Afbeelding
Jaarvergadering kv RoReKo
seizoen 2018 - 2019
 
Vrijdag 20 september 20.00 uur
 
Agenda
  1. Opening
  2. Notulen van de Algemene Ledenvergadering; 2017/2018
  3. Mededelingen
  4. Jaarverslag van de secretaris
  5. Jaarverslag van de penningmeester
  6. Verslag van de kascommissie
  7. Verkiezing kascommissie
  8. Vaststelling van de begroting voor het komende boekjaar
  9. Verslagen van de overige commissie;
    Sport technische zaken
    Aktie, Activiteiten commissie
    Pr/sponsoring/kleding en communicatie
    accommodatie en onderhoud
  10. Verkiezing bestuursleden;
    aftredend en niet herkiesbaar; Jan Bennink
    aftredend en niet herkiesbaar; Janny Dekker 
  11. Rondvraag
 
Verslag jaarvergadering kv Roreko seizoen 2017 – 2018
21 september 2018 van 19.30 tot 21.00]

 
Aanwezig; zie presentie lijst
Afwezig met kennisgeving; Sjanine Dijkstra, Ilse Schoonvelde, Herman Reuvers, Sofie Reuvers, Janet Scheper, Meerthe Kuiper, Brenda van der Linde, Roelof Buisman, Emmy Bruins, Maral Bennink


Opening
Jasper opent de vergadering met een paar ferme tikken met de voorzittershamer en door een ieder van harte welkom te heten. Een paar mededelingen;
·        er was vanmiddag een boom omgewaaid op de weg die de gemeente netjes heeft opgeruimd.
·        een afvaardiging van het bestuur is net bij de COOP geweest  voor de uitreiking van een sponsor actie, dit heeft  567 euro opgeleverd die we kunnen besteden aan nieuwe scoreborden.

1. Notulen van de Algemene Ledenvergadering; 2016/2017
op en of aanmerkingen; geen

2. Mededelingen;
de afwezigen zijn te lezen in de notulen van de vergadering.

3. Jaarverslag van de secretaris;
Het jaarverslag wordt kort gepresenteerd op een dia, de opmerking die gemaakt wordt dat het verslag kort en bondig is.

4. Jaarverslag van de penningmeester; De penning geeft een korte toelichting bij de papieren die worden rond gedeeld. Wellicht valt direct het negatief resultaat op dit is direct te verklaren  door het schilderen van de kantine. Door overdracht van de boekhouding zijn misschien niet alle kosten op dezelfde posten geboekt. Dit kan enige verschillen opleveren.

Vragen;
Harry; Wat levert de scheidrechters vergoeding van  de bond op, de vergoeding die er nu staat is van de bond.

Peter; Hoe zit het met de sponsoren, Gert merkt op dat dit al meerdere jaren zo is en dat het  gezien het resultaat  wel een speerpunt binnen de vereniging moet zijn. Peter vraagt nog hoe het zit met de samenwerking met Unicef en of de sponsoren daar nog  een bijdrage aan leveren. Er wordt kritisch naar gekeken dat wij als kleine vereniging een relatief grote bijdrage leveren aan een goed doel.

5. Verslag van de kascommissie;
Jan doet namens de kascommissie verslag, vindt het knap dat met een gebrekkige overdracht toch een keurige boekhouding ligt. De zorgen zijn geuit over het sponsor beleid en hoe we omgaan met de sponsoren. Hij doet ook een oproep aan de leden om het bestuur daarmee te helpen. Er zijn geen ongeregeldheden geconstateerd en daarmee verleend de commissie decharge aan de voorzitter

6. Verkiezing kascommissie;
Jan Smits, Herman Reuvers waren het dit jaar en Emmy is reserve zij wordt volgend jaar  automatisch lid van de commissie met Jan Smits. Er moet een nieuwe reserve gekozen worden  Aliena Koeling meld zich aan.
 
7. Voorstel kledingfonds omzetten naar fonds groot onderhoud;
Jasper geeft uitleg bij dit punt; De hoofd sponsor heeft ons  geheel in het nieuw gestoken en we voorzien dus voor het komende jaar geen grote kosten en daarbij komt dat Vriend en Erima ons voor 1000 euro in natura  de komende  jaren sponsoren. De vraag is mogen we het kleding fonds omzetten naar fonds groot onderhoud. We doen een stemming; er zijn geen tegenstemmen, leden die anoniem willen stemmen kunnen dit na de vergadering kenbaar maken aan de voorzitter.

8. Vaststelling van de begroting voor het komende boekjaar;
Reimara ligt de begroting toe. Er is gekeken naar de realisatie van de afgelopen jaren.

Vragen;

Jan Smit vraagt of er een negatieve begroting is nee.

Jeroen het springkussen levert 25 euro op en hoe is het dan geregeld met de aansprakelijkheid van de ongevallen die er kunnen gebeuren. We gaan dit nakijken. En dan een besluit nemen.

Harry ziet bij de scheidsrechters dat er 100 euro begroot is verwachten we dat we fluiten voor een andere vereniging.

9. Verslagen van de overige commissie;
Sport technische zaken;
allemaal kunnen lezen. Jan Smits vindt het opmerkelijk te lezen dat er 50% van de spelende leden het spelregelbewijs maar hebben gedaan/gehaald. Dit komt deels door het boekjaar ( ze zijn er nog mee bezig) maar er is een gedeelte die het niet gaat doen  Hoe gaan we om met de leden die het niet doen kunnen we met zijn allen afspreken dat we die leden met elkaar er op aanspreken en dat niet het bestuur zich druk hoeft te maken om zulke zaken. Gert merkt op dat de junioren en aspiranten een spel regelavond krijgen en gaan dan de bijbehorende test maken.

Harry merkt op dat bij de scheidsrechters de samenwerking met de Hoeve niet benoemd staat.

Gert geeft aan dat de vacature die genoemd staat ondertussen is opgevuld door Marloes zij krijgt applaus.                          

Activiteiten commissie;
Judith merkt op dat er een nieuw lid is voor de ac en dat is Laura Zwiers. Jeroen merkt op  dat hij de club van 40 mist, dit komt  nog aan de orde        

Pr/sponsoring/kleding en communicatie;
geen op en of aanmerking op dit punt.             

Accommodatie en onderhoud
De club van 40; het geld wordt besteed aan een overkapping waarvan een foto wordt getoond. Jan heeft onderhandelingen met een bedrijf een mooie prijs weten te krijgen. Het Schilderen moet nog even wat puntjes op de i gezet worden.

Contract bespreking met Vos zitten er ook aan te komen. De aanname is dat Vos wel  wat duurder  zal worden.

Jan Vos merkt op dat de oudjes een keer een jonkie nodig zijn om onder de vloer onderhoud te plegen.

Het hek achter de kantine is ook een aanfluiting dat wordt samen met de veranda ook verbeterd. En ook het pad wat er naar toe loopt.

Gert; Het veld achter de kantine baart ook zorgen, er zijn veel mollen gevangen

10. Renovatie asbest dak;
Jasper ligt de plannen rondom de asbest sanering van onze buren van de Tennis en hoe wij er dan bij aan kunnen sluiten. We hebben verschillende opties die uitgelegd worden. We vragen de leden of we verder kunnen met ons plan om het dak te vervangen en dan wordt het plan verder uitgewerkt. Met ondersteuning van deskundige leden.

Er worden opmerkingen gemaakt over de offertes die asbest sanering doen

De vergadering geeft het bestuur toestemming om het verder uit te werken.

11. Verkiezing bestuursleden;
aftredend en herkiesbaar; Jan Bennink voor 1 jaar
aftredend en herkiesbaar; Janny Dekker voor 1 jaar

De leden gaan akkoord met de verkiezing.

Gert merkt op dat hij ziet dat het bestuur de afgelopen jaren flink is uitgedund en daarvoor de complimenten voor het bestuur.

12. Rondvraag;

Nico; wie regelt de inkoop van de kantine, Jan Smits

Susan; Of alle coaches en trainers er op willen letten dat de jeugdleden alles netjes opruimen anders moet zij (selectie) dat doen.

Sanne; wat gaat er gebeuren met de oude shirts; sommige  sponsoren willen ze terug de anderen gaan naar een goed doel.


De voorzitter sluit de vergadering om 21.00 uur
Jaarverslag secretariaat RoReko 2018/2019

Het bestuur bestaat uit;
Jasper Ploeg ; Voorzitter en A(ktiviteiten) A(ctie)Commissie, PR en sponsering
Reimara Germs; Penningmeester
Janny Dekker; Secretaris
Erik Donker; T.C.
Jan Bennink; kantine en onderhooud.

Vijf bestuursleden  is om alle zaken te regelen echt te weinig zo is het sponsor beleid echt aandacht nodig maar daar komen we te weinig aan toe om dit goed geregeld te krijgen.

Er is een oproep gedaan naar alle leden wie het bestuur zou willen versterken

Het bestuur vergaderde dit seizoen elke maand, verzorgde de algemene leiding van de kantine in het weekend en heeft er voor gezorgd dat de kantine na de zomer en na de winterstop de eerste schoonmaak weer kreeg.

Het aantal spelende leden is al jaren heel stabiel en ook dit seizoen was het aantal spelende dames 79,  het heren aantal bleef steken op 27.

Bij de jeugd hebben we in alle leeftijd categorieën tenminste 1 team dat deelneemt aan de competitie. 

De hoofdsponsor heeft eind van het vorige seizoen de gehele vereniging in het nieuw gestoken en de kleding bevalt goed en ook de samenwerking met Vriend Sport uit Meppel verloopt goed wat betreft de bestelling van nieuwe kleding.

De sponsering heeft zoals ik al zei enige aandacht nodig alle sponsoren zouden opnieuw een contract moeten krijgen met bijbehorende facturering. Dus mochten er leden zijn die dit gedeelte specifiek een uitdaging vinden mogen zich melden bij het bestuur.

Het seizoen 2018/ 2019 was bestuurlijk gezien er een van lopende zaken aan de gang houden en verder geen nieuwe uitdagingen op kunnen pakken.
Jaarverslag Sporttechnische commissie 2018-2019

In het seizoen 2017-2018 heeft de Sporttechnische commissie de huidige samenstelling behouden. Hierdoor hebben we op dit moment nog steeds elke taak kunnen onderbrengen bij één van de commissieleden. Hiermee hopen we dat we als commissie goed zichtbaar zijn binnen de vereniging en het duidelijk is wie het aanspreekpunt is voor een specifieke groep.

De sporttechnische commissie bestond dit seizoen uit: Erik Donker (portefeuille houder vanuit het bestuur, scheidsrechters, jeugd A-D), Peter van de Belt (algemene zaken), Rieta Boverhof (wedstrijd secretariaat), Marloes Ham (senioren) en Judith Grimme (jeugd E-F). Tevens heeft Gert Flinkert wederom de nodige hulp geboden op diverse gebieden.

De sporttechnische commissie draagt zorg voor alle zaken op korfbal technisch gebied, zoals teamindelingen en trainingstijden, wedstrijdschema’s, trainers/coaches en fungeert ook als aanspreekpunt voor spelers, trainers/coaches en ouders van jeugdleden. Dit gebeurt veel in samenwerking met de trainers en coaches. Het wordt steeds moeilijker om voldoende trainers, coaches en scheidsrechters te vinden. Hierdoor is de commissie het hele jaar druk bezig geweest om elke keer de functies weer rond te krijgen, maar de opties worden steeds beperkter.

We zijn het seizoen begonnen met 3 senioren teams. Dit seizoen heeft alleen het eerste wedstrijdkorfbal gespeeld en het tweede en derde breedtekorfbal. Na het zaalseizoen is in samenspraak met de spelers besloten door de TC om het veld voorjaar te spelen met alleen een tweede doordat er diverse spelers zijn gestopt of geblesseerd zijn geraakt. Dit seizoen heeft Norbert Baas de training op vrijdag en coaching voor het eerste opgepakt. Op de woensdag heeft een wisselend groepje de trainingen verzorgt voor het eerste en tweede samen. Onder leiding van Norbert Baas heeft het eerste promotie in de zaal behaald en zal het volgend seizoen weer in de standaard derde klasse spelen. Op het veld heeft het eerste zich weten te handhaven in de standaard derde klasse. Voor het seizoen 2019-2020 heeft de commissie Henk Huising bereidt gevonden om het eerste en tweede training te geven samen met Gert Flinkert en het eerste te coachen. Helaas heeft het tweede en derde dit seizoen ook afscheid moeten nemen van Astrid Toersen als coach.

We zijn de najaars competitie begonnen met 6 jeugdteams. Door nieuwe jeugdleden is er in de zaalcompetitie een F team opgegeven.

De volgende teams zijn voor Roreko uitgekomen:

A1 – coach: Susan Hindriks. Trainer Rob Hindriks
B1 – trainer/coach: Gert Flinkert
C1 – coach: Albert-Jan Dekker. Trainer Janet Scheper, Maral Bennink
C2 – trainer/coach: Judith Grimme, Leonie de Jonge. Trainer Henk Schoonvelde
D1 – trainer/coach: Machiel Gol
E1 – trainer/coach: Ilse Schoonvelde, Yke Stok
E2 – trainer/coach: Iris Leffers
F1 – trainers/coaches: Mandy Huisjes, Iris


Dit seizoen zijn er geen nieuwe scheidsrechters bijgekomen. Doordat we dit seizoen maar één team in de wedstrijdkorfbal hadden hebben de bondsscheidsrechters de bonus behaald.

Dit seizoen is ook vanuit de KNKV het spelregelbewijs verplicht gesteld voor junioren. Afgelopen seizoen waren de senioren al aan de beurt en dit seizoen ook de junioren Het doel van het spelregelbewijs is om spelers beter bewust te maken van de spelregels die gelden. Voor het behalen van dit bewijs wordt er zelfstandigheid van de leden verwacht om dit bewijs te behalen. Van de junioren hebben ze bijna allemaal dit behaald. Ook van de senioren hebben nog een enkeling dit nog niet behaald. Komend seizoen zal dit in elk geval weer op de agenda komen te staan om ook de volgende groep jeugdleden te helpen aan een spelregelbewijs.

Dit seizoen heeft veel energie gevraagd van de Sporttechnische commissie, maar er zijn wel resultaten geboekt zoals het vinden van voldoende jeugdtrainers. Voor komend seizoen heeft de commissie als doelstellingen: zorgen dat de senioren, junioren en de volgende groep jeugdleden allemaal het spelregelbewijs behalen, het opleiden van nieuwe jeugdwedstrijdleiders, betere begeleiding jeugdtrainers en update technisch jeugdplan. Dit kost allemaal veel energie en tijd daarom kunnen we alle hulp gebruiken om deze doelstellingen te behalen.

Tot slot heeft Judith Grimme aangegeven te stoppen met zijn functie binnen de Sporttechnische commissie. Wij willen haar graag bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren. Judith was erg belangrijk rondom alles wat met de jongste jeugd, maar ook de oudere jeugd te maken had. Door het vertrek valt het aanspreekpunt voor de jongste jeugd weg. Dit willen we graag opvullen met één of meerdere ouders van de jeugdleden.

Sporttechnische commissie Roreko,

N.d. Erik Donker
Jaarverslag van de AC

In het seizoen van 2018 - 2019 is de AC weer actief geweest. We hebben verschillende activiteiten georganiseerd voor jong en oud.

Zo begonnen we het seizoen met de najaarsactiviteit. Deze bestond dit jaar voor de jeugd uit klimmen of zwemmen in Paasloo.  Aansluitend aan de jeugd activiteit hadden we ‘s avonds voor de senioren het Oktoberfest georganiseerd! Een gezellig feest, met spelletjes zonder verplichtingen.

Sinterklaas was weer in het land, en zijn pieten zijn ons ook dit jaar niet vergeten. Nadat de pieten korfbal training hebben gekregen van de F’jes en E’tjes en hun zakken met pepernoten hadden geleegd over de vloer van de sporthal, was het natuurlijk nog tijd voor cadeautjes! Behalve Judith ging er gelukkig niemand naar huis met een zakje zout.

In verband met vele andere activiteiten rond kerst en oud en nieuw, hebben we besloten de traditionele nieuwjaarsborrel dit jaar achter wegen te laten. 

In het voorjaar hebben we een nieuwe jeugdactiviteit georganiseerd, ditmaal met de keus uit ‘glow’ golf of bowlen in Zwolle.

Om het korfbal seizoen goed af te sluiten was het weer tijd voor het jaarlijkse korfbal kamp. Aangezien het Ermerstrand vorig jaar goed bevallen is, hadden we besloten dit jaar hier weer terug te gaan. Naast de jaarlijks terugkerende activiteiten zoals het broodjes bakken, zwemmen, levend stratego, en het nachtspel, hebben we dit jaar ook een activiteit uitbesteed aan de camping. Dit maal hadden we expeditie Robinson! De expeditie bestond uit verschillende proeven zoals onder andere; vlot bouwen, vuurtjes maken, estafettes, en levend boter kaas en eieren. Los van het prachtige weer kijken we terug op een zeer geslaagd kamp!

We hebben zeker niet stil gezeten van het zomer en zijn alweer druk bezig met het bedenken en plannen van nieuwe activiteiten voor aankomend seizoen! Mocht je nog ideeën hebben, zijn deze natuurlijk altijd welkom.  Lijkt het je leuk om de AC te komen versterkten en mee te denken over de activiteiten, laat het ons weten!

Wij wensen iedereen weer een gezellig en succesvol korfbal seizoen toe!

Liefs,
De AC
Judith, Femke, Laura, Chris en Sanne
Pr/sponsoring/kleding

In het seizoen 2018 – 2019 was de portefeuille sponsoring en communicatie belegd bij de voorzitter. Op het gebied van sponsoring is vrijwel niets gebeurd. Enkel deelname aan de Rabobank Clubactie. Wij zoeken voor het sponsor beleid, uitvoeren en herzien/opnieuw opzetten, een aantal mensen die hiermee aan de slag willen. Het betreft hier het uitbreiding en continueren van sponsoren.

De sponsor deal, gesloten na de ingebruikname van de nieuwe shirts en trainingspakken, met Vriend en Erima verloop prima. Hiermee kunnen wij ons assortiment pakken en shirts (voor nieuwe leden) uitbreiden.

Denkt u nu, ik kan daar wel wat in betekenen, in dat sponsor beleid. Meldt u dan bij de voorzitter, Jasper Ploeg
Communicatie

Communicatie met onze leden geschiedt steeds meer digitaal. 3x per jaar komt het krantje nog uit in een papieren versie. Deze is ook te downloaden vanaf de website. Echter blijkt dat, met name op competitie vlak, hier vaak verkeerde informatie in staat. Dit omdat er gedurende het seizoen allerlei wijzigingen plaatsvinden. De input wordt door de verschillende commissies aangeleverd, waarna Jeroen Huls voor de opmaak en het drukken zorgt. Sjanine Dijkstra en haar bezorgers zorgen ervoor dat u het krantje thuis of via de kantine ontvangt.

Naast dit krantje wordt er vanuit de vereniging veelal gecommuniceerd via de nieuwsbrief. Deze verschijnt op het moment dat er iets te melden is, dus niet op een vast moment in de mand oid. Vanuit het de trainers gaat de communicatie met de teamleden vaak via WhatsApp.
Jaarverslag accommodatie en onderhoud 2018-2019

Kantine
Onze Kantine is het afgelopen jaar aan de buitenkant voorzien van een overkapping cq luifel. Dit was een lang gekoesterde wens die dan eindelijk in vervulling is gegaan. Er is bewust gekozen voor een overkapping met een elektrisch zonnescherm. Dit heeft te maken met dat er geen hang jeugd gaat onder zitten als het een vaste constructie was. De reacties waren in ieder geval positief. (nog niet helemaal zoals het moet maar de leverancier gaat de puntjes nog even op de i zetten). Ook zijn de oude picknick tafels vervangen door 2 nieuwen. Het lijkt zo al een mooi geheel te worden.

Om het echt mooi te maken is het nog de bedoeling om het hekwerk aan te pakken, dit moet komend seizoen gebeuren.

Verder hebben meerdere mensen ontdekt dat vloer beweegt op bepaalde plekken. Dit wordt hersteld.

Wat er ook nog steeds moet gebeuren is het laatste schilderwerk aan buitenzijde!!! Wie o Wie meldt zich aan bij mij om dit te doen.

De kantine wordt verder net als voorgaande jaren goed tot redelijk bezocht. Ook maakt de EHBO, bestuur Unicef en kaartclub nog steeds gebruik van onze accommodatie.

Bij deze toch nog net als vorig jaar een aandachtspunt, zoals een ieder wel weet gebruiken we consumptiekaarten. En deze dienen te worden afgestreept, Alleen het is de bedoeling dat dit direct gebeurd wanneer met iets nuttigt. Het is ook bij deze een ieders taak om daar op te Controleren en op te Wijzen.

Dit mag best nog consequenter uitgevoerd worden door een ieder. Geen blauwe kaart dan contant. Kaarten zijn via een van de bestuursleden te verkrijgen.

Door omstandigheden is helaas bij ons geen nieuw dak geplaatst ivm de asbest sanering. Wettelijk en door de regering op langere termijn weggezet om asbesthoudende materialen te verwijderen zien wij er ook op dit moment vanaf. Mocht dit in de toekomst toch nog verplicht worden dan zullen wij als vereniging opnieuw dit probleem oppakken.

Velden
De velden liggen er redelijk bij na weer een droge zomer.

Verlichting vraagt nog wel om aanpassingen en herstel, Dit pakken we zeker nog op, al redden we ons nog steeds.

Onze drie noeste werkers achter de schermen Jan Vos, Jan Arend Gol en Koop Flinkert bedankt wederom voor jullie inzet.


Dus komend seizoen nog wel werkzaamheden te doen;
Hekwerk naast kantine
Schilderen waar nodig nog
Zolder opruimen kantine en oude scheidsrechter-kleedkamer.
Vloer kantine
Etc, etc, etc etc, en etc ?!?!?


Jan Bennink