oog op haar Businessclub en de daaraan gerelateerde businessstoelen op het TKP Ereterras en de skyboxen in het Hitachi Capital Mobility Stadion. In de rol van sales manager kan Roossien, samen met het team van accountmanagers en de backoffice, volledige focus hebben op de verdere professionalisering en groei van de Businessclub. De Businessclub is nog steeds één van de belangrijkste pijlers onder de commerciële begroting van FC Groningen. 

Robbert Klaver geeft aan blij te zijn met de invulling van de nieuwe positie en de benoeming van Roossien. “Op basis van ons achterland en de potentie van de club zien wij nog uitdagende groeimogelijkheden van onze commerciële inkomsten. Met de aanstelling van Kevin in de functie van sales manager is een belangrijke stap gezet in de verdere professionalisering van de afdeling en zijn we ervan overtuigd dat we onze bestaande en nieuwe relaties nog beter van dienst kunnen zijn.”

Kevin Roossien, die diverse commerciële leidinggevende functies heeft bekleed in Noord Nederland, ziet de nieuwe functie als een prachtige uitdaging. “Een prachtige uitdaging ligt er voor ons commerciële team om zakelijk Noord Nederland meer te bieden dan alleen voetbal. Ik kijk er naar uit om een bijdrage te leveren aan het opbouwen van duurzame relaties samen met het huidige commerciële team. Ik heb veel zin om hiermee aan de slag te gaan”. 

Christiaan de Jong nieuwe accountmanager

Per 18 september zal ook Christiaan de Jong starten als accountmanager op de afdeling commerciële zaken. Christiaan is de afgelopen 8 jaren werkzaam geweest als accountmanager en commercieel manager bij SC Cambuur. Christiaan de Jong: “FC Groningen is een prachtige club, en ik hoop mijn steentje bij te dragen aan de commerciële ambities. Voor mij is dit een mooie stap in mijn carrière en een nieuwe uitdaging. Ik heb er heel veel zin in!”. Robbert Klaver (commercieel directeur FC Groningen) geeft aan blij te zijn met de komst van Christiaan bij de club. “Het is mooi dat we een collega erbij hebben op een commerciële functie met veel ervaring binnen de betaald voetbalwereld en we kijken uit naar de samenwerking.

Naar boven

Tekenstudio Reinoud Bekkema - Opdracht DSM

bekkema



Voor DSM maak ik illustraties wat uitleg geeft over hoe het efficiënter en beter kan.


Er zijn verschillende verdiepingen met machines. Deze kunnen gaan lekken waardoor er korrels of plasjes water zijn. Deze moeten worden gereinigd. En de machines eventueel gerepareerd. Als er sprake is van druk verlies. 

Er zijn dan gereedschap borden of karretjes. Waarmee onderdelen gelijk kunnen worden vervangen.

Naar boven

Riwal - Insights magazine

Riwal

Insights is een informatief magazine, dat zich richt op het zakenleven en inzicht biedt in het bedrijfsleven en de publieke sector. In deze uitgave wordt aandacht besteedt aan Riwal.  
 
In dit magazine kunt u meer over onze visie op ontwikkelingen, beleid en innovatie lezen. Daarnaast vertellen drie klanten, KLM, Koninklijke BAM Groep & Croonwolter&dros, meer over de samenwerking met Riwal. 

U kunt meer lezen via deze link.



Naar boven

EQIN en Stork nodigen u uit!

eqin

Op woensdag 18 september openen we onze nieuwe locatie in de Eemshaven; EQIN en Stork samen in één pand. We versterken gezamenlijk onze lokale footprint om onze klanten in en rond de Eemshaven nog beter en vlotter van dienst te kunnen zijn! 

U bent van harte welkom tussen 13 uur en 16 uur voor een kijkje achter de schermen. We tonen u de nieuwe locatie en laten u proeven van onze toegevoegde waarde voor uw organisatie. U ontdekt enkele innovatieve oplossingen van Stork en maakt kennis met de equipment- en projectoplossingen van EQIN. 

Bovenal praten we graag bij onder het genot van een hapje en een drankje. We zijn trots op de uitbreiding van onze footprint in de omgeving Eemshaven en bespreken graag met u hoe we u kunnen helpen met het oplossen van uw uitdagingen in onderhoud, turnarounds en projecten!

Naar boven

Grodal - Brexit

Grodal


Sinds de nieuwe Britse premier Boris Johnson gekozen is, stevent Groot-Brittannië af op een harde Brexit per 31 oktober 2019.

Deze hoogstwaarschijnlijk ‘no deal’ optie heeft enorme consequenties voor de handel tussen de EU en Groot- Brittannië.

Consequenties voor u
Heeft u klanten of leveranciers in Groot-Brittannië?
Ongeacht een ‘harde’ of ‘zachte’ Brexit, u moet zelf een EORI nummer aanvragen bij de douane cq. Belastingdienst. Daarnaast komen er douaneformaliteiten bij als u handel drijft met landen in Groot-Brittanië.

Wat kan Grodal hier voor u betekenen?
Voor het uitbesteden van douaneformaliteiten als uitvoerdocumenten, Certificaten van Oorsprong of EUR1’s bent u bij ons aan het juiste adres.

U kunt rekenen op de douanekennis van Grodal, ervaren sinds 1993 met up-to-date kennis. Wij helpen u graag met onze logistieke- en douane diensten van en naar Groot-Brittanië.Meer weten? Bel of mail ons gerust. Ook kunt u terecht op de website van de overheid.

Kijk eens op onze website of neem contact met ons op en wellicht kunnen we iets voor elkaar betekenen.

T.: +31 (0)598 612725
 
Naar boven

Heropening locatie Noorderpoort Energy & Maritime - Aftrap Excellentieprogramma

noorderpoort

Noorderpoort nodigt u graag uit voor de feestelijke heropening van de locatie Noorderpoort Energy & Maritime en de aftrap van het Excellentieprogramma i.s.m. Marine Service Noord “Met H2 naar de HT”. Dit zal plaatsvinden op woensdag 18 september om 15.00 uur.

U kunt zich opgeven voor deze heropening en aftrap door een mailtje te sturen.

(I.v.m. de organisatie, catering e.d. willen wij graag weten hoeveel bezoekers we ongeveer kunnen verwachten.)

Graag tot ziens op woensdag 18 september bij Noorderpoort Energy & Maritime Duurswoldlaan 2A Farmsum.


Naar boven

123telefoondienst breidt haar activiteiten uit

telefoondienst


123telefoondienst heeft haar activiteiten uitgebreid onder de handelsnaam ChatMonster.

Vanuit ChatMonster bieden wij een gratis chatapplicatie aan,die bedrijven kunnen gebruiken op hun website waarbij de medewerkers van 123telefoondienst de chat zullen uitvoeren voor de opdrachtgever.De chatapplicatie is dus gratis, u betaald alleen een laag tarief voor een volledig uitgevoerde chat.

Het idee voor ChatMonster is ontstaan omdat uit recent onderzoek is vastgesteld dat vele bezoekers een website bezoeken tussen 17.00 uur en 22.00 uur. Omdat vele bedrijven om 17.00 sluiten worden potentiële klanten op deze wijze gemist. De websitebezoeker zal online verder zoeken naar bedrijven die online wel benaderbaar zijn via telefoon of chat.

De medewerkers van 123telefoondienst zijn gespecialiseerd in klantcontact en kunnen naast telefonisch nu ook via de chat uw bedrijf promoten, informatie verstrekken, een deal sluiten of een afspraak maken.

Met ChatMonster heeft 123telefoondienst nu haar dienstverlening met betrekking tot klantencontact compleet. Of het nu gaat om inkomende calls, sales, calamiteiten, mailafhandeling, agendabeheer, whatsApp en nu dus ook chat, de medewerkers van 123telefoondienst handelen uw klantcontact af op de wijze zoals de klant bij uw organisatie gewend is.

123telefoondienstheeft naast ChatMonster ook nog 123archief(digitaliseren dossiers, postscanning, archiefbeheer) en 123consultancy(ICT, netwerkbeheer) en kan op deze wijze elk bedrijf van dienst zijn.

Geïnteresseerd in de mogelijkheden? neem contact op met : Fred Hansenfred
T.: 050-3490590
M.: 06 21502844

Naar boven

Jan Snel - Nieuwsbrief

JanSnel

De nieuwsbrief van Jan Snel is verschenen met daarin o.a.

Samen Veilig: veiligheidsregels in meerdere talen
Binnen ons Samen Veilig-programma staan ook de verschillende nationaliteiten binnen Jan Snel centraal. Voortaan bieden we daarom onze veiligheidsvoorschriften niet alleen in het Nederlands, Duits en Engels aan, maar nu ook in het Pools en Roemeens. Zo weten we zeker dat al onze medewerkers in hun eigen moedertaal de veiligheidsvoorschriften rustig kunnen doorlezen. Want veiligheid is een gedeelde verantwoordelijkheid. 

Tijdelijke zorghuisvesting in Krabbedijk
Voor de zorggroep "Ter Weel" realiseerde Jan Snel in slechts 10 weken tijd 34 zorgwoningen. De woningen zijn van alle gemakken voorzien. Zo bestaat het sanitair uit verhoogde toiletcombinaties met toiletbeugels. Daarnaast heeft elke zorgwoning een mooie keuken en is er een centrale huiskamer aanwezig waar de bewoners samen kunnen komen.  Het project heeft een totaal oppervlakte van 1165 vierkante meter. 

Klikt u hier om de volledige nieuwsbrief te lezen.

Naar boven

Stichting Present

present

Bent u een Maatschappelijk Betrokken Ondernemer of wilt u dit graag worden?Present Noord-Groningen helpt u daar graag bij! Dat doen we door kosteloos maatschappelijk relevante personeelsuitjes of teambuildingsactiviteiten voor u te organiseren waar uw team én kwetsbare mensen in de regio beter van worden.

Meedoen aan een Presentactiviteit betekent voor deelnemers dikwijls dat zij uit hun comfortzone stappen, de confrontatie aangaan met lokale armoede en eenzaamheid én met eigen vooroordelen.Collega’s werken met elkaar samen in een geheel andere setting dan gebruikelijk, waardoor er een nieuwe dynamiek en meer verbondenheid ontstaat.Iedere Present-activiteitis maatwerk en de wens/het aanbod van uw groep is daarbij ons uitgangspunt. Wat heeft uw organisatie/team te bieden aan kennis en kunde? Op welke manier wilt u graag voor anderen van betekenis zijn? Op welke dag en hoeveel uur? Uw aanbod zetten we uit in ons uitgebreide netwerk van hulpverlenende instanties. Wij zorgen voor een goede match en begeleiding van het project. Iedere activiteit is dus maatwerk!

Op onze website vindt u een aantal voorbeelden, ter inspiratie.

Wilt u als ondernemer (ook) op een andere manier een bijdrage leveren aan het werk van Present in Noord-Groningen? Dat kan! Word dan deelnemer van de Presentclub Noord Groningen voor € 100,00 per jaar(of meer).

Voor aanmelding voor een teamactiviteit/de Presentclub of voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze coördinator: Coördinator Kees Douma Telefoon 06-37270199

Wat u met uw team via Present onderneemt bepaalt u grotendeels zelf. Inspiratie opdoen? Kijk op onze website.

Naar boven

UBN Uitzendbureau - De ultieme matchmaker

UBN

Met maar liefst 14 vestigingen in Nederland zorgen wij al vanaf 1991 dat werkend Nederland blij is. Dat doen we voor logistiek, industrieel en administratief werk tot en met mbo-niveau. Door te kiezen voor een duidelijke focus zijn wij in deze branches een specialist.
 
UBN Uitzendbureau is de spil tussen je organisatie en de werkzoekende. Ons doel is jouw vacatures onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep. Hiervoor zetten wij een uitgebreide campagne op, plaatsen we de vacatures op toonaangevende partnerwebsites en promoten wij jouw vacatures op online zoekmachines. Naast het vinden van de juiste match, verzorgen wij het gehele voortraject waarna jij de uitzendkracht kan inzetten en de productie van je organisatie blijft lopen.

Ben jij nog op zoek naar uitzendkrachten om je team compleet te maken? Wij adviseren je graag!

T.: 050-7510000
E-Mail


Naar boven

Peutz - Nieuws

peutz


Meer veiligheid voor zonnesystemen met door Peutz gecertificeerde planningssoftware

Esdec, 's werelds toonaangevende fabrikant van zonne-montagesystemen, heeft een planningstool ontwikkeld voor het veilig installeren van PV-systemen, zodat ze bestand zijn tegen extreme weersomstandigheden. De planningssoftware is gecertificeerd door Peutz.

Met behulp van schaalmodellen heeft Peutz uitgebreid onderzoek gedaan in een speciaal voor dit doel omgebouwde windtunnel. De door Peutz gecertificeerde Esdec-projectcalculator houdt rekening met de individuele locatie van het geplande systeem, het type dak, de gebruikte panelen en het bijbehorende montagesysteem.

Klik hier voor meer informatie.




250 miljoen afzonderlijke geluidniveaus!

Recent behaalden wij een nieuwe mijlpaal met ons in eigen beheer ontwikkeld geluidmonitoringssysteem:  in opdracht van RUD Zeeland hebben we inmiddels ruim 250 miljoen afzonderlijke geluidniveaus geregistreerd!

Sinds april 2015 voeren wij in opdracht van RUD Zeeland volcontinu geluidmonitoring uit binnen de geluidzones van de industrieterreinen Vlissingen-Oost en Kanaalzone. De metingen worden uitgevoerd met een door ons zelf ontwikkeld systeem. Iedere 2 s wordt een geluidniveau geregistreerd en vervolgens opgeslagen in een centrale internetdatabase. De meetgegevens worden gedeeld met de RUD en een aantal bewoners via een beveiligde webportal.

De resultaten worden steeds vergeleken met resultaten uit voorgaande jaren. Hiermee wordt – ondanks relevante stoorgeluidbijdragen - inzicht gegeven in optredende geluidniveaus in de praktijk nabij industrie, lokale en provinciale wegen en overige omgevingseigen geluidbronnen. Door de hoge resolutie van de meetdata is het ook mogelijk statistische analyses op de data uit te voeren.

Naar boven

S&S Systems - TIV Hardenberg, nieuwe website, nieuwe klant

systems

Van 17 tot en met 19 september 2019 staat S&S Systems op de TIV-beurs in Hardenberg; dé vakbeurs voor de maakindustrie in de regio Noord-en Oost-Nederland. We vertellen je graag wat we zoal doen aan software-ontwikkeling, technische toepassingen en over de voordelen die ProMISe te bieden heeft voor uw bedrijf met betrekking tot procesoptimalisatie en continu verbeteren. We staan op standnummer 531. Kom gerust langs. De verse koffie staat klaar!
Gratis toegangskaarten hier verkrijgbaar.

Website ProMISe
Blij en trots kunnen we vermelden dat onze nieuwe website voor ProMISe, onze Continu Verbeter Tool, klaar is! Lees hier alles over deze gebruiksvriendelijke, webbased tool en hoe het helpt met procesoptimalisatie en continuverbeteren door de hele organisatie. Het is een integraal systeem met modules als:
  • een digitaal wachtverslag voor interne communicatie en wachtoverdracht
  • digitale werkbonnen om acties direct uit te zetten en te overzien
  • storingsregistraties, app en OEE-module om bottlenecks en verbeterpotentieel in kaart te brengen



Nieuwe klant
We hebben een geweldige nieuwe klant mogen toevoegen: Emerson Automation Solutions uit Ede. Voor Emerson gaan wij een Andon-bord maken. Het bord geeft in blokken hun productiecellen en bufferzones weer. Met kleuren en tekst wordt de bezetting aangegeven. Een ontzettend leuke uitdaging en kans om Emerson verder te helpen in hun continue verbetering van het productieproces.


Naar boven

Alert – Focus op veiligheid, al 20 jaar uw betrouwbare veiligheidspartner

alert

Op 1 september 2019 bestond Alert –Focus op veiligheid 20 jaar. Van een eenmanszaak uitgegroeid naar een multifunctioneel veiligheids service bedrijf in de regio met 40 professionele werknemers. Onze diensten bestaan uit Advies, Detachering, Opleidingen en Veiligheidsmiddelen.Voor meer info: neem contact op met Peter of Linda: T 0596 617761 of kijk eens even op onze nieuwe website.

 

Naar boven

Naar boven

Best Western Plus Hotel Groningen Plaza - Restaurant Meerwold

bestwestern


Meerwold Eten & Drinken, onderdeel van Best Western Plus Hotel Groningen Plaza, is recentelijk vernieuwd en biedt voor zowel jong en oud een unieke ervaring waarbij de Franse keuken het centrale uitgangspunt is. Het Franse thema is doorgevoerd in de aankleding vanhet restaurant, de private dining en de menukaart. Gerechten die normaal thuis gegeten worden, worden op Franse wijze verwerkt tot heerlijke restaurantgerechten.

Hotelbezoekers, zakelijk en niet-zakelijke gasten, inwoners van Groningen en omgeving, studenten en dagrecreanten zijn welkom om de veelzijdigheid van de locatie te ervaren. Het restaurant is zo ingedeeld dat de gast keuze kan maken of er aan een hoge of lage tafel wordt ontbeten, geluncht of gedineerd.

De unieke ligging tussen al het groen wat het natuurgebied Hoornsemeer te bieden heeft én de prachtige ligging aan het water creëren voor iedereen het gevoel alsof je thuis bent.Naast de huidige faciliteiten worden er op korte termijn extra unieke toevoegingen gerealiseerd die een bezoek aan Meerwold Eten & Drinken compleet zullen maken.

Voor het einde van 2019 zal het Hoornsemeer tot aan de voet van het hotel liggen, biedt de boulevard gasten de mogelijkheid om aan te meren met een boot en te genieten van het aan het water grenzende terras.Kortom, Meerwold Eten & Drinken biedt voor één ieder wat wilds, is voor iedereen toegankelijk om zich thuis te voelen en te genieten van uitmuntende service en gerechten.

Op 12 november jl. zal het restaurant en private dining op feestelijke wijze worden geopend. De uitnodiging volgt binnenkort. Uiteraard bent u eerder, of op een ander moment, ook van harte welkom. Graag tot ziens!

     

Naar boven

Hanzehogeschool - Aardbevingsbeurs

hanzehogeschool


Of u nu rechtshulp zoekt, manieren om van het gas af te komen of graag te weten komt of u in aanmerking komt voor de zogeheten stuwmeerregeling, na een bezoek aan de aarbevingsmarkt zult u een stuk beter beslagen ten ijs komen.

Deze markt biedt ruimte aan verenigingen, stichtingen, bedrijven, gemeenten en overige relevante instanties met ‘Hart voor de regio’ zoals de markt is gedoopt, om een kraam op te zetten in Kabzëel.


De aardbevingsbeurs wordt georganiseerd door de innovatiewerkplaats Eemsdelta, een initiatief van de Hanzehogeschool Groningen en Univé.

Naar boven

nora systems - Oplossingen voor u gemaakt

nora

Met nora® install krijgen klanten een overzicht van het complete dienstenpakket voor de installatie van nora rubbervloeren

Kaatsheuvel, september2019
-Kwaliteit, uitstekende service en voortdurende innovatie zijn van cruciaal belang voor de nora systems GmbH. Als wereldmarktleider voor rubber vloerbedekking biedt het bedrijf niet alleen individuele producten, maar ook praktische complete oplossingen om te voldoen aan specifieke klantvereisten wereldwijd. Het doel is om klanten in alle projectfasen te ondersteunen met optimale oplossingen, zodat de installatie van de nora-vloerbedekking te allen tijde soepel verloopt. Met nora® install ontvangen klanten de verschillende installatieopties in één oogopslag -van traditionele installatie met individuele componenten tot gecertificeerde, innovatieve installatiesystemen, elk afgerond met geschikte accessoires.

nora ® nTx Voor snelle en veilige installatie
Met het innovatieve en veilige snellegsysteem nora® nTx, is de installatie van nora rubbervloeren snel en ongecompliceerd. Dit minimaliseert de uitvaltijd van de overeenkomstige gebieden in het gebouw. Met nora® nTx kunnen klaslokalen of patiëntenkamers bijvoorbeeld al na enkele uren weer in gebruik worden genomen. Het geheim: de vloerbedekkingen zijn in de fabriek al voorzien van een zelfklevende achterkant, die op zijn beurt is bedekt met een beschermfolie. Zo kan de vloer in slechts een paar stappen schoon en veilig worden gelegd -snijden, beschermfolie verwijderen, oprollen -en onmiddellijk worden gebruikt. En dit kan op de gebruikelijke betonnen of cementdekvloeren en op bestaande andere vloerbedekkingen. Zelfs verhoogd restvocht in het beton ofde dekvloer is geen probleem voor nora® nTx. Het resultaat is even duurzaam, robuust en veilig -zoals gebruikelijk bij nora rubber vloerbedekkingen.


nora one ® -Een gecertificeerd algemeen systeem
nora one biedt de best mogelijke oplossing voor het natverlijmen van rubber vloerbedekkingen: emissiearme nora-vloeren vormen samen met de speciaal aangepaste installatiematerialen een gecertificeerd algemeen systeem, dat wordt gecombineerd met een verlengde garantieperiode van acht jaar. Het systeem wordt voltooid door installateurs die speciaal door nora zijn opgeleid. Het emissiearme complete systeem is GOUD-gecertificeerd volgens Indoor Air Comfort, dat schadelijke interacties tussen de verschillende componenten elimineert. Bovendien dragen de afzonderlijke componenten van het systeem het EMICODE EC1PLUS-certificaat. Als betrouwbare partner ondersteunt nora haar klanten in alle fasen van het project en biedt ze onder andere competente ondersteuning bij het aanbestedingsproces, volledige en transparante documentatie van de installatiewerkzaamheden en deskundig advies voor reinigings-en onderhoudsmaatregelen.

Installatie met hoogwaardige individuele componenten en geschikte accessoires
Voor de installatie biedt nora systems talloze componenten die perfect zijn afgestemd op de rubber vloerbedekkingen. Speciaal ontwikkelde lijmen evenals egalisatiemiddelen en primers uit het nora one-assortiment, die allemaal zijn afgestemd op nora rubbervloeren, zorgen voor een ongecompliceerde en snelle applicatie. En ongeacht het type installatie dat klanten kiezen, het nora-assortiment accessoires is altijd beschikbaar voor alle varianten en boeit met zijn optische en functionele eigenschappen. Plinten, trapneuzen of de nora-voegpastaen lasdraadvullen de nora-vloerbedekkingen perfect aan. Ze completeren de langdurige prestaties van nora-vloerbedekkingen en dragen bij aan de hoogwaardige indruk van de ruimte.



Over nora systems
nora by Interface is het commerciële rubbervloermerk van Interface, Inc. dat al meer dan 65 jaar in Duitsland wordt geproduceerd. nora premium rubber helpt bij het ondersteunen van operaties, efficiëntie, gezondheid, veiligheid en welzijn met duurzame vloeren die onderhoud vergemakkelijken, lawaai verminderen, en biedt extra comfort onder de voet.Interface, Inc. is een wereldwijd vloerbedrijf gespecialiseerd in CO2-neutrale tapijttegels en veerkrachtige vloeren, inclusief luxe vinyltegels (LVT) en nora® rubbervloeren. We helpen onze klanten hoogwaardige binnenruimtes te creëren die welzijn, productiviteit en creativiteit, evenals de duurzaamheid van de planeet ondersteunen. Onze missie, Climate Take Back ™, nodigt u uit om met ons mee te doen, terwijl we ons inzetten om te werken op een manier die de planeet herstelt en een klimaat creëert dat geschikt is voor het leven.

Lees meer over Interface op interface.com en blog.interface.com, ons merk nora op nora.com en ons merk FLOR® op FLOR.com.

Naar boven

PCI - 17 september De toekomst van documentmanagement

PCI


Op 17 september nodigen wij jou uit voor een kennissessie over Efficiënt en Intelligent werken op de Lavendelheide 7 te Drachten. Met de huidige (snelle) ontwikkelingen op het gebied van werkplekautomatisering is het soms moeilijk om alles bij te houden.

Daarom vertellen we jou graag wat er allemaal mogelijk is. Van online, in de Cloud tot geautomatiseerde documentprocessen. En van zoeken in 1 systeem tot precies vinden wat je zoekt.

PCI Nederland specialiseert zich in het verzorgen van jouw optimale werkplek en informatievoorziening, jouw belangrijkste bijzaak. Zodat jij je bezig kunt houden met wat voor jou belangrijk is, jouw hoofdzaak.

Tijdens deze sessie zullen wij het volgende behandelen:
  • Betrek je medewerkers
  • Maak het eenvoudig maar veilig
  • Zorg dat de juiste informatie altijd en overal beschikbaar is
  • Maak gebruik van intelligente oplossingen; maak het slim!

Heb jij een onderwerp dat je graag behandeld wilt hebben? Stuur dan een reply op deze email. Ik zorg ervoor dat jouw onderwerp tijdens de centrale sessie aan de orde komt of dat een informatiemanagement specialist na de centrale sessie even tijd voor je heeft.

Schrijf je in
Om je komst naar de ochtendsessie of middagsessie te bevestigen, graag HIER aanmelden.

Naar boven

Vrijmibo nieuwe activiteit Grand Cafe’ Het Lokaal in Delfzijl

Het Lokaal

Het Lokaal, het sfeervolle en huiselijke Grand Cafe’ aan het Molenbergplein in Delfzijl, organiseert sinds september op de eerste vrijdag van de maand een de zogenaamde ‘Vrijmibo’ (vrijdagmiddag borrel). Vanaf vijf uur s ’middags zijn mensen welkom op deze ondernemersborrel, die ook toegankelijk is voor personeelsleden werkzaam in de Eemsdelta.Zes september werd de eerste en meteen al succesvolle editie van de vrijdagmiddag borrel gehouden. In een gezellige en gemoedelijke sfeerwerd de werkweek afgesloten. Het Lokaal zorgde tijdens de eerste ‘Vrijmibo’ voor een aantal culinaire verrassingen. Noteer alvast in uw agenda. Vrijdag 4 oktoberaanvang 17.00 uur. De ‘Vrijmibo’ in Grand Cafe’ Het Lokaal aan het Molenbergplein in Delfzijl.




Naar boven

De Drait Yachting - Nieuwsbrief

DeDrait


Jachthaven De Drait alweer druk bezig met de voorbereidingen voor de winterstalling. Aankomende winter uw boot bij ons stallen? Of wilt u werkzaamheden aan uw boot laten verrichten? Download dan hier het formulier voor het aanmelden van de winterstalling of voor het aanvragen van aanvullende werkzaamheden, zodat u volgend seizoen weer volop vaarplezier kunt beleven.

Dit en meer leest u in onze nieuwsbrief.
 
Naar boven

LGH - Nieuwe naam en nieuw materieel

LGH

Wij hebben onze naam veranderd van LGH Hijsmaterieel naar LGH.
Onze vele vestigingen wereldwijd opereren vanaf deze zomer onder dezelfde naam, een nieuw logo en onder een vernieuwde website: www.lgh.eu/nl

Onderling wordt er steeds meer kennis, materiaal en techniek uitgewisseldmet als doel de kwaliteit van onze dienstverlening nog verder omhoog te brengen. Veiligheid in onze manier van werken staat nog steeds voorop, maar we neme ook steeds meer de rol van specialist in, vandaar de tagline The Lifting Experts.

Ook op het gebied van materieel zetten we flinke stappen. Recent hebben we bijvoorbeeld een hydraulisch hefsysteem toegevoegd aan onze huurvloot, de SL60 / 100.Dit systeem is bij ons te huur zonder personeel. De uitvoering kan dus door u zelf gedaan worden. Wel zullen onze technische accountmanagers u met plezier kosteloos van advies op locatie voorzien.

Kijk op deze site voor meer informatie over ons systeem.


Naar boven

Van der Valk Groningen Zuidbroek A7 - Multifunctionele zalen

vandervalk

De ideale locatie voor zowel zakelijke als feestelijke ontmoetingen.
Met onze multifunctionele zalen bieden wij u accommodatie op maat. Niet voor niets zijn wij uitgeroepen tot vergaderlocatie van het jaar regio Noord 2016 en trainingslocatie van het jaar regio Noord 2017.

10 Multifunctionele zaken
Van der Valk Hotel Groningen - Zuidbroek A7 telt 10 multifunctionele zalen, waarvan 3 moderne boardrooms. Onze zalen zijn voorzien van daglicht, geautomatiseerde beamer en scherm, airconditioning en Wi-Fi.



Evenementen
De evenementenhal 'Eurohal Zuidbroek' biedt met haar 6400m2 ruimte voor 7000 personen voor o.a. uw beur-zen, bedrijfsfeesten, dans- en sportevenementen. Met een goede bereikbaarheid vanuit Groningen, Friesland, Drenthe en Duitsland, met voldoende gratis parkeergelegenheid én 120 ruime hotelkamers is de ’Eurohal Zuidbroek’ de perfecte locatie in het hart van de provincie Groningen.

Bereikbaarheid
Van der Valk Hotel Groningen - Zuidbroek A7 is centraal gelegen aan de A7 nabij de N33 met voldoende gratis par-keergelegenheid. Door de centrale ligging tussen de stad Groningen en de Duitse grens en op de route naar Scan-dinavië is onze locatie de ideale plek om mensen samen te brengen.

Contact
Bij het organiseren van een meeting, training of bijeenkomst is persoonlijk contact belangrijk. Onze ervaring in het organiseren van bijeenkomsten kan u helpen bij uw organisatie. Aarzelt u daarom niet om contact met ons op te nemen.
 

T.: 0598-31 77 52
E.: sales@zuidbroek.valk.com

Naar boven

INQAR Dallinga - Uitbreiding huurvloot

inqar

INQAR Dallinga is dé autoverhuurder voor de provincie Groningen. Met vestigingen in Veendam, Groningen en Delfzijl behoort Dallinga tot de grootste verhuurders van Noord Nederland. Met een ruime diversiteit aan (bedrijfs)auto’s kan het bedrijfin vrijwel alle behoeften voorzien. Of u nou op zoek bent naar een verhuiswagen voor en dag of een personenauto voor langere tijd, bij Dallingabent u aan het juiste adres. Ook voor de zakelijke klant is hetbedrijfde juiste partner voor het (tijdelijk) oplossen van uw mobiliteitsvraagstuk.

Door de aanhoudende vraag naar tijdelijke vervoersoplossingen heeft Dallinga haar huurvloot uitgebreid. In de laatste 3 maandenzijn er 30nieuwe auto’s bij gekomen. Eenongekende groei; zeker voor het gebied noordoost Groningen. Bij de aanschaf vannieuwe auto’s op wordt er gelet op de(lage)CO2 uitstoot en het energielabel(A/B). Hoe duurzamer, hoe beter!

Niet alleen is INQAR Dallinga een van de voordeligste aanbieders in de regio, ook het uitgebreide, jonge wagenpark en de haal & breng service zijn zeer gewaardeerde items in de zakelijke verhuur. Daarbij is het een speerpunt om de klant zoveel mogelijk te ontzorgen. Iets wat met drie vestigingen, gemotiveerde medewerkers en een wagenpark van ruim 220 voertuigen INQAR Dallinga maakt tot een van de beste aanbieders van tijdelijke mobiliteit!

Graagtot ziens bij INQAR Dallinga
  • Verhuur
  • Shortlease
  • Full Operational Lease
  • Privé Lease

www.dallinga.nl


Naar boven
 

Volgende nieuwsbrief
Eemshaven.info biedt de leden de mogelijkheid nieuws en wetenswaardigheden over hun onderneming te publiceren in onze maandelijks verschijnende nieuwsbrief.
 
Zijn er nieuwe ontwikkelingen of activiteiten binnen uw onderneming, nieuwe producten of diensten ontwikkeld of is er een andere reden uw bedrijf even in de schijnwerpers te plaatsen? Meldt het ons. De volgende nieuwsbrief verschijnt in oktober 2019. Informatie kunt u voor 10 oktober sturen aan Karla Wielenga.
 
Eemshaven.info BV staat altijd open voor vragen, suggestie en opmerkingen. Schroomt u vooral niet contact met ons op te nemen. Dat kan telefonisch (06 – 43694579) of via mail: karlawielenga@eemshaven.info.



Met vriendelijke groet,

Karla Wielenga
Directeur Eemshaven.info
 
                                            Eemshaven.info       
                                                           T.:  00 31 5 96 56 76 99   
                                                           M.: 00 31 6 43 69 45 79      
                                                           W.: www.eemshaven.info    
                                                           E.: info@eemshaven.info
Wilt u geen nieuwsbrieven meer van ons ontvangen? Klik dan hier om u af te melden.