Informatie van Eemshaven.info
|
|
|
Nieuwsbrief 08 - 2018
Geacht Eemshaven.info-lid, Een dijk boordevol innovatie en bestand tegen een superstorm. Prittje werpen. Wat betekend het voor u als ondernemer dat het lage BTW-tarief wordt verhoogd naar 9 procent en hoe voorkom je trillinghinder. Ook in de achtste nieuwsbrief dit jaar van Eemshaven.info opnieuw een gevarieerd aanbod bedrijfsnieuws en informatie van de leden van dit businessplatform. Dinsdag 6 en woensdag 7 november staat de Martiniplaza in Groningen weer in het teken van de Promotiedagen van het Noorden. Eemshaven.info organiseert ook dit jaar weer een borrel voor haar leden op het Eemsdeltaplein. Op dinsdag 6 november zien wij u graag tussen 17.00 en 18.00 uur om onder het genot van een hapje en een drankje elkaar te ontmoeten. Tot dinsdag. Wij wensen u veel leesplezier. Noteert u vast in de agenda: - 21 november bezoek VW Emden
- 13 december kerstbijeenkomst
|
|
Nieuwe leden
De afgelopen maand mochten wij de volgende nieuwe leden verwelkomen: - De Strandkorf Bed&Breakfast & Service
- Aannemersbedrijf Roseboom B.V.
|
|
In deze nieuwsbrief treft u informatie aan van:
Boven
Antea Group Een dijk boordevol innovatie en bestand tegen die ene superstorm Lees meer...
Applus+ RVIS 2 prijzen gewonnen voor remote visuele inspectie tools Lees meer...
Archipunt Promotiedagen Lees meer...
De Drait Yachting Nieuws Lees meer...
Groningen Seaports Nieuws Lees meer...
HLB Nannen Verhoogd verlaagd btw-tarief Lees meer...
HOC Training Verhuizing naar Tynaarlo Lees meer...
Hotel Termunterzijl ABBA Dinershow Lees meer...
ICS Cool Energy Downtime beperking door snell inzet chiller Lees meer...
Immens Vacature Accountmanager en Nieuws over contractmanagement Lees meer... Kenneth Smit Trainingen TrendsExpo in Zwolle Lees meer...
Kooi Safety Consultancy Bent u als bedrijf RI&E plichtig? Lees meer...
Maintec Maintec Groningen is verhuisd Lees meer...
Mark Climate Technology Behaaglijk warm in tennishal Lees meer...
Olympia Verhuizing Lees meer...
OWL Juridisch Advies De wet WIEG Lees meer...
Peutz Richtlijnen opstellen deskundigenverklaringen | Trillingen langs het spoor Lees meer...
Prokan Groninger Kampioenschap Prittje Werpen tijdens promotiedagen Lees meer...
Theater & Congrescentrum De Molenberg Voorstellingen november Lees meer...
Roelofs Ondergrondse risico's beter in beeld Lees meer..
Van der Valk Hotel Groningen - Zuidbroek A7 Feestelijk 2018 afsluiten | Kerstpakket Lees meer...
|
|
Roelofs - Ondergrondse risico’s beter in beeld
roelofsWie op eigen bedrijventerrein gaat graven, kan nog wel eens onverwachte zaken tegenkomen. Met Infrafocus, een dochteronderneming van Roelofs, staan terreinbeheerders niet voor verrassingen. Met specialistische meetapparatuur traceert Infrafocus op een efficiënte manier oude heipalen, fundaties, kabels en leidingen. Er zijn al diverse onderzoeken met succes uitgevoerd en deze ervaringen willen wij graag met u delen. Daarnaast kan met het meetvoertuig van Infrafocus door hoge resolutie beelden en een 360 graden-camera, laser en grondradar een volledige inventarisatie worden uitgevoerd van uw bedrijfsterrein. Wilt u ook gebruik maken van onze ervaring en deskundigheid? Dan vragen wij u contact op te nemen met onze adviseurs. Zij staan u graag te woord en kunnen u uitgebreid informeren over onze werkwijze. Zie ook www.infrafocus.nlInfrafocus is dochteronderneming van Roelofs. Voor meer informatie: Marco Kok, 06 - 22 55 69 23 Naar boven
|
|
Antea Group - Een dijk boordevol innovatie en bestand tegen die ene superstorm
anteagroup De zeedijk bij Delfzijl voldoet niet meer aan de normen voor waterveiligheid die we in Nederland hebben. Het klimaat verandert, het zeewater stijgt en golven worden steeds hoger. Tegelijk verzakt in Oost-Groningen de grond omdat er gas wordt gewonnen. Gezien de veiligheid van de inwoners van Delfzijl en het economisch belang van de Eemshaven is ons alles eraan gelegen om deze dijk te versterken. Innovatieprojecten Niet alleen wordt de dijk sterker gemaakt, hij gaat ook kansen aan de omgeving bieden. Een stadsstrand, nieuwe fietspaden, ruimte voor de teelt van zilte gewassen zoals zeekraal, zeewier en zeesla en windmolens die in de dijk gebouwd gaan worden, zijn een greep uit de innovatieprojecten die aan deze dijk zijn gekoppeld. Antea Group tekent voor het technisch management maar is breder betrokken bij de dijkversterking: vanaf de initiatieffase is ook het contractmanagement verzorgd voor het waterschap. Rekenwerk Bert de Wolff en zijn collega’s van Antea Group hebben enorm veel rekenwerk in deze dijk zitten: “Je wilt een dijk ontwerpen die de komende 25 jaar veiligheid biedt. Die bestand is tegen die ene superstorm, maar ook een dijk die in het landschap past. In Delfzijl wordt ‘ie twee meter hoger. Maar verderop naar het Noorden bij Bierum, hebben we voor een andere oplossing gekozen. Niet ophogen, maar nog een dijk achter de dijk leggen.” Dubbele dijk Het concept van de dubbele dijk is niet nieuw. De Wolff: “Het systeem van slaperdijken die achter wakerdijken liggen, kennen we al eeuwen. Nieuw is wel dat we zo’n twee-dijken-systeem nog nooit getoetst hebben. Voldoet dit concept wel aan de normen? En hoe bereken je dit eigenlijk? Dit maakt dat kennisinstituten en onderzoekers uit de hele wereld de ontwikkeling van deze dijk nauwgezet volgen.” Windmolens Ook de innovaties leverden de nodige hoofdbrekens op. De Wolff: “Wat betekent het voor de sterkte van de dijk wanneer we er drie windmolens ín gaan bouwen? Dat is nog nooit eerder gedaan. En hoe zorg je voor de aanvoer van vruchtbaar slib in het gebied tussen de twee dijken? Dat maakt dit project voor mij als ingenieur zo spannend.” Naar boven
|
|
Applus+ RVIS wint 2 prijzen voor remote visuele inspectie tools
applus Twee Applus+ RVIS-tools voor visuele inspecties op afstand hebben een Commercial Success Award gewonnen van Shell Nederland Raffinaderij te Pernis, de grootste raffinaderij van Europa. Applus+ RVIS combineert deskundigheid op het gebied van inspecties met innovatieve technologieën. Met een “design thinking” principe ontwikkelt zij oplossingen voor inspecties op afstand die de klantervaring volledig transformeren. Twee van deze oplossingen zijn de telescopische video kraanauto (productnaam CU24) en een compacte telescopische camera mast (productnaam PU12) voor inspecties op afstand. Vorig jaar ontwikkelde Applus+ RVIS de CU24-oplossing op basis van de behoeften van de klant. Met behulp van CU24 kunnen inspecties van pijpleidingbruggen aanzienlijk efficiënter worden uitgevoerd. CU24 werd in 2017 bekroond met de Shell Pernis Commercial Success Award, onder meer omdat deze oplossing vijf keer sneller is dan conventionele inspectiemethodes, hetgeen leidt tot aanzienlijke kostenbesparingen voor de klant. Zoals vaker gebeurt, heeft de CU24 echter ook een nieuw inspectieprobleem aan het licht gebracht. In de meeste fabrieken zijn er ruimtes waar doolhofachtige leidingsystemen aanzienlijke uitdagingen kunnen opleveren bij inspecties. Deze ruimtes zijn nauwelijks of nooit toegankelijk voor medewerkers en bestaan vaak uit aardedonkere, zeer complexe stelsels van pijpleidingen en staalconstructies. Om dit probleem op te lossen, ontwikkelde hetzelfde team een nieuw hulpmiddel: de PU12. Deze oplossing is ontworpen om zeer complexe leidingsystemen te inspecteren die te dicht op elkaar liggen voor bemande inspecties. PU12 bestaat uit een uitschuifbare mast waarop een inspectiecamera is bevestigd met optische zoom en krachtige LED-verlichting, voor heldere beelden in donkere ruimtes. De oplossing biedt bovendien 95% toegankelijkheid tot op een afstand van 12 meter, en is aanzienlijk sneller dan conventionele inspectiemethodes. In april 2018 won de PU12 ook de Shell Pernis Commercial Success Award, minder dan zes maanden nadat de tool was ontwikkeld. Zoals bij alle systemen voor visuele inspecties op afstand, genereert de PU12 een enorme hoeveelheid digitale visuele informatie. Deze informatie wordt omgezet in gegevens van onschatbare waarde die de klant helpen bij het bepalen van zijn onderhouds- en soms productiestrategieën op de lange termijn, met het oog op het optimaal inzetten van middelen. Het team dat verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van deze tools heeft twee keer op rij de Commercial Success Award mogen ontvangen van de grootste raffinaderij van Europa. Deze geweldige prestatie is te danken aan hun inzicht in de behoeften van de klant en hun vermogen om diens inspectieproblemen stap voor stap op te lossen, waarbij inspectie-expertise wordt gecombineerd met de nieuwste technologie en de principes van ‘design thinking’. Meer weten over dit project? Stuur een mail aan: bas.pauw@applusrvis.com Naar boven
|
|
Kooi Safety Consultancy - Bent u als bedrijf RI&E plichtig?
kooi Waarschijnlijk wel en deze verplichting geldt sinds 01 januari 1994 voor alle werkgevers (uitgezonderd ZZP’ers) Voor meer info en om te kijken of u daadwerkelijk RI&E plichtig bent kunt u terrecht op www.rie.nl RI&E De primaire verantwoordelijkheid voor het bereiken van goede arbeidsomstandigheden ligt binnen de ondernemingen. Om een goed arbobeleid te kunnen vormgeven moet de werkgever een overzicht opstellen van alle risico's die in het bedrijf of de instelling kunnen voorkomen. Met de risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) kan het bedrijf gestructureerd de risico’s aanpakken om zo de kans op arbeidsgerelateerde gezondheidsklachten en ongevallen tot een minimum te beperken. Elk bedrijf met personeel moet (laten) onderzoeken of het werk gevaar kan opleveren of schade kan veroorzaken aan de gezondheid van de werknemers. Dit onderzoek heet een RI&E en moet schriftelijk worden vastgelegd. Kooi Safety Consultancy kan u helpen bij het inventariseren van de risico’s en het opstellen van de RI&E en plan van aanpak. Plan van aanpak In het plan van aanpak (pva) moet de werkgever aangeven binnen welke termijn zijn bedrijf concrete maatregelen gaat nemen tegen de geïnventariseerde risico’s, en wat deze maatregelen opleveren. Toetsen De werkgever mag zijn RI&E zelf maken. Is elke werkgever verplicht zijn RI&E te laten toetsen? Nee, sinds 1 juli 2005 bestaat hier een ander systeem voor. Op www.rie.nl kunt u zien of u wel of niet verplicht bent uw RI&E te laten toetsen. Actueel houden Als de arbeidsomstandigheden in uw bedrijf veranderen, moet u de ook RI&E aanpassen. Denk hierbij aan de inrichting van een nieuwe productielijn, uitbreiding van uw dienstenpakket, een ingrijpende verbouwing of nieuwe taken voor uw medewerkers. De RI&E moet altijd actueel zijn. En als u niets doet? Als een inspecteur tijdens een controle om de RI&E vraagt en de ondernemer heeft die niet, dan kan de inspecteur u een boete aanzeggen. Als de getoonde RI&E niet volledig is, zal de inspecteur een waarschuwing geven met een termijn van maximaal 3 maanden. Voor een overzicht van de boetes en meer informatie over wanneer u niets doet is te vinden op http://www.rie.nl/8-controleren-en-handhaven-rie/ Kooi Safety Consultancy Kooi Safety Consultancy kan uw bedrijf helpen en ondersteunen bij het uitvoeren en opstellen van de RI&E. Samen met u en uw medewerkers maakt Kooi Safety Consultancy een dynamische RI&E die grote betekenis heeft voor u als bedrijf, maar ook voor uw medewerkers en het milieu. Voor info of vragen kunt u contact met ons opnemen; Naar boven
|
|
Hotel Termunterzijl - ABBA Dinershow zaterdag 10 november
termunterzijl Wie kent ze niet, ABBA, één van de meest legendarische bands aller tijden. In Duitsland trekt deze musical show volle zalen. Beleef dit spectaculaire optreden en geniet ook van een heerlijk 4 gangen diner. Zaterdag 10 november Aanvang 20.00 uur € 69,50 Reserveren gewenst: info@hoteltermunterzijl.nl of 0596 - 60 13 5 Naar boven
|
|
Peutz - Peutz en Efectis komen met eenduidige richtlijnen voor het opstellen van deskundigenverklaringen
peutzDe brandwerendheid van bouwproducten geeft aan in welke mate een constructie een brand kan tegenhouden. De brandwerendheid van een constructie wordt bepaald door middel van een brandtest. Uit de brandtest volgt een toepassingsgebied. Dit betreft het direct toepassingsgebied (Direct Field of Application, DIAP). Eventueel is uitbreiding mogelijk door middel van een EXAP (Extended Field of Application). Het resultaat wordt met DIAP en optioneel EXAP vastgelegd in een classificatie van de brandwerendheid volgens de EN 13501-2. Om praktische redenen kan niet alles wat brandwerend moet zijn, worden getest. Om deze redenen worden er in het verlengde hiervan ook deskundigenverklaringen (expert judgements) opgesteld. Deze deskundigenverklaringen kunnen projectspecifiek of generiek worden opgesteld. Om de kwaliteit van deskundigenverklaringen op een hoog niveau te houden en tegelijkertijd helderheid te creëren over de status van deze documenten, hebben de Notified Bodies Efectis en Peutz nu eenduidige richtlijnen opgesteld. Waarom zijn richtlijnen nodig?Peutz en Efectis Nederland willen met de richtlijn aan alle marktpartijen kenbaar maken welke documentatie er nodig is om tot een deskundigenverklaring te komen. In Nederland zijn Efectis en Peutz de twee officiële door de Raad voor Accreditatie geaccrediteerde brandtestlaboratoria. De uitkomsten van brandtesten laten met grote regelmaat uitkomsten zien die zonder het veelvuldig uitvoeren van brandtesten vooraf niet zijn in te schatten. De opgestelde richtlijnen moeten daarom voorkomen dat er onbetrouwbare uitspraken als ''deskundigenverklaringen'' worden gepresenteerd. De resultaten uit deze laboratoria zijn van het grootste belang bij het opstellen van deskundigenverklaringen. Door de kennis en ervaring uit de testlaboratoria weten Peutz en Efectis Nederland op een betrouwbare manier te voorspellen hoe constructies zich gedragen tijdens een brand. DeskundigenverklaringenBij deskundigenverklaringen wordt voor situaties die niet vallen binnen het DIAP / EXAP een schrijven opgesteld door experts waarbij een verwachting van de brandwerendheid wordt afgegeven. Een betrouwbare beoordeling kan alleen worden gegeven op basis van één of meerdere brandtesten. Deze brandtesten dienen conform de richtlijn uitgevoerd te zijn bij een laboratorium dat geaccrediteerd is volgens EN-ISO 17025 en aangesloten bij EGOLF (European Group of Organisations for Fire Testing, Inspection and Certification). De deskundigenverklaring is in praktijk een belangrijk hulpmiddel voor het bevoegd gezag om vast te kunnen stellen of de oplossing aan de gestelde eis voldoet. Klik hier voor meer informatie. Advisering door PeutzNeem contact op met: Jacques Mertens en Harm LeendersProrail maakt zich zorgen over over trillingen in nieuwe woningen dicht langs het spoor Topman Pier Eringa van Prorail heeft recent de noodklok geluid dat bij nieuwbouw van woningen langs het spoor trillingen aandacht behoeven. Effecten trillingenBouwen op hoog milieubelaste locaties is geen uitzondering meer, zo ook dicht langs spoorwegen. Goed voelbare trillingen vanwege langsrijdende (goederen)treinen in woningen zijn dan niet uitgesloten. Trillingen die kunnen leiden tot ernstige hinder en zelfs gezondheidsschade bij de bewoners. Advisering door PeutzOnderzoek naar het voorkomen van trillingshinder door maatregelen in de bouw te integreren is dan noodzakelijk. Achteraf maatregelen treffen is namelijk niet altijd mogelijk of tegen zeer hoge kosten. Peutz voert dergelijke onderzoeken uit. De uitzending van Nieuws en Co op Radio 1 besteedde op 15 oktober 2018 uitgebreid aandacht aan dit onderwerp, waarbij Hans Huizer van Peutz door verslaggeefster Lara Rense werd geïnterviewd. De uitzending is terug te luisteren via deze link. Naar boven
|
|
Groninger Kampioenschap Prittje Werpen op de Promotiedagen bij Prokan
prokan Prokan organiseert in samenwerking met Pritt het Groninger Kampioenschap Prittje Werpen op de Promotiedagen. Kom naar stand 5012 van Prokan op het plein Westerkwartier Noordenveld en maak kans op de titel (en op mooie prijzen). En ben je geen kampioen, geen zorgen. Ook dan maak je nog kans op een leuke prijs. Onder alle deelnemers verloten we toegangskaarten voor de wedstrijd FC Groningen – FC Emmen op 16 december aanstaande. Naar boven
|
|
OWL Juridisch Advies - De wet WIEG introduceert geboorteverlof en aanvullend geboorteverlof
owlDe nieuwe Wet Invoering Extra Geboorteverlof (WIEG) zorgt ervoor dat partners in plaats van de huidige twee dagen kraamverlof, één werkweek geboorteverlof krijgen bij de geboorte van hun kind. Daarnaast introduceert WIEG nog vijf werkweken aanvullend geboorteverlof. De verruiming door WIEG leidt dus tot een verlofmogelijkheid van zes weken. De tweede kamer heeft deze wet aangenomen. De eerste kamer moet de WIEG nog behandelen en goedkeuren. Omdat een gedeelte van de WIEG al per 1 januari 2019 in werking treedt, informeren we u alvast. GeboorteverlofDe planning is dat het geboorteverlof van één werkweek, per 1 januari 2019 in werking treedt. Gedurende het geboorteverlof wordt het loon door de werkgever volledig doorbetaald. Het geboorteverlof moet worden opgenomen binnen vier weken na de geboorte van het kind. De werknemer mag dat verlof naar eigen goeddunken opnemen. De werkgever mag spreiding over de vier weken niet weigeren. Aanvullend geboorteverlofHet onderdeel aanvullend geboorteverlof treedt vermoedelijk in werking per 1 juli 2020. Oorzaak daarvan is dat UWV tijd nodig heeft om haar systemen aan te passen. Werknemers ontvangen tijdens de vijf weken aanvullend geboorteverlof namelijk een uitkering van UWV van 70% van hun dagloon. Daarbij wordt het dagloon gemaximeerd tot het door UWV gehanteerde maximum dagloon. De uitkering wordt bekostigd vanuit het Algemeen arbeidsongeschiktheidsfonds (Aof). De kosten worden zo evenredig over alle werkgevers verdeeld. De kans is aanwezig dat de premie voor het Aof iets omhoog gaat. De aanvraag van de uitkering zal te zijner tijd door tussenkomst van de werkgever worden geregeld. UWV betaalt de uitkering aanvullend geboorteverlof aan de werkgever, zoals thans ook vaak het geval is bij zwangerschaps- en bevallingsverlof van vrouwelijke werknemers. Het kan zijn dat er via de cao een bovenwettelijke aanvulling tot 100% plaatsvindt, maar dat is afhankelijk van wat cao-partijen daarover afspreken. Een voorwaarde voor het recht op aanvullend geboorteverlof is dat de werknemer de week geboorteverlof volledig heeft opgenomen. Het kan zijn dat een werknemer op het moment van de geboorte geen dienstverband heeft en ook niet in de vier weken daarna. Is dat het geval dan kan hij geen recht doen gelden op aanvullend geboorteverlof met uitkering van UWV, omdat hij niet heeft voldaan aan de voorwaarde dat de week geboorteverlof is opgenomen. Het aanvullend geboorteverlof moet binnen een periode van zes maanden na de geboorte opgenomen worden. De vijf weken aanvullend geboorteverlof mogen niet geweigerd worden door de werkgever. Maar als sprake is van een zwaarwegend dienstbelang kan een werkgever wel de inroostering van het verlof bepalen. Afwijking van de WIEG ten nadele van de werknemer is niet toegestaan. Een afwijking ten nadele kan er immers toe leiden dat er minder verlofrechten ontstaan en daarmee worden de doelstellingen van WIEG niet bereikt. Adoptie- en pleegzorgverlofIn verband met de adoptie van een kind of het opnemen van een pleegkind in hun gezin, hebben beide adoptie- of pleegouders recht op vier weken verlof. Zij hebben, net als bij zwangerschaps- en bevallingsverlof, geen recht op loon maar wel recht op een uitkering van UWV ter hoogte van 100% van hun dagloon (tot aan het maximumdagloon). Met dit ‘hechtingsverlof’ wordt een goede gewenning van het kind in het gezin ondersteund. Nu het recht op verlof voor de partner met het geboorteverlof en aanvullend geboorteverlof wordt uitgebreid naar zes weken, heeft de regering gemeend dat ook het adoptie- en pleegzorgverlof uitgebreid moet worden naar zes weken. Alle overige regels blijven gelijk. Zelfstandig ondernemersAlhoewel zelfstandig ondernemers wel recht hebben op zwangerschaps- en bevallingsverlof geldt de WIEG niet voor hen. Aanleiding is dat de wet een ander doel heeft dan bescherming van de gezondheid van moeder en kind. Er was nog wel een amendement op de wet ingediend om aanvullend geboorteverlof met een uitkering voor zelfstandigen mogelijk te maken, maar dit amendement heeft niet voldoende stemmen gekregen waardoor het verworpen is. Lees ook onze andere nieuwsartikelen op: www.owl-advies.nl Naar boven
|
|
Olympia verhuist
OlympiaVanaf maandag 12 november starten we in een prachtige kantoorruimte in het Eemsmondgebouw (1e etage) aan de Duurswoldlaan 2. We hebben gekozen voor een nieuwe manier van werken. Geen inloop winkelruimte in het centrum meer maar een prachtig kantoor waar we meer ruimte hebben en goed bereikbaar zijn per fiets, OV en auto. We werken in onze nieuwe vestiging op afspraak. Bent u benieuwd naar onze nieuwe locatie, laten we een afspraak inplannen voor een kop koffie. Bel ons dan gerust op 0596 - 63 11 33 of mail naar delfzijl@olympia.nl. Uiteraard blijft onze manier van zaken doen zoals u van ons gewend bent: gedreven, resultaatgericht, betrokken en betrouwbaar. Met het vertrouwde team met expertise in verschillende branches en een innovatieve online werkwijze. Of u nu een uitzendkracht nodig heeft voor langere tijd of voor een tijdelijke piek in de werkzaamheden, hulp bij werving en selectie van uw eigen personeel of een compleet advies over hoe uw organisatie flexibeler en efficiënter kan opereren, bij Olympia bent u aan het juiste adres. Onze nieuwe adresgegevens:Olympia Delfzijl Duurswoldlaan 2 (Eemsmondgebouw | 1e etage) 9936 HA Delfzijl (Farmsum) Naar boven
|
|
De Drait Yachting - Nieuwsbrief
dedrait Boegschroef inbouwen? Wij kunnen dit voor u verzorgen. Maak het varen gemakkelijk en maak gebruik van een boegschroef bij aanleggen of vertrekken uit de havenbox of vanaf de aanlegkade. Het aanleggen is met de boegschroef eenvoudig en de boot wordt zijwaarts in de juiste richting gemanoeuvreerd. Dit maakt ook alleen varen met de boot een stuk makkelijker. De boegschroef kan ook in het achterschip worden geïnstalleerd (hekschroef), waardoor de boot nog wendbaarder wordt. Lees meer... Naar boven
|
|
De Molenberg uitgaanstip! Leuk voor het hele gezin!
molenbergDonderdag 8 november Fred DelfgaauwIs het niet de droom van alle kunstenaars om met zo min mogelijk middelen zoveel mogelijk te zeggen? Theatermaker en meesterverteller Fred Delfgaauw maakte er in de ruim 35 jaar dat hij op de planken staat zijn handelsmerk van. In perfecte eenvoud maakt hij zijn dromen zichtbaar en ontstaan er voorstellingen waarin humor en ontroering dicht tegen elkaar aan liggen. Minder is Meer is een voorstelling waar iedereen die bekend is met zijn werk met genoegen naar uitkijkt, maar kent u Fred Delfgaauw nog niet of was u in november 2016 niet bij zijn vorige voorstelling in de Molenberg, dan is het dé kans om kennis te maken met een betoverende vorm van theater. Klik hier voor een impressie. Entree: €17,- Aanvang: 20.15 uur Vrijdag 9 november Jeroen van MerwijkSinds Jeroen van Merwijk ruim 25 jaar geleden voor het eerst optrad, was hij goed voor dertien opmerkelijke soloprogramma’s, zo’n duizend liederen, columns, hoorspelen en sketches. Verder bedacht en presenteerde hij ook tv- en radioprogramma’s en schreef hij zeven boeken. Eind 2014 zette hij definitief een punt achter zijn solocarrière. Toch is hij nu terug. Tenminste, zijn alter ego Lucky. Lucky vindt Jeroen maar een lafaard, die zijn kans heeft gehad. Hij brengt zelf de fijnzinnige en ironische liedjes naar het theater. Lucky is een solovoorstelling door twee persoonlijkheden. Klik hier voor een impressie. Entree: €17,- Aanvang: 20.15 uur Zaterdag 10 november Kruistocht in Spijkerbroek (7+)De familiemusical Kruistocht in spijkerbroek was in 2009 al eens te zien in een uitverkochte Molenberg. De voorstelling is nu opnieuw te zien en dat is logisch want het tijdloze verhaal van Thea Beckman is smullen voor iedereen vanaf zeven jaar. De vijftienjarige Dolf stapt als proefpersoon in een tijdmachine en belandt in een middeleeuwse kruistocht van achtduizend kinderen die naar Jeruzalem reizen om de stad te bevrijden van de Saracenen. De tocht is lang en gevaarlijk, maar Dolf gebruikt zijn moderne kennis om de kinderen te helpen bij het trotseren van hoge bergen, ziektes en aanvallen van rovende ridders. Het verhaal wordt gespeeld door het Nationaal Jeugd Musical Theater, ook bekend in Delfzijl van Oorlogswinter en Peter Pan. De cast bestaat uit enkele bekende acteurs en meer dan zestig kinderen. Entree: €16,50 Aanvang: 19.00 uur Donderdag 22 november Rot op met die geraniums!Legendarische Motions-zanger Rudy Bennett, acteur/schrijver Maarten Spanjer en presentator Arno Smit nemen u mee naar de nostalgische jaren 50 en 60. Aan de hand van aanstekelijke, herkenbare hits uit die tijd. Soms om naar te luisteren, soms om lekker mee te zingen. De livemuziek wordt gelardeerd met enkele korte verhalen, herinneringen en foto’s. Rode draad: de opstandigheid van de ‘bofkontengeneratie’. Eigenwijs in de nozemtijd, opstandig in de swinging sixties. Al met al is het ons aardig gelukt om niet aan allerlei ‘burgerlijke’ verwachtingspatronen te voldoen. En nu? Gaan we nu als pensionado’s achter de geraniums zitten? Rot op met die geraniums! Klik hier voor een impressie. Muzikanten: Rudy Bennett (zang), Specs Hildebrand (zang, gitaar), Alan McLachlan (gitaar), Polle Eduard (zang, bas), Ruud Saelman (drums), PP Everts (toetsen). Entree: €21,- Aanvang: 20.15 uur Zaterdag 24 november Van de koele meren des doodsRegisseur Ger Thijs werd onlangs geridderd voor zijn lange reeks indrukwekkende toneelbewerkingen en theaterregies. Na het prachtige Eline Vere (januari 2016 in de Molenberg te zien geweest) bewerkte hij weer een Nederlandse literaire klassieker: Van de koele meren des doods van Frederik van Eeden uit 1900. Hedwig Marga de Fontayne, een jonge, gevoelige, intelligente vrouw uit een aristocratisch milieu, is op zoek naar de ware liefde. Maar wat is dat? De kunstenaar die zij meer als vriend ziet? Haar echtgenoot, die een platonische relatie met haar wil? In de hoop innerlijke rust te vinden, blijft zij zoeken naar de man die haar de zin in het leven terug kan geven. Dit meeslepende en tijdloze verhaal wordt gespeeld door een geweldige cast met onder anderen Hanne Arendzen, die zich eerder bewees in de titelrol van Eline Vere en Willem Voogd, bekend van zijn rol als Mees Kees. Bij deze voorstelling is het reserveren van een theaterdaghap voor €15,- p.p. mogelijk. Kijk hier voor het menuEntree: €27,50 Aanvang: 20.15 uur Woensdag 28 november Kikker en de vallende ster (4+)Theater Terra, bekend van Welterusten Kleine Beer en Raad eens hoeveel ik van je hou, brengt de wereld van Kikker tot leven in een gloednieuwe familiemusical. Op een mooie avond zitten Kikker en zijn vriendjes te kijken naar de sterrenhemel. “Als je een vallende ster ziet, mag je een wens doen,” zegt Haas. Dan schiet er ineens een prachtige gele ster pijlsnel door de lucht. De vriendjes van Kikker doen snel een wens. Maar na een tijdje zijn de wensen nog niet uitgekomen. Kom je naar het theater om Kikker te helpen ze allemaal in vervulling te laten gaan? De voorstelling duurt ongeveer 55 minuten en is zonder pauze. De Molenberg beschikt over een beperkt aantal stoelverhogers. Het is aan te raden zelf een kussen of zitje voor de kleintjes mee te nemen. Klik hier voor een impressie. Entree: €15,00 Aanvang: 15.00 uur Donderdag 29 november Patrick Nederkoorn (try-out)Patrick Nederkoorn is lid van het team van Spijkers met Koppen, cabaretier en columnist bij Met het Oog op Morgen. In zijn derde avondvullende solovoorstelling vertelt hij op aanstekelijke wijze over zijn verleden als gemeenteraadslid. Wat bezielde hem? Welke foute standpunten heeft hij verdedigd? En met wie belandde hij in de bezemkast? Ik betreur de ophef is een grappig en pijnlijk inkijkje in een wereld van valse beloftes en oprechte leugens. “Een groot talent,” schreef de Volkskrant over zijn vorige programma waarvoor hij werd genomineerd voor de Neerlands Hoop 2017. Entree: €16,00 Aanvang: 20.15 uur www.demolenberg.nl Naar boven
|
|
Maintec Groningen is verhuisd
maintecMaintec vestiging Groningen is per 25 oktober 2018 verhuisd. Het nieuwe adres is: Maintec vestiging Groningen Leonard Springerlaan 37 9727 KB Groningen T.: +31 50 313 90 18 Naar boven
|
|
HOC Training verhuist naar Tynaarlo
hoctraining Aangeblazen door de groeiende economie groeit HOC Opleiding en Training uit zijn jasje. De specialist voor opleidingen en trainingen op het gebied van heffen, hijsen en veiligheid verhuist in twee stappen naar een nieuwe locatie in Tynaarlo, waar veel meer binnen- en vooral buitenfaciliteiten aanwezig zijn. Veel meer fysieke armslag HOC Opleiding en Training verzorgt opleidingen en trainingen op het gebied van transport, logistiek en veiligheid. Je kunt geen hef- of hijsmachine bedenken of HOC heeft er een of meer opleidingen of cursussen voor. Alleen al 50.000 heftruckchauffeurs hebben hun opleiding genoten bij of zijn getraind door het Zuidlaarder bedrijf, dat nu dus verhuist naar Tynaarlo. Directeur Hilda Bolhuis vertelt: ‘We merken al een tijd, dat de economie echt aantrekt. Of het nu gaat om de bouw of de industrie, de schoonmaakbranche of de logistieke dienstverlening, overal zien we een toenemende vraag naar cursussen. Het is gewoon lastig om die in te plannen vanwege de enorme drukte binnen de bedrijven. Het komt zelfs voor dat ingeplande cursussen worden uitgesteld of dat we noodgedwongen uitwijken naar de avonden of de zaterdagen.’ Om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen, is de locatie in Zuidlaren te klein geworden. Daarom heeft Bolhuis besloten om te verhuizen naar Tynaarlo. ‘Voor de hoogwerkers, autokranen en verreikers hebben we daar veel meer armslag. De heftruckopleidingen blijven voorlopig in Zuidlaren, maar komen uiteindelijk ook naar onze nieuwe locatie aan de A28, waar we dan een speciale heftruckhal gaan bouwen.’ En zo professionaliseert HOC Opleiding en Training met meer leslokalen, meer praktijkruimte en natuurlijk meer trainers. Naar boven
|
|
Mark Climate Technology - Behaaglijke warmte in tennishal
mark De tennishal in Veendam wordt aangenaam verwarmd door middel van zes stuks Infra 20-6 stralingsverwarmers. Deze zwartebuis stralers zijn 6 meter lang en hebben een vermogen van 16,3 kW. De gasgestookte stralingsverwarmers verwarmen zonder verplaatsing van lucht en produceren weinig geluid. Door de korte opwarmtijd van de Infra en de lagere ruimtetemperatuur werkt het systeem zeer zuinig. Dankzij de Mark Infra Zone Regeling bestaat de mogelijkheid om in de tennishal per baan de stralingsverwarmers in te schakelen. Hierdoor wordt de warmte uitsluitend verkregen op de plaats waar deze benodigd is. Voor toepassing in sporthallen is het mogelijk de Mark Infra’s te voorzien van balbeschermroosters. De Mark Infra is leverbaar in verschillende vermogens van 10 tot 200 kW met lengtes van 3 tot 147 meter. Voor bedrijven die vennootschapsbelasting betalen valt de investering in stralingsverwarming onder de EIA-regeling. Naar boven
|
|
Groningen Seaports - Nieuws
Groningen seaports Versteviging offshore-windactiviteiten: BOW Terminal vestigt zich in EemshavenBOW Terminal uit Vlissingen heeft besloten om haar toekomstige offshore windactiviteiten uit te breiden met een nieuw logistiek knooppunt in de Eemshaven in Groningen. Zij tekent hiervoor dinsdag 23 oktober aanstaande een koopovereenkomst met Groningen Seaports voor de aankoop van in totaal 22 ha grond in het oostelijk gedeelte van de Eemshaven. Op deze toekomstige locatie zal BOW Terminal zich richten op de volgende vier markten: heavy lift, decommissioning, oil & gas en natuurlijk offshore wind. BOW Terminal heeft op haar terminal in Vlissingen reeds bewezen dat ze de ervaring en expertise hebben om deze kernactiviteiten uit te voeren. Logische stap “Met het oog op de energietransitie in West-Europa en het aantal geplande projecten in het gebied is deze uitbreiding voor BOW Terminal een logische stap om aan de behoeften van haar diverse klanten te voldoen”, zegt directeur Ludolf Reijntjes. "We hebben verschillende positieve sessies gehad met Groningen Seaports en we hebben er alle vertrouwen in dat deze nieuwe terminal een extra aantrekkingskracht zal uitoefenen op onze markten”. De nieuwe terminal zal direct gelegen zijn langs een in totaal 525 meter lange kade in de Wilhelminahaven. BOW Terminal zal het voorkeursrecht hebben op 220 meter kade, die specifiek voor o.a. offshore wind onderdelen opgewaardeerd wordt tot een sterkte van 10 ton/m2. Het havenbekken Wilhelminahaven heeft een aanzienlijke diepte van 16 meter en is daarom geschikt voor diepzeevaartuigen. "BOW Terminal Eemshaven zal haar klanten voorzien van een team van lokale experts in het veld", zegt Reijntjes, wat betekent dat er kansen zijn voor lokale bedrijven en bewoners. Groningen Seaports is erg verheugd met de komst van BOW Terminal naar de Eemshaven. Directeur Cas König: “De Eemshaven heeft de laatste jaren een sterke positie in de offshore wind industrie opgebouwd en zal deze met de investering van BOW verder verstevigen”. BOW TerminalBOW Terminal is sinds 2010 een volledig operationeel en logistiek dienstverlener op de energiemarkt. BOW Terminal is gelegen in de haven van Vlissingen, op een terrein van 25 ha met een kadelengte van 525 meter voor zware lading. Voor mobilisatie-activiteiten en layby is een extra 1.400 meter beschikbaar. De locatie is bij uitstek geschikt voor offshore wind- en zware ladingprojecten. De terminal is 24 uur per dag, 7 dagen per week volledig operationeel en heeft directe toegang tot open zee via de Westerschelde, zonder hinder van sluizen of bruggen. De terminal is uitgerust met alle benodigde faciliteiten en materialen voor de voorbereidende activiteiten met betrekking tot de definitieve bouw en het onderhoud van offshore windparken. BOW Terminal is een dochteronderneming van de Kloosterboer Group. Ga voor meer informatie over de BOW-terminal naar www.bowterminal.comSubsidie voor forse uitbreiding ContitankNieuwe mogelijkheden voor chemiecluster GroningenDe komende jaren investeert Contitank, een opslagbedrijf voor groene grondstoffen, 17 miljoen euro in nieuwe logistieke voorzieningen op chemiepark Delfzijl. De opslagcapaciteit wordt verdubbeld, tot meer dan 50.000 m3. De schaalvergroting leidt tot vijf extra arbeidsplaatsen. De uitbreiding wordt gesubsidieerd met ruim 4 miljoen uit het Regionaal Investeringsfonds Groningen. Onlangs zijn de eerste nieuwe opslagtanks geplaatst. Daarnaast investeert Contitank in een railverbinding en vergroening. Samen met Groningen Seaports wordt een nieuwe pijpleiding ontwikkeld tussen de afnemers en Contitank. Het chemiepark krijgt hiermee een tweede toegang tot de zeehaven. Door de besparing op het vrachtwagenverkeer wordt de uitstoot van C02 lager. Ook de energievoorziening van het bedrijf wordt duurzamer door gebruik te maken van industriële restwarmte. GroeiContitank wil de komende jaren uitgroeien tot dé groene logistieke dienstverlener voor de bio-economie in Groningen. Directeur Joris Hoogenbosch: "Er komen steeds meer hoogwaardige natuurlijke grondstoffen op de markt. Met onze investeringen in opslagcapaciteit en logistieke voorzieningen maken we het bedrijven in het chemiecluster mogelijk te groeien en nieuwe industriële productieprocessen te ontwikkelen." VergroeningPatrick Brouns, gedeputeerde van Economische Zaken van de provincie Groningen: "In de Eemsdelta worden al veel groene grondstoffen voor de chemie gemaakt. De investering van Contitank is een stimulans voor de verdere groei en vergroening van het chemiecluster." Margo Smit, bestuurder van de Economic Board Groningen, voegt eraan toe: "De uitbreiding van Contitank laat zien dat de RIG een belangrijke steun in de rug is voor bedrijven met groeiplannen in de Eemsdelta." Over de RIG De doelstelling van de RIG is een impuls te geven aan het vestigingsklimaat en werkgelegenheid voor industriële bedrijven in de Eemsdelta en op de Campus Groningen. Voor de uitvoering van de RIG is in 2014 in totaal € 40 miljoen beschikbaar gesteld door het ministerie van Economische Zaken, de Economic Board Groningen (EBG) en de provincie Groningen uit het Ruimtelijk Economisch Programma. De RIG maakt deel uit van het programma van de EBG en van het provinciale programma Groningen@Work 2016-2019, dat als doel heeft de regio economisch versterken en daarmee zo veel mogelijk Groningers aan het werk te helpen. Het Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN) voert de RIG namens de provincie uit. Kijk voor meer informatie over de RIG op www.RIGscoortTop.nl. Naar boven
|
|
Immens - Vacature Accountmanager | Nieuws over Contractmanagement
immens Accountmanager (financiële) interim opdrachten en recruitmentOmdat Immens groeit en veel ambities heeft, zijn wij op zoek naar een Accountmanager die met ons mee wil groeien! Vind jij het leuk om op zoek te gaan naar nieuwe kansen en krijg jij er energie van als je weer een nieuwe opdracht binnenhaalt en succesvol invult? Wil jij samen met ons nieuwe producten en diensten op de markt zetten? Kan jij hard werken, maar ben je ook in voor een grapje? Lees dan snel verder, want dit is misschien wel jouw nieuwe functie! Wat ga je doen als Accountmanager (financiële) interim opdrachten en recruitment?Als Accountmanager (financiële) Interim opdrachten en Recruitment ben je verantwoordelijk voor het omzetten van commerciële kansen naar resultaten. Concreet betekent dit het werven van nieuwe klanten, maar ook het onderhouden en uitbouwen van onze dienstverlening bij bestaande klanten.Daarnaast het meedenken over en het in de markt zetten van andere en nieuwe vormen van dienstverlening (new business) op het gebied van interim, flexibele arbeid en recruitment. In deze functie treedt je op als intermediair en sparringpartner voor onze klanten. Je bent op de hoogte van ontwikkelingen binnen de Finance discipline en de markt en weet vanuit daar nieuwe kansen te creëren. Je brengt de uitdagingen en wensen van de klanten in beeld en vertaalt deze, samen met onze recruiters en de klant, naar de juiste kandidaat en zo zorg je voor de invulling van de interim opdracht of vacature. Op deze wijze bouw je aan een duurzame relatie met onze klanten. Naast de inzet van je commerciële vaardigheden, mag je ook je management vaardigheden laten zien. Ondersteund door onze recruiters mag je leiding geven aan een op en uit te bouwen team van young interim professionals. Je draagt daarmee bij aan hun persoonlijke ontwikkeling als finance professional en begeleidt ze naar leuke en uitdagende interim opdrachten. Het opbouwen, onderhouden en uitbreiden van jouw en ons netwerk van interim (finance) professionals is daarin ook een belangrijk aspect. Je zorgt er (mede) voor dat interim professionals ons kennen en wij daaruit de beste kandidaten weten te selecteren voor de aanvragen die we van onze klanten krijgen. Je werkt nauw samen je collega accountmanagers en recruiters. Zij zullen je ondersteunen in de verwerking van aanvragen van de klanten in ons ATS (Applicant Tracking System) systeem en de matching met passende en beschikbare kandidaten. Samenvattend zijn dit je taken en verantwoordelijkheden:- Initiëren van, bedenken van, meedenken over en in de markt zetten van ‘new business’ en nieuwe vormen van dienstverlening in de snel veranderende markt van recruitment en flexibele arbeid.
- Accountmanagement voor nieuwe en bestaande klanten van Immens;
- Adviseren van klanten over met name financiële opdrachten en functies;
- Het bemiddelen van interim professionals naar interim opdrachten en recruitment kandidaten naar leuke nieuwe functies;
- Zoeken en selecteren van kandidaten in samenwerking met je recruitment collega’s;
- Opbouwen van een team van ambitieuze young interim professionals;
- Bewaken van interim opdrachten en klanttevredenheid;
- Meedenken over en uitvoeren van marketing en salesgerichte activiteiten;
- Meedenken en meewerken aan het continu verbeteren van onze dienstverlening en processen;
Wat breng je mee?In ons ‘ideaal plaatje’ heb je ervaring met recruitment of arbeidsbemiddeling. Kennis van het vakgebied Finance & Control zou helemaal mooi zijn, maar je hebt daar in ieder geval aantoonbare affiniteit mee en/of een goed netwerk in. Belangrijk zijn je commerciële gedrevenheid en vaardigheden en dat je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, doorzettingsvermogen en een optimistisch, vrolijk karakter. Zelfstandigheid en een ondernemende instelling zijn ook relevante eigenschappen, als ook een proactieve houding om zelf zaken op te starten en het initiatief te nemen om te zoeken naar klanten en opdrachten. Je hebt kwaliteit in de dienstverlening hoog in het vaandel staan en past dit toe in je contacten met klanten, kandidaten en collega’s. Samengevat:- Een afgeronde HBO/WO opleiding, bijvoorbeeld commerciële economie
- 3 tot 10 jaar werkervaring
- Recente ervaring in een zelfstandige commerciële rol, bij voorkeur binnen recruitment, interim of arbeidsbemiddeling
- Kennis van het vakgebied Finance & Control, of affiniteit daarmee
- Een goed netwerk in Noord-Oost Nederland
- Uitstekende communicatieve vaardigheden, goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
- Een zelfstandige, enthousiaste persoonlijkheid die op zoek is naar een brede commerciële functie
- Beschikbaar voor minimaal 36 uur per week
Wat krijg je ervoor terug?We vragen best veel van je, maar we stellen er ook wat tegenover: een salaris bestaande uit een vast deel tussen € 3.000 en € 4.000 per maand (afhankelijk van je achtergrond en ervaring), aangevuld met een aantrekkelijke en realistische maandelijkse flexibele (bonus) beloning. We bieden je een baan in een enthousiast en gedreven team met een informele werksfeer. En verder:- Leuke collega’s die je zowel op professioneel als op persoonlijk vlak kunnen laten groeien
- Een grote mate van zelfstandigheid
- Reiskosten vergoeding of eventueel een auto van de zaak
- Opleiding- en trainingsmogelijkheden
- Een laptop en telefoon van de zaak
- Keuzemogelijkheden in (onkosten)vergoedingen
Waar vind je deze uitdaging?Immens is een onafhankelijke intermediair. Wij zetten met name interim professionals in bij opdrachtgevers binnen sectoren zoals agro-food en feed, handel en industrie, verzekeraars, zorginstellingen, scholen, woningcorporaties en overheidsinstellingen. Naast de inzet van interim financials houden wij ons ook bezig met werving & selectie voor financiële functies. Met onze dienstverlening ondersteunen en adviseren wij onze opdrachtgevers bij het invullen van externe deskundigheid en flexibiliteit en zorgen voor een optimale aansluiting bij de inhuurprocessen van de opdrachtgever. Hierbij staat onze vakkennis en een gedegen naleving van wet- en regelgeving centraal. Wij zijn zowel SNA (NEN) als Bovib gecertificeerd en willen een betrouwbare, transparante en kwalitatieve speler in de markt zijn. Het leveren van kwaliteit en betrouwbaar zijn, dat vinden we vanzelfsprekend. Tenslotte: wij zijn ambitieus en zijn continu bezig met het verbeteren van onze processen en dienstverlening. Onze processen zijn in hoge mate geautomatiseerd en gedigitaliseerd, zodat we efficiënt kunnen zijn, maar vooral ook tijd hebben om echt persoonlijk te kunnen zijn in onze dienstverlening. Want in interim en recruitment gaat het vooral om mensen. Enthousiast?Reageer dan via het formulier op onze website: Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op. Actueel: Nieuwe loot aan onze stam!Onder de naam Immens Contractmanagement verbreden wij onze dienstverlening! Bij het inhuren van tijdelijke expertise of (zzp) interim professionals ontkom je niet aan een aantal (belangrijke!) administratieve zaken die daarbij komen kijken. Zorg dat u dit goed en efficiënt hebt geregeld en voorkom dat u uw kostbare tijd hier aan moet besteden door dit aan Immens Contractmanagement over te laten! Immens Contractmanagement regelt voor u de contractuele inhuur van (zzp) interim professionals efficiënt, overzichtelijk, uniform en in lijn met de geldende wetgeving: - Opstellen van de juiste contracten (modelovereenkomsten) en digitale ondertekening
- Beheer van de dossiers (controle tarieven, advies en monitoring)
- Online urenregistratie en goedkeuring
- Digitale facturen en urenspecificaties
- Uitbetaling van de (zzp) interim professionals
- Rapportages
Wilt u graag de inhuur van tijdelijke/interim (zzp) professionals goed en tegen aantrekkelijke tarieven geregeld hebben? Neem dan contact op met onze inhuurconsultant Patricia Boer op 050-5291738 of via administratie@immens.nu Wil je meer over ons weten of kunnen wij jou helpen met het invullen van een vacature? Neem dan contact op met ons op via 050 529 1738 of info@immens.nuNaar boven
|
|
Kenneth Smit - TrendsExpo Zwolle
kennethsmitVan harte nodig ik u uit om op 21 en/of 22 november een bezoek te brengen aan onze stand op de TrendsExpo. Wij ontvangen u graag in de sfeervolle ambiance van deze trendsettende beurs. De TrendsExpo is een tweedaagse ondernemersbeurs. Het evenement is de plek bij uitstek om nieuwe contacten op te doen en bestaande relaties te onderhouden. Voor meer informatie ten aanzien van de beurs klik hier. De TrendsExpo vindt plaats op 21 & 22 november a.s. in de IJsselhallen, Rieteweg 4 te Zwolle van 14.00 tot 22.00 uur. Klik hier voor meer informatie ten aanzien van de bereikbaarheid en de parkeergelegenheid. De toegang is gratis. Klik hier om uw gratis e-ticket voor de TrendsExpo te bestellen. Graag tot ziens op 21 en/of 22 november! Naar boven
|
|
ICS Cool Energy beperkt downtime door snelle inzet chiller
ICS
Onlangs kreeg accountmanager verhuur Arno Eijkelboom een telefoontje van een gerenommeerde koekfabriek. De proceskoeling die de halffabricaten terugkoelt was defect met als gevolg dat de oven uitgeschakeld moest worden, wat kostbare stilstand betekent. Door snel handelen van Arno kon het productieproces nog dezelfde dag hervat worden. Lees hier verder hoe en welke oplossing ICS heeft geboden om de downtime tot een minimum te beperken en zo de producent voor omzetverlies kon behoeden. Naar boven
|
|
Volgende nieuwsbriefEemshaven.info biedt de leden de mogelijkheid nieuws en wetenswaardigheden over hun onderneming te publiceren in onze maandelijks verschijnende nieuwsbrief. Zijn er nieuwe ontwikkelingen of activiteiten binnen uw onderneming, nieuwe producten of diensten ontwikkeld of is er een andere reden uw bedrijf even in de schijnwerpers te plaatsen? Meldt het ons. De volgende nieuwsbrief verschijnt begin december 2018. Informatie kunt u voor 20 november sturen aan Karla Wielenga. Eemshaven.info BV staat altijd open voor vragen, suggestie en opmerkingen. Schroomt u vooral niet contact met ons op te nemen. Dat kan telefonisch (06 – 43694579) of via mail: karlawielenga@eemshaven.info. Met vriendelijke groet, Karla Wielenga Directeur Eemshaven.info
|
|
|
|